Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

RV winterizen in september?

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
jomisasi
Amerika-ontdekker

RV winterizen in september?

Bericht door jomisasi »

Mijn man en ik zijn ons aan het oriënteren op een camperreis door Canada in september 2022. Het wordt voor ons voor het eerst met de camper.
Nu zag ik dat het van de week al gesneeuwd had in Banff en ook dat de temperaturen ‘s nachts iets onder 0 zijn. Weet iemand of je dan al je camper moet ‘winterizen ‘ of doe je dat bij lagere temperaturen of als het ook overdag onder 0 is? Want dat zou dan betekenen dat je niet meer kunt douchen/de wc kan gebruiken/gootsteen gebruiken.
Corv
Amerikakenner

Re: RV winterizen in september?

Bericht door Corv »

@jomisasi Geen ervaring in Canada, maar heb paar keer wegbrengcamper gedaan in USA in maart. Deze waren al winterized bij ophalen, en de-winterizen was op eigen risico. Wij hebben nooit de waterleiding gehookedup. Eerste week vaak flinke vorst gehad, zelfs overdag. Vanaf dag 1 deden we toilet doorspoelen met gallon containers tapwater, voor afwassen kookte we pan water. Douchen hebben we nooit in de RV gedaan, altijd op een campsite. Zorgen dat de Grey/black tanks niet bomvol zitten kan daar weinig mee gebeuren. Probleem met bevriezen is vanaf de hookup naar het aanvoersysteem, douche-toilet-kranen. Dit zijn dunne leidingen.
27 States so far...
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

En milieu vriendelijke antivries in de waste tanks bij de eerste spoeling en na het legen.
27 States so far...
AnnInBC
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Ik geloof dat ik ergens gelezen heb dat de meeste campers pas gewinterized worden vanaf mid-oktober. Dus ik denk niet dat je in september al zo eentje nodig zal hebben. Het enige wat je wel nodig hebt is winterbanden, of banden met "M+S" erop als je na 1 oktober nog aan het rondreizen bent. Winterbanden zijn verplicht op verschillende wegen in British Columbia en Alberta vanaf 1 oktober.

Vrienden van mij zijn nu in West Canada aan het reizen met camper (29 september tot midden oktober) en hebben wel een camper met de juiste banden erop, maar de camper zelf was nog niet gewinterized.
jomisasi
Amerika-ontdekker

Bericht door jomisasi »

Bedankt voor de reacties. Ik denk inderdaad dat de camper niet al gewinterized is in september. Met eventuele lichte nachtvorst en overdag gewoon boven nul zal het nog wel niet nodig zijn.
jomisasi
Amerika-ontdekker

Bericht door jomisasi »

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb inmiddels ook contact gehad met de campervwrhuurder en inderdaad hoeven de campers in september nog niet gewinterized. Dan zal eventuele lichte nachtvorst met overdag temperaturen boven nul zeker geen kwaad kunnen…
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer