Reis Martine1979: Bergen, bossen en (hopelijk) beren, Canada en V.S. zomer 2022

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Martine1979
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Reis Martine1979: Bergen, bossen en (hopelijk) beren, Canada en V.S. zomer 2022

Bericht door Martine1979 » 28 jan 2021, 21:46

Hallo allemaal,

Het is nog ver weg maar om toch iets te hebben om naar uit te kijken ben ik bezig met het plannen van een nieuwe autorondreis voor de zomervakantie 2022 (half juli-half augustus). We willen graag een combi maken van Canada en de V.S. en komen op volgend reisschema:

ROUTE
1 AMS-Seattle
2 Seattle ( Seattle ontdekken)
3 Seattle-Anacortes ( premium outlets, whale watching)
4 Anacortes- North Cascades- Winthrop (North cascades)
5 Winthrop- Penticton/Peachland ( wijntour)
6 Penticton/peachland- Revelstoke (Eva & Miller lake )
7 Revelstoke- Field/lake louise (Yoho, Lake Louise, Moraine lake)
8 Field/Lake Louise- Jasper ( lake o hara, Icefields parkway)
9 Jasper (Maligne road, Patricia, Pyramid lake)
10 Jasper- Banff/canmore (Beauty creek trail, Mount Edith Cavell)
11 Banff/Canmore (sulphur mountain, Grassi lakes)
12 Banff/Canmore- Waterton Lakes NP (waterton lakes np)
13 Waterton Lakes-Many Glacier (oost glacier, iceberg lake?)
14 Glacier NP ( Going to the sun rd, logan pass, watervallen)
15 Glacier NP-Helena
16 Helena-Gardiner-Roosevelt lodge (Yellowstone)
17 Yellowstone
18 Yellowstone
19 Yellowstone- Grand Teton
20 Grand Teton- Salt Lake City
21 SLC-AMS

We zijn al eerder in Canada en Amerika geweest en een aantal parken in de route hebben we al bezocht (Yoho, Banff, Jasper, Yellowstone en Grand Teton). We hebben hier dus bewust wat minder tijd voor gekozen om zo ook wat te tijd te hebben voor andere parken zoals Glacier NP, Revelstoke, Waterton Lakes en North Cascades. Al is het qua tijd natuurlijk nooit genoeg om van deze prachtige natuur te genieten. Er zullen dus helaas keuzes gemaakt moeten worden. We houden niet van al te lange reisdagen (hooguit 4 uur) waardoor we sommige plekken vooral als overnachting hebben zoals Helena. Een dagdeel op de reisdagen kunnen we dan wel in de parken besteden. We hopen om terug te kunnen vliegen vanaf Jackson Hole ipv Salt Lake city (of evt Bozeman) om zo een dag te winnen, maar dit moet wel betaalbaar zijn 😉.
We hebben alvast een aantal activiteiten bedacht maar dit kan natuurlijk veranderen. Voor inspiratie ben ik weer in jullie reisverslagen gedoken waarvoor dank 😊. Zoals jullie kunnen zien aan het schema zijn we meer van de natuur dan van de steden 😉.

Is dit een haalbare route? (google is niet altijd reeel qua tijden, zeker in de bergen) . Is het logisch om van Seattle naar SLC te rijden of is andersom beter? Zijn er leuke plekken onderweg of mooiere routes die ik nu oversla? Of hebben jullie overige tips mbt activiteiten of overnachtingsplekken? Bijvoorbeeld onderweg van Glacier NP naar Yellowstone. Helena lijkt logisch maar een kleiner stadje in de natuur is ook zeer welkom als tussenplek.
Maar ook mbt North Cascades, Revelstoke en de omgeving van Penticton ben ik nog wat zoekende.
Alle tips zijn dus welkom.

Alvast bedankt.
Groet, Martine

ClaireVHaut
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Martine1979: Bergen, bossen en (hopelijk) beren, Canada en V.S. zomer 2022

Bericht door ClaireVHaut » 06 feb 2021, 17:28

hoeveel KM is het ?

Het komt mij over als veel in drie weken.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.

michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Martine1979: Bergen, bossen en (hopelijk) beren, Canada en V.S. zomer 2022

Bericht door michelly » 07 feb 2021, 09:55

Je zou best hier en daar een dagje extra kunnen gebruiken maar in mijn optiek is deze route best haalbaar. Wij reden een soortgelijke route (zonder Yellowstone) in 2017. Misschien kun je nog wat inspiratie uit ons verslag halen? https://www.michelly.nl/2017_USA/inhoud.htm

Martine1979
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Martine1979 » 13 feb 2021, 20:27

Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb jullie reisverslagen gelezen en genoten, Elly.
Jullie hebben echt prachtige wandelingen gemaakt. Zo was ik onder de indruk van o.a. de hike op Mount Edith cavell, de beauty creek trail en natuurlijk de Grinnell Glacier.

We zijn nog nooit in Glacier NP en Waterton geweest en zijn met deze route wel een beetje bang dat we te weinig daarvan kunnen genieten. Dus we denken ook over een reis startend en eindigend in Calgary en dan naar de Canadese Rockies en Glacier NP. Yellowstone en en GT zijn we al eerder geweest (al is het zo prachtig dat we graag terug gaan :wink: ) .

Maar dan missen we ook Revelstoke en North Cascades. En dit zijn parken waar we niet zo snel meer in de buurt komen denk ik... en de orkatocht....
Vinden jullie deze parken wel echt de moeite waard?

Of we blijven bij deze route en skippen een dag Yellowstone ten bate van Glacier NP.
We hebben nog even om te puzzelen ;)
Groet, Martine

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 20 feb 2021, 13:06

Ik heb geen ervaring met Canada, het is me niet duidelijk hoe je het zou willen doen als je in Calgary begint en eindigt. Waarom zou je dan Revelstoke moeten missen?
Martine1979 schreef:
13 feb 2021, 20:27
Of we blijven bij deze route en skippen een dag Yellowstone ten bate van Glacier NP.
Je kunt dan ook een rondje Seattle doen; is waarschijnlijk aantrekkelijker qua autohuur, en wellicht ook qua ticketprijs. Je kunt dan North Cascades bezoeken tussen Glacier en Seattle. Het voordeel van een rondje is ook dat je nog kunt kiezen of je met de klok mee of tegen de klok in gaat. Dat kan handig zijn voor plaatsen waar het lastig is om accommodatie te vinden zoals in Glacier NP, want je hebt dan twee kansen. Het is nog lang niet zo ver, maar zorg ervoor dat je daar op tijd boekt als je in het park wilt overnachten.

Marianne

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer