Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Icefields Parkway in welke richting?

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
tgroenheyde
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Icefields Parkway in welke richting?

Bericht door tgroenheyde »

Omdat ik van iemand gehoord had dat we de Icefields Parkway het beste van noord naar zuid konden rijden, heb ik daar onze route voor dit jaar op gemaakt. Ik dacht vanwege het uitzicht op de gletsjers dat mooier zou zijn. Maar we hebben besloten om om te boeken naar volgend jaar, omdat alles nog onzeker is voor augustus. Volgend jaar zouden we dan eind juni tot half juli gaan en het lange weekend van 1 juli in Jasper zitten. Omdat het dan daar misschien extra druk is, kan ik de route ook omdraaien, dus de Icefields Parkway van zuid naar noord rijden. Ik las nl ook een tip dat dat aan te raden is, maar de reden van de tip is net niet leesbaar helaas. Wat is jullie ervaring en advies, of maakt het niet zoveel uit.
Hartelijke groeten
Trudy
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Re: Icefields parkway in welke richting?

Bericht door kalaman »

We hebben de Icefields Parkway meerdere keren gereden in beide richtingen en het maakt niet uit, beide richtingen zijn schitterend als het weer meezit.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Icefields Parkway in welke richting?

Bericht door markro »

De richting maakt niet uit. Het landschap is in beide richtingen even spectaculair.

Het is al weer even geleden, het was in het jaar 2009, reden wij deze weg in beide richtingen.
Voor ons reisverslag, klik hier.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door ClaireVHaut »

gewoon 2 x rijden :-). Wij hebben beide kanten gereden, allemaal even mooi :-)
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
AnnInBC
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Richting maakt echt niets uit, de Icefields Parkway is even mooi in beiden richtingen! Doe wat voor jullie het beste uitkomt!

Als je er bent tijdens het lange weekend van 1 juli is Jasper misschien toch de betere keuze (kleiner dorp) om te verblijven. Ik denk dat het veel drukker zal zijn in Banff met het 1 juli verlengde weekend, ik veronderstel dat je dan in Banff en omgeving zou verblijven als je van zuid naar noord de Icefields Parkway wil rijden.
tgroenheyde
Amerika-ontdekker

Bericht door tgroenheyde »

We beginnen in Banff, we rijden met een camper, op 22-6 dan Lake louise, Yoho, Glacier, Wells gray, mt Robson,Jasper 1-4 juli
Andersom zou worden Banff, Lake louise, Columbia icefield, Jasper 28-31juni, mount Robson 1 juli, Wells Gray 2-4 juli (dutch lake CG?)
Of is toch de eerste optie het beste omdat er met hopelijk wapiti CG weer open veel campingplekken zijn bij Jasper. Dit jaar was het ons gelukt om van 14-17 augustus een plekje te bemachtigen in Wabassoo.
Hoe schatten jullie de drukte in in Wells gray t.o.v. Jasper dat weekend?
Hartelijke groeten
Trudy
tomhster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door tomhster »

Jasper is altijd drukker. Daar is een structureel tekort aan overnachtingsplaatsen wat de prijzen opdrijft.
stegeman
Amerikakenner

Bericht door stegeman »

Wij reden hem ook van noord naar zuid en later nog weer van zuid naar Noord en zou hem zo nog 10x willen rijden. Hopelijk 2022 :D Wij vonden omgeving Jasper juist veel rustiger dan omgeving Banff... (2017)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer