Reis Tipsy_1: weekje Oklahoma/Missouri/Arkansas.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Reis Tipsy_1: weekje Oklahoma/Missouri/Arkansas.

Bericht door Tipsy_1 » 12 jan 2020, 16:44

Dit jaar zou ik heel graag mijn ontbrekende staten verder aanvullen. Nu denk ik ook dat er in die "vergeten" staten heel veel te zien is (wij vinden Amerikaanse leegte en "plains" overigens zalig) ... Maar er is oh zo weinig info over te vinden, behalve dan over het Route 66 gedeelte en Arkansas.

Must do's:
Arkansas verkennen (Hot springs NP, ik moet ook een geocache vinden in het noorden van de staat).
Oklahoma (focus op Route 66? eventueel combo met Dallas? We zijn al in Texas geweest, maar nog niet in Dallas!).
St Louis (Missouri) met zijn Gateway Arch lijkt me ook de moeite.
Grensstreek Missouri/Kansas (ook ivm geocaching).
Er nog het stuk Route 66 tot Chicago "bijsleuren" zou top zijn, maar dat gaat 'm niet worden in een week denk ik.
Opzet: roadtrip, veel rijden en zien.
Praktisch: aanvliegluchthaven, we komen vanaf Philly en Newark, one way en meerkost OK.

Vraagteken:
voorkeursperiode: eind april ... is dat überhaupt een optie? Ik heb schrik voor tornado's en las dat mei de tornadomaand is.

Voorstel route (eerste opzet, ik vrees dat hier nog zeer veel aan gesleuteld moet worden!):

dag 1: vliegen op Memphis (eventueel laat avondvlucht 1 dag eerder)
dag 2: Memphis > Hot Springs
dag 3: Hot Springs > ??? (ergens op weg naar Oklahoma)(Dallas te ver om?)
dag 4: ??? > Oklahoma City of Tulsa
dag 5: Oklahoma City of Tulsa > Lebanon/Joplin ??? (Missouri) (ergens langs Route 66?)
dag 6: Lebanon/Joplin > ergens omgeving Kansas City
dag 7: Kansas City > St Louis Missouri
dag 8: terugvlucht vanaf St Louis

Alle feedback is welkom. Welke mooie dingen missen we zo compleet? Ik kan zeker de route nog compleet omgooien, maar eerlijk gezegd ben ik ook een beetje "lost" in deze streek.
Laatst gewijzigd door Tipsy_1 op 12 jan 2020, 17:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn reisverslagen: http://reisverhalenhomepage.webs.com/ (sorry je moet soms een paar keer refreshen ivm foutmeldingen)
Na heel wat roadtrips verhuisd naar de East Coast in Oct 2018

Tipsy_1
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Tipsy_1: weekje Oklahoma/Missouri/Arkansas.

Bericht door Tipsy_1 » 12 jan 2020, 17:23

Edit: ik moet eigelijk ook in Iowa geraken maar dat zal toch echt voor een andere keer zijn ;-)
Mijn reisverslagen: http://reisverhalenhomepage.webs.com/ (sorry je moet soms een paar keer refreshen ivm foutmeldingen)

hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie » 14 jan 2020, 01:56

Ik zie dat er nog niemand heeft gereageerd, dus ik zal eens proberen. vind het wel lastig, want ik weet dat jullie altijd in hoog tempo reizen, en dat maakt het lastig voor mij in te schatten wat haalbaar is.
Memphis, als je Graceland en het Civil Rights museum wil bezoeken gaat het denk ik al krap zijn, en volgens mij zijn er nog meer dingen daar te doen. Vooral Graceland kan volgens mij soms lang duren door de drukte.
Voor Hot Springs heb je niet zo veel tijd nodig, dat kan denk ik wel zo. Zeker wel de moeite waard overigens!
Wat zijn je plannen voor evt Dallas? Ik ben zelf niet zo'n fan van de stad, maar vind het 6th floor museum wel zeker een bezoek waard. Kost je een paar uurtjes. Zou op zich kunnen als je dag 3 Hot Springs in de ochtend doet, dan door naar Dallas, dag 4 's ochtends 6th Floor museum, en dan door naar Oklahoma. Ik weet echter niet wat jouw plannen daar zijn. Wij zijn in die regio nog nooit echt geweest, enkel doorheen gereden (saai...).
Het stuk daarna ken ik eigenlijk niet. De Gateway Arch in st Louis vonden wij echt heel leuk, zowel de boog zelf als het museum er onder, zeker doen als je de kans hebt!

Je zou evt. nog het noordoost puntje van Arkansas kunnen meepikken na Oklahoma. In Bentonville heb je het Walmart museum en Crystal Bridges Museum, in die laatste zijn wij nog nooit geweest, maar wij gaan in maart, en ik heb daar hele goede dingen over gehoord. Eureka Springs is een leuk stadje in een heel mooie omgeving.
Als je Dallas overslaat is het leuk om van Arkansas naar Oklahoma Queen Wilhelmina SP mee te pikken.
Terug in Texas!

Tipsy_1
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Tipsy_1 » 14 jan 2020, 03:23

bedankt Hemmie, daar ben ik wat mee, de dingen die je noemt zal ik op mijn ideetjes kaart bijzetten (ben nog aan het bouwen).

Graceland op zich zou ik zeker niet gaan bezoeken (oei, nee, dan vraagt mijn man de echtscheiding aan denk ik :lol: ). Dat scheelt want inderdaad, dan heb je wel een dag nodig. Het memorial museum in OC zou ik wel graag bezoeken.
Dallas zou ik graag wel zien maar ik vrees ook dat gewoon niet gaat passen binnen een week :-s

Andere opbouw

dag 1: vliegen op Memphis (eventueel laat avondvlucht 1 dag eerder)
dag 2: Memphis > Hot Springs
dag 3: Hot Springs > Mountain View/Mountain Home
dag 4: Mountain View/Home > via route 66 > Lebanon (route 66 motel)
dag 5: Lebanon >route 66 > Tulsa (of OC)
dag 6: Tulsa > OC > Kansas City
dag 7: Kansas City > St Louis Missouri
dag 8: terugvlucht vanaf St Louis

Ander probleem is misschien het vinden van goede vluchten, eventueel toch gewoon een retourtje boeken naa reen van de steden van de trip (en dan iets uit de route halen)

hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie » 14 jan 2020, 03:50

Ik heb echt helemaal niets met Elvis, maar vond Graceland toch heel erg leuk, ik zou bijna zeggen, zonde om niet te gaan als je in Memphis bent :wink:

Ik ben niet bekend met de regio Mountain View/Home, maar onderweg daar naar toe zou uk zeker Petit JeanSP aan doen!
Terug in Texas!

Tipsy_1
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Tipsy_1 » 14 jan 2020, 04:08

haha ik zal het eens bekijken hoe het precies zit. We waren eerder dit jaar in Tupelo. Daar hebben we het birthplace museum niet bezocht maar zijn we wel gaan ontbijten in de diner waar Elvis ook ging (werden daar door verschillende locals aangesproken die wilden "stoeffen" met hun Elvis connecties) :lol: Daar doe je het toch voor :-)

A&A
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door A&A » 14 jan 2020, 14:13

Heb je hier iets aan: https://www.nationalgeographic.com/trav ... road-trip/ ? Ideale tijd voor deze roadtrip is vanaf april dus dat moet lukken.

Tipsy_1
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Tipsy_1 » 14 jan 2020, 20:16

bedankt, toffe link!!!!!!!!! :thumbup:

Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Coyote » 16 jan 2020, 06:14

Leuk gebied om te bezoeken! :thumbup: Juist ook omdat niet iedereen er naartoe gaat.

Ben er al verschillende keren geweest en afgelopen oktober nog het stuk Route 66 gereden van St. Louis naar Albuquerque.

In Lebanon voor de 2e keer overnacht in het Munger Moss Motel, echt een aanrader. Waan je even terug in de tijd van Route 66. Hele aardige eigenaresse die altijd in is voor een leuk gesprek.

St. Louis: vergeet naast de Gateway Arch ook Budweiser niet. Vond het bezoek aan de brouwerij erg leuk. In St. Louis ook Ted Drewes Frozen Yoghurt bezoeken, ligt aan Route 66. Heerlijk ijs!

Overigens vind ik het stuk Route 66 van Chicago naar St. Louis één van de leukere stukken. Je kunt de route vrij nauwkeurig stoppen met veel leuke stops. Het stuk tussen St. Louis en pak 'm beet Amarillo is overigens ook erg leuk.

Kortom, genoeg te doen in 1 week! :)

Succes met de planning!

Roland
Since 1982: 25 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.

Tipsy_1
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Tipsy_1 » 16 jan 2020, 12:15

thx Ronald. Dus eigenlijk is het hele stuk Route 66 Tussen Chicago en Amarillo leuk 8)

Op het Munger Moss motel had ik mijn oog al laten vallen.

Ik blijf puzzelen, boeken kan ik allicht pas heel last minute doen omdat ik er nog geen zicht op heb wanneer ik vrijaf kan krijgen op het werk (Als je in Amerika woont en werkt betekent dat helaas ook minder makkelijk verlof nemen ...)

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer