Cash geld meenemen voor paar dagen Yukon?

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
GabyK
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Cash geld meenemen voor paar dagen Yukon?

Bericht door GabyK » 11 jul 2019, 21:05

Hoi Allemaal,
Een snelle en korte vraag waar ik mij tot voor kort nog niet echt in verdiept had. Neem ik cash Canadese Dollars mee vanuit Nederland voor mijn Alaskareis? Tijdens de reis steken we voor enkele dagen de grens over naar Canada voor een stukje Yukon. Normaal gesproken zou ik zeggen; ik betaal wel met de creditcard, maar... de reisorganisatie adviseert kleine voorraad cash mee te nemen en het is immers niet erg stedelijk in dat gebied.

Iemand ervaring of een creditcard voldoet of dat ik toch beter Canadese Dollars kan meebrengen?

Groeten,
GabyK
2004 Los Angeles, Grand Canyon, Las Vegas
2013 Oregon en Mnt St Helens
2014 Florida
2016 GT, Yellowstone, Oregon en Washington State
2019 Alaska & Yukon

tomhster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Cash geld meenemen voor paar dagen Yukon?

Bericht door tomhster » 11 jul 2019, 23:34

In geval van echte nood accepteren ze je US-dollars ook wel 1:1. Dat is wel een flutkoers, dus alleen als het echt niet anders kan.

Gast

Bericht door Gast » 12 jul 2019, 03:41

Kun je niet gewoon plaatselijk pinnen wat je nodig hebt?

jojostravelusa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa » 13 jul 2019, 10:12

Geen idee hoe het die kant op is. We hebben we ervaring met de grensovergang van Yukon naar Alaska zonder cashgeld. Dat was een beetje een avontuur. Nadat we in Dawson City overnacht hadden, zijn we met de pont overgestoken en hebben we de Top of the World Highway gereden, tot we bij de grens kwamen. Hieronder een citaat uit ons reisverslag:

Er is 1 auto voor ons. Ze stellen vragen over wat je bij je hebt, maar niets is op ons van toepassing. Wel moeten we vingerafdrukken en een irisscan laten maken, omdat het de eerste keer is dat we dit jaar in de US zijn. Een I-94 kost $ 7,-. Helaas hebben we nog geen Amerikaanse dollars gehaald. We hebben wel Canadese dollars, maar die willen ze niet. Elektronisch betalen kan niet daar, dus hebben we een probleem. De andere beambte, die de vingerafdrukken maakt, blijkt de slechtste niet en zegt dat we niet hoeven betalen. Wie zegt dat alle Amerikaanse douanebeambten zo vervelend zijn? Wij niet. Waarschijnlijk heeft het wel geholpen dat we de ESTA's al hadden en kon hij dit genereuze aanbod doen. Soit! Wij kunnen verder. Nu wel snel ergens geld zien te halen en boodschappen doen, want we hebben absoluut niets meer. De afgelopen 100 km hebben we slechts 3 auto's gezien.

Ik wil maar even zeggen dat even terugrijden om te pinnen niet aan de orde was. Dan waren we uren onderweg geweest. Wij zorgen voortaan voor altijd wat cashgeld :wink:

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer