Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Voorlopige reisplannen (CA, OR, WA, ID, MT, WY, UT en KY)
- Sammie
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Voorlopige reisplannen (CA, OR, WA, ID, MT, WY, UT en KY)
Het lijkt erop dat onze reisplannen doorgaan. We hebben nog niets vastgelegd, maar dat gaat als het goed is de komende week wel gebeuren. Om te zien of het haalbaar was hebben stiekemweg de route wel zo'n beetje bepaald, dus lijkt het me tijd om hem eens in de groep te gooien.
We gaan met z'n vieren: mijn man Igor en ik en onze kinderen Jesse (dan 2,5) en Emma (dan net 1 jaar). Ons plan is om op 1 juni naar San Francisco te vliegen. Daar blijven we een paar dagen in een hotel, met autohuur. Vanaf het vertrek uit SF huren we een camper voor ongeveer 3 weken en rijden we naar Salt Lake City. We hebben nog een klein beetje speling in de planning, maar in elk geval moet de camper op 24 juni worden ingeleverd in SLC. Dan vliegen we naar Louisville, KY voor een bezoek van een paar dagen aan vrienden. Ook daar huren we een auto en verblijven ofwel in een hotel/motel, ofwel in een KOA cabin of iets dergelijks. Op 27 juni vliegen we vanaf Louisville weer naar NL.
De details per dag moeten nog worden ingevuld, maar de globale planning is als volgt:
Dag 1: Amsterdam -> San Francisco
Dag 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco
Dag 4: San Francisco -> Humboldt Redwoods SP
Dag 5: Humboldt Redwoods SP -> Redwood NP
Dag 6: Redwood NP (Orick) -> Crater Lake NP
Dag 7: Crater Lake NP -> Portland
Dag 8: Portland -> Morton / Mt St Helens (Johnston Ridge)
Dag 9: Morton -> Mt Rainier
Dag 10: Mt Rainier -> Aberdeen / Onderweg een stop, wellicht in Olympia, voor een kinder actitviteit.
Dag 11: Aberdeen -> Olympic NP
Dag 12: Olympic NP
Dag 13: naar -> Seattle
Dag 14: Seattle
Dag 15: Seattle -> Winthrop / North Cascades NP
Dag 16: Winthrop -> Coeur d'Alene
Dag 17: Coeur d'Alene -> Whitefish (Glacier NP)
Dag 18: Glacier NP
Dag 19: Whitefish -> Gardiner (Bij Yellowstone NP)
Dag 20: Yellowstone NP
Dag ??: Gardiner -> Salt Lake City (speling, kan ook anders worden ingevuld)
Dag ??: (speling, nog ergens op te maken)
Dag 23: naar -> Salt Lake City
Dag 24: Salt Lake City -> Louisville
Dag 25: Louisville
Dag 26: Louisville
Dag 27: Louisville -> Amsterdam
Dag 28: aankomst Amsterdam
We willen een aardige afstand afleggen, maar per dag niet teveel rijden, met als gevolg dat we wel de meeste dagen een stukje rijden. Verder willen we veel zien, maar ook regelmatig wat tijd en leuke dingen voor de kinderen inpassen en niet alleen maar wandelen bijvoorbeeld. Aangezien de kids nog erg klein zijn zitten lange wandelingen er sowieso niet in.
Zijn er nog plaatsen/bezienswaardigheden op de route die we over het hoofd hebben gezien, dingen waarmee we rekening moeten houden? Commentaar, advies, aanvullingen etc. zijn van harte welkom.
We gaan met z'n vieren: mijn man Igor en ik en onze kinderen Jesse (dan 2,5) en Emma (dan net 1 jaar). Ons plan is om op 1 juni naar San Francisco te vliegen. Daar blijven we een paar dagen in een hotel, met autohuur. Vanaf het vertrek uit SF huren we een camper voor ongeveer 3 weken en rijden we naar Salt Lake City. We hebben nog een klein beetje speling in de planning, maar in elk geval moet de camper op 24 juni worden ingeleverd in SLC. Dan vliegen we naar Louisville, KY voor een bezoek van een paar dagen aan vrienden. Ook daar huren we een auto en verblijven ofwel in een hotel/motel, ofwel in een KOA cabin of iets dergelijks. Op 27 juni vliegen we vanaf Louisville weer naar NL.
De details per dag moeten nog worden ingevuld, maar de globale planning is als volgt:
Dag 10: Mt Rainier -> Aberdeen / Onderweg een stop, wellicht in Olympia, voor een kinder actitviteit.
We willen een aardige afstand afleggen, maar per dag niet teveel rijden, met als gevolg dat we wel de meeste dagen een stukje rijden. Verder willen we veel zien, maar ook regelmatig wat tijd en leuke dingen voor de kinderen inpassen en niet alleen maar wandelen bijvoorbeeld. Aangezien de kids nog erg klein zijn zitten lange wandelingen er sowieso niet in.
Zijn er nog plaatsen/bezienswaardigheden op de route die we over het hoofd hebben gezien, dingen waarmee we rekening moeten houden? Commentaar, advies, aanvullingen etc. zijn van harte welkom.
-
Verelle
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Re: Voorlopige reisplannen (CA, OR, WA, ID, MT, WY, UT en KY
Een paar dagen in San Francisco is leuk, je kan er veel langer doorbrengen omdat er zo veel te doen is. Doe goed je research voordat je daar aankomt zodat je weet wat je wilt gaan doen.Sammie schreef:
Redwood is prachtig en hier een paar dagen doorbrengen is heel leuk, er zijn ook kortere wandelingen die je kunt doen.
Crater Lake kan je in principe in een dag doen, als zou je er langer kunnen doorbrengen. Hier zou potentieel nog sneeuw kunnen liggen waardoor je niet om het hele meer zou kunnen rijden.
Portland vind ik een erg leuke stad en zou hier minimaal twee dagen doorbrengen. Mount St. Helens is in een dag te doen. Is indrukwekkend om te zien, er is weer veel activiteit binnen de krater en men denkt dat er wel weer een uitbarsting kan komen op korte termijn.
Mt. Ranier vind ik dat je te weinig doorbrengt, je kan er met dit schema eigenlijk alleen maar door heen rijden en de mooie plekjes sla je over.
Olympic NP is groot en heeft diverse park ingangen en denk dat er te weinig tijd vooruit is getrokken. Deze nationale parken zijn behoorlijk groot en je kan echt maar een klein gedeelte zien op deze manier.
Coeur d'Alene is leuk en kan in een dag bekeken worden. Net buiten de stad is een redelijk goedkope camping Wolf Lodge. Coeur d'Alene naar Glacier is zo'n 250 mijl, is toch al zo'n 4 uur rijden. Hou er rekening mee dat het laatste stuk vrij langzaam gaat.
Nu wordt het schema echt heel krap, Glacier NP is groot en er is zo veel te zien dat een dag is echt veel te weinig. Wij hebben er 8 nachten door gebracht en hebben slechts het tipje van de ijsberg gezien. De Going to the Sun Road kan nog dicht zijn door de sneeuw, wij waren er in 2006 en toen is de weg pas de laatste week van juni opengegaan.
De rit van Glacier naar Yellowstone is zo'n 480 mijl en is dus een goede 7 uur rijden. Dus dag 19 is eigenlijk geheel aan het rijden besteed en je zal weinig tijd overhouden om iets van Yellowstone te zien. Een dag is onmogelijk, dit is een van de grootste parken van Amerika en alles wat je zal doen is er alleen maar doorheen rijden.
Yellowstone naar Salt Lake is zo'n 400 mijlen, bijna 6 uur rijden. Je slaat Grand Tetons helemaal over in het verhaal terwijl je er door heen moet rijden. Een van mijn favo parken.
Inderdaad weer zo'n druk schema, ik vraag mij af of je het haalt. Zeker met twee kleine kinderen is het heel druk en best wel veel rijden.
Wij hebben in het verleden ook hele drukke schema's gehad, maar wij begonnen voor zevenen in de ochtend met rijden. Soms al om zes uur in de morgen. En met een motorhome rijdt je nu eenmaal langzamer als met een auto.
Je moet er rekening mee houden dat als je op de snelweg zit dat je 70 mijl per uur kan rijden, maar als je daar vanaf bent nog maar 55 per uur mijl kan rijden. Schaf een route planner aan en bereken de afstanden die je wilt afleggen. Alles wat in het schema staat is prachtig, maar je heb gewoon heel weinig tijd om het te zien.
Goede bereiding is het halve werk, weet wat je wilt zien en wijk daar niet vanaf anders kom je echt in de problemen.
1998 - skitrip Breckenridge
1999 - 1ste motorhome trip
2000 - motorhome trip (thema canyons)
2001 - motorhome trip (thema woestijnen)
2002 - skitrip Breckenridge
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2006 -1 jaar door Amerika met eigen Bounder
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
Hi Sammy, wij hebben ooit ruim 4 weken rondgereisd in Northern Cal. Oregon, Washington en N. Nevada en zijn toen helemaal niet toegekomen aan Glacier en Yellowstone, en we hadden onze tijd al hard nodig om, nog niet eens, alles te zien en te bezoeken. Eerlijk gezegd denk ik niet dat je jonge kinderen veel plezier doet met deze zeer lange reis, maar dat gaat mij niets aan natuurlijk.
2 dagen SF is prima en dan de rit naar Humboldt Redwood SP. De hoogste bomen ter wereld langs de Avenue of the Giants en de drive tru trees. Reken maar op een dag om alles te bezoeken. In Redwood NP kan je lang doorbrengen maar in jouw geval zou ik het overslaan. Crater Lake is diepblauw als het zonning is. Bij bewolking is het meer diepgrijs en vervalt een van de voornaamste reden om het te bezoeken. Portland is een van mijn favorite steden en minstens een dag is aanbevolen. De kinderen zullen een uitje naar Multnomah Falls wel kunnen waarderen denk ik. Mnt St. Helens is een must see maar niet bij laaghangende bewolking. Wees er zeker van dat de top niet in de wolken ligt. Hoe mooi Olympic, Seattle etc. ook is, misschien zou je kunnen overwegen om nu naar Mnt Rainier NP te gaan en dan de I90 naar Spokane en Coeur d'Alene en van daar naar Glacier NP. Minstens twee dagen. Whitefish is een leuke plaats maar ik zou niet gaan backtracken en vanaf Whitefish de GTTS road nemen en een dag extra aan de oostzijde van Glacier verblijven. Van St. Mary naar Gardiner aan de noordzijde van Yellowstone is ook een dag rijden. Voor een bezoek aan Yellowstone en Grand Teton NP heb je tenminste drie dagen nodig.
Als je eindigt in Jackson ten zuiden van GTNP is het nog zo'n 5 uur rijden naar SLC en dan de vlucht naar Luavul.
Yeehaw
2 dagen SF is prima en dan de rit naar Humboldt Redwood SP. De hoogste bomen ter wereld langs de Avenue of the Giants en de drive tru trees. Reken maar op een dag om alles te bezoeken. In Redwood NP kan je lang doorbrengen maar in jouw geval zou ik het overslaan. Crater Lake is diepblauw als het zonning is. Bij bewolking is het meer diepgrijs en vervalt een van de voornaamste reden om het te bezoeken. Portland is een van mijn favorite steden en minstens een dag is aanbevolen. De kinderen zullen een uitje naar Multnomah Falls wel kunnen waarderen denk ik. Mnt St. Helens is een must see maar niet bij laaghangende bewolking. Wees er zeker van dat de top niet in de wolken ligt. Hoe mooi Olympic, Seattle etc. ook is, misschien zou je kunnen overwegen om nu naar Mnt Rainier NP te gaan en dan de I90 naar Spokane en Coeur d'Alene en van daar naar Glacier NP. Minstens twee dagen. Whitefish is een leuke plaats maar ik zou niet gaan backtracken en vanaf Whitefish de GTTS road nemen en een dag extra aan de oostzijde van Glacier verblijven. Van St. Mary naar Gardiner aan de noordzijde van Yellowstone is ook een dag rijden. Voor een bezoek aan Yellowstone en Grand Teton NP heb je tenminste drie dagen nodig.
Als je eindigt in Jackson ten zuiden van GTNP is het nog zo'n 5 uur rijden naar SLC en dan de vlucht naar Luavul.
Yeehaw
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Contacteer:
-
Verelle
- Amerikakenner
Wij hadden in 1999 een grotere MH dan 21 foot en hebben dat ding geparkeerd en zijn met de fiets naar boven gereden tot aan de sneeuw grens die was nog ruim voor Logans Pass. Was wel hard werken. Afgelopen jaar hadden we een auto tot onze beschikking naast onze MH, dus dat maakte het allemaal een stuk makkelijker. Wat een prachtig park is dat. De bloemen waren in volle bloei terwijl er nog sneeuw op de Logans Pass was. In totaal hebben wij hier 8 dagen doorgebracht en het was nog te weinig.Yeehaw schreef:Je mag idd ook niets met zo'n ding maar Nieuwenoord heeft gelijk, je mag de pass rijden met een camper tot 21 ft en smaller dan 8 ft en alleen het stuk tussen Avalanche Creek en Sun Point is voor grotere verboden, die dan dus ook niet de hele GTTS road kunnen rijden. Helaas
YH
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
- Sammie
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Bedankt voor de reacties tot nu toe. Ik moet zeggen dat ik wel wat geschrokken ben van de reacties over onze route, maar waarschijnlijk zijn we wat te enthousiast geweest deze keer.
We gaan zometeen de route herzien en zeer waarschijnlijk laten we een deel ervan vallen, en kiezen we ervoor om vanaf Seattle naar Louisville te vliegen ipv vanaf Salt Lake City. We kunnen dan niet naar Glacier en Yellowstone, maar hebben dan wel meer tijd om in elk geval t/m North Cascades alles goed te bekijken.
Sam
We gaan zometeen de route herzien en zeer waarschijnlijk laten we een deel ervan vallen, en kiezen we ervoor om vanaf Seattle naar Louisville te vliegen ipv vanaf Salt Lake City. We kunnen dan niet naar Glacier en Yellowstone, maar hebben dan wel meer tijd om in elk geval t/m North Cascades alles goed te bekijken.
Sam
- Sammie
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
De globale planning is nu als volgt:
Dag 2/3: San Francisco
Dag 6: Redwood NP
Dag 7: Redwood NP (orick) -> Crater Lake NP
Dag 8: Crater Lake NP -> Portland
Dag 9: Portland
Dag 10: Portland -> Morton / Mt St Helens (Johnston Ridge)
Dag 11: Morton -> Mt Rainier
Dag 12: Mt. Rainier
Dag 13: Mt Rainier -> Aberdeen / Onderweg een stop, wellicht in Olympia, voor een kinder actitviteit.
Dag 14: Aberdeen -> 101 om Olympic NP
Dag 15: omgeving Olympic NP
Dag 16: -> 101 Port Angeles
Dag 17: Port Angeles via Seattle naar .. ?
Dag 18:
Dag 19: .. -> North Cascades NP
Dag 20: North Cascades NP
Dag 21: North Cascades NP -> Seattle
Dag 22/23: Seattle
Dag 24: Seattle -> Louisville
Dag 25/26: Louisville
Zoals je ziet hebben we weer wat ruimte over, rond dag 17/18/19. Deze ruimte kunnen we eerder in de reis voor iets anders gebruiken, of we zoeken nog iets leuks in de omgeving van Seattle aan het einde van de reis. Daar hebben we nog geen beslissing over genomen.
We gaan ons vanaf nu meer orienteren op de bezienswaardigheden en activiteiten, dus waarschijnlijk nog meer lezen en vragen stellen op het forum
Ik ben benieuwd wat jullie van deze nieuwe planning vinden. De pracht van Glacier NP en Yellowstone moeten we nu dus missen, maar daar zullen we dan gewoon nog een keer voor terug moeten komen...
Dag 13: Mt Rainier -> Aberdeen / Onderweg een stop, wellicht in Olympia, voor een kinder actitviteit.
Dag 18:
Zoals je ziet hebben we weer wat ruimte over, rond dag 17/18/19. Deze ruimte kunnen we eerder in de reis voor iets anders gebruiken, of we zoeken nog iets leuks in de omgeving van Seattle aan het einde van de reis. Daar hebben we nog geen beslissing over genomen.
We gaan ons vanaf nu meer orienteren op de bezienswaardigheden en activiteiten, dus waarschijnlijk nog meer lezen en vragen stellen op het forum
Ik ben benieuwd wat jullie van deze nieuwe planning vinden. De pracht van Glacier NP en Yellowstone moeten we nu dus missen, maar daar zullen we dan gewoon nog een keer voor terug moeten komen...
-
Verelle
- Amerikakenner
Er zijn diverse plekken in Redwood NP & State Park waar je kan overnachten, maar Orick is daar niet een van. Het is een klein gehucht, met een trailer park, waar ik niet zou willen staan. Ik weet niet hoe groot jullie RV is, maar niet alle campsites kunnen RV's hebben. Dit is een heel raar Nationaal Park, je hebt helemaal geen idee wanneer het overloopt in de State Parks.Sammie schreef:De globale planning is nu als volgt:
Dag 18:
Ik geloof dat wij op Jedediah Smith campground hebben gestaan aangezien dit de enige was die 36 foot MH kon hebben. Aangezien wij met onze MH dus bijna nergens konden komen hebben wij bijna alles op de fiets of lopend gedaan. De Davison Trail leidt naar de Gold Bluff Beach en vandaar kan je naar de Fern Canyon, let wel! RV's langer dan 24 foot zijn verboden, een groot gedeelte is onverhard.
Op de volgende parken van jullie lijst heb ik al commentaar of toevoegingen gedaan. North Cascades NP is een van de minst bezochte parken in Amerika, omdat dit park grotendeels uit backcountry trails bestaat. Wij hebben dan ook bijzonder weinig over dit park kunnen vinden in de boeken. Het is absoluut prachtig ! Wij hebben in Colonial Creek campground gestaan en Newhalem Creek campground. En net buiten het nationale park in Rockport State Park. Wij waren er in midden juni, maar er waren toen nog geen boottochtjes die zijn volgens mij alleen in julie & augustus. Wel was er elke zondag een boottocht vanuit het North Cascades Environmental Learning Center, moet van te voren gereserveerd worden.
Seattle hebben we niet aangedaan, Portland is een leuke stad, in die periode is de Rose Festival, misschien is dat leuk om in te passen in jullie schema. Er is onder andere de Flower Parade, zo iets als de bloemen corso hier, maar dan met veel paarden ed. Wij hebben ook de Rose Festival Fleet bezocht, dan heb je kans om eens een oorlogschip van binnen te zien. Er is in begin juni zo veel te zien en te doen in Portland dat je misschien eens op deze site moet kijken:
http://www.rosefestival.org/
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
- Sammie
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
vervolg -> elders
Omdat de route inmiddels flink is aangepast/ingekort ben ik een nieuw onderwerp begonnen; dat staat hier
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht