Reis Obi Wan Kenobi - West-Canada

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Obi Wan Kenobi
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Obi Wan Kenobi - West-Canada

Berichtdoor Obi Wan Kenobi » 09 sep 2018, 22:14

Hoi,

Een eerste reisschema opgesteld (met het hoofddoel van die dag erbij)
(het deel gray wells / Vancouver island en vancouver zelf moet nog wat aan gewerkt worden).

Er kan altijd wel nog ergens een dag bij of af indien nodig ;) nog niks gepland of geregeld.
dus zal sowieso nog dingen gewijzigd worden (beter of leukere hikes die dat er niet op staan ook altijd welkom :) )

We zijn vroege vogels en late slapers (soms nemen we graag eens een break dag
(vb. naar een mooie rustige plaats gaan en daar een volledige dag zitten boekje lezen , genieten van uitzicht :)

0 Huis– Calgary
1 Calgary - Banff - (Rusten bekomen - Inkopen - Eventueel (Johnston Canyon (5km) + evt. Inkpots ( 12 km – 350 hm)
2 Banff NP - Plain of Six Glaciers (14 km -750 hm )
3 Banff NP - Larch Valley and Sentinel Pass hike (11 km - 750 m) (banff hot springs? )
4 Banff NP - Rafting & paardrijden
5 Banff NP ==> Jasper NP- Columbia icefield / Sunwapta Falls / Athabasca Falls
6 Jasper NP - The Sulphur Skyline (8km 700 hm ) (met bijhorende hot springs in de buurt)
7 Jasper NP - Verdant Pass (20 km – 750hm)
8 Jasper NP ==> Gray wells NP rij/Rustdag
9 Gray wells NP - Helmcken Falls (verder nog zoeken)
10 Gray wells NP - Nog eens opzoeken
11 Gray wells => Whistler Rijdag/rustdag
12 Whistler - Zipline & cloudbraker skybridge (Train wreck trail of op een andere dag)
13 Whistler - MTB
14 Whistler - MTB
15 Whistler ==> vancouver island (campbell river) -Rijdag (ferry)
16 VI Cambell river - Whale watching tour
17 VI (Cambell river ==> Tofino ) Quinsam river hatchery & Cathedral grove
18 VI Tofino - Stranddag
19 VI Tofino - Wild pacific trail
20 Tofino ==> Vancouver hele namiddag vancouver verkennen
21 Vancouver - fietsen vancouver (stanley park)
22 Vancouver ==> Huis

Obi Wan Kenobi
Amerika-ontdekker

Re: Reis Obi Wan Kenobi - West-Canada

Berichtdoor Obi Wan Kenobi » 11 sep 2018, 21:25

Geen commentaren ? :) of goed te doen deze reis ?

Dan heb ik nog een vliegtuig vraag (er is een vlucht van brussel airlines gechartered door air canada )
Parijs - Calgary met een tussenstop in montreal (met een uur overstap tijd).
Stel dat ons vliegtuig te laat is wacht het andere vliegtuig dan ?

Vermoedelijke richtprijs voor een vliegtuigticket in juli is tussen de 700-900 euro nog altijd vermoed ik ?

thanx

AnnInBC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Berichtdoor AnnInBC » 12 sep 2018, 00:48

Hallo hallo,

Het ziet er over het algemeen een hele goede route uit met genoeg tijd op alle plaatsen met mooie hikes en leuke dingen om te doen. Moest er wat tijd zijn zou ik tijdens je verblijf in Banff ook een zij tripje maken naar Yoho National Park. Emerald Lake daar is prachtig alsook de Takakkaw Falls en een redelijke korte wandeling (half uurtje ofzo) naar de Wapta Falls waar je helemaal tot beneden bij de falls kan geraken.

Ik denk dat 2 dagen Wells Gray Provincial Park misschien wat veel wordt, tenzij je er langere wandeling gaat maken. De meeste bekende plekjes (Dawson Falls, Spahats Falls, Ray's Farm, Bailey's Shute, Helmcken Falls) zijn allemaal gemakkelijk te bereiken en daar ben je op een dag denk ik wel klaar mee. Van Wells Gray naar Whistler zou ik ook zeker stoppen bij Joffre Lakes Provincial Park, tot aan het eerste meer is het maar een 5 minuten wandelen, naar het tweede en derde meer is het goed klimmen en klauteren voor een paar uurtjes enkele weg...dus daar is misschien geen tijd voor.

Verder ziet het er allemaal dik in orde uit!
Groetjes,
Ann

tomhster
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 14

Berichtdoor tomhster » 12 sep 2018, 03:48

Eens. Goed te doen, met tijd voor Miette hotsprings. Je zou de rit van Banff naar Jasper nog kunnen opbreken door één nacht in Lake Louise te boeken, dan kun je de meren 's ochtends meepakken voor de bussen vol Chinezen daar aankomen.

Obi Wan Kenobi
Amerika-ontdekker

Berichtdoor Obi Wan Kenobi » 13 sep 2018, 08:48

AnnInBC schreef:Hallo hallo,

Het ziet er over het algemeen een hele goede route uit met genoeg tijd op alle plaatsen met mooie hikes en leuke dingen om te doen. Moest er wat tijd zijn zou ik tijdens je verblijf in Banff ook een zij tripje maken naar Yoho National Park. Emerald Lake daar is prachtig alsook de Takakkaw Falls en een redelijke korte wandeling (half uurtje ofzo) naar de Wapta Falls waar je helemaal tot beneden bij de falls kan geraken.

Ik denk dat 2 dagen Wells Gray Provincial Park misschien wat veel wordt, tenzij je er langere wandeling gaat maken. De meeste bekende plekjes (Dawson Falls, Spahats Falls, Ray's Farm, Bailey's Shute, Helmcken Falls) zijn allemaal gemakkelijk te bereiken en daar ben je op een dag denk ik wel klaar mee. Van Wells Gray naar Whistler zou ik ook zeker stoppen bij Joffre Lakes Provincial Park, tot aan het eerste meer is het maar een 5 minuten wandelen, naar het tweede en derde meer is het goed klimmen en klauteren voor een paar uurtjes enkele weg...dus daar is misschien geen tijd voor.

Verder ziet het er allemaal dik in orde uit!
Groetjes,
Ann

Bedankt Ann ,

De tussen stop zal ik inplannen :)

Gray wells vond ik ook wat moeilijker informatie voor 2 dagen te vullen ;) dus die dag misschien invullen naar
een extra dag banff / yoho NP (normaal is onze rafting/paardrijtocht in die regio)

of in campbell river nog een extra excursie bear watching te doen ?
ik lees soms wat tegenstrijdige berichten over wanneer die ze nu echt op zalmen gaan jagen.
Ik dacht dat dit meer september was, maar soms zie ik ook in juli ?

ik zie ook net dat er net tijdens die periode dat we zouden landen in Calgery de Calgery Stampede is , is dit de moeite ?
Of beter laten voor het echte canada? ( https://www.calgarystampede.com/stampede

AnnInBC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Berichtdoor AnnInBC » 13 sep 2018, 21:19

Calgary Stampede is echt iets persoonlijks...wij waren de 2 laatste jaren in Calgary tijdens de Stampede, maar zijn er niet naartoe geweest. Mij zegt het persoonlijk niet zoveel, wij gingen liever een paar daagjes naar de Canadese Rockies. Maar voor anderen is het wel een leuke bedoening en als je de tijd hebt is denk ik wel dat het een leuk bezoekje is. Er zijn vele food trucks, het is bijna als een soort kermis dan zijn er de rodeo's natuurlijk waar de stampede bekend voor staat, er zijn chuck wagon races, een parade, concerten, etc...

Verder nog even over wat beren betreft. Je kan beren safari's doen, maar ik denk dat juli nog wat vroeg in het jaar is wat zalmen betreft. Eind augustus en september zijn de beste maand voor zalm en zo zie je dan ook vlugger beren. Op dit moment is het een betere tijd om beren te zien die op zalmjacht gaan in Campbell River. Contacteer Jos en Rentia anders eens, dat zijn Nederlands die "Eagle Eye Adventures" uitbaten in Campbell River: https://www.eagleeyeadventures.com/ Sinds jullie ook altijd vroeg op pad zijn is er ook veel meer kans op wildlife, zeker als je bij Whistler in de buurt bent, rij dan de weg op naar het Whistler Olympic Park (Callaghan Road) want daar heb je ook wel kans om beren te zien.

Ik denk misschien een extra dagje Banff en omgeving. Er is ook een mooie route te rijden als je van Calgary komt, neem daar de Smith Dorrien Trail door Kananaskis Country. Wel deels een kiezel weg, maar heel mooi en niet te druk...het is een uur en 15 minuten rijden zonder te stoppen van begin tot einde waar je dan uitkomt bij Highway 1 richting Banff.

Obi Wan Kenobi
Amerika-ontdekker

Berichtdoor Obi Wan Kenobi » 14 sep 2018, 08:43

ok Bedankt,

nu nog ook een beetje kijken naar de vliegtuigtickets prijzen voor dat we verder gaan plannen :)

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht