Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Iertje007: juli - augustus 2018, rondje Seattle met Canada met kids.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
iertje007
Amerikakenner

Re: Reis Iertje007: juli - augustus 2018, rondje Seattle met Canada met kids.

Bericht door iertje007 »

Uiteindelijk hier op uitgekomen:

1 17-jul Amsterdam Seattle
2 18-jul Seattle
3 19-jul Seattle Olympic NP
4 20-jul Olympic NP
5 21-jul Olympic NP
6 22-jul Olympic NP Mount Rainier National Park
7 23-jul Mount Rainier National Park
8 24-jul Mount Rainier National Park Portland
9 25-jul Portland
10 26-jul Portland Boardman
11 27-jul Boardman Coeur d'Alene
12 28-jul Coeur d'Alene
13 29-jul Coeur d'Alene Glacier NP
14 30-07 Glacier NP
15 31-jul Glacier NP
16 01-aug Glacier NP Banff - Canmore
17 02-aug Banff - Canmore
18 03-aug Banff - Canmore
19 04-aug Banff - Canmore Jasper NP - Hinton
20 05-aug Jasper NP - Hinton
21 06-aug Jasper NP - Hinton
22 07-aug Jasper NP - Hinton
23 08-aug Jasper NP - Hinton Clearwater / Wells PP
24 09-aug Clearwater / Wells PP
25 10-aug Clearwater / Wells PP Vancouver
26 11-aug Vancouver
27 12-aug Vancouver
28 13-aug Vancouver Vancouver Island - alert bay
29 14-aug Vancouver Island - alert bay
30 15-aug Vancouver Island - alert bay
31 16-aug Vancouver Island - alert bay Vancouver Island - Tofino
32 17-aug Vancouver Island - Tofino
33 18-aug Vancouver Island - Tofino Vancouver Island - victoria
34 19-aug Vancouver Island - victoria Port Angeles
35 20-aug Port Angeles
36 21-aug Port Angeles - Seattle Amsterdam
Onze Amerika-reizen:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
USA 2014: denver-LA
Mei 2016: Florida
Zomer 2016: Denver-Denver
Zomer 2018: Noordwest USA en Canada

Volg ons op:
https://www.polarsteps.com/iertje007
Désirée
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Désirée »

Wells grey naar Vancouver lijkt mij persoonlijk erg lang. Wij rijden dit jaar naar Whistler en daar trekken we een volke dag voor uit ivm de nodige stops onderweg.
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas (Death Valley NP, red rock SP, grand canyon NP)
2025 Las Vegas( Valley of Fire, Hooverdam, Ice age fossil SP)
AnnInBC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Ik zou zeker ook minstens een halve dag tot dag uitstrekken voor het mooie Yoho National Park (op de grens bij Lake Louise in Banff NP). Je hebt daar de mooie Takakkaw Falls, de Natural Bridge en het prachtige Emerald Lake.

Is er een specifieke reden dat je naar Alert Bay wil gaan? Ik zou het deel vanuit Clearwater als volgt indelen:

25 10-aug Clearwater - Whistler
26 11-aug Whistler - Vancouver
27 12-aug Vancouver
28 13-aug Vancouver
29 14-aug Vancouver - Campbell River (goed voor whale watching)
30 15-aug Campbell River
31 16-aug Campbell River - Tofino/Ucluelet
32 17-aug Tofino/Ucluelet
33 18-aug Tofino/Ucluelet - Victoria
34 19-aug Victoria - Port Angeles
35 20-aug Port Angeles
36 21-aug Port Angeles - Seattle Amsterdam
iertje007
Amerikakenner

Bericht door iertje007 »

De reden is, dat er niets meer te boeken is qua accomodaties voor 7 personen. Alleen nog in Alert Bay en victoria en de allerlaatste kamers in tofino. Er was helaas dus geen keuze meer.
Onze Amerika-reizen:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013

Volg ons op:
iertje007
Amerikakenner

Bericht door iertje007 »

Yoho schrijf ik op, kunnen we vanuit Banff doen denk ik? Tussen Clearwater en Vancouver ga ik nog even naar kijken. Bedankt voor de reacties!
Onze Amerika-reizen:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013

Volg ons op:
AnnInBC
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Ja, hoor! Yoho NP is goed te doen vanuit Banff. Het is iets van een 40 minuten rijden van Lake Louise (het meer) tot aan Emerald Lake bijvoorbeeld, dus niet ver voor Canadese begrippen toch. :thumbup:

Kijk ook eens naar plaatsen zoals voor Parksville in plaats van Alert Bay. Alert Bay is een klein eiland en daar moet je telkens heen en terug met een ferry om iets van de rest van Vancouver Island te zien. Hier is een huis op Airbnb bijvoorbeeld voor $350 per nacht met 4 slaapkamers voor de datums waar jullie naar op zoek zijn, dat lijkt mij niet te duur als je dat deelt door 7 personen (en ze hebben goede ratings): https://www.airbnb.ca/rooms/6854993?loc ... s=dRwzRC1b

Nog veel succes met het puzzelen verder!
iertje007
Amerikakenner

Bericht door iertje007 »

Dat huis ziet er inderdaad superleuk uit! Ik zag alleen dat juist de huisjes in Alert Bay niet te cancelen zijn (dan moet je het volledige bedrag betalen). Had ik even over het hoofd gezien omdat dat nergens anders was bij booking.com :-?
Onze Amerika-reizen:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013

Volg ons op:
AnnInBC
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Ach ja, zulke dingen kunnen al eens gebeuren! En Alert Bay zal zeker geen straf zijn om te verblijven, dus geen zorgen en gewoon lekker genieten! :thumbup:
iertje007
Amerikakenner

Bericht door iertje007 »

Gaan we zeker doen!

Ik ben nu aan het kijken voor de invulling... whale watching schijnt vanuit Alert Bay goed te kunnen, iemand daar ervaring mee?

Beren spotten op de Blue River lijkt me ook een superervaring! Ik heb al kaartjes gekocht, maar die zijn niet voor een bepaalde datum, maar gewoon het hele seizoen geldig. Weet iemand hoe dit werkt? We zijn met zijn 7en, ik ben een beetje bang om te horen dat er geen plaats is die dag...

Iemand verder nog tips voor leuke/mooie/bijzondere tussenstops op de route? Vooral tijdens de lange reisdagen zoek ik nog naar onderbrekingen.
Onze Amerika-reizen:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013

Volg ons op:
Anne-Marie86
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Anne-Marie86 »

Vrienden van ons hebben eergisteren de blue river safari gedaan en vonden het erg tegenvallen. Door het warme voorjaar staat het water erg hoog en zie je weinig beren aan de oevers. Heb je Whistler bewust niet in je schema opgenomen? Het is een dure plaats, maar er is veel te doen!
Ons reisverslag van onze reis naar Amerika (zomer 2016) vind je op: http://bazannemarie.blogspot.nl/
Mariah
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Mariah »

Tips voor onderweg? Oeps daar kunnen hel wat boeken mee gevuld worden. Ik zal in grote lijnen schrijven wat wij oa afgelopen zomer gedaan en gezien hebben op het stuk van jullie reis
* Vancouver
Lynn Canyon met kwartiertje lopen naar Twinn falls en via de overkant weer terug. Ga op tijd dan is het er heerlijk rustig
Salmon Hatchery, je loopt langs informatieborden en bassins, leuk om te zien maar verder beetje saai vonden wij
Fietsen in Stanley Park. Bij het park zelf zijn naar mijn weten geen fietsen te huren, wij huurden ze in de Denmann street. Je krijgt er een schattig helmpje bij :lol:
Granville Island. Ook weer ga vroeg dan kun je gratis parkeren. Erg leuk om rond te lopen, de markthal is ontzettend leuk om doorheen te lopen. Je kunt er met een bootje naar de overkant
verder highlights als klok, Robson street etc
* Route Vancouver - Tofino/Ucluelet
Little Qualicum falls met upper en lower falls (pad met een hoop treden)
Cathedral Grove (leuk rondje in bos met grote douglas sparren)
Sproat Lake, je kunt hier zwemmen. Loop bij het meer links af, aan het einde van het pad op de vlonder stappen, dan zie je de rotstekeningen
Vlak voor de T-splitsing Tofino/Ucluelet is het infocentre. haal hier meteen wat plattegronden en een getijdentabel
* Ucluelet/Tofino
Schooner Cove, volg het pad met de 336 treden. Zorg dat je er bij laag tij bent, loop tot de rotsen bij de zee. Hier zijn veel poeltjes te zien met mooie anemonen en zeesterren in verschillende kleuren. Leuk om rond te banjeren
Tonquin Trail
Incinerator Rock (strand met veel surfers)
Rainforest trail, heeft 2 routes, beiden rond 1 km en mooi, net een sprookjesbos
Lighthouse Loop. Topper, prachtige route door bos en langs rotskust, met bankjes onderweg. Om elke hoek is het weer verrassend.
* CR
walvistour
Elk Falls Suspention bridge. Bij de rivier op terugweg zalmen kijken? Op de weg van CR richting de suspention bridge was er een afslag naar links richting een zalmkwekerij. toen wij er waren, aan het einde van de dag, was 'ie gesloten. Misschien dat dat leuk is om heen te gaan?
* VI- Clearwater (klopt het dat je Whistler overslaat?)
Wij reden via Whistler (overnachten) jullie rijden denk ik 'onderlangs'?
In Clearwater: zwemmen en kanoën in Dutch Lake
* Clearwater - Jasper
Wij stopten bij het infocentre van Valemont, om te vragen of er al zalm te zien was in de rivier (we waren er op 5/8), we hadden een grote kans werd gezegd maar na lang turen niets gezien. Er stroomt een riviertje vlak achter het infocentre waar ze zouden kunnen zijn. wij hadden pech, wellicht hebben jullie meer geluk.
Rearguard falls met steil pad naar beneden naar prachtige waterval (met half uur ben je heen en weer)
* Jasper
zwemmen in de meer (ben naam even kwijt)
Zoek een bankje en geniet van de Athabasca river, hij stroomde langs ons park ((Tekarra Lodge), zo mooi!
Dag Maligne Canyon (met een P boven en een P onderaan, je loopt een stuk langs de canyon. Vooral het bovenste stuk is druk. Je loopt heen en terug ongeveer dezelfde route
Medicine Lake (fotostop)
Maligne Lake met het bekende boathouse. Er zijn verschillende wandelingen te doen. Onthoud goed welke P je staat, er zijn er zo veel, wij moesten goed zoeken voor we de auto terug hadden gevonden
Miette Hotsprings, ongeveer een uur rijden vanaf Jasper. Leek ons heerlijk maar wat een aanfluiting. We zijn de auto uit geweest, zagen hoe druk en hoe klein het was en zijn meteen weer terug gereden. Wij waren er aan het einde van de middag. Voor jullie kinderen is het wellicht leuk (hoewel er geen plaats is voor een bommetje)
Valley of Five Lakes.Kies route van 5 of 8 km om de 5 meren heen, afwisselende route
Mnt Edith Cavell met path of the glacier trail. Prachtige korte route van 1,7 km door morenen landschap eindigend bij de gletsjer
Tonquin Valley
* IPW
Athabasca falls, waarna Sunwapta falls
Althabasca gletsjer, kun je vanaf de P zo heen lopen
Parker Ridge, één van onze toppers. Prachtige wandeling, enkele reis 2,1 km met 250 m stijgen. Boven prachtige bloemenweiden en uitzicht op de Saskatchewan Glacier is fenomenaal
Peyto Lake
* Banff/Lake Louise en omgeving
Emerald Lake (wil je voor de hordes uit de bussen zijn, ga dan vroeg) in combi met Natural Bridge (ligt aan dezelfde weg)
Raften (deden wij in Golden)
Lake Louise
Moraine Lak, zo ontzettend mooi. Bij overloop van de P wordt de weg er naar toe afgesloten dus zorg dat je op tijd bent (om 10.00 was toen wij er waren de weg al afgesloten). Als je er eenmaal bent - klim (of loop via het pad) naar boven en geniet!
Johnston canyon (ik val in herhaling, maar kom ook hier op tijd ivm P en de drukte op het pad), je loopt door bos en kloof, een stukje over een metalen pad naar lower en upper falls. Onderweg heb je een pad (geen officieel pad, ik heb even moeten zoeken voor ik het vond) naar beneden zodat je onder/achter de waterval kunt lopen. Ben je bij de upper falls en heb je energie over kun je 3,1 km door lopen naar de Inkpots, een soort pruttelende poeltjes waar je soort ringen in kunt zien.
Caves en Basin, Bow falls, Lake Minnewanka, Vermillion Lake Drive (in de schemering: bekijk hoe de berg Rondl een mooie rode gloed geeft etc
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Als jullie overnachten in Hinton zou ik zeker naar Miette Hot Springs gaan, ligt mooi langs de route. Wij zijn niet in het zwembad geweest, maar hebben een klein eindje gewandeld tot aan de echte hot spring en langs de ruines van het originele badhuis, en vonden dat toch wel de moeite waard.
Terug in Texas!
iertje007
Amerikakenner

Bericht door iertje007 »

Wow, wat een hoop goede tips! Dank jullie wel! Hier hebben we veel aan! Ik ga ze allemaal bij mijn plannen schrijven!

Whistler slaan we inderdaad over en we rijden onderlangs. Op die manier is het goed in 1 dag te rijden. Whistler leek me meer iets voor waaghalzen, en dat zijn onze kids niet :lol:
Onze Amerika-reizen:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013

Volg ons op:
iertje007
Amerikakenner

Bericht door iertje007 »

@mariah, heb je ook een reisverslag of een fotosite van jullie reis van vorige zomer?
Onze Amerika-reizen:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013

Volg ons op:
Mariah
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Mariah »

Ik heb wel een reisverslag, in word bijgehouden en een aantal foto's er tussen gezet. Geen 'echt' verslag dus zoals je die hier voorbij ziet komen. Ik heb geen idee hoe ik mijn wordbestand met een link hier onder kan zetten.
Misschien kun je mij een pb sturen? Ook geen idee, maar daar lees ik hier wel eens over :)
iertje007
Amerikakenner

Bericht door iertje007 »

Haha ik zal het proberen!
Onze Amerika-reizen:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013

Volg ons op: