Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Bibu: reis West-Canada.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Bibu
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Bibu: reis West-Canada.

Bericht door Bibu »

Na een aantal jaar geleden een rondje te hebben gemaakt van San Francisco naar Las Vegas, hebben wij een paar dagen geleden bedacht dat wij deze zomer graag naar West-Canada willen (een eerder geplande tweede reis naar Amerika is helaas niet doorgegaan).

Ik heb de afgelopen dagen een hoop reisverslagen gelezen en heb nu onderstaande route in gedachten.

17 juni - Amsterdam - Vancouver
18 juni - Vancouver
19 juni - Vancouver
20 juni - Vancouver- Whistler
21 juni - Whistler
22 juni - Whistler - ???
23 juni - ??? - Clearwater
24 juni - Clearwater (Wells gray)
25 juni - Clearwater - Jasper
26 juni - Jasper
27 juni - Jasper
28 juni - Jasper - Field/Golden/Lake Louise
29 juni - Field/Golden/Lake Louise (Yoho National park)
30 juni - Field/Golden/Lake Louise - Banff
1 juli - Banff
2 juli - Banff - Calgary
3 juli - Calgary
4 juli - Calgary - Amsterdam
5 juli - aankomst Amsterdam

Wat denken jullie van deze opzet? Blijven we ergens te lang? Of juist te kort?

We gaan bewust niet naar Vancouver Island, want mijn moeder wil niet overvaren.

Op 22 en 23 juni heb ik nog een vraagteken. Ik vind de route tussen Whistler en Clearwater net te lang, dus wil daar nog ergens een tussenstop maken. Wat is een leuke stop tussen Whistler en Clearwater?

Ik zag al geen betaalbare hotels meer in Jasper en Banff. Wat zijn daar goede alternatieven voor?
Hetzelfde geldt voor Field. Daar zag ik dat je als alternatief Golden of Lake Louise hebt. Wat heeft jullie voorkeur?

Wij willen rondreizen met een auto. Nu had ik al begrepen dat het in Canada net iets anders zit met de autohuur. Dat je daar in principe altijd een eigen risico hebt. Ik heb al op de website drive-canada.de gekeken en zag dat je daar het "Gutes Paket" kan nemen. Volgens mij heb je dan geen eigen risico, klopt dit? En heb ik dan alle goede verzekeringen e.d. voor Canada? Zijn er nog andere websites waar je ervoor kan kiezen om het eigen risico van tevoren af te kopen?

Onze voorkeur om te overnachten, gaat uit naar Airbnb. Omdat je daar dan een eigen keuken hebt en dus 's ochtend lekker "thuis" kan ontbijten en eventueel 's avonds wat kan klaarmaken. Daarnaast heb je er meer ruimte, dan met 3 volwassenen in een hotelkamer. Niet overal is wat te vinden op Airbnb, dus het zal gecombineerd worden met hotels of cabins o.i.d. Het lijkt ons heerlijk om aan het einde van de dag nog lekker buiten te kunnen zitten en eventueel te kunnen barbecueën. Nog tips voor leuke overnachtingsplekken?

Verder heb ik echt geen idee van het prijsniveau in Canada. Hoe duur zijn boodschappen ten opzichte van Nederland? En uit eten gaan?
Sandra71
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Reis Bibu: reis West-Canada.

Bericht door Sandra71 »

Ja leuke route hoor! Erg herkenbaar van onze reis in 2008. Ook in 2014 hebben we een deel van deze route gedaan. Zie evt onze reisverslagen.
Ik zou eerder voor Lake Louise kiezen dan voor Golden. In Golden hebben wij 1x overnacht, maar daar is niet veel. In Lake Louise hadden we een leuke Lodge toen: Lake Louise Inn (met buitenzitje).

Wij zijn toen ook van Whistler in één keer door naar Clearwater gereden, dus ik heb geen ervaring met een tussenstop in die regio.

Wij zoeken ook altijd naar motels of cabins met een buitenzitje. Behalve Airbnb zoek ik ook vaak op Booking.com of anders op Google Maps zoeken op "motels"of "lodges"of "cabins" geeft ook altijd opties. Dan kun je vaak via een link rechtstreeks boeken bij de accommodatie. En dus eerst checken of ze een balkon of andere buitenzit hebben. Ik heb daar wel goede ervaringen mee. Wel let ik altijd goed op de annuleringsmogelijkheden, zodat ik altijd nog gratis kan wisselen mocht dat nodig zijn.
Groetjes Sandra
http://www.santravel.nl/reisverslagen/
Youtube:https://www.youtube.com/channel/UCS9pDl ... us3dSwWpmw
Instagram: @santravel.nl
Contacteer:

Bericht door Sandra71 »

Oh ja, over de boodschappen.
Drank en sigaretten zijn wel duur. Voor de rest van de boodschappen vonden wij het redelijk normale prijzen, wat we ons ervan kunnen herinneren (laatste keer dus 2014).
Groetjes Sandra
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Tussen Whistler en Clearwater zou je kunnen overnachten in Kamloops. Middelgrote stad met een (kleine) Mall en een grote Walmart. In het centrum is weinig te doen, voor een overnachting prima.

Vwb autohuur goed zoeken, prijzen verschillen behoorlijk dit jaar. Je kan in Canada je eigen risico afkopen bij de verhuurder of via de broker. Die optie wordt je tijdens het boekingsproces vast wel aangeboden. Afgelopen hebben wij ons eigen risico afgekocht via CarDelMar (zie reisverslag, lang verhaal), maar daar doen wij geen zaken meer mee.

Als alternatief voor Lake Louise en Banff kwamen wij (via Hotwire) uit in het skioord Kicking Horse. Best kamer ooit, was compleet ingericht appartement Nadeel, je rijdt wel wat meer kilometers, maar goede weg en prima te doen. In Canmore een prima Airbnb.

Qua prijspeil vonden wij Canada een stuk prettiger dan de VS, de CAD staat nu best gunstig.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Bibu
Amerikafan

Bericht door Bibu »

Bedankt voor jullie reacties. Van allebei had ik de reisverslagen al gelezen :)

Kamloops als tussenstop lijkt me wel wat. Die ga ik dus toevoegen.

Voor Banff heb ik gekeken naar Canmore en daar heb je nog wel dingen vrij (en ligt ook niet zo heel ver van Banff zag ik).

Voor Lake Louise moet ik nog even zoeken.

Voor Jasper heb ik iets in Hinton gevonden. Maar dat ligt nog wel een stuk rijden. Ik ben gisteren naar het reisbureau geweest. Zij kunnen namelijk ook overnachtingen boeken, dus heb daar mijn route voorgelegd. In de meeste plaatsen kunnen ze alleen veel duurdere hotels aanbieden dan ik zelf had gevonden. Het enige is dat ze nog wel iets vrij hebben in Jasper. Dit is echter wel dubbel zo duur als in Hinton. Het gaat dan om de Lobstick Lodge. Is het de dubbele kosten waard om hier te verblijven? Of toch beter voor de helft van het geld in Hinton?
Sandra71
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Sandra71 »

Voor Jasper heb ik iets in Hinton gevonden. Maar dat ligt nog wel een stuk rijden. Ik ben gisteren naar het reisbureau geweest. Zij kunnen namelijk ook overnachtingen boeken, dus heb daar mijn route voorgelegd. In de meeste plaatsen kunnen ze alleen veel duurdere hotels aanbieden dan ik zelf had gevonden. Het enige is dat ze nog wel iets vrij hebben in Jasper. Dit is echter wel dubbel zo duur als in Hinton. Het gaat dan om de Lobstick Lodge. Is het de dubbele kosten waard om hier te verblijven? Of toch beter voor de helft van het geld in Hinton?
Tja moeilijk om voor een ander te bepalen. In Jasper zitten is wel makkelijker. Maar ja, je moet zelf bepalen of je het extra geld ervoor over hebt. Canmore is prima te doen, is maar 10 minuutjes van de ingang, al stond er wel een file'tje om binnen te komen toen wij er waren in 2014. Maar ach, viel alsnog mee.
Groetjes Sandra
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Mariah »

Tja, wat je wilt moeilijk voor een ander te zeggen waar je beter kunt overnachten. Wij betalen liever wat meer dan steeds heen en weer te moeten rijden.

Van Whistler zijn we in één keer doorgereden naar Clearwater dus over een tussenstop weet ik niets. Wij vonden de afstand overigens prima te overbruggen.

De prijzen in de supermarkt van Whistler vonden we erg hoog (stokbrood 4 euro!)

Succes met kiezen, wordt vast en zeker een mooie reis
Bibu
Amerikafan

Bericht door Bibu »

Bedankt voor alle hulp. Helaas wordt het dit jaar geen Canada. Zoals bij anderen ook wel eens is gebeurd, kon ik nog niet boeken omdat wij nog goedkeuring moesten krijgen voor onze vakantie. Toen deze binnen was, waren de prijzen echter een heel stuk omhoog geschoten.....Uiteindelijk hebben wij gisteren rechtstreekste tickets naar New York gekocht en gaan wij daar een rondje maken.
Sandra71
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Sandra71 »

Ah jammer zeg! Maar New York is natuurlijk ook leuk.
De werelddealweken van KLM zijn meestal in september en januari. Weet niet of het daar mee te maken had, maar misschien goed om in je achterhoofd te houden voor een volgende keer :)
Groetjes Sandra
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer