Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Eclipsreis Helmkes: Calgary > Calgary via Yellowstone en Teton NP.
- Helmkes
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Eclipsreis Helmkes: Calgary > Calgary via Yellowstone en Teton NP.
Na 17 jaar op onze bucket list te hebben gestaan is het nu eindelijk zo ver!
Wij hebben namelijk na de zonsverduistering van 1999 te hebben gezien; toen al besloten om de eclips van 21-8 in 2017 te gaan zien in Amerika.
Nu zijn we inmiddels getrouwd en zijn twee kinderen verder (2 jongens van 10 en 12).
Wij zijn nog nooit in Amerika of Canada geweest dus kunnen de tips en ervaringen van anderen goed gebruiken.
Onze vlucht en camper is geboekt en onze (voorlopige) reisschema is als volgt:
Dag 1: Amsterdam-Calgary, overnachting Calgary.
Dag 2: Calgary-camper ophalen, richting Banff.
Dag 3: Banff-Banff NP.
Dag 4: Banff-Waterton NP
Dag 5: Waterton NP
Dag 6: Waterton - Glacier (Montana USA)
Dag 7: Glacier - ? een Gosttown in Montana o.i.d iemand tips?
Dag 8: Gosttown in Montana - Yellowstone NP
Dag 9: Yellowstone NP
Dag 10: Yellowstone - Teton NP
Dag 11: Teton NP/Jackson
Dag 12: Eclipsdag: exacte locatie nog nader te bepalen, 's middags reizen richting Montana
Dag 13: Montana - Dinosaur provincial park Alberta-Canada
Dag 14: Calgary
Dag 15: Calgary-Amsterdam
Dag 16: Aankomst Amsterdam
Wij zijn vooral op zoek naar tips voor dingen die te doen zijn met onze avontuurlijke jongens, zoals mooie wandeltochten of waar we kunnen vissen of zwemmen. Ook moeten we alle campings nog vinden. Dus tips voor overnachtingsplaatsen voor onze camper zijn zeer welkom. Ook jullie mening over ons reisschema zijn welkom. We zijn kortom blij met alle suggesties om onze reis nog mooier te maken dan dat hij ons nu al lijkt.
Ook zijn we benieuwd of er meer mensen speciaal voor de zonsverduistering naar Amerika reizen en dan ook specifiek naar dit gebied.
We zijn benieuwd naar de reacties.
Groeten,
De Helmkes
Wij hebben namelijk na de zonsverduistering van 1999 te hebben gezien; toen al besloten om de eclips van 21-8 in 2017 te gaan zien in Amerika.
Nu zijn we inmiddels getrouwd en zijn twee kinderen verder (2 jongens van 10 en 12).
Wij zijn nog nooit in Amerika of Canada geweest dus kunnen de tips en ervaringen van anderen goed gebruiken.
Onze vlucht en camper is geboekt en onze (voorlopige) reisschema is als volgt:
Dag 1: Amsterdam-Calgary, overnachting Calgary.
Dag 2: Calgary-camper ophalen, richting Banff.
Dag 3: Banff-Banff NP.
Dag 4: Banff-Waterton NP
Dag 5: Waterton NP
Dag 6: Waterton - Glacier (Montana USA)
Dag 7: Glacier - ? een Gosttown in Montana o.i.d iemand tips?
Dag 8: Gosttown in Montana - Yellowstone NP
Dag 9: Yellowstone NP
Dag 10: Yellowstone - Teton NP
Dag 11: Teton NP/Jackson
Dag 12: Eclipsdag: exacte locatie nog nader te bepalen, 's middags reizen richting Montana
Dag 13: Montana - Dinosaur provincial park Alberta-Canada
Dag 14: Calgary
Dag 15: Calgary-Amsterdam
Dag 16: Aankomst Amsterdam
Wij zijn vooral op zoek naar tips voor dingen die te doen zijn met onze avontuurlijke jongens, zoals mooie wandeltochten of waar we kunnen vissen of zwemmen. Ook moeten we alle campings nog vinden. Dus tips voor overnachtingsplaatsen voor onze camper zijn zeer welkom. Ook jullie mening over ons reisschema zijn welkom. We zijn kortom blij met alle suggesties om onze reis nog mooier te maken dan dat hij ons nu al lijkt.
Ook zijn we benieuwd of er meer mensen speciaal voor de zonsverduistering naar Amerika reizen en dan ook specifiek naar dit gebied.
We zijn benieuwd naar de reacties.
Groeten,
De Helmkes
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Eclipsreis Helmkes: Calgary > Calgary via Yellowstone en Teton NP.
Hallo, welkom op het forum!
Als ik jullie was zou ik zo snel mogelijk eens kijken naar waar je de eclips wilt zien, en dan een camping in de omgeving proberen te reserveren.
In Grand Teton zijn de meeste campings niet te reserveren, op de RV camping bij Colter Bay na. Ik zou me voor kunnen stellen dat die al is volgeboekt.
Jullie tijd voor Yellowstone is nu zeer beperkt. Overweeg eens om daar een extra nacht te doen. Je zou dan bij Grant kunnen staan; dan zit je al dicht bij Grand Teton. En reserveer zo snel mogelijk.
Kijk voor wandelingen in Yellowstone en Grand Teton eens in ons 2015-verslag. Ook onze planning daar is wellicht handig.
Zwemmen kan in Yellowstone op 2 plaatsen; vlak onder de parkgrens, ten noorden van Mammoth Hot Springs en in de Firehole River. In Grand Teton kun je zwemmen in bijvoorbeeld String Lake. Raften is ook een mogelijkheid in GT.
Voor een spookstadje zou je kunnen denken aan Virginia City en Nevada City.
Marianne
Als ik jullie was zou ik zo snel mogelijk eens kijken naar waar je de eclips wilt zien, en dan een camping in de omgeving proberen te reserveren.
In Grand Teton zijn de meeste campings niet te reserveren, op de RV camping bij Colter Bay na. Ik zou me voor kunnen stellen dat die al is volgeboekt.
Jullie tijd voor Yellowstone is nu zeer beperkt. Overweeg eens om daar een extra nacht te doen. Je zou dan bij Grant kunnen staan; dan zit je al dicht bij Grand Teton. En reserveer zo snel mogelijk.
Kijk voor wandelingen in Yellowstone en Grand Teton eens in ons 2015-verslag. Ook onze planning daar is wellicht handig.
Zwemmen kan in Yellowstone op 2 plaatsen; vlak onder de parkgrens, ten noorden van Mammoth Hot Springs en in de Firehole River. In Grand Teton kun je zwemmen in bijvoorbeeld String Lake. Raften is ook een mogelijkheid in GT.
Voor een spookstadje zou je kunnen denken aan Virginia City en Nevada City.
Marianne
- Helmkes
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor je reactie Marianne!
Wij gaan jullie reisverslag zeker doornemen.
De Eclips willen we waarschijnlijk zien in de buurt van Shoshoni maar daar zijn volgens mij geen RV-parks.
Wel in de buurt (bijvoorbeeld Riverton of Thermopolis). Iemand een tip voor een RV park langs Highway 26?
Wij gaan jullie reisverslag zeker doornemen.
De Eclips willen we waarschijnlijk zien in de buurt van Shoshoni maar daar zijn volgens mij geen RV-parks.
Wel in de buurt (bijvoorbeeld Riverton of Thermopolis). Iemand een tip voor een RV park langs Highway 26?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
In Thermopolis is een KOA als ik me niet vergis (van de schoonouders van een forumlid).
Herstel: die KOA is in Greybull.
Marianne
Herstel: die KOA is in Greybull.
Marianne
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Mijn favoriet in die buurt is het dorpje Golden waar je een prachtige rafttrip kunt maken over de Kicking Horse River.
Onze kinderen waren destijds iets ouder, wij kozen toen voor stage 1 en 2, maar voor de echte snelle rapids was stage 3 nog beter geweest.
Johnston Canyon heeft een erg leuke trail.
Banff vond ik niet indrukwekkend, alleen het hotel is wel mooi.
Radium Hotsprings - even poedelen in het heerlijke buiten thermal bad met prachtig uitzicht op de omgeving.
Crownsnest Highway (3) is een prachtige weg.
Waterton viel mij tegen.
't Is geen echte ghosttown, maar probeer Virginia City eens, een oud western dorpje.
Ga naar Drumheller en het Tyrrell Museum met de T-Rex dino.
Onze kinderen waren destijds iets ouder, wij kozen toen voor stage 1 en 2, maar voor de echte snelle rapids was stage 3 nog beter geweest.
Johnston Canyon heeft een erg leuke trail.
Banff vond ik niet indrukwekkend, alleen het hotel is wel mooi.
Radium Hotsprings - even poedelen in het heerlijke buiten thermal bad met prachtig uitzicht op de omgeving.
Crownsnest Highway (3) is een prachtige weg.
Waterton viel mij tegen.
't Is geen echte ghosttown, maar probeer Virginia City eens, een oud western dorpje.
Ga naar Drumheller en het Tyrrell Museum met de T-Rex dino.
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Helmkes,De Eclips willen we waarschijnlijk zien in de buurt van Shoshoni maar daar zijn volgens mij geen RV-parks.
Wij gaan ook in Riverton / Shoshoni zijn bij de zonsverduistering. Bij ons gaat het waarschijnlijk wildkamperen worden. In die streek zijn weinig campings te vinden en die zijn al heel lang volgeboekt (en waren trouwens peperduur en verplicht drie of vier nachten te boeken). Wij reizen ook met een camper.
- Hans B
- Amerika-expert
- Contacteer:
Windriverrvparkwy.com ligt bij Riverton en heeft een website.
ik kan even niet knippen en plakken.
ik kan even niet knippen en plakken.
In 29x
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
- Helmkes
- Amerika-ontdekker
Inderdaad weinig kampeerplekken vrij op de 20ste kom ik ook achter Evita. Maar hoe zit het dan met het wildkamperen. Mag dat wel, of zijn ze niet zo streng?
En Hans; bedankt voor je tips. Wij waren eigenlijk van plan om vanaf Banff terug te rijden naar Canmore en via de Highway's 40 en 22 richting Waterton te rijden. Maar via Kootenay NP de 93/3 volgen is dus mooier?
En Hans; bedankt voor je tips. Wij waren eigenlijk van plan om vanaf Banff terug te rijden naar Canmore en via de Highway's 40 en 22 richting Waterton te rijden. Maar via Kootenay NP de 93/3 volgen is dus mooier?
- Hans B
- Amerika-expert
- Contacteer:
T is maar wat je wil, je rijdt in de Rockies.
De 3 vond ik inderdaad erg mooi.
De 93 daar liggen enkele leuke dingen aan om te bezoeken.
T is ook maar hoeveel tijd je hebt.
De 3 vond ik inderdaad erg mooi.
De 93 daar liggen enkele leuke dingen aan om te bezoeken.
T is ook maar hoeveel tijd je hebt.
In 29x
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Helmkes,Helmkes schreef:Inderdaad weinig kampeerplekken vrij op de 20ste kom ik ook achter Evita. Maar hoe zit het dan met het wildkamperen. Mag dat wel, of zijn ze niet zo streng?
normaal mag het niet wildkamperen, maar ik vermoed dat er die dag nog veel meer zullen zijn en hoop dat ze dan niet zo streng zullen optreden

- Hans B
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wild kamperen mag wel, maar niet IN de parken en of privé terrein.
In 29x
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
- Helmkes
- Amerika-ontdekker
Wild kamperen gaan we niet doen hebben we besloten. Op de 20ste gaan we gewoon 's morgens een stukje rijden. We hebben een RV Parc gereserveerd zo'n 100 km van de totale eclipszone.
In het begin van de reis willen we waarschijnlijk ook even naar Fort Steele (in BC Canada). Iemand ervaring mee?
In het begin van de reis willen we waarschijnlijk ook even naar Fort Steele (in BC Canada). Iemand ervaring mee?
- Hans B
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ft Steele is een leuk heritage dorpje vlakbij Cranbrook.
Misschien is er nog de theater show over the old days en het ontstaan van Ft Steele.
Wij hebben dat destijds (2007) gezien.
Wellicht is er op een website nog iets over te vinden.
O ja toen wij er waren was er ook een rodeo, ook top.
Misschien is er nog de theater show over the old days en het ontstaan van Ft Steele.
Wij hebben dat destijds (2007) gezien.
Wellicht is er op een website nog iets over te vinden.
O ja toen wij er waren was er ook een rodeo, ook top.
In 29x
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Een bezoek aan Fort Steele Heritage Town kan ik aanbevelen, het is een fraai openluchtmuseum.Helmkes schreef:In het begin van de reis willen we waarschijnlijk ook even naar Fort Steele (in BC Canada). Iemand ervaring mee?
In mijn reisverslag (klik hier) kan je iets over ons bezoek lezen op dag 13.
- Hans B
- Amerika-expert
- Contacteer:
In 29x
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
- Helmkes
- Amerika-ontdekker
Wij zijn inmiddels al weer een half jaar terug. En aangezien wij veel aan dit forum hebben gehad bij het voorbereiden van onze reis destijds hierbij enkele van onze ervaringen: wie weet heeft iemand er iets aan. Het is dus geen reisverslag want dan zou het een veel te lang verhaal worden met veel superlatieven over alles wat we gezien hebben.
Het reisschema was goed te doen, de afstanden waren met name aan het einde van onze reis wat aan de lange kant. Maar dat had alles te maken met de eclips. Om in de totaliteitszone te komen moesten we flink naar het zuiden afzakken en daarna weer snel richting Calgary om onze vlucht te halen en de RV terug in te leveren.
Onze rondrit ging als volgt; combinatie van Canada (Alberta en Britisch Colombia) en de VS (Montana en Wyoming).
Aankomst in Calgary (1ste overnachting bij aankomst in het Sandman airport hotel; eenvoudig maar goed airport hotel)
RV gehuurd bij Canadream; zeer goed bevallen! We hadden een bijna nieuwe RV en verhuurbedrijf was zeer professioneel en vriendelijk.
Overnachting 2: Canmore Alberta, RV Park Les Arcs in Provincial Park Bow valley; mooie eenvoudige RV park met weinig voorzieningen, rustige grote plaatsen met mooie uitzichten op de rocky mountains. De rit van Calgary naar Canmore is kort wat fijn is om nog wat boodschappen te doen en de camper wat te leren kennen de eerste dag. Deze camping hadden we gereserveerd via albertaparks.ca
Overnachting 3: Radium Hot springs BC, geen camping gereserveerd maar deze hebben via het visitor centre eenvoudig gevonden. De beschikbaarheid werd voor ons door een vriendelijke medewerker gechecked waarna we naar het RV park zijn gereden.
Ons verblijf: Radium Valley vacation Resort. Mooie camping met veel voorzieningen waaronder een zwembad, wifi, hookups, eigen BBQ met overdekte prive picknicktafel e.d. Prijs per nacht is dan ook wat hoger.
Overnachting 4: nabij Cranbrook in het Kikomun provincial park. Dit provincial park is ook zeer populair bij Canadese families, eenvoudig maar mooi gelegen "in the woods" met natuurlijke meertjes waarbij je in sommige kunt zwemmen en bij andere mooie schildpadden kunt spotten. Zeker een aanrader!
Grensovergang: Roosville border crossing: was ook een beleving op zich vonden wij. We waren vroeg en ging zonder problemen.
Overnachting 5: VS, Montana Polson Flathead lake KOA. Een RV Park met een mooi uitzicht over flathead lake, klein zwembad en wifi. Wel te ver van het meer gelegen om er naar toe te lopen.
Overnachting 6: KOA in Deerlodge, op de weg naar Yellowstone. Deerlodge is een slaperig stadje waar wel een echte western sfeer hangt. KOA was gelegen aan een riviertje. Geen bijzondere camping maar we hebben er heerlijk rustig gestaan, RV park bijna voor ons zelf alleen. Full hookups.
Overnachting 7 en 8: Yellowstone NP, Canyon campground. Grote campground zonder hookups en voorzieningen (gebruikelijk in national parks), wel een eigen fire-place en picknick tafel. Doordat de weg in "lussen" loopt heb je verrassend veel privacy. Zeker een aanrader! Wij hadden vroeg genoeg gereserveerd via http://www.nps.gov.
Overnachting 9: Yellowstone NP, Grant. Iets kleiner dan Canyon. Goed te lopen naar het visitor centre en het meer. Ook zeker een aanrader! Vanaf deze plek zijn we op en neer naar Teton NP gegaan, was goed te doen.
Overnachting 10: Yellowstone NP Fishing brigde. Deze RV park heeft wel hookups maar is het minste mooi van de 3 campings die wij op Yellowstone hebben gehad. De plaatsen hebben geen privacy.
Overnachting 11: KOA Greybull WY, omgeving vonden wij niet bijzonder, wel een mooie RV Park van een Nederlandse eigenaar, hoewel ze hem willen verkopen. Zeer netjes en een mooi klein zwembad.
Overnachting 12: Garryowen 7th Ranch RV Park. Heel mooi RV park langs de Interstate 90. Echt Ranch gevoel met mooie vergezichten over de heuvelachige omgeving. Leuk detail dat er allemaal vogelhuisjes waren in de vorm van mini-ranches. Ook een mooie Tipi (indianen tent). Ook een aanrader!
Overnachting 13: Terug in Canada, Gold springs campground gelegen aan de Milk river, dichtbij de grens. Mooie rustige familiecamping.
Overnachting 14: Bij Calgary: Cochane, Bow River Edge campground, Nette camping. Wel een beetje druk en toch niet direct aan de rivier, deze lag wat lager en kon je niet echt naartoe. Wij stonden liever wat meer in de natuur.
Het reisschema was goed te doen, de afstanden waren met name aan het einde van onze reis wat aan de lange kant. Maar dat had alles te maken met de eclips. Om in de totaliteitszone te komen moesten we flink naar het zuiden afzakken en daarna weer snel richting Calgary om onze vlucht te halen en de RV terug in te leveren.
Onze rondrit ging als volgt; combinatie van Canada (Alberta en Britisch Colombia) en de VS (Montana en Wyoming).
Aankomst in Calgary (1ste overnachting bij aankomst in het Sandman airport hotel; eenvoudig maar goed airport hotel)
RV gehuurd bij Canadream; zeer goed bevallen! We hadden een bijna nieuwe RV en verhuurbedrijf was zeer professioneel en vriendelijk.
Overnachting 2: Canmore Alberta, RV Park Les Arcs in Provincial Park Bow valley; mooie eenvoudige RV park met weinig voorzieningen, rustige grote plaatsen met mooie uitzichten op de rocky mountains. De rit van Calgary naar Canmore is kort wat fijn is om nog wat boodschappen te doen en de camper wat te leren kennen de eerste dag. Deze camping hadden we gereserveerd via albertaparks.ca
Overnachting 3: Radium Hot springs BC, geen camping gereserveerd maar deze hebben via het visitor centre eenvoudig gevonden. De beschikbaarheid werd voor ons door een vriendelijke medewerker gechecked waarna we naar het RV park zijn gereden.
Ons verblijf: Radium Valley vacation Resort. Mooie camping met veel voorzieningen waaronder een zwembad, wifi, hookups, eigen BBQ met overdekte prive picknicktafel e.d. Prijs per nacht is dan ook wat hoger.
Overnachting 4: nabij Cranbrook in het Kikomun provincial park. Dit provincial park is ook zeer populair bij Canadese families, eenvoudig maar mooi gelegen "in the woods" met natuurlijke meertjes waarbij je in sommige kunt zwemmen en bij andere mooie schildpadden kunt spotten. Zeker een aanrader!
Grensovergang: Roosville border crossing: was ook een beleving op zich vonden wij. We waren vroeg en ging zonder problemen.
Overnachting 5: VS, Montana Polson Flathead lake KOA. Een RV Park met een mooi uitzicht over flathead lake, klein zwembad en wifi. Wel te ver van het meer gelegen om er naar toe te lopen.
Overnachting 6: KOA in Deerlodge, op de weg naar Yellowstone. Deerlodge is een slaperig stadje waar wel een echte western sfeer hangt. KOA was gelegen aan een riviertje. Geen bijzondere camping maar we hebben er heerlijk rustig gestaan, RV park bijna voor ons zelf alleen. Full hookups.
Overnachting 7 en 8: Yellowstone NP, Canyon campground. Grote campground zonder hookups en voorzieningen (gebruikelijk in national parks), wel een eigen fire-place en picknick tafel. Doordat de weg in "lussen" loopt heb je verrassend veel privacy. Zeker een aanrader! Wij hadden vroeg genoeg gereserveerd via http://www.nps.gov.
Overnachting 9: Yellowstone NP, Grant. Iets kleiner dan Canyon. Goed te lopen naar het visitor centre en het meer. Ook zeker een aanrader! Vanaf deze plek zijn we op en neer naar Teton NP gegaan, was goed te doen.
Overnachting 10: Yellowstone NP Fishing brigde. Deze RV park heeft wel hookups maar is het minste mooi van de 3 campings die wij op Yellowstone hebben gehad. De plaatsen hebben geen privacy.
Overnachting 11: KOA Greybull WY, omgeving vonden wij niet bijzonder, wel een mooie RV Park van een Nederlandse eigenaar, hoewel ze hem willen verkopen. Zeer netjes en een mooi klein zwembad.
Overnachting 12: Garryowen 7th Ranch RV Park. Heel mooi RV park langs de Interstate 90. Echt Ranch gevoel met mooie vergezichten over de heuvelachige omgeving. Leuk detail dat er allemaal vogelhuisjes waren in de vorm van mini-ranches. Ook een mooie Tipi (indianen tent). Ook een aanrader!
Overnachting 13: Terug in Canada, Gold springs campground gelegen aan de Milk river, dichtbij de grens. Mooie rustige familiecamping.
Overnachting 14: Bij Calgary: Cochane, Bow River Edge campground, Nette camping. Wel een beetje druk en toch niet direct aan de rivier, deze lag wat lager en kon je niet echt naartoe. Wij stonden liever wat meer in de natuur.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 19 Reacties
- 3138 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 3 Reacties