24 dagen West Canada met vertrek van uit Seattle

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Theodore
Amerikafan
Berichten: 107
Lid geworden op: 12 jan 2018, 18:00
Aantal x V.S. bezocht: 1

24 dagen West Canada met vertrek van uit Seattle

Bericht door Theodore »

Eerdere intentie was om een reis door West Canada , dit jaar in september , volledig zelf te organiseren zoals vliegtuigtickets , logies (AirBnB) autohuur enz. Nu stond er vandaag in de nieuwsbrief van Travelbird een reis aangeboden van 24 dagen ( 23 nachten ) Noordwest-Amerika & Canada per camper voor € 4700 alles inbegrepen en dit voor twee personen .
Heen- en terugvlucht voor 2 personen van uit Brussel , volledig uitgeruste camper type Maverick (Ford E150) , één overnachting Best Western Seattle Airport . Deze Maverick Ford E150 kan ik gaan afhalen in Seattle en daar ook terug inleveren .
Nu heb ik gezien dat de afstand Seattle / Vancouver een 260 km bedraagt . Van uit Vancouver zou ik dan mijn geplande reis door West Canada kunnen aanvatten .
Nu heb ik toch enkele praktische vragen . Ten eerste , ik heb nog nooit met een camper gereden maar ik veronderstel dat dit geen probleem zal zijn gezien de geringe afmetingen van dit voertuig .
Ten tweede , ik veronderstel dat ik met deze camper altijd op een camping moet gaan staan . Nuttige tips zijn altijd welkom .
Ten derde , we vertrekken zo als eerder aangehaald van uit Brussel naar Seattle . Welke documenten heb ik nodig voor Amerika en ook welke documenten heb ik nodig om de grens over te steken naar Canada ?
Vele vragen waar ik hopelijk een antwoord op kan krijgen .
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4238
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: 24 dagen West Canada met vertrek van uit Seattle

Bericht door ingrid14 »

Om naar de USA te gaan heb je een ESTA nodig. Zie dit topic: viewtopic.php?f=30&t=60738
Voor Canada een ETA. Zie dit topic: viewtopic.php?f=8&t=59177

Verder heb ik geen ervaring met een camper.
Ik meen wel dat je geen groenten, fruit, enz mee de grens over mag nemen.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer