Reis Luukrt: rondreis Amerika.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Luukrt
Amerika-newbie

Reis Luukrt: rondreis Amerika.

Berichtdoor Luukrt » 14 nov 2017, 16:37

Hallo,

Ik ga in februari een solorondreis in Amerika maken. Ik begin in New York en vlieg vanaf daar door naar Las Vegas.
Vanaf daar huur ik een auto en ben ik van plan om via San Francisco naar beneden langs de kust naar Los Angeles te rijden.
Daar ging mijn vraag met name over. Ik ben 23 jaar en wil graag veel van de natuur zien, maar ik wil ook erg graag wat van het nachtleven ontdekken in de VS, dus ik vroeg mij af of mensen ook leuke tips hebben om op stap te gaan?
Ik dacht er over om wat meer in hostels te gaan slapen, zodat je snel mensen ontmoet, maar ik sta overal voor open.
Ik zal mijn reisplanning ook even in grote lijnen erbij zetten, zodat iemand misschien extra tips kan geven.

New York 24-28 feb
Las Vegas - San Francisco - Los Angeles 28 feb-18 maart
Cancun ( SPRING BREAK) 20-25 maart (dit word sowieso feesten, maar tips zijn ook weer welkom)
26 maart-3 april Miami

PS. Yosemite Park en Death Valley staan al zeker op het lijstje qua natuur, maar extra tips zijn altijd welkom.

Alvast bedankt.

PSVwally
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Rondreis Amerika

Berichtdoor PSVwally » 14 nov 2017, 17:27

Ik lees dat je 23 bent. Misschien dat je het al wel weet, maar je gaat dus een extra heffing (under age fee) betalen omdat je onder de 25 bent.

In Vegas heb je overal nachtleven. Van een soort kroegen tot nachtclubs. Voor de laatste moet je vaak wel aan een bepaalde dresscode houden en je betaald (veel) entreegeld. Ik ben alleen maar in de Tao in het venetian geweest. Ik vond het alleen een heel andere (stap)sfeer als in hier in Nederland ergens heen ga.

Verder ben ik benieuwd naar je route in Februari/Maart. Yosemite lijkt me prachtig, maar je kan maar een heel klein deel van het park aandoen vanwege de sneeuw en volgens mij moet je verplicht sneeuwkettingen bij hebben welke officieel niet op een huurauto mogen, dus lees je goed in zou ik zeggen

USInsider
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Luukrt: rondreis Amerika.

Berichtdoor USInsider » 15 nov 2017, 00:55

Luukrt
Amerika-newbie

Berichtdoor Luukrt » 28 nov 2017, 08:11

Bedankt voor de informatie! Ik ga het gelijk kijken hoe het zit met de sneeuwkettingen etc.

eoms
Amerika-expert

Berichtdoor eoms » 28 nov 2017, 12:45

Als een pas is gesloten ivm sneeuw heb je weinig aan sneeuwkettingen.

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Berichtdoor Martin & Marianne » 28 nov 2017, 13:50

Die zijn ook niet voor de passen bedoeld, maar voor een van de ingangen aan de westkant van Yosemite bijvoorbeeld. Die wegen zijn in principe het hele jaar open, maar zoals gezegd kunnen sneeuwkettingen verplicht zijn als je in het park wilt rijden. Zie ook https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/tirechains.htm.
Er ligt vaak helemaal geen sneeuw in de vallei, dus het is goed mogelijk dat je ze helemaal niet hoeft te gebruiken, maar je zult ze waarschijnlijk wel bij je moeten hebben.

Heb je al een route uitgewerkt?

Marianne

Luukrt
Amerika-newbie

Berichtdoor Luukrt » 13 dec 2017, 11:38

Ik heb vernomen dat onder een huurauto geen winterkettingen mogen dus dit zou voor mij geen mogelijkheid zijn.
Er is mij wel verteld dat in de periode dat ik er ben er vrijwel nooit meer een weg gesloten is en ik in principe overal zou moeten kunnen komen.
Mijn idee was om via Highway 95 naar de hw395 te gaan en dan door op de 120 waar ik dan langs de Yosemith Valley wil gaan. Via daar zou ik dan door moeten kunnen naar SF. Moet ik de passen om het park in te gaan vantevoren al aanvragen of kan dat ook ter plaatse ?

Luuk

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Berichtdoor Martin & Marianne » 13 dec 2017, 13:17

Er mogen inderdaad geen kettingen onder een huurauto, dat was al aangegeven hier, maar dat betekent niet dat je ze niet mee zou kunnen nemen als dat nodig is om een park binnen te komen.
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeling is, welke hwy 95, door Nevada? Je wilt toch naar Death Valley? Als je de 395 wilt rijden rij je van Las Vegas via DV naar de 395. Dan kun je via de CA88 of via Lake Tahoe naar de westingang van Yosemite.
En bedoel je met de 120 de Tioga Road? die is zeker gesloten in februari/maart.

Luukrt schreef:Er is mij wel verteld dat in de periode dat ik er ben er vrijwel nooit meer een weg gesloten is en ik in principe overal zou moeten kunnen komen.

Over welke wegen hebben we het dan? Februari is nog winter. Wegen die in de winter afgesloten zijn, zijn dat in februari ook nog. Dat geldt voor de meeste passen in de sierra. Verder zal het wel meevallen, maar het is wel iets waar je met je route rekening mee moet houden.
En dat een weg niet is afgesloten betekent niet dat je geen sneeuwkettingen nodig hebt.

Werk de route eens uit in een schema van dag tot dag. Dat is ook wat makkelijker adviseren.

De toegang voor de parken betaal je bij de entree. Als je meerdere parken bezoekt is de aanschaf van de America the Beautiful Pass handig. Deze kun je bij het eerste park dat je bezoekt aanschaffen.

Marianne

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht