Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Usatraveler: Seattle - Seattle (+Canada)
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Reis Usatraveler: Seattle - Seattle (+Canada)
Hallo beste forumleden,
We zijn bezig met de planning van onze reis, deze zal doorgaan in Mei 2017 (start reis rond 8 Mei).
Wat vinden jullie van deze planning en zijn er dingen waarmee we rekening mee moeten houden in deze regio/periode?
Tips wat zeker doen in deze regio zijn ook altijd welkom
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Dag 1: BRU - Seattle
Dag 2: Seattle
Dag 3: Seattle - Vancouver
Dag 4: Vancouver
Dag 5: Vancouver - Kamloops
Dag 6: Kamloops
Dag 7: Kamloops - Jasper
Dag 8: Jasper
Dag 9: Jasper - Banff/Canmore
Dag 10: Banff/Canmore
Dag 11: Banff/Canmore - Calgary
Dag 12: Calgary
Dag 13: Calgary - Kalispell
Dag 14: Kalispell
Dag 15: Kalispell - Yellowstone
Dag 16: Yellowstone
Dag 17: Yellowstone
Dag 18: Yellowstone - Jackson hole
Dag 19: Jackson Hole
Dag 20: Jackson Hole - Twin falls
Dag 21: Twin Falls
Dag 22: Twin Falls - Pendleton
Dag 23: Pendleton - Seattle
Dag 24: Seattle (vertrek)
Dag 25: aankomst BRU
Bedankt
We zijn bezig met de planning van onze reis, deze zal doorgaan in Mei 2017 (start reis rond 8 Mei).
Wat vinden jullie van deze planning en zijn er dingen waarmee we rekening mee moeten houden in deze regio/periode?
Tips wat zeker doen in deze regio zijn ook altijd welkom
Dag 1: BRU - Seattle
Dag 2: Seattle
Dag 3: Seattle - Vancouver
Dag 4: Vancouver
Dag 5: Vancouver - Kamloops
Dag 6: Kamloops
Dag 7: Kamloops - Jasper
Dag 8: Jasper
Dag 9: Jasper - Banff/Canmore
Dag 10: Banff/Canmore
Dag 11: Banff/Canmore - Calgary
Dag 12: Calgary
Dag 13: Calgary - Kalispell
Dag 14: Kalispell
Dag 15: Kalispell - Yellowstone
Dag 16: Yellowstone
Dag 17: Yellowstone
Dag 18: Yellowstone - Jackson hole
Dag 19: Jackson Hole
Dag 20: Jackson Hole - Twin falls
Dag 21: Twin Falls
Dag 22: Twin Falls - Pendleton
Dag 23: Pendleton - Seattle
Dag 24: Seattle (vertrek)
Dag 25: aankomst BRU
Bedankt
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: Reis Usatraveler: Seattle - Seattle (+Canada)
een advies besteed geen 2 nachten in twn falls, stop dit ergens anders in je route. twinn falls is een saaie stad, je kan wel het craters of the moon NM bekijken maar dit kan je al meenemen vanuit grand teton.
deze xtra dag kan je goed besteden in bv Seattle.
gr remco
deze xtra dag kan je goed besteden in bv Seattle.
gr remco
2000 Noordoosten 2001 NY 2010 Zuidwesten 2011 Zuidoosten 2012 Chicago 2014 Rockies 2016 Noordwesten2017New England + Canada
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik kan over Canada niets zeggen maar ik vermoed dat je daar net als in Glacier en Yellowstone wel erg vroeg in het jaar bent. In Yellowstone zijn nog niet alle wegen en voorzieningen open. Het zal ook wel lastig zijn om nog accommodatie in het park te vinden.
Die twee nachten Twin Falls zou ik ook niet doen. Kijk eens in ons 2015-verslag bij 14 en 15 juni voor dat stuk.
De tijd voor Yellowstone is beperkt. Je zou de eerste nacht Jackson kunnen vervangen Door een overnachting bij Grant Village. Dan zit je al dicht bij Grand Teton.
Marianne
Die twee nachten Twin Falls zou ik ook niet doen. Kijk eens in ons 2015-verslag bij 14 en 15 juni voor dat stuk.
De tijd voor Yellowstone is beperkt. Je zou de eerste nacht Jackson kunnen vervangen Door een overnachting bij Grant Village. Dan zit je al dicht bij Grand Teton.
Marianne
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Kou en winterse omstandigheden.Usatraveler schreef:Hallo beste forumleden,
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
- Hans B
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind je tijd voor Seattle en Vancouver wat magertjes.
Kamloops, Twin Falls wat ga je die dag daar doen?
In 29x
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
-
- Amerika-ontdekker
aanpassing van de reisroute en datum.
Wat vinden jullie van deze planning en route?
Tips voor deze regio zijn nog steeds welkom (wat zeker doen en zien, ...) eerste maal voor ons dat we deze regio aandoen van de VS en Canada.
Vertrek op 22 mei of 5 juni. Welke periode zouden jullie vertrekken?
22 mei/5 juni: BRU - Seattle
23 mei/6 juni: Seattle
24 mei/7 juni: Seattle - Vancouver
25 mei/8 juni: Vancouver
26 mei/9 juni: Vancouver
27 mei/10 juni: Vancouver - Kamloops
28 mei/11 juni: Kamloops - Jasper
29 mei/12 juni: Jasper
30 mei/13 juni: Jasper - Banff/Canmore
31 mei/14 juni: Banff/Canmore
1 juni/15 juni: Banff/Canmore - Calgary
2 juni/16 juni: Calgary
3 juni/17 juni: Calgary - Kalispell
4 juni/18 juni: Kalispell
5 juni/19 juni: Kalispell - Yellowstone
6 juni/20 juni: Yellowstone
7 juni/21 juni: Yellowstone
8 juni/22 juni: Yellowstone (Grant Village)
9 juni/23 juni: Yellowstone (Grant Village) - Jackson Hole
10 juni/24 juni: Jackson Hole - Twin Falls
11 juni/25 juni: Twin Falls - Pendleton
12 juni/26 juni: Pendleton - Seattle
13 juni/27 juni: Seattle
14 juni/ 28 juni: vertrek Seattle
15 juni/ 29 juni: aankomst BRU
Bedankt
Wat vinden jullie van deze planning en route?
Tips voor deze regio zijn nog steeds welkom (wat zeker doen en zien, ...) eerste maal voor ons dat we deze regio aandoen van de VS en Canada.
Vertrek op 22 mei of 5 juni. Welke periode zouden jullie vertrekken?
22 mei/5 juni: BRU - Seattle
23 mei/6 juni: Seattle
24 mei/7 juni: Seattle - Vancouver
25 mei/8 juni: Vancouver
26 mei/9 juni: Vancouver
27 mei/10 juni: Vancouver - Kamloops
28 mei/11 juni: Kamloops - Jasper
29 mei/12 juni: Jasper
30 mei/13 juni: Jasper - Banff/Canmore
31 mei/14 juni: Banff/Canmore
1 juni/15 juni: Banff/Canmore - Calgary
2 juni/16 juni: Calgary
3 juni/17 juni: Calgary - Kalispell
4 juni/18 juni: Kalispell
5 juni/19 juni: Kalispell - Yellowstone
6 juni/20 juni: Yellowstone
7 juni/21 juni: Yellowstone
8 juni/22 juni: Yellowstone (Grant Village)
9 juni/23 juni: Yellowstone (Grant Village) - Jackson Hole
10 juni/24 juni: Jackson Hole - Twin Falls
11 juni/25 juni: Twin Falls - Pendleton
12 juni/26 juni: Pendleton - Seattle
13 juni/27 juni: Seattle
14 juni/ 28 juni: vertrek Seattle
15 juni/ 29 juni: aankomst BRU
Bedankt
-
- Amerika-ontdekker
Reisroute is aangepast (zie vorige post), verblijven nu 1 dag minder in Kamloops en Twin Falls en telkens 1 dag meer in Seattle en Vancouver.Hans B schreef:Ik vind je tijd voor Seattle en Vancouver wat magertjes.
Deze route en periode beter?
Alvast bedankt voor je reactie
- Hans B
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mijn gevoel zegt me te gaan voor de juni datum, maar afgezien van mogelijke kou en misschien wat slechter weer op deze noordelijke route heb ik daar geen onderbouwing voor.
In 29x
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
Ik zou sowieso in juni gaan. Zelfs dan kan er nog het nog koud zijn in de rockies.
Misschien zou je kunnen overwegen, als de vliegreis nog niet vast staat, om via Denver terug te vliegen. Je slaat als je van Banff naar Yellowstone gaat 2 prachtige parken over, Waterton en Glacier NP. Deze kun je dan misschien nog inbouwen in plaats van de lange weg terug naar Seattle.
Misschien zou je kunnen overwegen, als de vliegreis nog niet vast staat, om via Denver terug te vliegen. Je slaat als je van Banff naar Yellowstone gaat 2 prachtige parken over, Waterton en Glacier NP. Deze kun je dan misschien nog inbouwen in plaats van de lange weg terug naar Seattle.
Het is een echte road-trip, waarbij je veel vanuit de auto zult zien. Ik vind het persoonlijk een grote ronde voor de tijd die je hebt.
Om in te haken op suggestie van Volucris om terug te vliegen vanaf Denver zou ik terugvliegen vanaf Salt Lake City voorstellen.
Je data zijn vroeg in het seizoen en je kan geluk hebben dat wegen al open zijn of je hebt pech en kan bv Glacier NP slechts een klein gedeelte in.
De rit Vancouver - Kamloops en volgende dag Kamloops - Jasper impliceert voor mij geen bezoek aan Wells Gray PP. Jammer dat je daar aan voorbij rijdt.
Je zou Vancouver - Clearwater kunnen doen. Als je op tijd vertrekt kan je de (na)middag nog Wells Gray in en evt. de volgende ochtend nog voordat je naar Jasper doorrijdt.
1 dag voor Jasper en 1 dag voor Banff/Canmore is weinig. Overigens kan je de dag Banff/Canmore - Calgary nog aan Banff/Canmore besteden want naar Calgary is het slechts 1,5 uur rijden.
Overigens is Calgary de minst bruisende stad van je trip en zou ik overwegen die over te slaan.
Als je Calgary overslaat kan je van Banff door Kootenay NP kunnen rijden (route 93) naar Radium dan zuidelijk via Cranbrook - Elko naar Kalispel.
Dat is een lange maar mooie route.
Vanuit Kalispel kan je dan Glacier NP in, in de hoop dat de Going-over-the-sun open is en je deze heen en weer kunt rijden.
De vraag is namelijk of je vanuit het oosten door Glacier NP naar Kalispel kunt komen, De kans is groot van niet. Dan heb je en 1 dag aan Calgary besteed en 1 dag veel gereden om in St Mary te "stranden". Enig voordeel van die route kan zijn is dat je langs Waterton NP komt en dat kan meenemen. Maar dan moet je daar wel een extra dag voor inplannen.
Andere optie om dit te voorkomen is na Calgary via de 22 en de Crowsnest Pass - naar Elko en dan Kalispel.
Pak google maps er eens mij om te zien wat ik bedoel.
Als je terugvliegt vanaf SLC ipv Seattle kan je laatste dagen indelen:
Jackson - Craters of the Moon - Twin Falls, Craters is niet heel groot, maar wel weer heel anders
Twin Falls - SLC
Mocht je vasthouden aan Seattle terugvliegen zou ik de dagen Seattle of allebei aan begin doen of allebei aan eind, dat geeft wat meer rust.
Persoonlijk vind ik 1 dag voor Seattle zelf voldoen, wil je de Boeing Factory bij Everett bezoeken dan kom je daar onderweg naar Vancouver langs. Niet ver daarvandaan vind je trouwens een mooie outlet-shopping, voor het geval je dat nog zoekt.
Om in te haken op suggestie van Volucris om terug te vliegen vanaf Denver zou ik terugvliegen vanaf Salt Lake City voorstellen.
Je data zijn vroeg in het seizoen en je kan geluk hebben dat wegen al open zijn of je hebt pech en kan bv Glacier NP slechts een klein gedeelte in.
De rit Vancouver - Kamloops en volgende dag Kamloops - Jasper impliceert voor mij geen bezoek aan Wells Gray PP. Jammer dat je daar aan voorbij rijdt.
Je zou Vancouver - Clearwater kunnen doen. Als je op tijd vertrekt kan je de (na)middag nog Wells Gray in en evt. de volgende ochtend nog voordat je naar Jasper doorrijdt.
1 dag voor Jasper en 1 dag voor Banff/Canmore is weinig. Overigens kan je de dag Banff/Canmore - Calgary nog aan Banff/Canmore besteden want naar Calgary is het slechts 1,5 uur rijden.
Overigens is Calgary de minst bruisende stad van je trip en zou ik overwegen die over te slaan.
Als je Calgary overslaat kan je van Banff door Kootenay NP kunnen rijden (route 93) naar Radium dan zuidelijk via Cranbrook - Elko naar Kalispel.
Dat is een lange maar mooie route.
Vanuit Kalispel kan je dan Glacier NP in, in de hoop dat de Going-over-the-sun open is en je deze heen en weer kunt rijden.
De vraag is namelijk of je vanuit het oosten door Glacier NP naar Kalispel kunt komen, De kans is groot van niet. Dan heb je en 1 dag aan Calgary besteed en 1 dag veel gereden om in St Mary te "stranden". Enig voordeel van die route kan zijn is dat je langs Waterton NP komt en dat kan meenemen. Maar dan moet je daar wel een extra dag voor inplannen.
Andere optie om dit te voorkomen is na Calgary via de 22 en de Crowsnest Pass - naar Elko en dan Kalispel.
Pak google maps er eens mij om te zien wat ik bedoel.
Als je terugvliegt vanaf SLC ipv Seattle kan je laatste dagen indelen:
Jackson - Craters of the Moon - Twin Falls, Craters is niet heel groot, maar wel weer heel anders
Twin Falls - SLC
Mocht je vasthouden aan Seattle terugvliegen zou ik de dagen Seattle of allebei aan begin doen of allebei aan eind, dat geeft wat meer rust.
Persoonlijk vind ik 1 dag voor Seattle zelf voldoen, wil je de Boeing Factory bij Everett bezoeken dan kom je daar onderweg naar Vancouver langs. Niet ver daarvandaan vind je trouwens een mooie outlet-shopping, voor het geval je dat nog zoekt.
-
- Amerika-ontdekker
Alvast bedankt voor de vele en goede reactie's alles ligt nog open hebben nog niets geboekt dus ik ga jullie opmerkingen zeker eens bekijken en zien wat mogelijk is.
Opmerkingen/tips zijn nog steeds welkom
Opmerkingen/tips zijn nog steeds welkom
- Robbie&Irene
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
In september/oktober hebben wij grotendeels deze route ook gedaan. Om een dag ergens anders te winnen zou je op de 27mei/10 juni een reisdag van kunnen maken door een 1 x van Vancouver naar Jasper te rijden, dat is ong 800 km maar is heel goed te doen. Wij deden dit vanaf Campbell River naar Blue river en daar zat ook nog de oversteek van Vancouver Island bij, was een route van 815 km, een uurtje geslenterd bij Lonsdale quay market en Waterfront park voor de mooie skyline van Vancouver en na de drukte van Vancouver en die mooie oude Patullo Bridge heerlijk rustig rijden!
- Almere vak V
- Amerika-expert
Bedenk goed dat er in het Noordwesten van Amerika tot op heden al belachelijk veel sneeuw is gevallen. Daar heb je in de lager gelegen gebieden rondom Seattle en Portland een paar dagen goed last van. Maar vervolgens is het weer tien graden en is het weg. Maar zeker in de hoger gelegen parken is dit niet het geval en ligt er op sommige plekken inmiddels meters met sneeuw.
Nou zal je zeggen dat is mooi. Klopt!! Is fantastisch. Maar die troep gaat ook weer smelten. En als die meters sneeuw gaan smelten brengt dat weer wateroverlast met zich mee. Dan worden wegen en dus parken ook weer afgezet. En meneer de Ranger interesseert het geen lor dat jij 10 uur in een vliegtuig hebt gezeten om zijn park te kunnen zien. He is there to keep you safe!!
Nou zal je zeggen dat is mooi. Klopt!! Is fantastisch. Maar die troep gaat ook weer smelten. En als die meters sneeuw gaan smelten brengt dat weer wateroverlast met zich mee. Dan worden wegen en dus parken ook weer afgezet. En meneer de Ranger interesseert het geen lor dat jij 10 uur in een vliegtuig hebt gezeten om zijn park te kunnen zien. He is there to keep you safe!!
onwijs bedankt voor jullie recties
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 19 Reacties
- 5123 Weergaves
-
Laatste bericht door Almere vak V
-