Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Marlies: route - CA - OR - ID - WY - CO - UT.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Marlies
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Reis Marlies: route - CA - OR - ID - WY - CO - UT.

Bericht door Marlies »

Hallo allemaal,

We zijn de afgelopen weken hard aan het puzzelen geweest over een mooie route voor onze 3e reis naar de USA. Ik heb in een andere post al gevraagd naar de mogelijkheden om het noordwesten te combineren met het zuidwesten (viewtopic.php?f=7&t=66505&p=1088740&hil ... n#p1088740. Aangezien onze totale reis niet direct thuishoort bij één van beide regio's, bij deze een vervolgpost met een meer gedetailleerde route op dit forum. Als mijn vraag toch beter ergens anders zou kunnen plaatsen dan hoor ik het graag.

Voor de volledigheid de routes van de twee reizen die we eerder hebben gemaakt:
LA - SF - Yosemite - DV - GC - Page - Mesa Verde - Moab - Bryce - Zion - LV
Denver - RMNP - South Dakota - Yellowstone - GT - SLC - Moab - MV - Sand dunes - Denver

Dit keer gaan we voor het eerst met onze kinderen naar de USA. Gezien hun leeftijd (2 en 4) willen een reisschema dat niet te druk is en met relatief kortere afstanden (en een enkele reisdag). Waarbij ik snap dat dit erg subjectief is (en de grens voor de een anders ligt dan voor de ander).
Iets wat we al langer willen doen is een deel van de route van de California Zephyr afleggen. We hebben de keus laten vallen op het traject Denver - SLC. Naast deze wens (waarvan het dus belangrijk is dat deze een plaatsje in het reisschema heeft) willen we ook graag een aantal nieuwe parken zien. Ik ben heel benieuwd naar tips en ervaringen. De route (en de tickets) liggen nog niet vast (maar we willen dit wel zo snel mogelijk regelen, want we zijn al niet meer heel vroeg).

Groet,
Marlies
Eerdere rondreizen:
Rondje zuidwest USA in 2006
Zuidwest Canada in 2007
Grote ronde vanuit Denver in 2009
Rondreis CA - OR - WA - ID - WY - UT in 2017
Rondreis WA en OR in 2019
Marlies
Amerikafan

Re: Reis bestaand uit twee delen: CA - OR en UT - WY - AZ

Bericht door Marlies »

En bij deze dan de route (iets te snel op submit gedrukt). Zoals je kunt zien hebben we in totaal nu 6 weken gepland. We hebben relatief weinig tijd voor de steden uitgetrokken (bewuste keuze). Daarnaast moet ik zeggen dat we nog wel wat twijfelen over het opnemen van Yellowstone in de route. We zouden er ook voor kunnen kiezen om vanuit SLC meteen meer zuidwaarts te gaan richting Moab.

4-aug AMS - SF
5-aug SF
6-aug SF - Yosemite
7-aug Yosemite
8-aug Yosemite
9-aug Yosemite - Lake Tahoe
10-aug Lake Tahoe
11-aug Lake Tahoe - Lassen Volcanic NP
12-aug Lassen Volcanic NP - Mount Shasta
13-aug Mount Shasta - Crater Lake NP
14-aug Crater Lake NP - North Bend (aan de kust)
15-aug Kustroute noordwaarts
16-aug Kustroute noordwaarts
17-aug Kustroute - Astoria
18-aug Astoria - Portland
19-aug Portland (eventueel Mt. St. Helens)
20-aug Portland - Mount Hood
21-aug Mount Hood - Detroit Lake SP / Little Crater Lake (zonsverduistering!)
22-aug Portland - Denver
23-aug Denver - SLC
24-aug SLC
25-aug SLC - Grand Teton NP
26-aug Grand Teton
27-aug Grand Teton - Yellowstone
28-aug Yellowstone
29-aug Yellowstone
30-aug Yellowstone
31-aug Yellowstone - Green River
1-sep Green River - Colorado National Monument
2-sep Colorado National Monument - Moab
3-sep Moab
4-sep Moab
5-sep Moab - Capitol Reef NP
6-sep Capitol Reef NP - Bryce
7-sep Bryce
8-sep Bryce - Zion
9-sep Zion
10-sep Zion
11-sep Zion - Las Vegas
12-sep Las Vegas
13-sep Las Vegas - Amsterdam
14-sep Aankomst Amsterdam
Eerdere rondreizen:
Zuidwest Canada in 2007
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Marlies: bestaand uit twee delen: CA - OR en UT - WY - AZ.

Bericht door Martin & Marianne »

Gaan jullie met een camper? Zo ja, dan moet je wel rekening houden met de tijd voor het ophalen en wegbrengen. Of je dan Yosemite haalt die eerste dag is de vraaag. Lees je goed in wat het reserveren van een camping in Yosemite betreft.
Is er nog iets vrij tijdens de zonsverduistering?
Ik vind het ene mooie route. Een paar mogelijke aanpassingen:
Doe een stop tussen Yosemite en Lake Tahoe: dat geeft je meer tijd voor de Tioga Pass en voor een bezoek aan Mono Lake.
Voor Lassen zou ik 2 nachten plannen. Vandaar kun je in een keer doorrijden naar Crater Lake. Als je met de camper gaat kan het zo ook wel.

Marianne
Marlies
Amerikafan

Bericht door Marlies »

Hoi Marianne,

Bedankt voor het meedenken. Ik snap je punt voor wat betreft het ophalen en wegbrengen van de camper. Goed om hier rekening mee te houden. Kun je aangeven hoeveel tijd je ongeveer nodig hebt voor het ophalen en wegbrengen?

Daarnaast ben ik benieuwd wat een leuke tussenstop zou kunnen zijn onderweg van Yosemite naar Lake Tahoe. Iemand suggesties?

Gr. Marlies
Eerdere rondreizen:
Zuidwest Canada in 2007
Volucris
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Volucris »

Je weet pas kort van te voren hoe laat je de camper kunt ophalen. Hier kunt je meestal een dag eerder voor bellen.
Standaard is dat na de middag. Dat kan dus 1 uur zijn maar ook 4 uur. Je moet toch wel rekening houden met minimaal 1 uur uitleg, filmpje kijken, rondje rond de camper etc. En daarna nog de supermarkt.
Je kunt evt in de reservering aangeven dat je de camper 's ochtends wilt ophalen. Hiervoor betaal je extra. In verhouding best duur. Je mag dan ook bij terugkomst de camper later inleveren. Ook dan moet je wel op minimaal een uur rekenen. Natuurlijk weer het rondje rond de camper, afwikkelen papieren en wachttijd taxi. Dit ligt natuurlijk ook aan de hoeveelheid campers die staan te wachten om binnen te rijden.
Marlies
Amerikafan

Re: Reis bestaand uit twee delen: CA - OR en UT - WY - AZ

Bericht door Marlies »

De afgelopen week zijn we druk geweest met het vastleggen van de camper en onze tickets. We hebben wat aanpassing gemaakt in onze route. Belangrijkste aanleiding is dat we de treinreis met de California Zephyr nu aan het begin van de reis hebben gezet. Vervolgens wilden we een one way camper van SF - LV, maar dat lukte helaas niet meer. Nu hebben we de camper voor de route SF - LA. Het is niet onze bedoeling om LA echt te bezoeken. We zien het als een noodzakelijke stop voor het inleveren van de camper.

4-aug Amsterdam - Denver
5-aug Denver (iemand nog tips voor een dagje met kleine kinderen?)
6-aug Dag 1 California Zephyr -> Denver - SF
7-aug Dag 2 California Zephyr -> Denver - SF
8-aug San Francisco
9-aug Ophalen camper - richting Yosemite (Modesto of verder op de route indien mogelijk)
10-aug Yosemite (Valley camping)
11-aug Yosemite (Valley camping)
12-aug Yosemite (Valley camping)
13-aug Yosemite (mogelijk een andere camping meer richting de Tioga Pass / Mono Lake)
14-aug Yosemite - Lake Tahoe
15-aug Lake Tahoe (of alvast richting Lassen)
16-aug Lake Tahoe - Lassen Volcanic NP
17-aug Lassen Volcanic NP - Crater Lake NP
18-aug Crater Lake NP - North Bend (aan de kust)
19-aug Kustroute noordwaarts
20-aug Kustroute noordwaarts
21-aug Kustroute - Newport (of omgeving ivm zonsverduistering)
22-aug Newport - Portland - Columbia River Gorge
23-aug Columbia River Gorge - Mount Hood
24-aug Mount Hood - John Day Fossil Beds National Monument
25-aug John Day Fossil Beds National Monument - ?
26-aug ? (bezoeken van Craters of the Moon National Monument)
27-aug ? - Yellowstone
28-aug Yellowstone
29-aug Yellowstone
30-aug Yellowstone
31-aug Yellowstone - Grand Teton
1-sep Grand Teton
2-sep Grand Teton - Flaming Gorge
3-sep Flaming Gorge - Dinosaur National Monument
4-sep Dinosaur National Monument - Moab
5-sep Moab
6-sep Moab
7-sep Moab - Capitol Reef NP
8-sep Capitol Reef NP - Bryce
9-sep Bryce
10-sep Bryce - Zion
11-sep Zion
12-sep Zion - ? (mogelijk Valley of Fire)
13-sep ? - Barstow (of nog iets verder richting LA)
14-sep Inleveren camper in LA en laat in de middag (17.00 uur) vlucht
15-sep Aankomst Amsterdam

Ik ben benieuwd wat jullie van de route vinden. De nadruk ligt duidelijk op het bezoeken van de parken (de steden laten we bijna allemaal links liggen, waaronder LV en LA). Zelf worstel ik in ieder geval nog met het stuk van Oregon richting Yellowstone en ook het laatste deel van Zion richting LA. Ik hoor het graag als er nog tips zijn voor leuke stops en / of overnachtingen!

Daarnaast ben ik op het forum naarstig op zoek geweest naar informatie over het boeken van campings. Ik heb het topic over Yosemite goed gelezen. We gaan deze week dus proefdraaien :-) en 15 maart gaan we het dan echt proberen. Ook Yellowstone zullen we van te voren moeten boeken. Graag zou ik willen weten of dit ook voor de andere campings nodig is of niet? Bij onze eerdere reizen hebben we cabins / motels en kamperen met onze tent gecombineerd. Toen hebben we heel weinig campings van te voren geboekt, maar misschien is dit met een camper anders?
Ook heb ik gezien dat de state parks in Oregon vanaf 6 maanden van te voren te boeken zijn. Dat wordt rond de 20e deze maand dus klaarzitten om iets te reserveren voor de nachten rond de zonsverduistering.
Eerdere rondreizen:
Zuidwest Canada in 2007
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind het heel mooi. Ik zou me wel voor kunnen stellen dat je het met kleine kinderen wat rustiger zou kunnen doen maar voor het bezoeken van de parken heb je prima de tijd zo.
Voor het stuk tussen Oregon en Yellowstone kun je ons 2015-verslag eens bekijken.
Ik zou niet te lang wachten met het boeken in Yellowstone. Dat kan nu al.
Ik zou proberen dichter bij LA te komen de 13e.

Marianne
Marlies
Amerikafan

Bericht door Marlies »

Dankjewel Marianne. Ik zal jullie verslag van 2015 nog eens bekijken (eerder al even snel gelezen, maar nog niet heel gedegen omdat onze route toen nog niet duidelijk was). Vandaag al gekeken naar de campings in Yellowstone (had niet door dat die nu al beschikbaar waren). Gaan we zo snel mogelijk boeken.

Ik snap wat je bedoelt qua tempo van de reis. Het is wat drukker geworden dat ik in eerste instantie wilde, maar dit rondje betekent nou eenmaal best wat kilometers. De praktijk zal moeten uitwijzen wat het beste werkt (een echt lange rijdag en dan weer een paar dagen meer rust of meerdere dagen achter elkaar een paar uur rijden). Ik hoop dat we eenmaal op pad de route nog kunnen aanpassen of sommige bestemmingen kunnen skippen (zeker aangezien we op een heel aantal locaties al eerder zijn geweest). Dit hangt wel een beetje af van de drukte / hoeveel we van te voren willen reserveren.
Iemand nog ervaringen met (een deel van) deze route en het reserveren van campings met een camper?

Groet,
Marlies
Eerdere rondreizen:
Zuidwest Canada in 2007
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Ik zou Detroit Lake laten voor wat het is. Zeker als je Crater Lake dan al gehad hebt. Ik zou daarvoor Silver Falls State Parc doen. Zeker met je kinderen leuk om te doen. En zeker midden in de zomer kan je daar fantastisch zwemmen en je onder laten dompelen bij de watervallen.
Marlies
Amerikafan

Bericht door Marlies »

Bedankt voor de tip. Detroit Lake is inmiddels uit onze planning verdwenen (was oorspronkelijk een mogelijke locatie / overnachting voor de eclips). Silver Falls State Parc klinkt als een mooie stop / mogelijkheid voor een overnachting. Zou je deze dan van te voren moeten reserveren?

Door wat surfen op de site zie ik nu trouwens dat de eclips 's al redelijk vroeg in de ochtend begint (in Oregon tenminste). Goed om te weten!

Zojuist campings voor Yellowstone gereserveerd, 5 nachten (1 nacht extra tov reisschema voor het geval het toch iets anders uitpakt). 4 nachten Canyon Village en 1 nacht Grant Village. Ik zag dat t/m 23 augustus Canyon Village zo'n beetje vol is voor campers vanaf 20 ft (enkele 'losse' data uitgezonderd). Heeft vast ook met de eclips te maken :-)
Eerdere rondreizen:
Zuidwest Canada in 2007
Marlies
Amerikafan

Route - CA - OR - ID - WY - CO - UT

Bericht door Marlies »

Nog twee weken en dan is het zover dan vertrekken we voor 6 weken naar de Verenigde Staten. Ik heb de afgelopen maanden over veel verschillende dingen advies gevraagd op het forum en we hebben daar heel veel aan gehad! Bij deze wil ik ons (zo goed als) definitieve reisschema delen. Misschien dat dit nog inspiratie kan opleveren voor anderen. Voor wat betreft de reistijden -> dit betreft een inschatting (ruimer dan de tijden van Google maps of Mapquest, omdat we met een camper rijden).

Dag 1 Amsterdam - Denver (Double Tree by Hilton Denver)
Dag 2 Denver
Dag 3 Denver - California Zephyr
Dag 4 Aankomst San Franciso met California Zephyr (Cow Hollow Inn & Suites)
Dag 5 San Francisco
Dag 6 Ophalen camper - Groveland, 200 km, 2:45, Yosemite Pines RV Resort
Dag 7 Groveland - Yosemite Valley, 78, 1:40, Lower Pines
Dag 8 Yosemite
Dag 9 Yosemite
Dag 10 Yosemite valley - Tuolumne Meadows, 65, 1:25 (Tuolumne Meadows, alternatief Oh Ridge campground, June Lake)
Dag 11 Tuolumne Meadows - Lake Tahoe, 282, 4:00, Tahoe Valley Campground
Dag 12 Lake Tahoe
Dag 13 Lake Tahoe - Lassen National Park, 248, 3:45, Manzanita Lake Campground
Dag 14 Lassen National Park - Crater Lake National Park, 305, 3:55, Mazama Village
Dag 15 Crater Lake National Park - Sunset Bay State Park, 319, 4:55, Sunset Bay SP
Dag 16 Sunset Bay State Park - Tillicum, 139, 2:25, Tillicum Beach Campground
Dag 17 Tillicum - Beverly Beach State Park, 43, 0:45, Beverly Beach State Park (ivm zonsverduistering!)
Dag 18 Tillicum - Nehalem Bay State Park, 144, 2:30, Nehalem Bay State Park
Dag 19 Nehalem Bay State Park - Columbia River Gorge - Ainsworth State Park, 208, 2:50, Ainsworth SP
Dag 20 Ainsworth State Park - Mt. Hood - Cove Pallisades State Park, 233, 3:30, Crooked River Campground
Dag 21 Cove Pallisades State Park - John Day Fossil Beds NM - Dayville of Unity, 203 - 332, 3:00 - 4:30, Clyde Holliday SRS of Unity Lake SRS
Dag 22 Dayville / Unity - Three Island Crossing State Park, 477 - 348, 5:30 - 4:00, Three Island Crossing State Park
Dag 23 Three Island State Crossing - Craters of the Moon NM - Ashton?, 433, 5:15, overnachting onbekend
Dag 24 Ashton - Yellowstone (Madison), 112, 1:45, Madison Campground
Dag 25 Yellowstone (Madison - Mammoth - Canyon Village) 112, 1:40, Canyon Village
Dag 26 Yellowstone
Dag 27 Yellowstone (Canyon Village - Grant Village), 65, 1:20, Grant Village
Dag 28 Grant Village - Grand Teton, 65, 1:30, Colter Bay Campground of Signal Mountain Campground (beide FCFS)
Dag 29 Grand Teton
Dag 30 Grand Teton - Flaming Gorge National Recreation Area, 366, 4:30, Firehole Canyon Campground
Dag 31 Flaming Gorge National Recreation Area - Dinosaur NM - Highline Lake State Park, 347, 4:30, Bookcliff Campground
Dag 32 Highline Lake State Park - Moab (via UT-128), 147, 2:00, Canyonlands RV Resort & Campground
Dag 33 Moab
Dag 34 Moab
Dag 35 Moab - Capitol Reef - (of doorrijden naar Bryce Canyon via UT-12), 265, 3:20, Capitol Reef (FSFS) of Bryce indien vol?
Dag 36 Capitol Reef - Bryce Canyon, 187, 3:30, North Campground
Dag 37 Bryce Canyon - Zion, 137, 2:00, Watchmen Campground
Dag 38 Zion
Dag 39 Zion - Las Vegas , 254, 3:10, Reservering bij Excalibur
Dag 40 Las Vegas - Acton, 390, 4:30, Soledad Canyon
Dag 41 Acton
Dag 42 Acton - Agoura Hills - transfer naar LAX, Los Angeles – Amsterdam
Dag 43 Aankomst Amsterdam

* Note mod (Marco):
Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen. Tevens topictitel aangepast.
Eerdere rondreizen:
Zuidwest Canada in 2007
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer