Reis Co01015: route 2018 Yellowstone-ri Canada en Vancouver Island.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Co01015
Amerika-ontdekker

Reis Co01015: Jackson Hole - Yellowstone - NP Canada - Seattle

Berichtdoor Co01015 » 17 jun 2017, 17:26

Eerder heb ik al verschillende vragen gesteld over de beste route; nu heb ik alles samengevoegd, al wat zaken laten vervallen en op een rijtje gezet. We vinden het leuk om vooral parken te bezoeken, wandelingen van maximaal 4-5 uur (uitzonderingen daargelaten), steden hoeft niet persé maar we willen graag 1x shoppen. Ik heb nu nog een dag over. Is er een plek waar we echt te kort zijn? Ik vind het wel jammer dat Vancouver nu niet in het programma zit, ook omdat we daar echt letterlijk langsrijden. Ik heb ook al naar veel alternatieven gezocht vwb andere vliegvelden om zo minder kilometers te maken, maar Yellowstone is echt wel een must voor ons in combi met de parken van Canada. Ik heb met name gekeken of het mogelijk is via Jasper de twee parken Yoho en Kootenay terug te reizen naar een vliegveld vooraan in Amerika, maar ik kom er niet uit. Graag jullie aanvullende tips. De wandelingen ben ik nog aan het uitzoeken op basis van een aantal van jullie mooie reisverslagen!

Amsterdam -Jackson Hole
Jackson - Grand Teton richting Signal Mountain Lodge (via de rechterkant het park inrijden, Mormon Row, viewpoints, Schwalbacher Landing, Oxbow bend)
Grand Teton Signal Mountain - Signal Mountain (richting Jenny Lake, Cascade Canyon Trail)
Signal Mountain Yellowstone - Old Faithful (of in GT nog een wandeling en pas laat in de middag naar YS of direct naar YS?)
YS Old Faithfull - YS Old Faithfull (voor YS wandelingen nog uitzoeken, eventueel 1 dag minder en besteden in een ander park?)
YS Old Faithfull - YS Canyon Village
YS Canyon Village - YS Canyon Village
YS Canyon Village - Mammoth springs
Mammoth springs - YS Roosevelt Lodge
YS Roosevelt Lodge- YS Roosevelt Lodge
YS Roosevelt Lodge- Bozeman (via de Beertooth Highway YS verlaten, wandeling onderweg langs de route)
Bozeman - Glacier NP / in park (slapen bij Lake McDonald, lange reisdag)
Glacier NP /in park Glacier NP / in park Many Glacier Going to the Sun (paar kortere wandelingen Hidden Lake, Sun Point..)
Glacier NP Many Glacier Going to the Sun - Many Glacier (Grinnel Glacier Trail)
Many Glacier- Waterton LP (of nog een wandeling in Glacier of direct naar Waterton)
Waterton LP - Waterton LP (wandelingen nog uitzoeken)
Waterton LP- Banff
Banff - Banff
Banff - Banff
Banff Lake Louise - Ice Fields Parkway crossing resort (highway in twee dagen rijden om nog wandelingen te kunnen maken)(Peyto Lake, Athabasca Glacier met Explorer)
Ice Fields Parkway crossing resort - Jasper
Jasper - Jasper (medicine lake, maligne canyon)
Jasper- Wells Gray Provincial Park / Blue River (Clearwater (excursie / safari met boot, daarna doorrijden naar Clearwater)
Wells Gray Provincial Park / Clearwater - Whistler (lange reisdag) sea to the sky route
Whistler - Whistler (nog in te vullen, sea to sky gondola)
Whistler - Seattle (lange reisdag)
Seattle - Seattle (market, needle, centrum)
Seattle -Seattle (shoppen, misschien?)
Seattle -huis
thuis

Dank weer!

Note mod: Topic samengevoegd met je bestaande reistopic

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Co01015: route 2018 Yellowstone-ri Canada en Vancouver Island.

Berichtdoor Martin & Marianne » 18 jun 2017, 13:34

Als je graag naar Vancouver wilt zou je ook een dag minder Seattle kunnen doen. Dan heb je met die dag die je over hebt 2 dagen Vancouver.
Ik zie dat de planning voor Yellwostone weer is veranderd?
Is het ook iets om naar de oostkant van Glacier te rijden en aan die kant te blijven? En daarvandaan de Going to the Sun road heen en weer te rijden? Geen idee of dat handig is hoor, was even een idee. Bekijk eens de verslagen van Kalaman voor onder andere Glacier.
Voor de indeling van Yellowstone zou je eens naar ons 2015-verslag en naar onze planning kunnen kijken.

Marianne

Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Berichtdoor Hans B » 18 jun 2017, 20:42

Zelf vond ik Banff een beetje oubollig.
Natuurlijk het hotel is een bezoekje waard, verder is de wandeling bij de Johnston canyon erg mooi, maar voor mij was het dat wel.
Ik had veel meer plezier aan een dag wild water raften in Golden.
In 18x en 806 dagen 88.150 mile met de camper door Amerika.

1988 mini camper
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery

Home is were we park it.
Tucson Arizona

Co01015
Amerika-ontdekker

Berichtdoor Co01015 » 21 jun 2017, 23:01

Dank voor de feedback weer.

We gaan korter verblijven in Banff en sneller door naar Lake Louise - Lake O'Hara nog aandoen op basis van de wandelingen van Kalaman. In reistijd maakt de rit van Bozeman of naar Columbia Falls of St Mary's niet uit; daar twijfel ik dus nog even over. Yellowstone neig ik nu toch ook om op basis van de reisverslagen maar op twee plekken te blijven; eerst OF en dan Roosevelt Lodge, ipv dan nog naar Mammoth als tussenstop; geeft waarschijnlijk ook meer rust.

Dank voor de tips weer!

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Berichtdoor Martin & Marianne » 22 jun 2017, 12:23

Ik had het al eerder gevraagd: heb je al iets vastgelegd in Yellowsotne? Je kunt nu wel iets bedenken maar de kans is groot dat het niet meer lukt.
Wij hebben in 2015 op veel verschillende plaatsen overnacht omdat het niet meer mogelijk was om meerdere nachten ergens te blijven. Vooral de Roosevelt Lodge is heel snel volgeboekt.

Marianne

Co01015
Amerika-ontdekker

Berichtdoor Co01015 » 25 jun 2017, 19:58

Hi Marianne,

De locaties zijn geboekt in YS, eerst twee nachten OF, dan 2 nachten Lake Village (ik wilde graag naar Canyon maar dan moest ik nog $250 extra betalen voor twee overnachtingen en ik betaal nu al hoge hoogseizoen prijzen), dan 2 nachten Roosevelt Lodge. Helaas wel ook kamers zonder eigen badkamer, maar ik kon niets anders meer krijgen of ja, de suites voor $700 per nacht!

Ik blijf het wel volgen,weet dat er ook altijd nog veel geannuleerd wordt in de parken, wellicht dat er nog iets vrij komt. Maar deze locaties zijn voor ons al prima, hier ben ik al heel blij mee!

Co01015
Amerika-ontdekker

Berichtdoor Co01015 » 03 jul 2017, 15:14

De reis krijgt steeds meer vorm; in onze planning nu hebben we de Ice Field Parkway opgenomen met onderweg hier een overnachting. Nu ben ik op zoek naar advies; of in één keer van Lake Louise naar Jasper of toch met overnachting bij The Crossing Resort of Glacier in? Of kunnen we vanuit Jasper een stukje terugrijden en dan nog een stukje extra doen?

markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Berichtdoor markro » 03 jul 2017, 16:03

Overnacht jij in Banff of in Lake Louise Village, voordat jij in de richting van Jasper gaat?
Vertrek je vanaf Lake Louise Village, dan kan je de Icefields Parkway best in 1 dag doen, ook met de door jou genoemde wandeling naar Peyto Lake en het tochtje naar de Athabasca Glacier met de Explorer.
Vertrek je vanuit Banff, dan is het maar net wat je verder nog wilt doen die dag voordat je bij Lake Louise Village bent. Ga je dan nog de Johnston Canyon en Lake Louise bezoeken, en daar wandelen, dan red je het niet, overnacht dan onderweg in Crossing.

Langs de Icefields Parkway zijn meer wandelmogelijkheden en als je die wilt doen, dan is een overnachting in de Crossing Resort wel aan te bevelen.
En natuurlijk kan je vanuit Jasper terugrijden de Icefields Parkway op, maar dat kost je extra tijd, die je misschien niet direct hebt, want vanuit Jasper heb je ook nog andere dingen op het programma staan om te bezoeken.

Misschien doe je nog ideeën op uit mijn Canadareisverslag 2009, klik hier.
Marco.

Onze Amerikareisverslagen: klik hier.

Martine1979
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Berichtdoor Martine1979 » 13 jul 2017, 10:13

Je hebt weinig tijd voor wells gray pp. Een prachtig park waar je ook leuke wandelingen kan doen en prachtige watervallen kan bezoeken. Ik adviseer je om hier een dag extra te plannen. Als dat nog zou lukken....

en dan eten bij de hop n hogg :thumbup:

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht