Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Niomio: meedenken gewenst voor route met camper Calgary-Vancouver begin mei.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Niomio
Amerika-ontdekker

Reis Niomio: meedenken gewenst voor route met camper Calgary-Vancouver begin mei.

Bericht door Niomio »

Hallo allemaal,

In 2011 hebben we een super reis gemaakt door voornamelijk West-USA. Mede dankzij alle hulp op het forum (vooraf maar ook tijdens de reis) is het een succes geworden!

Voor dit jaar hebben we een Canada-reis geboekt. We hebben gekozen voor een wegbreng-special. We rijden een camper vanaf de locatie van de verhuurder in Calgary naar de locatie in Vancouver. We hebben dat eens eerder gedaan (in USA) en dat was ons toen goed bevallen.
Nadeel: geen idee welke camper we meekrijgen :-)

Het zou heel mooi zijn als we met wat hulp van ervaren reizigers dit schema wat kunnen aanvullen met bezienswaardigheden en fijne plekken om te overnachten (dat mag op een camping, maar hoeft wat ons betreft niet per se)
We willen graag wandelingen maken, maar dat zal vanwege een chronische ziekte niet snel meer zijn dan max 5-10 km per keer.

Hier is het globale schema:

NB: we zijn nog aan het kijken om onze reis iets eerder te beginnen, bijv 2 dagen eerder vliegen zodat we dan in de stad kunnen verblijven. En na het ophalen van de camper meteen naar Banff te gaan.

Dag 01: Aankomst Calgary - overnachting in hotel op luchthaven
Dag 02: Camper ophalen - boodschappen doen.. (en wellicht nog een middag en ochtend Calgary dan met overnachting Calgary dus)
Dag 03: In de middag Calgary - Banff (135 km)
Dag 04: Banff - Lake Louise - Yoho
Dag 05: Yoho - Banff – Jasper via de Icefields Parkway (292 km)
Dag 06: Jasper Icefields Parkway
Dag 07: Jasper
Dag 08: Jasper - Clearwater/Wells Gray Park (318 km) OF route onderlangs terug richting Vernon/Kelowna
Dag 09: Reisdag richting Whistler
Dag 10: Whistler peak 2 peak
Dag 11: Whistler – Horseshoe Bay * nog niet duidelijk waar we het beste de ferry kunnen pakken. Dit is ook een beetje afhankelijk van de grootte van de camper misschien
Dag 12: Overtocht Nanaimo - ** waar kunnen we dan het beste naartoe op Vancouver Island?
Dag 13: ** – Tofino
Dag 14: Tofino
Dag 15: Tofino
Dag 16: Tofino - Victoria (317 km)
Dag 17: Victoria
Dag 18: Victoria – Vancouver (75 km plus ferry)
Dag 19: Vancouver
Dag 20: Vancouver
Dag 21: Vancouver – Amsterdam

We ontvangen graag feedback :-) zo kunnen we vooraf nog wat extra uitstippelen (en hebben we nog meer voorpret).

Alvast bedankt voor het meedenken. Stellen we erg op prijs!

Groeten!
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Re: Reis Niomio: meedenken gewenst voor route met camper Calgary-Vancouver begin mei.

Bericht door michelly »

Begin mei zul je nog wel met sneeuw te maken hebben. Maar aangezien jullie toch geen lange wandelingen willen doen is dat niet zo'n groot probleem.
Wij hebben een paar jaar geleden ook een wegbrengcamper gehad in mei waarin we het traject Banff - Vancouver ook deden.
Misschien heb je iets aan ons verslag?
Niomio
Amerika-ontdekker

Re: Reis Niomio: meedenken gewenst voor route met camper Calgary-Vancouver begin mei.

Bericht door Niomio »

Hallo Elly,

Bedankt voor je reactie. Wat een superleuk blog heb je geschreven! Wij willen er ook weer eentje gaan bijhouden. Ik heb een paar hoofdstukken gelezen. Spreekt me aan want we hebben dezelfde ideeen over het camperen en de campings. Groen en vrij :-)

Ik las dat jullie een omvormer mee hadden. Had je die in NL al in de koffer gedaan? ;-)

Verder las ik dat het in Jasper erg druk was. Waar had dat mee te maken? Het weekend?

Ik ga je blog later nog verder lezen. Groetjes!
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Groen en vrij! Inderdaad een mooie omschrijving :thumbup:

Onze omvormer gaat komende zomer voor de 10e keer mee. Wij vinden dat erg handig om alles op te laden onderweg. Je kunt dan gerust een hele poos zonder elektriciteit. Die hebben wij alleen maar nodig voor de magnetron en de airco en daar kunnen we best een tijdje zonder :wink:

De maandag voor 25 mei is het Victoria Day. Dat is blijkbaar een druk weekend. Veel Canadezen trekken er dan op uit.
Niomio
Amerika-ontdekker

Bericht door Niomio »

Zo'n weekend hebben we in Amerika ook eens gehad met Memorial Day! Zo blij dat we toen thuis die nachten op de camping al geboekt hadden.
We hebben een eigen camper gehad met een omvormer erin dus ik ken het gemak, maar ik had er nog niet aan gedacht om er eentje hier te kopen en mee te nemen naar Canada. Dat is nog wel het overwegen waard.

Jullie hadden een mooie deal zeg met die wegbrengspecial! En dan nog geld retour voor de vertraging.. die brandstofkosten tja... je krijgt er veel voor terug haha!

Ik las ook over de slaapzakken. Dat zou echt niet in mij opgekomen zijn omdat ik dacht: dat regelt de verhuurder wel. Wat krijg je eigenlijk op het gebied van dekbedden in de camper?
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Die brandstofkosten waren inderdaad hoog maar voor de rest was het inderdaad een zééér voordelige vakantie. Zo'n mooie aanbieding heb ik daarna niet meer gezien helaas.
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Wij hadden een camper van Cruise Canada en daar zaten redelijk dunne dekens bij. Een soort dunne, enkele slaapzakken.
Ik was blij dat we onze eigen slaapzakken bij hadden want het was soms toch wel koud 's nachts.
Bij wie hebben jullie de camper gehuurd?
Niomio
Amerika-ontdekker

Bericht door Niomio »

Wij hebben de wegbrengspecial van Go Canada en die campers zijn van Canadream.
De special in USA hadden we toen via Travelhome. Zo'n deal als wij in 2011 hadden hebben we daarna ook niet meer gezien..

We kunnen ook kijken wat we krijgen en dan naar een grote supermarkt. Jij schreef over de Walmart vlakbij Calgary /Banff. We halen dus op in Calgary en retour in Vancouver.
Overigens lijken de foto's qua landschap wel op wat we hebben gezien op IJsland en in Noorwegen. We hebben erg veel zin om Canada te bekijken!
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Bij ons was Canada destijds ook zo goed in de smaak gevallen dat we het komende zomer uitgebreid over doen maar dan met ons tentje :D
Evita2017
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Evita2017 »

Niomio schreef: Ik las ook over de slaapzakken. Dat zou echt niet in mij opgekomen zijn omdat ik dacht: dat regelt de verhuurder wel. Wat krijg je eigenlijk op het gebied van dekbedden in de camper?
Bij Canadream hadden wij destijds (2012) lakens met dekbedden en nog extra dikke dekens. We waren er in augustus maar de nachten waren in de rockies toch wel koud, maar we hebben geen kou gehad.
Niomio
Amerika-ontdekker

Bericht door Niomio »

Dank je voor je bericht. We gaan kijken wat we krijgen en daar ter plekke wel mee omgaan :-)
Niomio
Amerika-ontdekker

Bericht door Niomio »

Hallo allemaal,

Ik ben bezig met de route. De datum van vertrek komt dichterbij! 2 mei vliegen we naar Calgary.
We zijn niet van plan dingen te reserveren. We willen wel wat ruimte houden om ter plekke te kijken wat we willen en wat het weer doet. We zijn zo vroeg in het seizoen dat er nog heel veel campings niet open zijn. Het eerste stuk is redelijk uitgestippeld. Het stuk Whistler en VI is wat lastiger. VI zien we zoveel verschillende routes voor. Wie wil met ons meekijken?

Onze reis bestaat dan grofweg uit 3 delen: Rocky Mountains en Vancouver Island en Vancouver

Deel 1: Rocky Mountains
Dag 01: Aankomst Calgary - overnachting in hotel op luchthaven, evt bij tijd/energie bezoekje aan Calgary
Dag 02: Camper ophalen - boodschappen doen.. richting Banff
Dag 03: Banff
Dag 04: Banff - Lake Louise (Yoho overslaan?) via Bow Valley Parkway
Dag 05: Lake Louise - Columbia Icefields (Athabasca)
Dag 06: van Columbia Icefields naar Jasper via Icefields Parkway
Dag 07: Jasper
Dag 08: Jasper - Clearwater - Als we tijd hebben bezoeken we het Wells Gray Park, anders is het een overnachting in Clearwater

Op weg naar Vancouver Island
Dag 09: Clearwater - Whistler (Reisdag richting Whistler)
Dag 10: Whistler ziplines

Deel 2: Vancouver Island
Dag 11: Whistler – Horseshoe Bay *Nanaimo nog niet duidelijk waar we het beste de ferry kunnen pakken. Dit is ook een beetje afhankelijk van de grootte van de camper misschien. De reisorganisatie heeft als tip: Whitsler-Lund-Campbell River-Tofino-Vancouver. Waar kunnen we dan het beste naartoe op Vancouver Island? Tips welkom :-)

Aankomst dag 11: bijv. Whistler - Parksville en de volgende dag door naar Tofino

Dag 12: Tofino/Ucluelet (Green Point Campground)
Dag 13: Tofino/Ucluelet
Dag 14: Tofino/Ucluelet
Dag 15: Tofino - Campbell River
Dag 16: Campbell River
Dag 17: Campbell River
Dag 18: Campbell River naar Vancouver

We dachten zelf: als we nou eerst naar Tofino/Ucluelet gaan, als we het daar heerlijk naar onze zin hebben, kunnen we daarna altijd nog kijken hoeveel tijd/zin we hebben om nog naar Campbell River te gaan. Vandaar dan naar Vancouver.
We slaan Victoria dan over. Het leken ons best veel km's namelijk.

Een optie zou evt ook kunnen zijn: Whistler-Victoria en daar een dagje kijken. En dan (terug) naar Tofino. We twijfelen alleen of dat niet heeeel veel reistijd is voor een bezoek aan Victoria.

Deel 3: Vancouver

Dag 19: Vancouver
Dag 20: Vancouver
Dag 21: Vancouver – Amsterdam

Alvast bedankt!
Volucris
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Volucris »

Jammer dat je Yoho en Wells Gray over wilt slaan. Zeker in het voorjaar zijn de watervallen het mooist/heftigst. Ik zou eerder Whistler over slaan zeker als je niet gaat wandelen.
Campings hoef je inderdaad niet te boeken. Plek genoeg die tijd van het jaar.

Wij zijn al een aantal keren in Canada geweest maar doen dit jaar voor het eerst VI aan. Wij slaan Victoria over maar wij zijn niet zo van de steden.
Dit is ongeveer onze route. Wij doen VI ook op de bonnefooi dus het kan ter plekke wisselen. Het weer speelt daarin een grote rol.

20-09 Horseshoe bay – Nanaimo – Campbell River – Port mcneill/Telegraph Cove (rijdag)
21-09 Port Mcneill/Telegraph Cove Whalewatching - Campbell River
22-09 campbell river (strathcona provincial park)
23-09 Campbell River - Tofino/ucluelet
24-09 Tofino/ Ucluelet - pacific rim pp
25-09 Tofino/Ucluelet pacific rim pp
26-09 Tofino - nainamo – Vancouver

Wij rijden ook richting het noorden omdat het daar een stuk minder toeristisch schijnt te zijn.
Rianne.
Niomio
Amerika-ontdekker

Bericht door Niomio »

We twijfelen nog over die watervallen, ook omdat we vorig jaar op IJsland zijn geweest (zomer) en in 2013 in Noorwegen (voorjaar) ook veel watervallen hebben gezien. Het is zo lastig om vooraf te bepalen wat je dan aanspreekt en waar je de keuzes maakt!
Ieder heeft ook een eigen smaak wat dat betreft. Bij Yoho zou ik dan nog eens moeten kijken naar een campground die al open is, want we zijn daar dan eerste week mei en er is nog veel dicht. Het zou op zich niet erg zijn om ergens 'vrij' te staan, maar dan moet het wel mogen uiteraard.

Overigens zag ik van de reisorganisatie Travelhome het reisadvies om te overnachten/verblijven bij Abraham Lake. Daar kun je dan methaangasbellen onder het bevroren ijs zien. Maar dat zie ik vrij weinig voorbij komen hier.

Bedankt voor je reactie! Super dat je met ons meedenkt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer