Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis pascal1109: rondje Vancouver.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
pascal1109
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis pascal1109: rondje Vancouver.

Bericht door pascal1109 »

Hallo allen,

Na een paar keer door de VS gereden te zijn, werd het voor ons toch echt tijd om ook het mooie Canada te gaan bezoeken.
Ik zal qua route vast niet heel origineel zijn, daar ik al wat afgekeken heb links en rechts wat nu enigszins haalbaar is.

Echter, ik twijfel nog over wat zaken en jullie hebben vast meer inzicht op de bezienswaardigheden/tijd/route etc dan ik, dus alle feedback is welkom. Heb mijn direct te binnen geschoten vragen er al genummerd bij gezet, maar als er andere ideeën, suggesties of commentaar is, dan hoor ik dat ook graag

We zullen waarschijnlijk pas in september afreizen, of heel misschien op zijn vroegst misschien eind augustus en dan hebben we een kleine 3 weken de tijd.
We zullen daar een auto huren en schrikken zeker niet van een mooie wandeling van enkele uren, zoals een dagwandeling tot een km of +/- 15 denk ik, of meerdere korte trails. Hoe minder hoogtemeters, hoe meer lengtemeters we kunnen maken natuurlijk.

Dan het globale reisplan van bijv. zaterdat t/m donderdag. Dan bijkomen van jetlag en maandag weer aan het werk:
Dag 1 - Amsterdam -> Vancouver, auto oppikken, inchecken in hotel
Dag 2 - Vancouver -> Vancouver Island
Dag 3 - Vancouver Island (1) Doen we 0, 1 of 2 dagen VI. In laatste geval wellicht dag whale watching oid? en een hike
Dag 4 - Vancouver Island -> Whistler
Dag 5 - Whistler - > Clearwater (2) Eerst Whistler Mountain, maar lukt dit? Ik schat dat we hier zo wat weinig tijd voor gaan hebben in dit schema?
Dag 6 - Gray Wells PP
Dag 7 - Clearwater -> Jasper (mount Robson PP) (3) ik heb een reisverslag gelezen van iemand die dit stuk had gereden en ook een aardige hike in dit park had gedaan, dus het lijkt me haalbaar?
Dag 8 - Jasper NP
Dag 9 - Jasper NP (4) Is 2 dagen hier te veel? Of beter 1 dag inleveren en die elders gebruiken? Waar dan?
Dag 10 - Jasper -> Lake Louise
Dag 11 - Yoho NP
Dag 12 - Lake Louse -> Banff (Banff NP)
Dag 13 - Banff -> Waterton Lakes NP
Dag 14 - Waterton Lakes NP
Dag 15 - Waterton Lakes -> Donald (Radium Hotsprings?) (5) We twijfelen ook nog erg over Heights of the Rockies PP, maar kan er nog weinig over vinden. Suggesties?
Dag 16 - Donald -> Revelstroke (Glacier NP Canada)
Dag 17 - Mount Revelstroke NP
Dag 18 - Revelstroke -> Vancouver
Dag 19 - Vancouver -> Amsterdam

Bij voorbaad dank. :thumbup:
jetusa
Amerikakenner

Re: Reis: pascal1109 - Rondje Vancouver

Bericht door jetusa »

Welkom bij de buren :thumbup:

Zoals je zelf al aangeeft kom je eigenlijk tijd te kort. Zeker als je hier en daar een (flinke) wandeling wilt maken.
Voordat ik met allerlei suggesties kom is het wel zo handig om te weten of de tickets al zijn geboekt.
pascal1109
Amerika-ontdekker

Ah, handige info idd, nee tickets zijn nog niet geboekt.
Echter langer gaat hem niet worden :wink:
Ben helaas niet zo gezegend met veel vrije dagen :oops:

Maar idd, zo begint het altijd, te veel doen in te weinig tijd.
Tot nu toe ben ik er met jullie hulp altijd goed uit gekomen en hebben we top vakanties gehad.
Dus vandaar dit weer hier neer gelegd. Heb er alle vertrouwen in dat ik op een paar nuttige dingen gewezen ga worden :thumbup:
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

De vraag ivm de tickets is om te kijken of een one way naar Calgary nog mogelijk is. dat zou ik zeker aanraden!
Je kan op het einde dan wat zaken weglaten en in de plaats meer tijd voorzien voor
- vancouver - echt een top stad! ik ben geen stadsmens maar Vancouver is geweldig
- vancouver island. beste whalewatch is in het noorden van het eiland en daar heb je nu geen tijd voor.

voor ideetjes ivm Vancouver island kijk eens in ons 2012 reisverslag.
hemmie
Amerika-expert

Re: Reis pascal1109: rondje Vancouver.

Bericht door hemmie »

Wij deden afgelopen zomer een vergelijkbaar rondje, maar zonder VI. Wij hadden wel enkele dagen in Vancouver, prachtige stad die ik niet zou overslaan. Waterton lakes hebben wij niet gedaan (wel Kootenay), en wij hadden iets meer tijd dus hadden de route iets rustiger ingedeeld met een paar extra stops/omwegen (Osoyoos, 100 Mile House), maar wij reisden met een grote groep met jonge kinderen en pubers, dus wij waren wat trager. Wij vonden onze route prima, ik denk dat die van jou ook prima kan.
Terug in Texas!
pascal1109
Amerika-ontdekker

Dank voor de tips so far.

Dat het een druk schema is, dat begrijp ik. Maar daarom juist jullie feedback.

Wat ik nu overdenk is om Waterton te laten vervallen, hiermee win ik 2 dagen. Die zet ik dan bij Whistler en Vancouver Island neer.
Bij Whistler heb ik dan daadwerkelijk wel de tijd om daar de berg op te gaan en bij Vancouver Island zou ik een dag whale watching kunnen doen (als dat nog een beetje te doen is in sept?) en een dag met wat wandelen in Strathcona PP.

Als ik VI laat vallen, win ik in principe ook 2 dagen. Die zou ik dan neer kunnen zetten bij Whistler en Banff oid?

De one-way Vancouver -> Calgary ben ik nog aan het bekijken of dat nog iets is. Ik zie we ldat ik dan Glacier Canada en Revelstroke dan waarschijnlijk moet laten vallen, anders blijf je heen en weer rijden lijkt mij?
jetusa
Amerikakenner

Bericht door jetusa »

't wordt aan het eind van het liedje altijd kiezen of delen inderdaad.
Je hebt zelf al een aantal suggesties gedaan en het kan allemaal. Ik zou nog eens goed zoeken wat je nu het liefst wilt doen/zien.
En misschien ook eens naar de prijzen van vluchten en autohuur kijken, misschien dat je keuze dan daardoor makkelijker gemaakt wordt.
pascal1109
Amerika-ontdekker

Dan, na wat wikken en wegen, kosten kijken en adviezen hier in acht nemend, hebben we een nieuwe concept route in ons hoofd, welke er als volgt uitziet.
We hebben in ieder geval gekozen om Vancouver Island niet te doen. Dit levert in ieder geval 2 dagen op. Hiervan heb ik er 1 geplaatst bij Whistler, zodat we daadwerkelijk wat tijd hebben om daar op ons gemak wat te doen en te bekijken. De andere dag heb ik vooralsnog bij Banff ingepland.
Wel gaan we retour naar Vancouver, de vliegtickets deden qua prijs niet zoveel en soms was terug via Calgary iets duurder. Daar komt nog bij dat ik bij de auto voor een 1-way fee ten alle tijden rond de 180 euro (of meer) uitkwam.

Dag 1 - Amsterdam -> Vancouver, auto oppikken, inchecken in hotel
Dag 2 - Vancouver -> Whistler
Dag 3 - Whistler Mountain / Peak2Peak
Dag 4 - Whistler -> Clearwater
Dag 5 - Gray Wells PP
Dag 6 - Clearwater -> Jasper (mount Robson PP of iets anders wat we onderweg tegenkomen. Nog nader te bepalen)
Dag 7 - Jasper NP
Dag 8 - Jasper NP
Dag 9 - Jasper --> Lake Louise (Icefield Parkway)
Dag 10 - Yoho NP
Dag 11 - Lake Louise -> Banff (Banff NP)
Dag 12 - Banff NP
Dag 13 - Banff -> Waterton Lakes NP
Dag 14 - Waterton Lakes NP
Dag 15 - Waterton Lakes -> Donald (Radium Hotsprings?)
Dag 16 - Donald -> Revelstroke (Glacier NP Canada)
Dag 17 - Mount Revelstroke NP
Dag 18 - Revelstroke -> Vancouver
Dag 19 - Vancouver (twijfel nog om dit helemaal aan het begin te plaatsen)
Dag 20 - Vancouver -> Amsterdam

Suggesties voor todo's, POI, hikes, uitzichtpunten, etc (noem maar op), zijn welkom :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer