Na een paar keer door de VS gereden te zijn, werd het voor ons toch echt tijd om ook het mooie Canada te gaan bezoeken.
Ik zal qua route vast niet heel origineel zijn, daar ik al wat afgekeken heb links en rechts wat nu enigszins haalbaar is.
Echter, ik twijfel nog over wat zaken en jullie hebben vast meer inzicht op de bezienswaardigheden/tijd/route etc dan ik, dus alle feedback is welkom. Heb mijn direct te binnen geschoten vragen er al genummerd bij gezet, maar als er andere ideeën, suggesties of commentaar is, dan hoor ik dat ook graag
We zullen waarschijnlijk pas in september afreizen, of heel misschien op zijn vroegst misschien eind augustus en dan hebben we een kleine 3 weken de tijd.
We zullen daar een auto huren en schrikken zeker niet van een mooie wandeling van enkele uren, zoals een dagwandeling tot een km of +/- 15 denk ik, of meerdere korte trails. Hoe minder hoogtemeters, hoe meer lengtemeters we kunnen maken natuurlijk.
Dan het globale reisplan van bijv. zaterdat t/m donderdag. Dan bijkomen van jetlag en maandag weer aan het werk:
Dag 1 - Amsterdam -> Vancouver, auto oppikken, inchecken in hotel
Dag 2 - Vancouver -> Vancouver Island
Dag 3 - Vancouver Island (1) Doen we 0, 1 of 2 dagen VI. In laatste geval wellicht dag whale watching oid? en een hike
Dag 4 - Vancouver Island -> Whistler
Dag 5 - Whistler - > Clearwater (2) Eerst Whistler Mountain, maar lukt dit? Ik schat dat we hier zo wat weinig tijd voor gaan hebben in dit schema?
Dag 6 - Gray Wells PP
Dag 7 - Clearwater -> Jasper (mount Robson PP) (3) ik heb een reisverslag gelezen van iemand die dit stuk had gereden en ook een aardige hike in dit park had gedaan, dus het lijkt me haalbaar?
Dag 8 - Jasper NP
Dag 9 - Jasper NP (4) Is 2 dagen hier te veel? Of beter 1 dag inleveren en die elders gebruiken? Waar dan?
Dag 10 - Jasper -> Lake Louise
Dag 11 - Yoho NP
Dag 12 - Lake Louse -> Banff (Banff NP)
Dag 13 - Banff -> Waterton Lakes NP
Dag 14 - Waterton Lakes NP
Dag 15 - Waterton Lakes -> Donald (Radium Hotsprings?) (5) We twijfelen ook nog erg over Heights of the Rockies PP, maar kan er nog weinig over vinden. Suggesties?
Dag 16 - Donald -> Revelstroke (Glacier NP Canada)
Dag 17 - Mount Revelstroke NP
Dag 18 - Revelstroke -> Vancouver
Dag 19 - Vancouver -> Amsterdam
Bij voorbaad dank.