Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Mariah: route Calgary - Vancouver (Island)
Reis Mariah: route Calgary - Vancouver (Island)
Wat vinden jullie van onderstaande route? We gaan met z'n zessen waarvan onze 2 kinderen en hun aanhang van dan 19 - 21 jaar oud.
In de Rocky Mountains willen we naast wandelen een keer raften, zipline en misschien paardrijden. Verder onderweg bij mooi weer een keer lekker luieren bij een meer. We willen er geen race vakantie van maken maar of dat zo gaat lukken? Andes kan ik het VI gedeelte wellicht korter maken door de Powell River er uit te halen en rechtstreeks naar VI te gaan? Of is het wel te doen zo? Ik hoor het graag.
1 Calgary aankomst
2 Calgary – Banff
3, 4 Banff
5 Banff – Field
6 Field – Jasper
7, 8 Jasper
9 Jasper – Clearwater
10 Clearwater – Whistler
11, 12 Whistler
13 Whistler – Powell river (= ong 260 km + 2 overtochten)
14 Powell River
15 Powell river – Campbell River (= ong 100 km + via ferry naar Comox)
16 Campbell river
17 Campbell river - Tofino
18 Tofino
19 Tofino – Port Alberni
20 Port Alberni (postboot)
21 Port Alberni – Vancouver
22 Vancouver
23 Vancouver
23 Vancouver – vertrek naar huis
24 aankomst huis
In de Rocky Mountains willen we naast wandelen een keer raften, zipline en misschien paardrijden. Verder onderweg bij mooi weer een keer lekker luieren bij een meer. We willen er geen race vakantie van maken maar of dat zo gaat lukken? Andes kan ik het VI gedeelte wellicht korter maken door de Powell River er uit te halen en rechtstreeks naar VI te gaan? Of is het wel te doen zo? Ik hoor het graag.
1 Calgary aankomst
2 Calgary – Banff
3, 4 Banff
5 Banff – Field
6 Field – Jasper
7, 8 Jasper
9 Jasper – Clearwater
10 Clearwater – Whistler
11, 12 Whistler
13 Whistler – Powell river (= ong 260 km + 2 overtochten)
14 Powell River
15 Powell river – Campbell River (= ong 100 km + via ferry naar Comox)
16 Campbell river
17 Campbell river - Tofino
18 Tofino
19 Tofino – Port Alberni
20 Port Alberni (postboot)
21 Port Alberni – Vancouver
22 Vancouver
23 Vancouver
23 Vancouver – vertrek naar huis
24 aankomst huis
Re: Reis Mariah: route Calgary - Vancouver (Island)
Ziet er goed uit hoor, die route! Met raften en ziplines heb ik geen ervaring, maar volgens mij kan je dat laatste bij Whistler doen. Zal in Jasper en Banff ook wel kunnen, vermoed ik.
Wanneer gaan jullie? Op zich is de keuze om meteen vanuit Calgary naar Banff te gaan geen verkeerde, maar als je er precies tijdens de Stampede zou zijn - in de eerste week van juli - is het wel leuk om dat mee te pakken.
Wanneer gaan jullie? Op zich is de keuze om meteen vanuit Calgary naar Banff te gaan geen verkeerde, maar als je er precies tijdens de Stampede zou zijn - in de eerste week van juli - is het wel leuk om dat mee te pakken.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Hallo Mariah,
Wij hebben afgelopen zomer dezelfde route gevolgd, maar dan zonder de Sunshine Coast. Dat is een persoonlijke keuze of je de route via Powell River erin wilt laten. Wij gingen raften op de Fraser River. Dat deden we bij Mount Robson Whitewater Rafting. Zij hebben zowel kampeerplaatsen, maar ook een paar lodges. Het is ons zeer goed bevallen met mooie rapids. Ziplinen kun je goed doen in Whistler. Hoeveel tijd je ergens wilt besteden hangt natuurlijk af van wat je allemaal wilt doen. Op zich ziet jullie schema er prima uit. Wij vonden het fijn om een dag door te brengen in Wells Gray P.P., derhalve hadden wij een nacht extra in Clearwater. In Whistler hadden we twee dagen, maar daar was wat ons betreft 1 genoeg. Veel succes met puzzelen.
Groet, Karin
Wij hebben afgelopen zomer dezelfde route gevolgd, maar dan zonder de Sunshine Coast. Dat is een persoonlijke keuze of je de route via Powell River erin wilt laten. Wij gingen raften op de Fraser River. Dat deden we bij Mount Robson Whitewater Rafting. Zij hebben zowel kampeerplaatsen, maar ook een paar lodges. Het is ons zeer goed bevallen met mooie rapids. Ziplinen kun je goed doen in Whistler. Hoeveel tijd je ergens wilt besteden hangt natuurlijk af van wat je allemaal wilt doen. Op zich ziet jullie schema er prima uit. Wij vonden het fijn om een dag door te brengen in Wells Gray P.P., derhalve hadden wij een nacht extra in Clearwater. In Whistler hadden we twee dagen, maar daar was wat ons betreft 1 genoeg. Veel succes met puzzelen.
Groet, Karin
1994 - Washington - Disney Orlando
2013 - Rondreis Zuidwest USA: https://gjkant.wordpress.com/
2016 - West Canada: https://goedekant.wordpress.com/
2013 - Rondreis Zuidwest USA: https://gjkant.wordpress.com/
2016 - West Canada: https://goedekant.wordpress.com/
Dank jullie voor de reacties.
Karin, alls ik het goed begrijp zou jij 1 dag minder Whistler doen en 1 dag meer Clearwater? Van wat ik gelezen heb begrijp ik dat er in Whistler juist veel te doen is. Heb ook eea over Well's Grey gelezen maar heb de indruk dat we een eind het park in moeten rijden om een aantal watervallen te zien. Maar misschien heb ik het mis.
Is het handig om Banff en Jasper als vaste uitvalsbasis voor een aantal dagen te hebben of is het toch slimmer om, ivm heen-en-weer rijden de overnachtingen wat meer te verdelen?
Marijke
Karin, alls ik het goed begrijp zou jij 1 dag minder Whistler doen en 1 dag meer Clearwater? Van wat ik gelezen heb begrijp ik dat er in Whistler juist veel te doen is. Heb ook eea over Well's Grey gelezen maar heb de indruk dat we een eind het park in moeten rijden om een aantal watervallen te zien. Maar misschien heb ik het mis.
Is het handig om Banff en Jasper als vaste uitvalsbasis voor een aantal dagen te hebben of is het toch slimmer om, ivm heen-en-weer rijden de overnachtingen wat meer te verdelen?
Marijke
Hoi,
Leuke Route! Wij hebben dit jaar rondje Vancouver - Calgary gedaan.
Wij vonden Calgary echt niks aan. Echt een grauwe werkstad. Wij verbleven in Canmore en dat is een 10 minuten rijden vanaf Banff. Hotels etc ook een stuk goedkoper daar en een leuk klein centrum. Vanaf Calgary kan je gelijk je auto ophalen en daar naar toe rijden in een minuut of 40.
Wij hebben gezipplined in Whistler en was echt leuk en goed geregeld. Je kan ook een go pro meekrijgen en achteraf beslissen of je het fimpje en de foto's daarvan wil hebben. Deze krijg je voor 25 Canadese dollars mee. Heeft geen zin om per persoon een go pro te nemen, maar bijvoorbeeld 1 per 2/3 personen en dan om en om afgeven. Wij hebben dit gedaan bij https://ziptrek.com en kunnen we echt aanraden.
Clearwater naar Whistler is een lange rit, waar je op het laatst echt veel stukken van 40km per uur hebt.
Van Whistler naar Vancouver is wel e mooiste route voor de Sea to Sky highway.
Voor bezoek aan Lake Louise en Morraine lake moet je echt vroeg zijn om te kunnen parkeren. Wij gingen 's middags en moesten 4km verderop parkeren. Dag erna om 0700 uur en stonden we vooraan. Eerst Lake Louise gedaan en toen Morraine lake.
Wij vonden Whistler het leukste en bleven een dag minder dan jullie planning hieronder. Dit vonden wij jammer en hadden graag een dag langer gebleven.
Gr.Kevin
Leuke Route! Wij hebben dit jaar rondje Vancouver - Calgary gedaan.
Wij vonden Calgary echt niks aan. Echt een grauwe werkstad. Wij verbleven in Canmore en dat is een 10 minuten rijden vanaf Banff. Hotels etc ook een stuk goedkoper daar en een leuk klein centrum. Vanaf Calgary kan je gelijk je auto ophalen en daar naar toe rijden in een minuut of 40.
Wij hebben gezipplined in Whistler en was echt leuk en goed geregeld. Je kan ook een go pro meekrijgen en achteraf beslissen of je het fimpje en de foto's daarvan wil hebben. Deze krijg je voor 25 Canadese dollars mee. Heeft geen zin om per persoon een go pro te nemen, maar bijvoorbeeld 1 per 2/3 personen en dan om en om afgeven. Wij hebben dit gedaan bij https://ziptrek.com en kunnen we echt aanraden.
Clearwater naar Whistler is een lange rit, waar je op het laatst echt veel stukken van 40km per uur hebt.
Van Whistler naar Vancouver is wel e mooiste route voor de Sea to Sky highway.
Voor bezoek aan Lake Louise en Morraine lake moet je echt vroeg zijn om te kunnen parkeren. Wij gingen 's middags en moesten 4km verderop parkeren. Dag erna om 0700 uur en stonden we vooraan. Eerst Lake Louise gedaan en toen Morraine lake.
Wij vonden Whistler het leukste en bleven een dag minder dan jullie planning hieronder. Dit vonden wij jammer en hadden graag een dag langer gebleven.
Gr.Kevin
2009 - New York
2012 - New York
2015 - New York - Dominicaanse Republiek
2016 - San Francisco - West-Canada
2017 - Miami - Key West - Nashville - GSM - Atlanta
2018 - Clearwater beach - New York
2012 - New York
2015 - New York - Dominicaanse Republiek
2016 - San Francisco - West-Canada
2017 - Miami - Key West - Nashville - GSM - Atlanta
2018 - Clearwater beach - New York
Bedankt Kevin. De link naar de zipline bekeken, ziet er leuk uit!
Ik zal ook eens kijken naar Canmore. Is 3 nachten Canmore en 3 nachten Jasper een geschikte verdeling?
Ik zal ook eens kijken naar Canmore. Is 3 nachten Canmore en 3 nachten Jasper een geschikte verdeling?
Nog een vraag: is het aan te bevelen om de zipline te reserveren? We gaan in augustus, ik verwacht dat het er druk zal zijn maar wil liever op de dag zelf kijken of het goed weer is. Wat is jullie advies?
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Met de zipline heb ik geen ervaring, maar net wat jij schrijft, niet reserveren en kijk het weer aan. Als je reserveert leg je je zo vast. Misschien willen jullie elders langer blijven en dan kan dat niet, bovendien kan het een regenachtige dag zijn, of is er laaghangende bewolking/mist.
Ik zou ook zo min mogelijk reserveren. Wij hadden in Whistler met de kabelbaal omhoog willen gaan, maar hebben uiteindelijk eigenlijk niets gedaan, want de bergen zaten steeds volledig in de wolken. Ik was blij dat we niets vooraf geboekt hadden.
Terug in Texas!
- Janbren
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
Wij zijn vorig jaar in Canada geweest.
Voor Wells Gray vonden wij het stuk rijden wel meevallen, de watervallen waren erg mooi! Wanneer gaan jullie?, eind september heb je bijvoorbeeld in Wells Gray bij Bailey's Chute zalmen die stroomopwaarts omhoog springen.
Tussen Field en Jasper gaan jullie over de Ice Field Road? Hele mooie route en stops
Tofino is een heel relaxt surfdorpje, op Chesterman Beach bij eb tussen de rotsen zeesterren zoeken, en de zonsondergang bij Tonquin Beach bekijken.
Voor Wells Gray vonden wij het stuk rijden wel meevallen, de watervallen waren erg mooi! Wanneer gaan jullie?, eind september heb je bijvoorbeeld in Wells Gray bij Bailey's Chute zalmen die stroomopwaarts omhoog springen.
Tussen Field en Jasper gaan jullie over de Ice Field Road? Hele mooie route en stops

Tofino is een heel relaxt surfdorpje, op Chesterman Beach bij eb tussen de rotsen zeesterren zoeken, en de zonsondergang bij Tonquin Beach bekijken.
Dank voor jullie tips, gezien het wisselende weer ga ik dus geen activiteiten reserveren.
We gaan overigens in augustus.
Ook de suggesties voor de route neem ik mee, bedankt! Ben me nu vooral aan het bezig houden met de vliegtickets en autohuur, daarna wil ik me weer meer richten op de route.
We gaan overigens in augustus.
Ook de suggesties voor de route neem ik mee, bedankt! Ben me nu vooral aan het bezig houden met de vliegtickets en autohuur, daarna wil ik me weer meer richten op de route.
Hoi,
Wij hebben vorige zomer zipline gedaan in Whistler. Was echt GEWELDIG. Zeker doen! Wij hadden gereserveerd, maar volgens mij geen noodzaak. Was van ons met superfly ziplines.
Wells Gray vonden we ook heel leuk. Wij deden wel de omgekeerde richting: van Vancouver naar Calgary .. misschien dat je minder onder de indruk bent van dit park nadat je al heel wat moois gezien hebt in Banff en Jasper. Maar toch: leuk park. Aanrader om te logeren in Clearwater is de Clearwater springs ranch. Wel niet goedkoop maar elke euro waard. Ligt ook vlakbij de ingang van het park.
Verder vonden wij Calgary ook niet echt super. Vancouver daarentegen is heel leuk.
Veel plezier .. is een geweldige reis!
Wij hebben vorige zomer zipline gedaan in Whistler. Was echt GEWELDIG. Zeker doen! Wij hadden gereserveerd, maar volgens mij geen noodzaak. Was van ons met superfly ziplines.
Wells Gray vonden we ook heel leuk. Wij deden wel de omgekeerde richting: van Vancouver naar Calgary .. misschien dat je minder onder de indruk bent van dit park nadat je al heel wat moois gezien hebt in Banff en Jasper. Maar toch: leuk park. Aanrader om te logeren in Clearwater is de Clearwater springs ranch. Wel niet goedkoop maar elke euro waard. Ligt ook vlakbij de ingang van het park.
Verder vonden wij Calgary ook niet echt super. Vancouver daarentegen is heel leuk.
Veel plezier .. is een geweldige reis!
De overnachtingstip schrijf ik vast op, dank je.
Het is al weer even geleden dat ik onze route gepost heb. Ondertussen is er eea verandert. Op de Canada-Amerika beurs hebben we een reis naar gewonnen met oa 2 vliegtickets met aircanada en verblijf in de Knight Inlet Lodge. Onze route is hierdoor ook aangepast. De tickets (datum en plaats) en de Knight Inlet liggen vast, de rest is nog open. Wat vinden jullie van het volgende? Periode juli/augustus.
1, Vancouver aankomst middag
2, Vancouver
3, Vancouver
4, Vancouver – Desolation resort, Lund
5, Desolation resort, Lund
6, Desolation resort, Lund - Campbell River (ivm vertrek naar Knight Inlet)
7, Campbell River – Knight Inlet Lodge
8, Knight Inlet Lodge
9, Knight Inlet Lodge - Campbell River
10, Campbel River
11, Campbell River – Whistler
12, Whistler
13, Whistler
14, Whistler - Clearwater
15,Clearwater
16, Clearwater – Jasper
17, Jasper
18, Jasper – Banff
19, Banff
20, Banff
21, Banff – Drumheller
22, Drumheller
23, Drumheller – Calgary (vertrek tussen de middag)
24, aankomst huis
We zijn nu 2 nachten in Clearwater, ik vraag me af of dat niet te veel is, zijn niet erg dol op watervallen en we krijgen er nog genoeg te zien in omgeving Jasper en Banff lijkt me.
Wat vinden jullie van de route? Suggesties meer dan welkom
Bedankt vast!
1, Vancouver aankomst middag
2, Vancouver
3, Vancouver
4, Vancouver – Desolation resort, Lund
5, Desolation resort, Lund
6, Desolation resort, Lund - Campbell River (ivm vertrek naar Knight Inlet)
7, Campbell River – Knight Inlet Lodge
8, Knight Inlet Lodge
9, Knight Inlet Lodge - Campbell River
10, Campbel River
11, Campbell River – Whistler
12, Whistler
13, Whistler
14, Whistler - Clearwater
15,Clearwater
16, Clearwater – Jasper
17, Jasper
18, Jasper – Banff
19, Banff
20, Banff
21, Banff – Drumheller
22, Drumheller
23, Drumheller – Calgary (vertrek tussen de middag)
24, aankomst huis
We zijn nu 2 nachten in Clearwater, ik vraag me af of dat niet te veel is, zijn niet erg dol op watervallen en we krijgen er nog genoeg te zien in omgeving Jasper en Banff lijkt me.
Wat vinden jullie van de route? Suggesties meer dan welkom

Bedankt vast!
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Leuk dat jullie de vluchten en het verblijf in de Knight Inlet Lodge gewonnen hebben, dat gaat een mooie reis worden.
Even over het volgende stukje van jullie reis, dat zou ik iets anders doen, omdat er in de omgeving van Jasper meer te zien/te doen is, dan in en bij Banff:
17, Jasper
18, Jasper
19, Jasper – Banff
20, Banff
21, Banff – Drumheller
Even over het volgende stukje van jullie reis, dat zou ik iets anders doen, omdat er in de omgeving van Jasper meer te zien/te doen is, dan in en bij Banff:
16, Clearwater – JasperMariah schreef:16, Clearwater – Jasper
17, Jasper
18, Jasper – Banff
19, Banff
20, Banff
21, Banff – Drumheller
17, Jasper
18, Jasper
19, Jasper – Banff
20, Banff
21, Banff – Drumheller
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Ik zou voor jullie reis Clearwater eruit halen en zoveel mogelijk verder op de Rocky Mountains richten.
Niet dat Wells Gray niet mooi is (zelf ook totaal ruim een week geweest), maar van West Canada zijn Vancouver Island en de Rockies nu eenmaal het mooist. In Jasper en Banff kun je je weken vermaken, dat is niet te doen in een paar dagen. Kijk voor de tips maar eens op mijm site, voor (berg)wandelelingen en andere activiteiten.
http://ferrymarquart.eu/Canada%202005/r ... est-Canada
Groet, Ferry
Niet dat Wells Gray niet mooi is (zelf ook totaal ruim een week geweest), maar van West Canada zijn Vancouver Island en de Rockies nu eenmaal het mooist. In Jasper en Banff kun je je weken vermaken, dat is niet te doen in een paar dagen. Kijk voor de tips maar eens op mijm site, voor (berg)wandelelingen en andere activiteiten.
http://ferrymarquart.eu/Canada%202005/r ... est-Canada
Groet, Ferry
Dank voor jullie tips Makro en Ferry, ik ga het beiden overwegen: langer in Jasper en Clearwater overslaan. Al betekent 'overslaan' alleen gebruiken als overnachtingsplaats lijkt me?
Dan mijn volgende vraag over het eerste stuk op VI.
Op advies van het reisbureau dat voor ons de prijs verder regelt, gaan we eerst 2 dagen naar Lund. Een heel leuk verblijf maar ik twijfel of ik hier blij mee ben. Hierna gaan we tenslotte naar de Knight Inlet en Campbell River. Heeft Lund meerwaarde? Is er in de buurt van Lund voldoende te zien en te doen voor 2 dagen, behalve wandelen?
Of kunnen we beter de eerste dagen na Vancouver naar een andere plaats op VI gaan, zoals Ucluelet of Tofino?
Misschien handig om te weten dat mijn man niet zo mobiel is, wandelen in vlak gebied gaat goed (max een uur lopen in langzaam tempo), klimmen en klauteren gaat niet.
Mariah
Dan mijn volgende vraag over het eerste stuk op VI.
Op advies van het reisbureau dat voor ons de prijs verder regelt, gaan we eerst 2 dagen naar Lund. Een heel leuk verblijf maar ik twijfel of ik hier blij mee ben. Hierna gaan we tenslotte naar de Knight Inlet en Campbell River. Heeft Lund meerwaarde? Is er in de buurt van Lund voldoende te zien en te doen voor 2 dagen, behalve wandelen?
Of kunnen we beter de eerste dagen na Vancouver naar een andere plaats op VI gaan, zoals Ucluelet of Tofino?
Misschien handig om te weten dat mijn man niet zo mobiel is, wandelen in vlak gebied gaat goed (max een uur lopen in langzaam tempo), klimmen en klauteren gaat niet.
Mariah
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Lund ken ik niet, wel iets terug gezeten, in Powell River. Zie het verslag van 2006. Erg rustig daar in die hoek, dat zal ook de kwaliteit zijn: wandelen en genieten van de kust. Ik zou inderdaad naar de andere kant gaan van VI, met Tofino en Ucluelet, daar kom je nu niet. Prachtig zoals het kustregenwoud tot aan het strand loopt. Long Beach is echt heel mooi.
http://ferrymarquart.eu/Canada%202006/r ... s_2006.htm
Groet, Ferry
http://ferrymarquart.eu/Canada%202006/r ... s_2006.htm
Groet, Ferry
Dank Ferry, ook voor je uitgebreide verslag met alle wandelingen, tips en nog veel meer, super.
Ik heb twee vragen over de planning:
1. Nu twijfel ik weer over de eerste dagen op VI, 2 nachten naar Tofino/Ucluelet of toch naar Victoria om vandaaruit naar het Juan de Fucu pp te gaan. Bij Tofino heb je, als ik goed ingelezen ben, boardwalks. Zijn die bij Juan de Fucu ook? Dit ivm mijn man, dan kan hij toch zo veel/ver mogelijk mee lopen met ons. De keuze laat ik dus afhangen van waar de meest vlakke paden zijn.
2. Eén of een aantal keren willen we een langere/dag wandeling doen. Mijn man kan dan niet mee. Het is wel fijn als wij de wandeling gaan doen in een omgeving dat er voor hem ook iets te beleven valt (vlakke wandeling, leuk plaatsje, iets te bekijken oid). Ik heb veel positiefs gelezen over de Joffre Lake wandeling, die lijkt ons wel wat. Is in de buurt van het vertrekpunt iets te beleven of iets in de buurt waar hij heen kan rijden? Anders heeft iemand wellicht een tip waar wij deze combi kunnen vinden: wij een langere/dag wandeling, mijn man een goed alternatief.
Mariah
Ik heb twee vragen over de planning:
1. Nu twijfel ik weer over de eerste dagen op VI, 2 nachten naar Tofino/Ucluelet of toch naar Victoria om vandaaruit naar het Juan de Fucu pp te gaan. Bij Tofino heb je, als ik goed ingelezen ben, boardwalks. Zijn die bij Juan de Fucu ook? Dit ivm mijn man, dan kan hij toch zo veel/ver mogelijk mee lopen met ons. De keuze laat ik dus afhangen van waar de meest vlakke paden zijn.
2. Eén of een aantal keren willen we een langere/dag wandeling doen. Mijn man kan dan niet mee. Het is wel fijn als wij de wandeling gaan doen in een omgeving dat er voor hem ook iets te beleven valt (vlakke wandeling, leuk plaatsje, iets te bekijken oid). Ik heb veel positiefs gelezen over de Joffre Lake wandeling, die lijkt ons wel wat. Is in de buurt van het vertrekpunt iets te beleven of iets in de buurt waar hij heen kan rijden? Anders heeft iemand wellicht een tip waar wij deze combi kunnen vinden: wij een langere/dag wandeling, mijn man een goed alternatief.
Mariah
Hoi Mariah,
Ik zou Clearwater zeker niet over slaan, wij vonden Well's Grey erg leuk en doordat wij daar een fantastische paardrijtocht hebben gedaan waren twee nachten ook goed!
Wij hebben daar bij de Helmcken Falls Range een paardrijtoch gereserveerd, zie ook ons verslag: http://jenj.reismee.nl/reisverhaal/2927 ... ells-gray/
Verder hebben wij in Jasper NP geraft op de Sunwapte River, je hebt rivieren in verschillende gradaties, kijk daar maar eens naar, die van ons was de middelste en echt goed te doen:
http://jenj.reismee.nl/reisverhaal/2929 ... asper-np-/
Als jullie verder niet echt bang aangelegd zijn zou ik je ook adviseren om te paragliden, dit hebben wij gedaan vanaf Mount MacKennedy in Revelstoke en deze ervaring heeft onze vakantie echt getekend!
http://jenj.reismee.nl/reisverhaal/2933 ... ke-county/
Ik zou Clearwater zeker niet over slaan, wij vonden Well's Grey erg leuk en doordat wij daar een fantastische paardrijtocht hebben gedaan waren twee nachten ook goed!
Wij hebben daar bij de Helmcken Falls Range een paardrijtoch gereserveerd, zie ook ons verslag: http://jenj.reismee.nl/reisverhaal/2927 ... ells-gray/
Verder hebben wij in Jasper NP geraft op de Sunwapte River, je hebt rivieren in verschillende gradaties, kijk daar maar eens naar, die van ons was de middelste en echt goed te doen:
http://jenj.reismee.nl/reisverhaal/2929 ... asper-np-/
Als jullie verder niet echt bang aangelegd zijn zou ik je ook adviseren om te paragliden, dit hebben wij gedaan vanaf Mount MacKennedy in Revelstoke en deze ervaring heeft onze vakantie echt getekend!
http://jenj.reismee.nl/reisverhaal/2933 ... ke-county/
2011: Mexico
2012: USA
2013: Dominicaanse Republiek
2014: Thailand
2014: Vietnam
2015: Canada/USA/Curacao
2016: Lanzarote
2017: Canada
2018: Gran Canaria
2019: Mallorca/Italie

2012: USA