Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis BjornStorme: NW (Seattle) + Canada

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
BjornStorme
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis BjornStorme: NW (Seattle) + Canada

Bericht door BjornStorme »

De kogel is door de kerk, volgend jaar gaan we naar Canada in plaats van ZW-USA. Na 2 jaar willen we eens iets totaal anders zien ... in 2018 gaan we dan terug naar het zuiden omdat dit toch nog altijd ons favoriete regio is in de USA ... maar wie weet kan Canada ons ook bekoren.

Is het beste een rondje Seattle of one way Seattle -> Canada maar wat met de prijs van de huurauto dan ... of rechtstreeks naar Canada en daar one-way of rondje maken ...

Dus alle reisverslagen, reisroutes, tips, .... zijn van harte welkom. Er ligt nog niks van buiten dat we 3 weken op reis zouden gaan eind Juli, begin Augustus.

Alvast een dikke merci van ons tweetjes ... :thumbup: :clap: :D
2015: West-USA (CA, AZ, NV, UT)
2016: NorthWest-USA (CO, SD, WY, ID, MT, UT)
2017: NorthWest USA + West-Canada (WA, MT, AB, BC)
2018: Namibië
2019: Australië
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Re: NW (Seattle) + Canada

Bericht door kalaman »

Het ZW is onze favoriete regio in de winter en in het voorjaar, maar het NW en Canada is dat absoluut in de zomer.
Op onze website vind je een aantal blogs van de regio die je misschien al wat op weg kunnen helpen.

Vliegen op Seattle en terug van Canada is geen optie omdat het onmogelijk is om een auto in het ene land te huren en in het andere terug in te leveren. Je mag uiteraard wel zonder probleem de grens over met de huurauto.
Er zijn heel wat opties om een rondje te doen. Seattle, Vancouver, Calgary, Denver zelfs.

Voor Jasper en Banff zou ik toch niet te lang meer wachten om te boeken. De accommodaties zijn daar eerder beperkt en ook duur omwille van het korte toeristische seizoen. Anderzijds is Canada nu wel goedkoper dan de VS door de gunstige koers van de Canadese dollar.
Ook alle Nationale Parken zijn in 2017 gratis te bezoeken in Canada.
opvakantie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door opvakantie »

Als je van Seattle naar Vancouver Island gaat, denk eraan dat je met het veer moet gaan. En als je die op labour day neemt dan is het snel volgeboekt.
Dan kun je het best je plek al van tevoren online reserveren.
Jann
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Jann »

Dag Bjorn,
een prachtige reis alweer ga je tegemoet !
Wij gingen in 2011 naar Canada, vlogen op Seattle (meestal toch goedkoper dan op Canada vliegen) en maakten zo een rondje.
Je kan gerust eens in onze planning van toen gaan bladeren, misschien kun je er bruikbare tips uit halen.
Als je van steden houdt, zeker tijd uittrekken voor Vancouver dan, een prachtige stad, wij huurden er een fiets en konden zo op het gemak de stad verkennen.
Nabij Whistler zagen we er tal van beren, vooral één straat liep er vol van, ik weet niet meer zeker waar dat was maar kan het eens opzoeken voor je als je dat wil.
Het natuurschoon is er gewoonweg prachtig, het zal jullie zeker bekoren en zeker zoals jij foto's maakt (supermooi) zal je er zeker aan je trekken komen !
Veel reisplanplezier !
Jann
reis 2018 + roadbooks vorige reizen
noordwest 2009 - zuidwest 2010 - Canada 2011 - zuidwest 2012 - oost USA 2013 - Florida 2014 - zuid USA 2015 - Texas 2016 - Californië 2017 - Vancouver Island 2018
BjornStorme
Amerikafan

Bedankt alvast voor het commentaar.

Ik heb een een eerste planning uitgewerkt en vroeg me af of jullie dit haalbaar achten:

woensdag 19 juli 2017 Brussel -> Seattle
donderdag 20 juli 2017 Seattle -> Seattle
vrijdag 21 juli 2017 Seattle -> Olympic National Park
zaterdag 22 juli 2017 Olympic National Park
zondag 23 juli 2017 Olympic National Park -> Mt. Rainier National Park
maandag 24 juli 2017 Mt. Rainier National Park -> North Cascades National Park
dinsdag 25 juli 2017 North Cascades National Park -> Glacier National Park
woensdag 26 juli 2017 Glacier National Park
donderdag 27 juli 2017 Glacier National Park -> Banff National Park
vrijdag 28 juli 2017 Banff National Park
zaterdag 29 juli 2017 Banff National Park -> Jasper National Park
zondag 30 juli 2017 Jasper National Park
maandag 31 juli 2017 Jasper National Park -> Clearwater
dinsdag 1 augustus 2017 Clearwater -> Whistler
woensdag 2 augustus 2017 Whistler -> Tofino
donderdag 3 augustus 2017 Tofino
vrijdag 4 augustus 2017 Tofino -> Vancouver
zaterdag 5 augustus 2017 Seattle -> Brussel

Bedankt!!
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Waar wil je bij Olympic, Mount Rainier, North Cascades en Glacier overnachten?
Ik denk dat je voor Mount Rainier en North Cascades (te) weinig tijd hebt. Je hebt een hele rit op de dag dat je er aankomt en je moet de volgende dag weer een heel eind rijden.
Van North Cascades naar Glacier is een lange rit (+/- 700km), zelfs als je uit Winthrop vertrekt.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Je wilt veel te veel doen op veel te korte tijd.

Helemaal van Whistler naar Tofino rijden bvb voor 1 enkele dag :?:
Op zich is dat al een stevige autorit én je moet uiteraard rekening houden met de ferrytijden.

Wat wil je in North Cascades gaan doen? Als je daar niet echt met de rugzak op stap gaat, is er niet veel te zien. Is geen park zoals een ander waar je van uitzichtpunt naar trailhead rijdt.

1 dag Olympic is te weinig. Dat park bestaat uit verschillende delen die echt niet op 1 dag te bezoeken zijn.

Wat wil je gaan doen op nog niet eens 1 volledige dag in Mount Rainier NP?

Idem voor Glacier, slechts 1 dag :?: Ook Glacier bestaat uit 2 delen, West Glacier en Many Glacier, maar onmogelijk te bezoeken op 1 dag.

En eigenlijk kan ik hetzelfde zeggen van het vervolg van de reis: jullie willen gewoon veel te veel doen.

Wat wil je bvb op 31/07 in Clearwater gaan doen? Ik veronderstel dat je Wells Gray wilt gaan bezoeken? Maar dat ligt meer dan 30 km verwijderd van Clearwater, afstand die je dus 's avonds nog eens opnieuw moet doen als je in Clearwater slaapt.

In Whistler is ook heel veel te doen, maar nu gaan jullie er enkel slapen.

Ik denk dat je de parken in het NW onterecht te veel vergelijkt met het ZW. Daar kan je van uitzichtpunt naar uitzichtpunt rijden, terwijl je in het NW echt wel de parken in moet gaan.

Ik zou al beginnen met het gedeelte op Vancouver Island te schrappen, dat geeft jullie al 2 extra dagen voor de rest (wat overigens nog onvoldoende is...). Anders moet je ook eens kijken zonder het Canada (vaste land) gedeelte.

Wat willen jullie overigens gaan doen? Zijn jullie (stevige) wandelaars?
BjornStorme
Amerikafan

Reden waarom ik er Tofino in had gestoken was omdat mijn vriendin graag een dag whale watching had gedaan.

Ik heb totaal geen ervaring met Canada, daarom ik jullie raad vraag. Had al gelijkaardige schema's zien langskomen en had mij hier wat op gebaseerd.
Blijkbaar zal ik me nog even moeten bezinnen en wat naslag werk lezen.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Bjorn,

Wat willen jullie er specifiek gaan doen? Zijn jullie wandelaars? Als we meer info hebben, is het ook makkelijker om tips te geven :wink: .
BjornStorme
Amerikafan

We wandelen wel eens graag maar zullen geen hikes van 10km en meer gaan doen. Ik ben iemand die me graag bezighoud met fotografie, dus ik pik er graag de mooie plaatsjes uit. :wink: we willen graag een mooie indruk krijgen van het NW en Canada

Er mag zeker al eens iets actiefs op het programma staan zoals kajakken ...

We hebben enkel ervaring met het ZW tot nu toe en vinden de NP daar de max, blijkbaar is het NW en Canada iets helemaal anders dus wilden we ons hier ook eens aan wagen. Ik heb al veel betoverende foto's gezien van plaatsen zoals Lake Louise, Moraine Lake, Icefields parkway, ...
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

BjornStorme schreef:Ik ben iemand die me graag bezighoud met fotografie, dus ik pik er graag de mooie plaatsjes uit. :wink:
We zijn niet enkel bijna buren, maar hebben ook dezelfde passie (heb je overigens 'iets' gestuurd :wink:) .
BjornStorme schreef:Er mag zeker al eens iets actiefs op het programma staan zoals kajakken ...
Hier jammer genoeg geen ervaring mee.
BjornStorme schreef:We hebben enkel ervaring met het ZW tot nu toe en vinden de NP daar de max, blijkbaar is het NW en Canada iets helemaal anders dus wilden we ons hier ook eens aan wagen. Ik heb al veel betoverende foto's gezien van plaatsen zoals Lake Louise, Moraine Lake, Icefields parkway, ...
Het Noordwesten is niet voor niets onze favoriete bestemming tijdens de zomer (samen met Alaska), dus ik kan je perfect volgen. Alleen moet je inderdaad beseffen dat het daar helemaal anders is dan in het ZW. Behalve dan op de plaatsen die je hierboven opsomt: ook daar worden ganse busladingen Aziaten gedropt om na 15 minuten en hun obligate selfies naar het volgende punt te racen.
De allermooiste plekken zijn echter heel wat moeilijke bereikbaar dan in het ZW. In Many Glacier bvb kan je echt niets gaan doen zonder de wandelschoenen aan te trekken.
Kijk anders eens in onze NW-blogs om een beter idee te krijgen :wink: .
BjornStorme
Amerikafan

Hoi Kalaman,

Via welke weg heb je me 'iets' gestuurd? :wink:

Ik zal er je blogs even op nalezen om te zien hoe we een planning in elkaar kunnen stoppen. :D
Altijd een uitdaging om iets in elkaar te knutselen, vorige 2 jaar goed gelukt dus moet nu ook kunnen :)
opvakantie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door opvakantie »

BjornStorme schreef:Reden waarom ik er Tofino in had gestoken was omdat mijn vriendin graag een dag whale watching had gedaan.

Ik heb totaal geen ervaring met Canada, daarom ik jullie raad vraag. Had al gelijkaardige schema's zien langskomen en had mij hier wat op gebaseerd.
Blijkbaar zal ik me nog even moeten bezinnen en wat naslag werk lezen.
Dat kan eventueel ook in Victoria, vier weken geleden gedaan en diverse walvissen gezien.
In Tofino kun je het nog combineren met het zien van beren.
Elmo
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis BjornStorme: NW (Seattle) + Canada

Bericht door Elmo »

Wij gingen whale watchen vanuit Vancouver. Perfect te doen.

Onze route ging als volgt:

1-jul Brussel Seattle
2-jul Seattle
3-jul Seattle
4-jul Seattle via Boeing Everett Vancouver
5-jul Vancouver
6-jul Vancouver
7-jul Vancouver Whistler
8-jul Whistler Little Fort
9-jul Little Fort via Wells Grey Valemount
10-jul Valemount Jasper Ntl. Park
11-jul Jasper Ntl. Park
12-jul Jasper Ntl. Park Lake Louise
13-jul Lake Louise
14-jul Lake Louise Banff Ntl. Park
15-jul Banff Ntl. Park
16-jul Banff Ntl. Park
17-jul Banff Ntl. Park Pincher Creek
18-jul Pincher Creek Rising Sun/Glacier Ntl. Park
19-jul Risin Sun/Glacier Ntl. Park West Glacier/Glacier Ntl. Park
20-jul West Glacier/Glacier Ntl. Park Kalispell
21-jul Kalispell Gardiner
22-jul Gardiner/Yellowstone Ntl. Park Mammoth Hot Springs/Yellowstone Ntl. Park
23-jul Mammoth Hot Springs/Yellowstone Ntl. Park Old Faithful/Yellowstone Ntl. Park
24-jul Old Faithful/Yellowstone Ntl. Park Flagg Ranch/Yellowstone Ntl. Park
25-jul Flagg Ranch/Yellowstone Ntl. Park Grand Teton Ntl. Park
26-jul Grand Teton Ntl. Park
27-jul Grand Teton Ntl. Park Dubois
28-jul Dubois Winter Park/Rocky Mountains Ntl. Park
29-jul Winter Park/Rocky Mountains Ntl. Park Estes park/Rocky Mountains Ntl. Park
30-jul Estes park/Rocky Mountains Ntl. Park Denver airport
31-jul Denver airport Brussel
1-aug aankomst Brussel
BjornStorme
Amerikafan

thx Elmo, zal zeker helpen met mijn planning!!
BjornStorme
Amerikafan

Reis BjornStorme: 18 dagen NW + Canada

Hallo iedereen,

Bij deze even een propere topic starten voor onze nieuwe reis volgend jaar, ik had al een paar tips gekregen van enkele mensen en heb er nu nog wat reisschema's op nagekeken en dit zou mij eerste aanzet zijn, moet nog gefinetuned worden maar in grote lijnen is dit wat ik graag zou doen. Gedetailleerde daginvulling zal later komen als ik mijn Lonely Planet boeken erdoor gemaald heb :D :wink:

Dag 1: Brussel -> Seattle
Dag 2: Seattle wat verkennen en boodschappen doen.
Dag 3: Seattle -> Forks, Hwy 101 met Lake Quinault, Ruby Beach, Hoh Rain Forest, ...
Dag 4: Forks -> Port Angeles, Hwy 101 met Rialto Beach, Sol Duc area, Lake Crescent, Hurricane Ridge, ...
Dag 5: Port Angeles -> Ashford, Hwy 101, ...
Dag 6: Ashford -> Coeur D'Alene, Longmire, Paradise, Highlights van Mt. Rainier, ...
Dag 7: Coeur D'Alene -> West Glacier, Hwy 2 via Kootenai National Forest
Dag 8: West Glacier -> Rising Sun, Glacier NP via Going-To-The-Sun road
Dag 9: Rising Sun -> Waterton, Chief Mountain Hwy, Akamina Pkwy
Dag 10: Waterton -> Banff, Banff NP
Dag 11: Banff NP
Dag 12: Banff -> Field, Yoho NP
Dag 13: Field -> Jasper, Icefields Pkwy, Jasper NP
Dag 14: Jasper NP
Dag 15: Jasper -> Clearwater
Dag 16: Clearwater -> Whistler
Dag 17: Whistler -> Vancouver, Sea-to-Sky Hwy
Dag 18: Vancouver -> Seattle
Dag 19: Seattle -> Brussel

Ik heb gezien dat verschillende personen een gelijkaardige trip gedaan hebben, is dus hier ook op gebaseerd. Laat me dus gerust weten wat jullie hiervan vinden. Kunnen jammer genoeg niet langer want we zitten met een vaste vakantieperiode :cry: Ik wil een algemene indruk krijgen van het NW en Canada met vooral de mooiste highlights en nu en dan eens een korte trail erbij nemen. Het is de eerste keer dat we naar dit gebied gaan en ik wil eens op verkenning gaan en zien of het ons bevalt om dan later misschien terug te komen en langer te blijven op bepaalde stukken zoals we nu van plan zijn ook met het ZW.

Alvast bedankt iedereen voor de opmerkingen, tips, eventueel andere slaapplaatsen. Houden niet van te grote steden dus bij voorkeur gezellige dorpjes in een B&B of charmant hotel.

muchos graçias!!! :clap: :thumbup: :D :wink:

Note mod (Hinko): Ik heb je nieuwe topic samengevoegd met je bestaande reistopic. Beide hebben hetzelfde onderwerp. Het is nodig om meerdere topics te openen over hetzelfde onderwerp.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis BjornStorme: 18 dagen NW + Canada

Bericht door ingrid14 »

Met Canada kan ik je niet helpen.

Ik zou van Seattle eerst naar Port Angeles gaan, daarna Forks en dan naar Ashford.
Van Seattle naar Edmonds, daar de ferry naar Kingston en dan naar Port Angeles. Dan zou je op deze dag nog Hurricane Ridge kunnen bezoeken.
Van Port Angeles naar Forks zou ik dan ook nog Hoh proberen mee te nemen.
Op de dag dat je dan van Forks naar Ashford rijdt, kan je Ruby Beach en Lake Quinault doen.

Je tijd voor Mt Rainier is niet erg ruim. Ik denk dat je geen tijd zal hebben voor het Sunrise gedeelte.

Glacier staat bij ons volgende zomer op het programma dus ik kan je nog geen tips geven.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
desperate housewive
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door desperate housewive »

Dag Bjorn,

Wij (moeder en dochter) hebben ongeveer deze zomer dezelfde road trip gemaakt met uitzondering van cascades (hebben we al eerder bezocht :mrgreen: en Yoho (wegens geen tijd meer, stond wel op de planning). Onze leidraad was grotendeels het reisschema van Jann. Onze trip startte ook in Seatlle. Vandaar via Port Angeles naar Forks (twilight hype grotendeels voorbij). Een volledige dag Olympic NP. en net als ons eerste bezoek in 2012 hadden we prachtig zonnig weer. Als fotograaf kom je zeker aan je trekken in het rain forest. Net een sprookje. De kusten hadden we al bezocht in 2012 en nu enkel gestopt in ruby beach op onze weg naar Mount Rainier NP. Daar overnacht in het Mountain vieuw lodge (derde keer voor ons al maw wij zijn daar heel tevreden over). Mount Rainier NP heel mooi :thumbup: (was ook al de 3de keer dat we het bezochten). Aanrader. Via Spokane (overnachting) en Kalispel (overnachting) naar Glacier NP. (2de keer voor ons). Het is er mooi en druk maar echt storend is het niet. En geen chinezen hier :lol: Overnacht hebben we in east glacier (Jacobson cottages). Op weg naar Waterton NP many glacier bezocht en daar wat tijd verloren omdat er beren zaten :mrgreen: . In het hotel many glacier hebben we in 2012 geslapen. Thans zijn ze het aan het renoveren maar toen was het oubollig. Het was precies of ik was weer op kamp met de CM. :lol: En veel lawaai met al de koffers op wieltjes die door de gang raceden.

Canada was volledig nieuw voor ons. Maar waarom zo weinig tijd in Waterton ? Het is er zo mooi ! Als je bij die meren staat is het echt wow !. De red rock parkway hebben we enige keren op en af gereden omdat er veel beren zitten en met een beetje geduld gemakkelijk te spotten en dochter is een fervente fotografe. Het hotel the prince of wales is ook een bezoekje waard.

Banf : heel druk :cry: maar het was zondag. Eén goede raad : probeer NP te vermijden in het week-end. Het is niet te doen van het volk. Vooral rond Lake Louise. Lake Morraine zijn we zelfs niet geraakt en de Johnston canyon hebben we 's morgens bezocht op weg naar Jasper. De dag ervoor was het veel te druk. De Bow falls parkway : beren spotten.

Jasper : In Banf en Jasper helaas wel veel chinezen vooral Jasper maar gelukkig nog altijd geen yellowstone toestanden :roll: . In Jasper de icefields parkway gereden en het is er wel prachtig. Die gletchers ! Ons logeeradres in Jasper was "pine bungalows". Toen we incheckten liepen er elken rond op het domein :clap: . Van Jasper naar Clearwater en daar het Wells Gray provincial park bezocht. In whistler zijn we gestopt en dan via Vancouver (1 dag) naar Seatlle teruggereden.
BjornStorme
Amerikafan

Hoi Bedankt voor je info, dit zal zeker van pas komen. Ik ben momenteel mijn planning wat meer in detail aan het uitwerken samen met de nodige lonely planet boeken en de info die ik hier kan vinden. :wink:

Het kan zijn dat ik inderdaad nog alles zal omdraaien :D om ervoor te zorgen dat we niet in het weekend in Banff en Jasper zijn, ik heb ook die ervaring dat je beter weekends vermijd in Nationale Parken. In principe vallen dan enkel Glacier en Waterton in het weekend, maar ik denk dat dit dan nog het minst drukke zijn in vergelijking met Jasper en Banff, dus beter deze vermijden in het weekend.

Dit jaar hebben we geluk gehad met Yellowstone, we vertrokken de zondag en het was enorm hoeveel volk er van smorgens vroeg al op de baan was, bussen chinezen die werden gedropt :lol: . Hebben geluk gehad. :clap:
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Reis BjornStorme: 18 dagen NW + Canada

Bericht door dafkapin »

BjornStorme schreef:
Dag 1: Brussel -> Seattle
Dag 2: Seattle wat verkennen en boodschappen doen.
Dag 3: Seattle -> Forks, Hwy 101 met Lake Quinault, Ruby Beach, Hoh Rain Forest, ...
Dag 4: Forks -> Port Angeles, Hwy 101 met Rialto Beach, Sol Duc area, Lake Crescent, Hurricane Ridge, ...
Dag 5: Port Angeles -> Ashford, Hwy 101, ...
Dag 6: Ashford -> Coeur D'Alene, Longmire, Paradise, Highlights van Mt. Rainier, ...
Dag 7: Coeur D'Alene -> West Glacier, Hwy 2 via Kootenai National Forest
Dag 8: West Glacier -> Rising Sun, Glacier NP via Going-To-The-Sun road
Dag 9: Rising Sun -> Waterton, Chief Mountain Hwy, Akamina Pkwy
Dag 10: Waterton -> Banff, Banff NP
Dag 11: Banff NP
Dag 12: Banff -> Field, Yoho NP
Dag 13: Field -> Jasper, Icefields Pkwy, Jasper NP
Dag 14: Jasper NP
Dag 15: Jasper -> Clearwater
Dag 16: Clearwater -> Whistler
Dag 17: Whistler -> Vancouver, Sea-to-Sky Hwy
Dag 18: Vancouver -> Seattle
Dag 19: Seattle -> Brussel
hey, ik ben de dochter van dat hopeloze huiswijfje hierboven, dus bijna buur (dorp naast jullie) en ook fervente (amateur)fotograaf

als ik zo even de planning bekijk, dan gaan jullie hele drukke dagen hebben :D
Ik snap dag 3 en 4 niet goed, eerst van Seattle naar Forks, dan van Forks naar Port Angeles? Ik zou het andersom doen, vanuit Seattle naar Port Angeles, en dan van daaruit naar Forks. Als je kan, proberen de wandeling van de Sol Duc Falls later op de dag te doen, als je al geen direct zonlicht meer hebt, komen de watervallen zoveel mooier op foto

Jammer dat je zo snel langs Mount Rainier gaat, maar wij zijn dan ook fans van Rainierke. (bij het landen op Seattle kun je Mt Rainier al reeds zijn kopke zien uitsteken, ook altijd leuke foto's) maar ik zie geen mogelijkheid om ergens een dag te 'winnen'. Zowiezo vind ik het een druk reisplan, wat jullie op 19 dagen doen, deden wij op 24 dagen

nog even een link naar ons verslag (dat ik heel dringend verder moet updaten): http://zwamerika2010.blogspot.be/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer