Hallo iedereen,
Bij deze even een propere topic starten voor onze nieuwe reis volgend jaar, ik had al een paar tips gekregen van enkele mensen en heb er nu nog wat reisschema's op nagekeken en dit zou mij eerste aanzet zijn, moet nog gefinetuned worden maar in grote lijnen is dit wat ik graag zou doen. Gedetailleerde daginvulling zal later komen als ik mijn Lonely Planet boeken erdoor gemaald heb
Dag 1: Brussel -> Seattle
Dag 2: Seattle wat verkennen en boodschappen doen.
Dag 3: Seattle -> Forks, Hwy 101 met Lake Quinault, Ruby Beach, Hoh Rain Forest, ...
Dag 4: Forks -> Port Angeles, Hwy 101 met Rialto Beach, Sol Duc area, Lake Crescent, Hurricane Ridge, ...
Dag 5: Port Angeles -> Ashford, Hwy 101, ...
Dag 6: Ashford -> Coeur D'Alene, Longmire, Paradise, Highlights van Mt. Rainier, ...
Dag 7: Coeur D'Alene -> West Glacier, Hwy 2 via Kootenai National Forest
Dag 8: West Glacier -> Rising Sun, Glacier NP via Going-To-The-Sun road
Dag 9: Rising Sun -> Waterton, Chief Mountain Hwy, Akamina Pkwy
Dag 10: Waterton -> Banff, Banff NP
Dag 11: Banff NP
Dag 12: Banff -> Field, Yoho NP
Dag 13: Field -> Jasper, Icefields Pkwy, Jasper NP
Dag 14: Jasper NP
Dag 15: Jasper -> Clearwater
Dag 16: Clearwater -> Whistler
Dag 17: Whistler -> Vancouver, Sea-to-Sky Hwy
Dag 18: Vancouver -> Seattle
Dag 19: Seattle -> Brussel
Ik heb gezien dat verschillende personen een gelijkaardige trip gedaan hebben, is dus hier ook op gebaseerd. Laat me dus gerust weten wat jullie hiervan vinden. Kunnen jammer genoeg niet langer want we zitten met een vaste vakantieperiode

Ik wil een algemene indruk krijgen van het NW en Canada met vooral de mooiste highlights en nu en dan eens een korte trail erbij nemen. Het is de eerste keer dat we naar dit gebied gaan en ik wil eens op verkenning gaan en zien of het ons bevalt om dan later misschien terug te komen en langer te blijven op bepaalde stukken zoals we nu van plan zijn ook met het ZW.
Alvast bedankt iedereen voor de opmerkingen, tips, eventueel andere slaapplaatsen. Houden niet van te grote steden dus bij voorkeur gezellige dorpjes in een B&B of charmant hotel.
muchos graçias!!!
Note mod (Hinko): Ik heb je nieuwe topic samengevoegd met je bestaande reistopic. Beide hebben hetzelfde onderwerp. Het is nodig om meerdere topics te openen over hetzelfde onderwerp.