Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wandelingen NW-USA & Canada - Mei/juni 2017

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
yawouter
Amerika-ontdekker

Wandelingen NW-USA & Canada - Mei/juni 2017

Bericht door yawouter »

Hoi iedereen, onze reis voor volgend jaar ligt ondertussen al helemaal vast. Op 23 mei 2017 vertrekken we richting Jackson Hole. Dus ben ik momenteel volop bezig met lezen om onze dagplanning te beginnen vullen. Nu twijfelen mijn vriend en ik nog wat over welke wandelingen we op de planning willen zetten. We weten dat mei/juni redelijk vroeg is voor deze regio dus dat er een kans is dat we sommige wandelingen niet gaan kunnen doen. We wandelen zeer graag en zijn in goede conditie dus we willen een paar stevige wandeldagen inlassen tijdens onze vakantie.

Volgende wandelingen hebben we al geïntegreerd in de planning:
Grand Teton: Flagg Canyon Trail
Yellowstone: Observation Point Hike, Lone Star Geyser Trail, Bridge Bay Hike
Glacier: Johns Lake Trail
Banff: Grassi Lakes hike, hike naar Eiffel Lake
Jasper: hike aan Maligne Canyon, Cavell Meadows

Voor Grand Teton twijfelen we nog tussen volgende wandelingen: Phelps Lake, Heron pond & Swan Lake, Jenny Lake Loop en Inspiration Point Hike ? Welke hiervan kunnen we combineren in één dag?

Voor Yellowstone willen we Mammoth Hot Springs combineren met Tower-Roosevelt Area: in de voormiddag willen we de Beaver Ponds Loop lopen, en dan in de namiddag willen we nog een leuke wandeling doen naar bijvoorbeeld de Tower Falls of naar Trout lake. Welke raden jullie aan?

In Glacier zijn we met Memorial Day. Die dag willen we al vroeg op pad om heel vroeg een de hike naar Avalanche lake te beginnen. In de namiddag willen we nog de wandeling naar Grinnell Glacier doen. Zouden deze wandelingen al toegankelijk zijn op 29 mei en is het te doen om deze wandelingen op één dag te doen?

Op 1 juni willen we graag de wandeling van Lake Louise naar Lake O'Hara doen, maar ik vrees dat de hikersbus nog niet zal rijden dan. Is er toch een mogelijkheid om de wandeling te doen of wat is een ander alternatief?

Op 2 juni rijden we de Icefields Parkway. We willen erg vroeg vertrekken zodat we heel vroeg nog een wandeling kunnen doen. Hier twijfelen we tussen de hike aan Peyto Lake en de hike op Parker Ridge. Daarna brengen we een bezoek aan het Discovery Center. We willen graag een Ultimate Explorer Ticket kopen van Brewster voor het Glacier Adventure en de Glacier Skywalk. Heeft iemand hier ervaring mee? Maken ze een mooie wandeling op de gletsjer? Want we twijfelen nog om eventueel ook nog de namiddagwandeling met Icewalks te doen.

Op 4 juni rijden we van Jasper naar Clearwater via Mt Robson. Daar willen we graag nog een korte wandeling doen om de dag wat te breken. Aanraders?

Wat zijn nog mooie wandelingen in Wells Gray?

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Yellowstone + Canada 2017
New York 2015
Rondje Zuidwesten 2014

http://mientravels.wordpress.com
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Wandelingen NW-USA & Canada - Mei/juni 2017

Bericht door Martin & Marianne »

Met Phelps Lake heb ik geen ervaring, maar Heron Point & Swan Lake en Inspriation Point/Jenny Lake zijn goed te doen op 1 dag. Wij maakten niet het hele rondje om Jenny Lake maar veel zal dat niet schelen. Zie voor beide wandelingen ons 2015-verslag (bij 8 en 9 juni) wij moesten een omweg maken voor Inspiration Point, ik weet niet hoe het volgend jaar is met de werkzaamheden daar.

Trout Lake is een leuke, korte wandeling, zie hier voor onze ervaring. Tower Falls hebben we heel lang geleden gedaan, qua wandeling niet bijzonder, maar je kunt het er makkelijk bij doen.
De wandeling naar Lone star Geyser vonden wij erg leuk. De wandeling is heel eenvoudig, maar de geiser is de moeite waard. Als je voldoende tijd hebt is het mooi om nog wat verder te lopen, dat hebben wij helaas niet gedaan.

Je bent wel erg vroeg in Glacier. Wij zijn er eens in juni geweest en hebben geen wandeling kunnen doen. De Going to the Sun Road was toen gelukkig wel net open.

Marianne
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ik denk dat je toch rekening moet houden met sneeuw en afgesloten trails. Wij waren een paar jaar geleden half mei in Glacier. Toen was er nog weinig toegankelijk ivm sneeuw. Ook op de Icefields Parkway konden we weinig wandelingen doen en veel meren waren nog bevroren. Nou weet ik wel dat een paar weken al veel verschil kan maken maar ik zou het toch wel incalculeren.
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Aan welke kant van Glacier NP verblijven jullie? De combinatie van de hike naar Avalanche Lake en de hike naar Grinnell Glacier lijkt me onmogelijk op een dag, zeker als de Going to the Sun Road nog niet open is. Voor de gehele Grinnell Glacier Trail is het te vroeg in het jaar. Wij konden in 2013 zelfs half juli deze trail maar tot halverwege doen vanwege de sneeuw. Misschien kun je wel een deel van deze hike doen voor een mooi uitzicht op het prachtig blauwe Grinnell Lake. De omgeving rond het Many Glacier Hotel is sowieso erg mooi.

De bussen naar Lake O'Hara rijden vanaf half juni, dus dat gaat hem niet worden. Misschien een wandeling bij het prachtige Emerald Lake in Yoho NP?

Trout Lake is een leuke korte wandeling (met aan het begin een steil klimmetje) in Yellowstone. Als je geluk hebt zie je er misschien wel otters. Grootste kans daarop is eind juni, begin juli.

De wandeling naar het viewpoint voor Peyto Lake zou ik zeker niet overslaan. Prachtig uitzicht. En als je tijd hebt zou ik Parker Ridge ook doen. Dit kost wat meer tijd en is een stevige klim, maar dan heb je ook een prachtig uitzicht op de Saskatchewan Glacier. Alleen geen idee of deze trail sneeuwvrij is dan.
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Wij hebben in GT op 1 dag Inspiration point gedaan, heen lopend, terug met de boot en string lake. Dat ging prima al was ik er wel klaar mee op het eind. Zie het verslag van 2016 daarvoor.
wlmpie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door wlmpie »

De Glacier Adventure op de icefields parkway is wel de moeite waard, je gaat echter niet wandelen, maar mag een beetje rondlopen op een afgebakend stukje van de gletsjer (trek bij voorkeur wel waterdichte (berg)schoenen aan). De glacier skywalk kun je overslaan. Dit is van a tot z een tourist trap. Het is direct naast de doorgaande weg boven een ravijntje met een beekje onderin. De gletsjer is 3 km verderop en kun je ook vanuit je auto zien. De glazen vloer is een leuke gimmick maar dan is de calgary tower leuker.
Als je goed kijkt op de websites zie je dat er alleen maar wordt gesuggereerd dat je boven de gletsjer hangt, maar het is dus niet zo.
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Als jullie heel graag wandelen, zou ik proberen om in GT vanaf Inspiration Point nog een stuk van de daarop volgende Cascade Canyon Trail te doen. Absoluut de moeite. Maar ik weet niet of dat in mei/juni mogelijk is.
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Die wandeling naar tower falls in Yellowstone kost je maar 1 minuut :wink:
Trout lake is een mooie en korte wandeling.
Zie maar eens ons verslag wat wij elke dag hebben gedaan.
OP is ook mooi maar ik zou toch ook de boardwalk bij Old faithful lopen naar Morning Glory pool. Misschien vond ik dat nog wel mooier.
FerryM
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door FerryM »

Ja, reken op sneeuw en winterse omstandigheden op de hoger gelegen wandelingen, ook afhankelijk van het voorjaar natuurlijk.
Heb vele honderden km's gewandeld in de Rocky Mountains, maar ook Wells Gray, Vancouver Island, etc.

Zie het wandeloverzicht, met alle hikes, afstanden, startpunt, hoogtes, waardering en wildlife dat er te zien is:

http://ferrymarquart.eu/Canada%202005/r ... andelingen_

Groet, Ferry
Saarliempde
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Saarliempde »

Phelps lake is een hele mooie wandeling! Het is wel een flinke wandeling, je bent er wel 1,5 uur voor kwijt wil je ook echt helemaal om het meer, maar het is echt adembenemend! Als je vroeg vertrekt is dit wel te combineren met andere hikes.

Johns lake trailhead is ook zeker een aanrader voor glacier, prachtig!
2006 - West Coast
2008 - Florida
2009 - Westen
2011 - New York
2013 - Mid-West
2015 - Noord-Westen
2016 - Florida
2017 - Noord-Westen & Canada
2019 - Zuidoosten en Florida
Tom_D
Amerika-ontdekker

Bericht door Tom_D »

Persoonlijk vond ik de gletsjer ook wel een tourist trap gehalte hebben...
Wij vonden er niet zoveel aan...
Gezien we in de voormiddag de gletsjer bezochten, hebben we in de namiddag de Boulder Pass gedaan wat verderop.
Dag 2 op de Icefields Parkway hebben we de Bow Glacier Falls Hike gedaan.

Overige hikes die we deden:

Lake Maligne - Bald Hills
Moraine Lake - Sentinel Pass
Wells Gray - naar sommige watervallen is het wel wat wandelen, maar er zijn nog wel wat hikes te vinden. Wij deden oa Trophy Mountain hike.
Glacier - Apgar Lookout / Piegan Pass
Waterton - The Crypt Lake Hike
Tom_D
Amerika-ontdekker

Bericht door Tom_D »

Wilcox pass ipv boulder pass natuurlijk... Foutje!
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Wij zijn dit jaar via Seattle richting Canada gegaan en weer terug, zonder Yellowstone.Wij hadden wel veel geluk met het weer, misschien heb je iets aan ons verslag, we hebben meer kortere wandelingen gedaan, het kan idd op veel plaatsen nog koud zijn, shuttle bussen rijden nog niet en bijv. Going to the sun road is nog afgesloten. Misschien heb je iets aan ons verslag. https://rondjeseattle2016.wordpress.com/
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Glacier: Johns Lake Trail
Banff: Grassi Lakes hike, hike naar Eiffel Lake
Jasper: hike aan Maligne Canyon, Cavell Meadows

We hebben ze alle gelopen. Ze zijn niet zwaar. Eiffel lake moet je met meer mensen lopen de groep moet groter zijn dan 6 personen. ivm de beren.
In mei juni kan hij ook wel afgesloten zijn ivm sneeuw en ijs.

Eigenlijk is begin juni nog veel te vroeg voor de wandelingen die in de planning staan.
Het beste is om eerst langs de tourist information te gaan en vragen wat de status is van de wandelingen en wat de allernatieven zijn.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
badeUSA
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door badeUSA »

iemand ervaring met de helmcken falls trail?

is het de moeite om 8km te lopen vanuit een ander view point?
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Nabij Banff de Johnston Canyon.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

Mijn wandelingen in Canada

Wells Gray
*** Spahats Falls 10 min
**** Trophy Mountain (HC nodig) 4u
**** Battle Creek tot Fight Lake 9u
*** Whitehorse Bluffs 3u
**** Helmcken Falls 3u
**** Lakeshore/Chain Meadows 6u
**** Dawson Falls 0,5u
*** Pyramid Mountain 4u

Mt Robson
***** Berglake Trail 6u-8u

Maligne Make Rd Jasper
**** Maligne Canyon 2u-3u
**** Bald Hills 4u
**** Opal Hills 4u
**** Edith Cavell 3u

Icefields Parkway
***** Wilcox Pass 4u
***** Parker Ridge 3u

Lake O'Hara
***** Alpine Circuit 6u-7u

Yoho NP
**** Iceline Trail 6u-8u
*** Wapta Falls 1,5u

Lake Louise
**** Plain of the Six Glaciers loop met Lake Agnes 6u

Canmore en Smith Dorrien Spray Trail
veel mogelijkheden

Waterton
**** Alderson-Carthew 7u-8u
**** Crypt Lake 7u

Glacier NP
***** Grinell Glacier 6u-7u
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer