Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis TimmermanHJ: rondreis Canada/VS aug 2017.
-
TimmermanHJ
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Reis TimmermanHJ: rondreis Canada/VS aug 2017.
Beste forumleden,
Afgelopen zomer hebben wij mede door de tips op dit forum een geweldige reis gemaakt. We hebben het 'standaard rondje' Zuid-Westen gedaan en dat smaakte naar meer. We hebben een kleine verslaving aan de reis overgehouden en ook een kleine verslaving aan de voorbereiding van een reis. De verhalen die we van reizigers onderweg over Yellowstone hoorden, hebben ons enthousiast gemaakt om dit park in ieder geval in de route op te nemen. Ons plan is aankomende zomer Yellowstone te combineren met een deel van Canada. Het mooie van het Zuid-Westen vonden we de afwisseling van stad en natuur. Omdat ons de steden in het NW/Canada minder aanspreken hebben we NY in de ronde opgenomen.
Graag zouden we jullie feedback willen op een eerste opzet voor het reisschema. Omdat de vliegtickets naar Vancouver aanzienlijk goedkoper zijn dan Seattle, maar we wel met de autohuur zitten, is het idee om te vliegen op Vancouver en vandaar de trein te pakken richting Seattle om daar de auto te halen en de reis te starten.
Ik ben benieuwd of jullie ergens een dag zouden toevoegen (die mogelijkheid hebben we). Daarnaast heb ik niet zo'n goed idee bij het stuk Grand Teton naar Denver. Zouden jullie via Rapid City gaan? Bijvoorbeeld om nog het Custer State Park te bezoeken, of is dit vergelijkbaar met wat je al hebt gezien in Canada? Mijn gevoel zegt dat het nog wel een erg stuk om is, maar is dit 'de moeite waard'. Mij lijkt Mount Rushmore wel een gave toevoeging aan de reis, dus dat pleit voor een bezoek daaraan in combinatie met Custer State Park. Of is de snelste route Jackson-Denver al de moeite waard.
Dag 1: Amsterdam– New York
Dag 2: New York
Dag 3: New York
Dag 4: New York
Dag 5: New York – Vancouver
Dag 6: Vancouver-Seattle (per trein)
Dag 7: Seattle
Dag 8: Seattle – Kelowna
Dag 9: Kelowna - Jasper (via Blue River)
Dag 10: Jasper NP
Dag 11: Jasper NP
Dag 12: Jasper – Lake Louise (Yoho NP)
Dag 13: Lake Louise
Dag 14: Lake Louise (Banff NP)
Dag 15: Lake Louise - Glacier National Park (VS)
Dag 16: Glacier National Park - Yellowstone
Dag 17: Yellowstone
Dag 18: Yellowstone
Dag 19: Yellowstone
Dag 20: Yellowstone
Dag 21: Yellowstone – Jackson (Grand Teton)
Dag 22: Jackson (Grand Teton NP)
Dag 23: Jackson - Denver??
Dag 24: Denver – Amsterdam
Alvast bedankt voor het meedenken!
Afgelopen zomer hebben wij mede door de tips op dit forum een geweldige reis gemaakt. We hebben het 'standaard rondje' Zuid-Westen gedaan en dat smaakte naar meer. We hebben een kleine verslaving aan de reis overgehouden en ook een kleine verslaving aan de voorbereiding van een reis. De verhalen die we van reizigers onderweg over Yellowstone hoorden, hebben ons enthousiast gemaakt om dit park in ieder geval in de route op te nemen. Ons plan is aankomende zomer Yellowstone te combineren met een deel van Canada. Het mooie van het Zuid-Westen vonden we de afwisseling van stad en natuur. Omdat ons de steden in het NW/Canada minder aanspreken hebben we NY in de ronde opgenomen.
Graag zouden we jullie feedback willen op een eerste opzet voor het reisschema. Omdat de vliegtickets naar Vancouver aanzienlijk goedkoper zijn dan Seattle, maar we wel met de autohuur zitten, is het idee om te vliegen op Vancouver en vandaar de trein te pakken richting Seattle om daar de auto te halen en de reis te starten.
Ik ben benieuwd of jullie ergens een dag zouden toevoegen (die mogelijkheid hebben we). Daarnaast heb ik niet zo'n goed idee bij het stuk Grand Teton naar Denver. Zouden jullie via Rapid City gaan? Bijvoorbeeld om nog het Custer State Park te bezoeken, of is dit vergelijkbaar met wat je al hebt gezien in Canada? Mijn gevoel zegt dat het nog wel een erg stuk om is, maar is dit 'de moeite waard'. Mij lijkt Mount Rushmore wel een gave toevoeging aan de reis, dus dat pleit voor een bezoek daaraan in combinatie met Custer State Park. Of is de snelste route Jackson-Denver al de moeite waard.
Dag 1: Amsterdam– New York
Dag 2: New York
Dag 3: New York
Dag 4: New York
Dag 5: New York – Vancouver
Dag 6: Vancouver-Seattle (per trein)
Dag 7: Seattle
Dag 8: Seattle – Kelowna
Dag 9: Kelowna - Jasper (via Blue River)
Dag 10: Jasper NP
Dag 11: Jasper NP
Dag 12: Jasper – Lake Louise (Yoho NP)
Dag 13: Lake Louise
Dag 14: Lake Louise (Banff NP)
Dag 15: Lake Louise - Glacier National Park (VS)
Dag 16: Glacier National Park - Yellowstone
Dag 17: Yellowstone
Dag 18: Yellowstone
Dag 19: Yellowstone
Dag 20: Yellowstone
Dag 21: Yellowstone – Jackson (Grand Teton)
Dag 22: Jackson (Grand Teton NP)
Dag 23: Jackson - Denver??
Dag 24: Denver – Amsterdam
Alvast bedankt voor het meedenken!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis TimmermanHJ: rondreis Canada/VS aug 2017.
Over het Canada-gedeelte kan ik niets zeggen, dus ik beperk me tot het stuk vanaf Glacier. Trek je voor dit park bewust maar 1 overnachting uit? En dan de volgende dag die heel lange rit naar Yellowstone, dus geen tijd voor een wandeling.
De tijd voor Yellowstone is mooi zo. Zou je in het park willen overnachten? Kijk dan zo snel mogelijk eens naar de beschikbaarheid, het is er al heel vol.
Ik begrijp niet waarom je in Denver zou willen eindigen. Met maar 1 of 2 dagen vanaf Jackson lijkt Salt Lake City mij wel zo handig. Tijd voor South Dakota heb je niet.
Hou rekening met drukte vanwege de eclips op de 21e, vooral in Grand Teton.
Misschien heb je voor Yellowstone en Grand Teton iets aan ons 2015-verslag. En voor Denver - South Dakota - Yellowstone ons 2004-verslag.
Marianne
De tijd voor Yellowstone is mooi zo. Zou je in het park willen overnachten? Kijk dan zo snel mogelijk eens naar de beschikbaarheid, het is er al heel vol.
Ik begrijp niet waarom je in Denver zou willen eindigen. Met maar 1 of 2 dagen vanaf Jackson lijkt Salt Lake City mij wel zo handig. Tijd voor South Dakota heb je niet.
Hou rekening met drukte vanwege de eclips op de 21e, vooral in Grand Teton.
Misschien heb je voor Yellowstone en Grand Teton iets aan ons 2015-verslag. En voor Denver - South Dakota - Yellowstone ons 2004-verslag.
Marianne
-
TimmermanHJ
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor de reactie! Glacier NP zouden we idd nog dag moeten toevoegen. Goed dat we daar op worden gewezen. Ik zie het van Yellowstone overnachtingen ja. Dus als we wat willen moeten we snel zijn...
Is het park goed te doen door een nacht in West Yellowstone te slapen voor het gebied rond Old Faithfull en dan de rest in Lake Lodge? Of is t vanuit Lake Lodge niet te doen om rest van park goed te bezichtigen? Is daar t park te groot voor.
Wellicht dat we toch vanuit Yellowstone toch weer richting het noorden gaan richting Canada. Is het dan optie om het zo in te delen:
1 dag Yellowstone west met Old faithfull,
daarna 2 dagen Grand Teton, daarna 3 dagen vanuit Yellowstone Lake.
Of is t beter om dan 2 dagen vanuit Yellowstone Lake en 1 dag vanuit Gardiner?
Is het park goed te doen door een nacht in West Yellowstone te slapen voor het gebied rond Old Faithfull en dan de rest in Lake Lodge? Of is t vanuit Lake Lodge niet te doen om rest van park goed te bezichtigen? Is daar t park te groot voor.
Wellicht dat we toch vanuit Yellowstone toch weer richting het noorden gaan richting Canada. Is het dan optie om het zo in te delen:
1 dag Yellowstone west met Old faithfull,
daarna 2 dagen Grand Teton, daarna 3 dagen vanuit Yellowstone Lake.
Of is t beter om dan 2 dagen vanuit Yellowstone Lake en 1 dag vanuit Gardiner?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je weer naar het noorden gaat is Gardiner niet gek. Of kijk eens naar Cooke City, dan zit je ook mooi voor de Lamar Valley.
Lake ligt ook redelijk centraal. Ik zou proberen iets te vinden bij Old Faithful (met 1 l). Vaak is er in de Inn nog wel iets vrij in de Old House. Daar zit je prachtig en niet duur. Ook de Snow Lodge is ons goed bevallen. Je kunt met een overnachting bij OF heel vroeg in de ochtend of tegen de avond het geisergebied bezoeken, het is er dan heerlijk rustig.
Marianne
Lake ligt ook redelijk centraal. Ik zou proberen iets te vinden bij Old Faithful (met 1 l). Vaak is er in de Inn nog wel iets vrij in de Old House. Daar zit je prachtig en niet duur. Ook de Snow Lodge is ons goed bevallen. Je kunt met een overnachting bij OF heel vroeg in de ochtend of tegen de avond het geisergebied bezoeken, het is er dan heerlijk rustig.
Marianne
-
TimmermanHJ
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor de tips! We hebben onze plannen iets omgegooid. We maken het rondje iets anders, we hebben de dag Glacier NP extra toegevoegd. We starten en eindigen in dit schema in Vancouver. Praktischer met autohuur etc.
Dag 1: 26 juli Amsterdam– New York
Dag 2: 27 juli New York
Dag 3: 28 juli New York
Dag 4: 29 juli New York
Dag 5: 30 juli New York – Vancouver
Dag 6: 31 juli Vancouver – Spokane
Dag 7: 1 aug Spokane – Yellowstone (West Yellowstone of Old Faithful)
Dag 8: 2 aug Yellowstone
Dag 9: 3 aug Grand Teton NP
Dag 10: 4 aug Grand Teton NP
Dag 11: 5 aug Yellowstone (Lake Yellowstone)
Dag 12: 6 aug Yellowstone (Lake Yellowstone)
Dag 13: 7 aug Yellowstone (Gardiner of Cooke City)
Dag 14: 8 aug Yellowstone – Glacier National Park (VS)
Dag 15: 9 aug Glacier National Park
Dag 16: 10 aug Glacier NP - Banff
Dag 17: 11 aug Banff
Dag 18: 12 aug Banff
Dag 19: 13 aug Lake Louise – Jasper (Yoho NP daarna door)
Dag 20: 14 aug Jasper
Dag 21: 15 aug Jasper
Dag 22: 16 aug Jasper – Revelstoke
Dag 23: 17 aug Revelstoke
Dag 24: 18 aug Revelstoke – Kelowna
Dag 25: 19 aug Kelowna – Vancouver
Dag 26: 20 aug Vancouver
Dag 27: 21 aug Vancouver
Dag 28: 22 aug Vancouver – Amsterdam
Het leek met praktisch om dag 8 de westkant van Yellowstone met de geisers te bezoeken, vervolgens de ronde in Yellowstone te onderbreken door af te zakken naar Grand Teton NP. Daarna 2 dagen bij Lake Yellowstone te overnachten en de laatste nacht dus richting Gardiner of Cooke City, waarbij Gardiner praktischer lijkt voor het vervolg richting Glacier NP. Dit scheelt namelijk 1,5 uur rijden. Is dit een goede planning voor Grand Teton/Yellowstone?
Overnachten bij OF lijkt mij geweldig, alleen is alles op dit moment vol. Hoe groot is de kans dat hier nog iets in veranderd in de drukke periode dat wij gaan. Ik zag in een ander topic al de tip om West Yellowstone te boeken en in de gaten te houden of er plek vrij komt...
Is het stuk Vancouver - Spokane haalbaar met een (flits)bezoek aan North Cascades NP?
Dag 1: 26 juli Amsterdam– New York
Dag 2: 27 juli New York
Dag 3: 28 juli New York
Dag 4: 29 juli New York
Dag 5: 30 juli New York – Vancouver
Dag 6: 31 juli Vancouver – Spokane
Dag 7: 1 aug Spokane – Yellowstone (West Yellowstone of Old Faithful)
Dag 8: 2 aug Yellowstone
Dag 9: 3 aug Grand Teton NP
Dag 10: 4 aug Grand Teton NP
Dag 11: 5 aug Yellowstone (Lake Yellowstone)
Dag 12: 6 aug Yellowstone (Lake Yellowstone)
Dag 13: 7 aug Yellowstone (Gardiner of Cooke City)
Dag 14: 8 aug Yellowstone – Glacier National Park (VS)
Dag 15: 9 aug Glacier National Park
Dag 16: 10 aug Glacier NP - Banff
Dag 17: 11 aug Banff
Dag 18: 12 aug Banff
Dag 19: 13 aug Lake Louise – Jasper (Yoho NP daarna door)
Dag 20: 14 aug Jasper
Dag 21: 15 aug Jasper
Dag 22: 16 aug Jasper – Revelstoke
Dag 23: 17 aug Revelstoke
Dag 24: 18 aug Revelstoke – Kelowna
Dag 25: 19 aug Kelowna – Vancouver
Dag 26: 20 aug Vancouver
Dag 27: 21 aug Vancouver
Dag 28: 22 aug Vancouver – Amsterdam
Het leek met praktisch om dag 8 de westkant van Yellowstone met de geisers te bezoeken, vervolgens de ronde in Yellowstone te onderbreken door af te zakken naar Grand Teton NP. Daarna 2 dagen bij Lake Yellowstone te overnachten en de laatste nacht dus richting Gardiner of Cooke City, waarbij Gardiner praktischer lijkt voor het vervolg richting Glacier NP. Dit scheelt namelijk 1,5 uur rijden. Is dit een goede planning voor Grand Teton/Yellowstone?
Overnachten bij OF lijkt mij geweldig, alleen is alles op dit moment vol. Hoe groot is de kans dat hier nog iets in veranderd in de drukke periode dat wij gaan. Ik zag in een ander topic al de tip om West Yellowstone te boeken en in de gaten te houden of er plek vrij komt...
Is het stuk Vancouver - Spokane haalbaar met een (flits)bezoek aan North Cascades NP?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er zijn altijd wel annuleringen in Yellowstone, dus regelmatig kijken. Bellen helpt ook wel.
Marianne
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 22 Reacties
- 3896 Weergaves
-
Laatste bericht door TheWoodies