Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

dringend woonruimte sept-dec Vancouver gezocht!

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Minoes
Amerika-ontdekker

dringend woonruimte sept-dec Vancouver gezocht!

Bericht door Minoes »

Beste forumleden,

Mijn zoon Mark van 21 zoekt voor 4 maanden woonruimte in Vancouver. Periode is van 30 augustus 2016 t/m 28 december 2016.
Hij zoekt een kamer of een klein appartement op de campus van UBC of in de aangrenzende wijk.

Hij is een student aan de TU in Delft en gaat een minor doen aan de UBC. Mark is een leuke, rustige en serieuze jongen die vooral met de studie bezig zal zijn. Hij rookt niet, gebruikt geen drugs en drinkt hooguit een enkele keer met zijn vrienden een enkel biertje. Hij wil in zijn vrije tijd In vancouver aan judo blijven doen. Hij heeft bijna zijn zwarte band. verder houdt hij van fietsen en joggen in de bossen en langs het strand.

Hij zoekt een kamer of een klein appartement op de campus van UBC of in de aangrenzende wijk. Als het maar een bed en een bureau heeft en internet/WIFI. Een keuken of mogelijkheid tot zelf koken is zeer welkom. De all in huur (waarvoor wij als ouders borg staan) moet ingaan op 30 augustus en eindigen op 28 december.

Mijn man, mijn zoon en ik komen op 13 augustus in Vancouver aan en beginnen de volgende ochtend vroeg aan een rondreis door de US, te beginnen met een vroege trein naar Seattle. We hebben op 13 augustus in de middag en avond gelegenheid om kennis te komen maken. Op 30 augustus zijn we weer terug in Vancouver. Mijn man en ik hebben nog voor een paar dagen een hotel Downtown en vertrekken op 3 september terug naar Schiphol.

Al onze pogingen tot nu toe om wat te vinden zijn op niets uitgelopen. We worden er wanhopig van!
De meeste verhuurders reageren helemaal niet of nemen toch liever iemand die een heel jaar aan de UBC gaat doen. Bij ons laatste contact kwamen we er net op tijd achter dat we te maken hadden met een oplichter want nader onderzoek wees uit dat die woonruimte helemaal niet verhuurd kan worden.

Al met al weten we langzamerhand echt niet meer wat we moeten doen om hem aan een veilige kamer of klein appartement te helpen voordat zijn studie voluit gaat starten.

Vandaar onze 'cry out for help'!

Wie o wie helpt ons uit de brand en zorgt ervoor dat wij met een gerust hart onze zoon aan zijn studie kunnen laten beginnen?
(Meer informatie kan wellicht worden uitgewisseld via een PB, waarna misschien via Skype contact mogelijk is met de verhuurder.)

Alvast hartelijk dank,
Minoes
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: dringend woonruimte sept-dec Vancouver gezocht!

Bericht door kastelke »

Dat gaat echt niet simpel zijn! Want inderdaad, je zit in een typische studentenomgeving te kijken naar iets waar jij maar 4 maanden voor wilt betalen, terwijl 99% van de studenten er 12 maanden voor betalen (zelfs al duurt het academiejaar maar 8 maanden, we zijn er hier aan gewend dat je het voor een gans jaar moet huren!!!). Dus zo lang het schooljaar nog niet op gang is en er nog geen studenten beslist hebben dat de universiteit niets voor hun is en hun boeltje pakken en terug naar huis gaan (mid november, rond de midterm examens), gaat het lastig zijn. Nadien is het makkelijker omdat je dan sublets kan vinden van mensen die een jaar betaalden maar dus ondertussen opgegeven hebben.

Je kan het Housing departement van UBC contacteren (is daar nu iemand?), mogelijk dat zij weten waar het wel eens kan lukken?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Minoes
Amerika-ontdekker

Bericht door Minoes »

Hallo allemaal,

Kapelke, bedankt voor je antwoord.
Het is inderdaad een groot probleem dat onze zoon maar voor 4 maanden naar Vancouver komt.
De meeste verhuurders zijn inderdaad op zoek naar mensen (en dan nog liefst meisjes) die een jaar blijven...

Die periode van 4 maanden is zo georganiseerd door de TU Delft. TU Delft blijkt geen contract te hebben met UBC. Daardoor krijgt hij vanuit UBC en vanuit TU Delft geen enkele hulp.
We hadden zelf eigenlijk niet verwacht dat het zo ontzettend moeilijk zou zijn om wat te vinden! We gaan al wekenlang dagelijks alle verhuursites af. We hebben zelfs de Canadese scouting en de judovereniging van de universiteit aangeschreven en ook de Nederlandse community in Vancouver. Wij weten het langzamerhand niet meer...

Dus als er iemand is die ons kan helpen? Misschien iemand die zelf in Vancouver woont en iemand kent die nog een kamer te huur heeft...??

We zijn een heel gewoon Nederlands gezin en Mark is een heel normale, serieuze en rustige jongen die ernaar uitkijkt om een paar maanden in Vancouver te mogen studeren.
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Heb je bij AirBnB (etc.) gekeken?
AnnInBC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Hallo Minoes,

Ik woon zelf in de buurt van Vancouver, maar kan je niet helpen met een kamer. Wij wonen ook een redelijk stuk van UBC, maar er is op Facebook een pagina van Belgische Associatie van British Columbia waar vele Belgen lid van zijn die in Vancouver wonen. Ik zal je berichtje daar eens op zetten en zien of iemand kan helpen. Als ik een reactie krijg laat ik het je weten!

Groetjes,
Ann
Minoes
Amerika-ontdekker

Bericht door Minoes »

Dank je wel Ann! Je inzet wordt zeer gewaardeerd! We stonden open voor elk idee.
AirBnB hebben we dagelijks bekeken maar was vaak bedoeld voor kort verhuur en erg, erg duur.

Inmiddels hoera! hebben we een kamer gevonden! We zijn er erg blij mee. Op de campus bij iemand in huis. Duur, maar aan de andere kant weinig reiskosten en tijdverlies door te moeten forenzen. Het was een kwestie van echt geluk hebben want deze familie zocht specifiek iemand voor 4 maanden omdat ze eind december gaan verhuizen.

Ik persoonlijk vond het maar niks dat mijn zoon Canadawaarts zou vertrekken zonder te weten waar hij de komende tijd onderdak krijgt. Ik vraag me af of andere ouders 'm in zo'n geval net zo zitten te knijpen als wij of dat die meer een 'komt wel goed' houding hebben...

In ons hoofd is nu weer ruimte gekomen om verder te gaan met onze Amerikareis die we pal ervoor hebben gepland. Dus na lange tijd alleen maar naar huizen te hebben gekeken ga ik nu weer eens rondneuzen op het NoordWest forum :-) :-) :-)

Hartelijk dank aan iedereen die geantwoord heeft en met ons heeft mee gedacht!

groetjes,
Minoes
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Dat is goed nieuws!
Ik ben benieuwd naar zijn ervaring en wens jullie ondertussen een hele leuke vakantie toe!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
AnnInBC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Oh dat is super nieuws, Minoes!!! Ik had een paar reacties gekregen en wou ze nog met je delen, maar je hebt al wat gevonden. Deze waren bij Belgen in Noord Vancouver, dus dan zou je zoon wel een stuk moeten reizen en ik weet niet hoeveel ze vragen per maand. Ik zal hen laten weten dat je wat gevonden hebt! :thumbup:

Nu kunnen jullie je lekker gaan voorbereiden op de reis, geniet er vooral van!
Ann
Minoes
Amerika-ontdekker

Bericht door Minoes »

hallo Ann,

Wat goed dat je reacties hebt gekregen! Wie weet heeft ooit een andere Nederlandse of Belgische student er wat aan.
Van Noord Vancouver naar UBC is inderdaad een hele reis om elke dag te moeten ondernemen.
Mijn zoon is van plan een tweedehands fiets te kopen (en weer te verkopen), dus hij had het misschien kunnen fietsen. Maar ik heb geen idee of dat eigenlijk wel kan in de laatste maanden van het jaar...

Hoe is dat in die periode? Sneeuw samen met wat voor vervoer dan ook in Nederland, levert meestal problemen en langere reistijden op. :blink:
Is dat in Vancouver ook zo? M.a.w.: kun je door de stad en de natuur fietsen in oktober-december?

Groetjes,
Minoes
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer