Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Mandijtjuh: Route Seattle - Vancouver Island tips?

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Mandijtjuh
Amerikafan
Contacteer:

Reis Mandijtjuh: Route Seattle - Vancouver Island tips?

Bericht door Mandijtjuh »

Wij zijn van plan volgend jaar in September weer een rondreis USA te doen!
De belangrijkste reden voor deze kant van Amerika en Canada is dat ik heel erg graag orca's in het wild wil zien. :D
Misschien hebben jullie nog wat tips en/of opmerkingen~ :wink:
Dit is de route die ik tot nu toe heb verzonnen..

1 Za AMS – Seattle airport - Seattle
2 Zo Seattle - Anacortes
3 Ma Anacortes (San Juan Islands Kayaken)
4 Di Anacortes - Whistler, BC (Sea-to-Sky Highway Route)
5 Wo Whistler, BC - Campbell River, BC
6 Do Campbell River, BC (Whale Watching)
7 Vr Campbell River, BC (Grizzly Bear Expedition)
8 Za Campbell River, BC - Ucluelet, BC
9 Zo Ucluelet, BC
10 Ma Ucluelet, BC - Tofino, BC (of ook Ucluelet?)
11 Di Tofino, BC - Victoria, BC
12 Wo Victoria, BC - La Push / Forks (Hurricane Ridge Trail, Madison Falls, Lake Crescent, Sol Duc Falls Trail)
13 Do La Push / Forks (Olympic NP)
14 Vr La Push / Forks (Stranden)
15 Za La Push / Forks - SEA (via Quinault)
16 Zo SEA - Las Vegas (vlucht naar Las Vegas)
17 Ma Las Vegas
18 Di Las Vegas
19 Wo Las Vegas
20 Do Las Vegas
21 Vr Las Vegas - AMS
22 Za AMS

Vragen:
* Zou het mogelijk zijn om op dag 12 van Victoria naar Forks eerst naar Hurrican Ridge te gaan en daarna nog naar Cape Flattery Trail te gaan en dan pas door naar Forks of La Push? En daarbij is het de omweg waard om naar Cape Flattery Trail te gaan?
* Iemand hier een Grizzly Bear Expeditie gedaan vanaf Campbell River?
* Must-see's onderweg?
* Eventuele tips voor overnachtingen Campbell River, Ucluelet, Tofino en Victoria?
http://mandyusa2014.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Route Seattle - Vancouver Island tips?

Bericht door vana »

Wij zijn in één dag van Forks via lake Crescent en Hurricane Ridge naar Victoria gegaan.
Dat was prima te doen. Of een bezoek aan Cape Flattery ook nog mogelijk is die dag weet ik niet.

Mijn verslag van die dag kun je hier vinden.
jetusa
Amerikakenner

Re: Route Seattle - Vancouver Island tips?

Bericht door jetusa »

Is Las Vegas echt een must? Er is zoveel te zien en doen in NW USA/Canada dat je daar makkelijk de hele vakantie kan doorbrengen.
Qua route volgorde klopt je schema wel, maar ik mis her en der wel wat tijd en ruimte ter plaatse.
Bijvoorbeeld voor Seattle en Vancouver, die allebei toch minstens 1 dag een bezoek waard zijn.
In de buurt van Anacortes, bij Everett, de Boeing Factory bezoeken, en mocht je nog willen shoppen in de US dan is rondom Everett de uitgelezen optie met de Seattle Premium Outlet Factory en diverse shopping malls. Een extra dag(deel) is dan wel nodig.
Daarnaast rijd je op dag 4 naar Whistler, een rit van zo'n 4 uur zonder de wachttijd aan de grens en zonder stops en dan moet je daar de volgende ochtend alweer op tijd weg om naar Campbell River te rijden. Dat is jammer, want ook in Whistler zijn voldoende activiteiten om minimaal 1 volle dag door te brengen.
De route naar Campbell River kan door vanaf Whistler terug te rijden naar Horseshoe Bay en daar over te sten naar Nanaimo, maar je zou ook via de Sunshine Coast kunnen rijden. De route is dan van Horseshoe Bay naar Gibsons overvaren, verderop nog een korte ferry oversteek en dan van Powell River naar Comox oversteken. Een mooie afwisselende route, maar "kost" je minimaal een dag extra.
Tofino en Ucluelet liggen vlak bij elkaar en het is niet nodig om te verkassen. Zoek gewoon in een van de plaatsjes of daartussen accommodatie die je aanspreekt.
Tofino - Victoria is een aardige dagvullende rit zeker als je onderweg nog wat stops wilt maken, dat laat dan weinig tijd om Victoria zelf te doen.
Dag 12 is geheel afhankelijk welke ferry overtocht je hebt, ik veronderstel dat je de eerste wilt nemen (geen idee hoe laat en er varen er niet heel veel per dag), maar dan nog is dat zelfs zonder Cape Flattery een ambitieus schema. De ferry tocht is zo'n 2 uur, vooraf moet je er al geruime tijd zijn omdat de US Immigration aan de Canadese kant plaatsvind. Al met al een dagdeel gevuld. Ik zou het bij Hurricane Ridge laten en overnachten in Port Angeles. Kan je de volgende dag, al dan niet via Cape Flattery naar Forks rijden. Ik ben zelf naar Cape Flattery geweest, vond het een behoorlijk eind rijden en kan me het niet herinneren als een must.
Al met al zijn de dagen die je nu voor las Vegas hebt gereserveerd binnen no-time gevuld binnen je huidige route.
Mandijtjuh
Amerikafan
Contacteer:

Re: Reis Mandijtjuh: Route Seattle - Vancouver Island tips?

Las Vegas is eigenlijk wel een must ja. :D Wij hebben 2 jaar geleden ook rondreis gedaan in Amerika maar dan Zuid-West. En onze hoogtepunten bestonden toen vooral uit de natuur en de wandelingen die wij gedaan hadden en op het einde hadden wij ook 5 dagen Las Vegas en dat vonden we heerlijk om daarna nog lekker tot rust te komen.. Lekker zwembadhangen, gokken en shoppen :wink:
Al zouden we evt nog wel een dagje minder daar kunnen doen. Maar ik snap je opmerking helemaal hoor! Ik heb ook meerdere keren zitten twijfelen omdat er zoveel moois te zien is maar wil toch eindigen met lekker warm weer :wink:

Wij laten in ieder geval Cape Flattery vervallen en gaan we van Victoria in 1 dag naar Forks/La Push. Rijden vinden wij niet erg en ook niet als we daar wat later aankomen we hebben toch in de planning nu 3 nachten.

Het stuk tussen Anacortes en Campbell River moeten we nog even goed over na gaan denken wat we hiermee gaan doen..
De nachten Ucluelet en Tofino worden op 1 plaats. Is het dan nog wel de moeite om daar 3 nachten te zitten?
http://mandyusa2014.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mandijtjuh
Amerikafan
Contacteer:

Ik denk dat we dan Whister maar helemaal laten vervallen.. Erg jammer maar dan moeten we er maar een keer heen op Wintersport :D
Nu word het dan:
AMS - Seattle (vroege vlucht zodat we 's avonds nog wat kunnen bekijken)
Seattle - Anacortes (hele dag Seattle verkennen en pas 's avonds naar Anacortes (Outlet is ook in Las Vegas :wink: ))
Anacortes (San Juan Islands Kajakken)
Anacortes - Vancouver (Vroeg vertrekken hele dag Vancouver verkennen)
Vancouver - Campbell River
jetusa
Amerikakenner

Bericht door jetusa »

Bij iedere reis blijft het toch keuzes maken, dus als je je ervan bewust bent dat je niet alles kan zien, dan is dat prima.
De keuze om Whistler te laten vallen kan ik in je schema wel begrijpen, zoals ik aangaf is het ook zonde om er heen te rijden en dan de volgende dag alweer weg. Grote kans dat je na deze trip nog eens die kant op gaat en dan kan je alsnog Whistler inplannen. En Whistler in de winter is zeker geen verkeerde keuze!
De outlet bij Seattle kan je inderdaad overslaan daar heb je in Las Vegas dan tijd genoeg voor.
3 nachten Tofino/Ucluelet zou ik er wel in laten staan, hoewel er ongetwijfeld anderen zullen zijn die vinden dat 1 volle dag voor Tofino voldoende is.
Met 3 nachten heb je 1 dag voor de rit Campbell River - Tofino/Ucluelet, waarbij ik je aanraadt onderweg de diverse stops langs de route te maken.
Dan heb je 2 volle dagen voor Tufino/Ucluelet en na de 3e nacht rijd je dan naar Victoria. Het stuk tot Parksville kan je doorrijden omdat je de stops al op de heenweg hebt gedaan, tussen Parksville en Victoria kan je dan evt nog wat stops maken, bijvoorbeeld in Chemainus en Duncan, al naar gelang je nog tijd wilt overhouden voor Victoria zelf.
Mandijtjuh
Amerikafan
Contacteer:

Oke, bedank! Dan laten we de 3 nachten in Tofino/Ucluelet erin staan! :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer