Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

via Vancouver Canada naar Amerika

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Gerty
Amerika-ontdekker

via Vancouver Canada naar Amerika

Bericht door Gerty »

Beste, Een vraagje aan de kenners. Ik en mijn man plannen voor september weer een rondrit. Ditmaal zouden we in Vancouver willen landen om vervolgens een rondrit via Seattle in Amerika te doen. En dit omdat de vlucht naar Vancouver en huren van een auto goedkoper zijn in Canada. Nu mijn vraag.Welke formaliteiten moeten er vooraf vervuld worden? Visum en ESTA voor Amerika weet ik. Maar wat voor Canada?
Verder had ik nog graag geweten hoe het nu zit met auto huur. Ergens las ik dat als je getrouwd bent niet extra moet betalen voor een extra bestuurder (Spouse) of zo iets.
Alle tips zijn welkom.
Jozef1978
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: via Vancouver Canada naar Amerika

Bericht door Jozef1978 »

Hoi! Er staat een "sticky" topic bovenaan de lijst met meer relevante info over de ETA voor Canada, de tegenhanger van de Amerikaanse ESTA. Die ETA kun je digitaal aanvragen. Omdat je vervolgens via land de USA binnenkomt, hoef je geen ESTA te hebben. Aan de grens vul je een formulier in, en mag je (hopelijk :wink: ) naar binnen.
2016 BC(Canada)-WA-OR
2013 CO-NE-SD-WY-ID-UT
2011 CA-NV-UT-AZ
2004 AB-BC(Canada)
jetusa
Amerikakenner

Re: via Vancouver Canada naar Amerika

Bericht door jetusa »

Als je bij Avis of Hertz een auto huurt hoef je voor de spouse (wettig echtgenoot/echtgenote) niet te betalen.
(ik dacht dat dat altijd geldig was bij Avis of Hertz maar las laatst dat dat alleen is als je Avis Preferred lid bent of Hertz Gold member, die lidmaatschappen kan je vooraf aanvragen).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer