Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis dannyzzss: backpacktrip door de States jan 2016. Hulp gevraagd!

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
dannyzzss
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis dannyzzss: backpacktrip door de States jan 2016. Hulp gevraagd!

Bericht door dannyzzss »

Hallo allemaal,

Allereerst wil ik zeggen, wat een top forum! Zoveel informatie beschikbaar en ideeën die uitgewisseld worden. Nu hoop ik dat jullie mij ook kunnen helpen. Ik heb namelijk nog niet iets gelijkwaardig hier kunnen vinden, van wat ik van plan ben. Ik vertrek namelijk eind januari naar Amerika voor 6 maanden voor een backpacktrip in mijn eentje. Ik ben een student 22 jaar, die klaar is met zijn bachelor en over een jaar aan zijn master gaat beginnen en dit is mijn eerste keer naar/in Amerika. Nu wil ik al van kleins af aan naar de USA. Iets trekt mij naar het mooie land, en nu kan ik het eindelijk meemaken en zelf proeven. Ik heb een visum al geregeld, een B2 visum geldig tot juli 2016. Hard gewerkt en 10.000/12.000 euro gespaard en de tijd van eind januari tot juli om te reizen. Ik heb reisboeken van Lonely Planet gekocht, en die zijn mijn rode draad gedurende de trip. Hier heb ik dan ook een beetje het volgende op samengesteld.

De route zoals ik hem nu heb bedacht is als volgt.
Boston(Portland, Salem, New Haven) - New York - Philadelphia ( Jersey Shore, Amish) - Washington (civil war tour) - Jacksonville (Highway 1)- Miami -Orlando (Disney) -Dothan (kennis vd familie woont hier) - New Orleans (cajun country) - Houston - Dallas - Oklahoma city (route 66) - Albuquerque - Las Vegas (Celine Dion 17 mei) - Grand Canyon - National Parcs(kamperen) - Pacific Coast Highway -San Francisco - Los Angeles.

Dit is de richtlijn zoals ik hem graag zou willen doen. Wat ik mij heb voorgenomen, aangezien het wel om 6 maanden gaat, en ik ook niet weet hoe het gaat lopen heb ik voor nu ook maar de eerste 2-3 weken echt bepaald.

Dag 1 - Boston ( aankomst )
Dag 2 - Boston ( Freedom trail, Boston Tea Party )
Dag 3 - Boston ( Harvard tour, Boston Common walk
Dag 4 - Providence ( Brown university )
Dag 5 - Portland ( lobster eten )
Dag 6 - Salem (Heksenrij)
Dag 7 - New Haven ( Yale ) - New York
Dag 8 t/m dag 15-20 - New York

Hierna heb ik het nog niet bepaald/vast gelegd, aangezien ik in het begin echt die dingen voor mezelf wil doen en zien. En in New york de rest nog niet bepaald heb, afhankelijk ook van wie en wat je tegenkomt. Maar ik wil in ieder geval voor New York de tijd nemen. Broadway musical, Statue of Liberty/Ellis eiland, basketbal game, landmarks, etc. Tips voor de route is zeker welkom, wat kan ik beter laten liggen, en wat zijn zeker aanraders? In ieder geval blijf ik in Amerika tot 17 mei, het concert van mijn dromen; Celine Dion. Op dat moment inventariseer ik hoeveel ik nog heb, en wat ik nog kan doen. Ik wil dan graag de nationale parken in gaan trekken, en hiken door de parken en kamperen met tent etc. voor 2/3 weken. Welke parken weet ik nog niet, aangezien iedereen uiteindelijk wel alles mooi vindt. Maar nog tips voor het hiken? Wat wel doen en wat niet, ben geen scouting type van nature maar ook niet bang om vies te worden.

Ik ben ook lid geworden van WWOOF USA, een organisatie waar ik mensen kan helpen op het land. Dus ik help mee op de boerderij en zij geven mij onderdak en eten. Zo hoop ik ook het gedeelte na Washington door te komen, en kosten laag te houden. Ivm mijn visum mag ik niet werken of vrijwilligers werk doen, dus ik noem het zo expres ook niet. Iemand hier wel ooit eens ervaring mee?

The million dollar question: Het gedeelte van Boston tot aan Washington wil ik reizen met het openbaar vervoer, en daar zoveel mogelijk gebruik van te maken. Aangezien ik 22 jaar ben, kost een auto huren mij te veel voor dat gedeelte en ook dat het dan onpraktisch is. Ik wil de auto voornamelijk voor het gedeelte na Washington. Auto huren is dan nog steeds te duur, en wil ik een auto gaan kopen daar. Nu heb ik daar dus wel wat vragen over, want ik vind geen duidelijk antwoord hier op het forum over. Het kopen van de auto lijkt mij geen probleem, alleen natuurlijk geen idee wat het verschil is tussen een koopje en barrel. Maar kan ik zo als buitenlander, 22 jaar, een auto daar kopen? En waar moet ik dan nog meer rekening mee houden? Voornamelijk hoe kan ik het beste dan een autoverzekering regelen daar. Een auto wordt wel een must voor de tour, want ik wil juist die mooie routes rijden en genieten van het landschap en de omgeving. Dat maakt Amerika ook zo mooi voor mij, je hebt er alle soorten fronten.

Tevens omdat mijn route niet tot in alle details bepaald is, heb ik ook nog geen terugvlucht geboekt. Aangezien ik niet weet waar ik eindig, en of ik ook de gehele 6 maanden het geld ervoor heb. Maar gaat dit mij een probleem opleveren daar bij de douane? Ik heb wel mijn visum tenslotte.

Dit is een beetje in grote lijnen mijn reis en ook wat vragen die ik daarbij hebben. Graag hoor ik alles tips en opmerkingen hierover. Ook waar ik rekening mee moet houden, die kleine dingetjes die ze juist niet in de boeken vermelden, maar wel handig zijn om te weten. Ik weet dat Amerika geen backpack land is zoals Australië, maar dat maakt de uitdaging als maar leuker en ook spannender. Dit wordt een reis van mijn leven, en wil er ook van genieten. Ik ga niet op een houtje bijten, omdat ik dan kan zeggen 6 maanden weg te zijn geweest, maar het wordt geweldige reis met mooie ervaringen. Alvast enorm bedankt voor de moeite!!!

Groetjes, Danny

PS: Ik weet niet of ik dit op dit gedeelte van het forum moet plaatsen, of elders anders?
area51
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis dannyzzss: backpacktrip door de States jan 2016. Hulp gevraagd!

Bericht door area51 »

Hi,

Boston is veel kleiner dan je denkt, op twee dagen ( goed doordoen ) heb je het meeste wel gezien.
Salem is te doen per trein, half uurtje en ook terug..
Reken een halve dag voor de plekken te zien.
The Witch museum is een poppententoonstelling en dat is het dan ( te duur ).
Had er veel van verwacht maar stelt niet veel voor behalve de begraafplaats en de beelden in het centrum.

Boston zeker de moeite, freedom trail, CHEERS bar ;) , walvissen spotten vanaf het aquarium, vluchtje naar Cape Cod ( met Cape Air ) en fietske huren in Provincetown ( of boot als je het budget te klein is hiervoor ).

Zeker s'avonds de omgeving doen van Quincy market en een Pub Crawl op Harvard grounds.

HiHostel is super !!! in chinatown ! Openbaar vervoer een makkie en goedkoop.
Boottocht over de haven van de luchthaven is een ripoff van 15 eur...

Veel plezier in Boston !

A.
2016: Hawai + Maleisie + Memphis/philly 2015: SW USA + Boston+DC 2014: Azie/Australie / 2013 : west canada / 2012 : Florida&NY / 2011 : NYC / 2010 : Kenia
It's better to travel one mile then to read a thousand books ...
jetusa
Amerikakenner

Bericht door jetusa »

Bussen tussen Boston - NY - Washington zijn spotgoedkoop en het zou inderdaad zonde van je geld zijn om dan een auto te huren.
Kijk eens op
http://peterpanbus.com

Over het kopen van een auto en hoe dat te regelen zou je wel een topic hier op het forum terug moeten kunnen vinden.

Een andere optie is wellicht om tussen grote steden met soortgelijke busmaatschappijen als hierboven, de Greyhound of Amtrak (trein) te reizen en vanuit de grotere steden met een huurauto de omgeving te bekijken. Betaal je nog steeds wel een underage fee, maar je hebt dan wel wat meer flexibiteit om in de natuurparken te komen en te bekijken, zonder het gedoe van een auto kopen, verzekeren etc.
Tevens ontmoet je onderweg allerlei mensen en reis je niet steeds alleen.

Je vraagt nog of het probleem oplevert als je nog geen terugvlucht hebt geboekt. Ik weet niet hoe dat zit in combinatie met een B2 visum maar ik kan me voorstellen dat ze wel zekerheid willen zien dat je ook daadwerkelijk van plan bent weer te vertrekken. Bij een aankomst op Esta kunnen ze er wel moeilijk over doen (als ze er naar vragen en je hebt het niet, ze vragen er niet standaard naar, maar kan wel gebeuren). Is er niets over terug te vinden op de site van US Customs and Border Protection?
http://www.cbp.gov
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Heg je het vliegticket al gekocht? Enkele reizen zijn meestal veel duurder dan retour tickets. Als je nog geen ticket hebt, zou je voor een flexibel vliegticket kunnen kiezen.

Ik wens jou een heel fijne trip.
Groet,

Old Faithful
dannyzzss
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door dannyzzss »

Ahh ja daar zat ik ook over na te denken. Om veel stukken met de bus te doen, en dan echt waar auto eigenlijk niet misbaar is, dan maar huren. Ik heb een hele lijst van alle busmaatschappijen al gemaakt door dit forum hier, en peterpan staat er ook al op, ik reis v boston naar new haven met peterpan. Verder nog tips qua welke huurmaatschappijen goed en goedkoop zijn? Want ik heb ook een paar duitse sites hier voorbij zien komen, maar neem aan als ik in Amerika daar zelf een auto huur, dat ik niet meer kwijt ben dan dat ik hier al boek toch?

Ik heb mijn ticket al geboekt, al in september via skyscanner. Ik vlieg enkel heen voor 225 euro all in. Dus spotgoedkoop. Ik heb een retourtje expres niet gedaan, want ik weet nog niet wanneer ik terug ga namelijk en vanaf waar. Hopen maar dat de douane niet moeilijk gaat doen.

In ieder geval, al hartelijk bedankt voor de hulp mensen! Stelt me al een stuk geruster.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

maar neem aan als ik in Amerika daar zelf een auto huur, dat ik niet meer kwijt ben dan dat ik hier al boek toch?
Jawel. Niet dat je nu al moet boeken, maar boek altijd via een Europese site. Dan zitten de verzekeringen er al bij. Als je daar gewoon naar een balie van een verhuurbedrijf loopt om een auto te boeken ben je veel meer geld kwijt omdat je dan met dure verzekeringen zit.
Ik heb een retourtje expres niet gedaan, want ik weet nog niet wanneer ik terug ga namelijk en vanaf waar. Hopen maar dat de douane niet moeilijk gaat doen.
Bij mijn weten heb je op een ESTA altijd wel een retourticket nodig. Dat kunnen ook 2 enkeltjes zijn. Voor een B2 visum is dat niet persé nodig.
If I still have a visa do I still need a return ticket?

If you hold a visa of any classification, including a B-1/B-2 visa, you are not required to hold a return ticket; you may enter the United States on a one-way ticket. All travelers should carry with them for presentation to U.S. officials, if required, evidence of funds sufficient for their visit and, with the exception of H and L visa holders, evidence that they have a residence abroad to which they intend to return at the end of their stay.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer