Alvast bedankt!
ps. Oakhurst ligt al vast, dus een andere vertrekplaats is geen optie

Is niet moeilijk volgens mij. Gewoon de 41 volgen naar bovenTim1980 schreef:In juli hebben we 2 nachten in Oakhurst. Dit ligt een stukje ten zuiden van Yosemite. Vanuit Oakhurst willen we dan ook minimaal 1 volledige dag in Yosemite besteden. Heeft iemand nog tips hoe en wat we vanuit Oakhurst het best Yosemite kunnen verkennen?? En welke ingang??
Alvast bedankt!
ps. Oakhurst ligt al vast, dus een andere vertrekplaats is geen optie
Hier valt toch niet veel meer aan toe te voegen.nieuwenoord schreef:Je doet er vanuit Oakhurst een klein uurtje over om in Yosemite te komen. Je komt via de zuidelijke ingang, bij de Mariposa Grove. Vanaf daar is het nog zeker een drie kwartier naar boven slingeren om bij Yosemite Valley te komen.
Voor echt meer info over hoe precies in Yosemite, zitten hier mensen die beter zijn daarin dan ik!
Tja, ik blijf het altijd jammer vinden als je zo ver buiten het park gaat zitten. Ik zou zeggen: gooi er 77 dollar voor een tentcabin tegenaan en breng de eerste nacht in het park door. Anders ben je voor die ene volledige dag al ruim 3 uur kwijt aan heen en weer reizen.ps. Oakhurst ligt al vast, dus een andere vertrekplaats is geen optie
Tja, ik blijf het altijd jammer vinden als je zo ver buiten het park gaat zitten. Ik zou zeggen: gooi er 77 dollar voor een tentcabin tegenaan en breng de eerste nacht in het park door. Anders ben je voor die ene volledige dag al ruim 3 uur kwijt aan heen en weer reizen.ps. Oakhurst ligt al vast, dus een andere vertrekplaats is geen optie
Martin & Marianne schreef:Even een kleine aanvulling. Als je vanuit Oakhurst via de SR 41 naar Yosemite Valley rijdt, kom je na 32 mijl de afslag naar Glacier Point tegen. Dit is een 16 mijl lange weg naar Glacier Point. Moet je beslist bezoeken. Kost je aan rijtijd heen en weer een extra uurtje (vooral het laatste stuk is erg bochtig)
Al met al is het van Oakhurst via Glacier Point naar de vallei zo'n 80 mijl rijden en met de bochtige wegen kost je dat volgens Microsoft Street & Trips 2,5 uur rijden (+1,5 uur terug). Zit je dus wel de halve dag in de auto.
De Mariposa Grove kan je wel goed bezoeken vanuit Oakhurst (dat is 18 mijl of te wel iets meer dan een halfuurtje rijden).
Martin
De vallei moet je zeker doen! Misschien kun je op de dag dat je naar Yosemite rijdt al naar de vallei? Als je uit San Francisco komt volg je de 120 naar het park, en daar volg je de borden naar Yosemite village.Tim1980 schreef:Oke, bedankt weer voor de tip. Raad je ons wel aan om de vallei te bezoeken of denk je dat we met Glacier Point en Mariposa Grove ook een goede indruk kunnen krijgen?
ben het hier mee eens. we hebben ook 2 overnachtingen gedaan, en dus 1 volle dag in yosemite... op tijd eruit, en dan inderdaad in de auto, het rijzen naar valley toe is net wat langer dan je vooraf denkt maar valt toch mee hoor... ruim uur. Parkeren was geen probleem toen wij er waren. Je kunt vervolgens een bus pakken die je naar diverse interessante plaatsjes neemt in de vallei.corvette schreef:Hoi,
Ik vind een dag Yosemite goed te doen hoor. Ik zou het als volgt gaan doen;
Allereerst naar Glacier Point toe, lekker vroeg opstaan dan heb je prachtig licht als de zon op komt. Het is wel ruim een uur rijden maar het is wel prachtig om daar te rijden. Daarna naar de vallei om Half Dome en El Captian en natuurlijk de andere mooie rotsformaties en watervallen te bekijken. Aan het eind van de middag zo weer terug naar Oakhurst en als je nog zin hebt kun je net voordat je het park uitrijd nog even Mariposa grove bezoeken.
Oke, het wordt wel een dagje in de auto maar als je regelmatig wat leuke stopjes inlast is dit goed om te doen.
Wij hebben afgelopen september geslapen in dit dorpje , hotel Shilo Inn, en ik vond dit zeker zo leuk.
Goetjes Marleen
je kunt nu al het krantje Yosemite today afdrukken :Dan kun je je alvast wat orienteren en de informatie bestuderen die je bij de ingang krijgt