Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Regen in juni/juli?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
KellyVG
Amerikakenner

Regen in juni/juli?

Bericht door KellyVG »

Hallo!

Ik zou graag weten of ik mij echt moet verwachten aan hevige regenbuien? Of is het toch overwegend droog in de periode 23 juni - 21 juli?

Dit vooral om te weten welke kledij we moeten meenemen. Is het ook nodig veel lange broeken/truien mee te nemen? Of koelt het 's nachts niet erg af? Ik veronderstel dat je er wel nodig hebt aan de kust tussen SF en LA.
JohnNJ
Amerikakenner

Bericht door JohnNJ »

Een dunne trui kun je wel meenemen. Soms komen er wolken en mist vanaf de oceaan landwinwaarts drijven. Dan kan het kil zijn. In de buurt van LA valt het wel mee, maar aan de kust bij SF is het niet altijd even warm.

--john
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Eén of twee lange broeken zou ik zeker meenemen. Verder kan een fleecetrui ook heel handig zijn. Daarvan neem ik er ook altijd eentje mee.

Voor de rest, neem niet teveel warme kleding mee. Elk jaar betrap ik mij er zelf weer op dat ik teveel mee neem. :wink:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
KellyVG
Amerikakenner

Bericht door KellyVG »

Allebei bedankt!

En niks tegen de regen?
Bbuurt
Amerikafan

Bericht door Bbuurt »

Er is altijd wel wat kans op regen, vooral als je een hele maand gaat.
Meestal blijft het wel droog maar vooral in de avonden kan het af en toe flink afkoelen zoals John ook al zei
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Over het algemeen zal het in het zuidwesten warm tot zeer warm zijn, maar in SF is een trui absoluut geen overbodige luxe, en dat kan ook op hooggelegen plaatsen het geval zijn.
Wij nemen altijd een set warme kleding mee (lange broek/trui) en ook een nette lange broek voor als we uit eten gaan. Als je veel in ruig terrein gaat wandelen zijn een luchtige lange broek en shirts met lange mouwen ook aan te raden ivm teken, muggen, zonnebrand en andere ellende.
We hebben al twee vakanties lang jassen meegesjouwd die we niet nodig hebben gehad, maar in Nederland zeggen we altijd: beter mee verlegen dan om verlegen.

Marianne
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Tijdens al die keren dat ik in het zuidwesten ben geweest, heb ik slechts 1x regen gehad en dat was ook nog in sept/okt. Natuurlijk kun je het anders treffen maar de kans daarop is niet zo groot. Voor mij zou het dus geen reden zijn om regenkleding mee te nemen.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
deeyore
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door deeyore »

Wij hebben in juli/augustus toch wel af en toe een flinke hoosbui gehad, dat was meestal zo tegen het einde van de middag.
Vaak was het van korte duur. Wij nemen een goedkoop regenjasje mee (bij het kruidvat voor 1 euro), die prop je nog wel ergens tussen.
Mocht je dan overvallen worden door een regenbui tijdens een hike o.i.d. dan kan je dat even snel aan doen.
KellyVG
Amerikakenner

Bericht door KellyVG »

Martin & Marianne schreef:Over het algemeen zal het in het zuidwesten warm tot zeer warm zijn, maar in SF is een trui absoluut geen overbodige luxe, en dat kan ook op hooggelegen plaatsen het geval zijn.
Wij nemen altijd een set warme kleding mee (lange broek/trui) en ook een nette lange broek voor als we uit eten gaan. Als je veel in ruig terrein gaat wandelen zijn een luchtige lange broek en shirts met lange mouwen ook aan te raden ivm teken, muggen, zonnebrand en andere ellende.
We hebben al twee vakanties lang jassen meegesjouwd die we niet nodig hebben gehad, maar in Nederland zeggen we altijd: beter mee verlegen dan om verlegen.

Marianne
Voor het eerst had ik even een angst-gevoel ivm de reis :roll: Als ik het woord teken lees, krijg ik al buikkrampen! Hoe zit dat eigenlijk? Wat doen die en wat gebeurt er dan? Of wat moet je dan doen? Merk je dat wel op tijd?
deeyore
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door deeyore »

Controleer je lichaam 's avonds als je in een bosrijke gebied bent geweest of door struiken en hoog gras bent gewandeld. Teken zitten
meestal op warme plekjes, maar ergens anders kan ook. Als je een teek
ontdekt, trek hem er dan heel voorzichtig uit met een pincet. (Je hebt speciale tekentangen, maar die zijn prijzig). Als er een rode kring om de plek komt waar de teek zit/zat, dan moet je naar de dokter om te laten controleren of de teek de ziekte van Lyme bij zich droeg en of je daarmee besmet bent.

Hier kan je er meer over lezen:

http://www.tweevoeter.nl/teken.php
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Ik heb toevallig vorige week een teekverwijderaar gekocht bij de ANWB voor €3.95.

Je kunt beter geen gewone pincet gebruiken omdat je de kans loopt dat je de teek 'leegknijpt' en er bacteriën in je bloedbaan komen.

Overigens vraag ik me af waarom je zo bang bent voor teken. Hier in Nederland en België moet je ook altijd op teken controleren als je in de bossen bent geweest of door struiken en gras hebt gewandeld. Ik ben eerder bang om ratelslangen of giftige slangen tegen te komen :?
Laatst gewijzigd door jerbia op 23 mei 2007, 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
KellyVG
Amerikakenner

Bericht door KellyVG »

Hebben velen hier dit al meegemaakt? Vind het echt bangelijk!

Ik lees dat de ziekte wel te genezen is... Maar wat als je die vuile rotbeesten niet gezien hebt, en ze blijven zitten?? Want ik lees dat ze ook superklein kunnen zijn??
KellyVG
Amerikakenner

Bericht door KellyVG »

jerbia schreef:Ik heb toevallig vorige week een teekverwijderaar gekocht bij de ANWB voor €3.95.

Je kunt beter geen gewone pincet gebruiken omdat je de kans loopt dat je de teek 'leegknijpt' en er bacteriën in je bloedbaan komen.
Die wil ik me ook absoluut aanschaffen
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

KellyVG schreef:
En niks tegen de regen?
Koop bij de Wibra een regencape voor €0.50 draag dat altijd bij je als je gaat hiken, wij gingen een keer hiken en werden overvallen door een regenbui, het leken wel ijsklontjes. We hebben ook altijd een isolatiedeken(aluminiumfolie = een klein vierkant pakketje)in de rugtas. Nog nooit nodig gehad, maar na die keer dat we het zo ontzettend koud hebben gehad,sjouw ik het trouw mee.

Annie
houbi
Amerikafan

Bericht door houbi »

KellyVG schreef:Hebben velen hier dit al meegemaakt? Vind het echt bangelijk!
Ik heb altijd zeer veel teeken gehad. Elke zomer in EU. Tijdens het kamperen soms elke dag 1.
Hier nog NOOIT eentje gezien, terwijl we bijna elke weekend in de vrije natuur zitten.

Ik zou me daar geen zorgen over maken.
Het is niet zo erg, als je maar snel er bij bent. Je voelt het, het jeukt. Ik heb nooit de schaar/pinzette gebruikt. Wel gewoon met een druppel olie of alcohol verdoven (de teek :lol: ) en tegen de klok in uitdraaien voorzichtig zodat het hoofdje er niet achterblijft.
Cisca
Amerikakenner

Bericht door Cisca »

De angst voor teken lijkt me inderdaad de minst erge. We hebben hier in nederland een tekenplaag. Slangen en spinnen zou ik me eerder zorgen over maken
Silent Dream
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1
Contacteer:

Bericht door Silent Dream »

In plaats van lange broeken, kun je ook afritsbroeken meenemen. Lekker handig, je ritst zo de pijpen eraan wanneer het frisser wordt, of eraf wanneer het warmer wordt.
Info over mijn boeken:
http://www.suzannepeters.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ik had afgelopen weekend nog 2 teken na een flinke wandeling in de Eifel in Duitsland. Ik heb altijd een tekenpincet bij me en die dingen zijn dan zo verwijderd. Je moet het achteraf ontsmetten met alcohol. Doe je dit voordat je de teek verwijderd, dan kan ie juist nog z'n maaginhoud (dacht ik) kwijt. Als je een teek binnen 24 uur verwijderd is de kans op de ziekte van Lyme minimaal.

Wij nemen ook altijd van die wegwerpregenjasjes mee tijdens een wandeling. Ze nemen bijna geen plaats in en kosten bijna niets.
Overigens hebben we wel in de bagage een jas mee. Gewoon zo'n lichtgewicht windjack. Vooral in San Francisco was dit wel prettig maar wij hadden 'm bij Bryce ook aan. Het was er toen echt koud en regenachtig (16 graden).

Elly
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

houbi schreef:
KellyVG schreef:Hebben velen hier dit al meegemaakt? Vind het echt bangelijk!
Wel gewoon met een druppel olie of alcohol verdoven (de teek :lol: ) en tegen de klok in uitdraaien voorzichtig zodat het hoofdje er niet achterblijft.
Nooit een teek verdoven met wat dan ook, doordat hij dan verslapt, heb je nog kans dat hij zich "leeg"laat lopen en zo maak je kans om besmet te raken met de ziekte van Lyme. Altijd met een tekenpincet verwijderen.

Als een teek zich nog niet heeft vastgezet lijkt het op een spinnetje

Annie
KellyVG
Amerikakenner

Bericht door KellyVG »

Cisca schreef:De angst voor teken lijkt me inderdaad de minst erge. We hebben hier in nederland een tekenplaag. Slangen en spinnen zou ik me eerder zorgen over maken
Vertel meer aub? Op welke manier moet ik mij zorgen maken?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer