Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Veiligheid in LA
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Veiligheid in LA
Hallo allemaal. Weet iemand of er een site is waar omschreven staat waar je in LA beter niet kan komen gezien de onveiligheid? Of weet iemand daar meer over?
Alvast bedankt
http://www.raiuno.nl/spring06/usaindex.htm
Alvast bedankt
- jerbia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Re: Veiligheid in LA
Dit is een kaartje dat te vinden is op Google Earth, en waarop staat aangegeven waar in LA bendes zeer actief zijn.Reinv schreef:Hallo allemaal. Weet iemand of er een site is waar omschreven staat waar je in LA beter niet kan komen gezien de onveiligheid? Of weet iemand daar meer over?
Alvast bedankt

Zou er ook zo'n kaartje bestaan voor Amsterdam? Waarschijnlijk niet. Lijkt me dan een stuk gevaarlijker. Watts en South Central hebben de naam maar
diverse LA experts hebben me verzekerd dat er, zeker overdag, niets aan de hand is. Zo'n vraag wordt ook vaak gesteld over bv Zuid Afrika. Nou daar hebben we geheel zelfstandig een tijd rondgetoerd zonder ook maar iets gevaarlijks te hebben meegemaakt en al helemaal niet in de toeristengebieden. Als je op het verkeerde moment op de verkeerde plaats bent kan het overal gevaarlijk zijn, zelfs bij het vaticaan. Merkwaardig dat die vraag altijd bij LA gesteld wordt en zelden ergens anders. Schuld van Hollywood denk ik. De crimerates van San Francisco zijn net zo hoog (of laag) maar daar vraagt niemand naar.
diverse LA experts hebben me verzekerd dat er, zeker overdag, niets aan de hand is. Zo'n vraag wordt ook vaak gesteld over bv Zuid Afrika. Nou daar hebben we geheel zelfstandig een tijd rondgetoerd zonder ook maar iets gevaarlijks te hebben meegemaakt en al helemaal niet in de toeristengebieden. Als je op het verkeerde moment op de verkeerde plaats bent kan het overal gevaarlijk zijn, zelfs bij het vaticaan. Merkwaardig dat die vraag altijd bij LA gesteld wordt en zelden ergens anders. Schuld van Hollywood denk ik. De crimerates van San Francisco zijn net zo hoog (of laag) maar daar vraagt niemand naar.
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Hier nog wat aardige links
http://www.streetgangs.com/
http://www.knowgangs.com/gang_resources ... ps_001.htm
http://www.streetgangs.com/
http://www.knowgangs.com/gang_resources ... ps_001.htm
Wij dachten heel veilig in Westminster in een motel te zitten afgelopen jaar, de eerste avond was het echter al raak; een schietpartij voor de deur..... Het gekke is dat ik me nooit onveilig heb gevoeld!
Ook in Vegas was er een moord 2 blocks van ons hotel; je kijkt ernaar op tv maar op een of andere manier blijft het "ver" weg...
Ik heb me overigens alleen niet zo prettig gevoeld in Pomona; daar zaten we vorig jaar in Motel 6 en die werd voor hele andere doeleinde gebruikt dan slapen...
Daar stonden op een nacht ook 2 hele grote donkere mannen voor onze deur die op zoek waren naar iemand. Met een slaapdronken hoofd heeft manlief toen toch de deur opengedaan (mede omdat ze bonkte en riepen: Fire in the hallway!) Toen ze zagen dat hij niet was wie ze zochten maakte ze zich met een smoes uit de voeten en hoorde ik ze zeggen: It's some white dude..
Al met al voel ik me toch nog steeds veilig in L.A. hoor!
Manon
Ook in Vegas was er een moord 2 blocks van ons hotel; je kijkt ernaar op tv maar op een of andere manier blijft het "ver" weg...
Ik heb me overigens alleen niet zo prettig gevoeld in Pomona; daar zaten we vorig jaar in Motel 6 en die werd voor hele andere doeleinde gebruikt dan slapen...

Daar stonden op een nacht ook 2 hele grote donkere mannen voor onze deur die op zoek waren naar iemand. Met een slaapdronken hoofd heeft manlief toen toch de deur opengedaan (mede omdat ze bonkte en riepen: Fire in the hallway!) Toen ze zagen dat hij niet was wie ze zochten maakte ze zich met een smoes uit de voeten en hoorde ik ze zeggen: It's some white dude..
Al met al voel ik me toch nog steeds veilig in L.A. hoor!
Manon
- californiaman
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Overal moet je alert erop zijn, de namen zoals Watts, South Central, Inglewood, Compton,
Willow Brook, East LA etc etc, zijn altijd het meest berucht, maar je moet ook uitkijken in bv Hollywood of Anaheim. Wij reden eens door Hollywood, 8 jaar geleden, ik was toen 14 jaar en was samen met mijn ouders, we kwamen er binnen rijden was mooi om de letters te zien liggen, we kwamen er dieper en dieper in en het werd steeds maar rustiger op straat en leek of het verlaten was wat ook niet echt een veilig gevoel gaf. Toen zijn we ook maar omgedraaid.
De mensen generaliseren bv Inglewood of East LA dat het er overal stikt van de gangs, maar het heeft ook zijn betere delen. Wij hadden toen een Howard Johnson hotel in Inglewood, erg net hotel, (ik heb er zelfs toen alleen op straat gelopen om er schuin tegen over drinken te halen), en er lag echt een mooi winkelcentrum bij in de buurt een paar straten verder, maar als je via de Manchester ave richting de interstate reed werd het minder mooi. je moet het gewoon zelf aanvoelen als je door LA heen rijdt. Wanneer het in een buurt rustiger wordt, smeriger en meer verlaten gaat uit zien, dan weet je dat je beter kunt omdraaien.
Dus ik wil maar zeggen, overal moet je alert zijn en uitkijken.
Willow Brook, East LA etc etc, zijn altijd het meest berucht, maar je moet ook uitkijken in bv Hollywood of Anaheim. Wij reden eens door Hollywood, 8 jaar geleden, ik was toen 14 jaar en was samen met mijn ouders, we kwamen er binnen rijden was mooi om de letters te zien liggen, we kwamen er dieper en dieper in en het werd steeds maar rustiger op straat en leek of het verlaten was wat ook niet echt een veilig gevoel gaf. Toen zijn we ook maar omgedraaid.
De mensen generaliseren bv Inglewood of East LA dat het er overal stikt van de gangs, maar het heeft ook zijn betere delen. Wij hadden toen een Howard Johnson hotel in Inglewood, erg net hotel, (ik heb er zelfs toen alleen op straat gelopen om er schuin tegen over drinken te halen), en er lag echt een mooi winkelcentrum bij in de buurt een paar straten verder, maar als je via de Manchester ave richting de interstate reed werd het minder mooi. je moet het gewoon zelf aanvoelen als je door LA heen rijdt. Wanneer het in een buurt rustiger wordt, smeriger en meer verlaten gaat uit zien, dan weet je dat je beter kunt omdraaien.
Dus ik wil maar zeggen, overal moet je alert zijn en uitkijken.
-
- Amerikafan
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Dat is geen enkel probleem. Gewoon gezond verstand gebruiken in Los Angeles. Hollywood en Beverly Hills is al helemaal geen probleem.marijnham schreef:We wilden zelf graag door Holywood en Beverly Hills rijden, maar is dit wel zo verstandig?
Maar las ik niet dat jullie met een camper reizen? Ik weet niet of dat wel zo verstandig is. Maar misschien kunnen de camper-reizigers daar meer over vertellen. Lijkt mij niet zo handig om daarmee door Los Angeles te touren.
Roland
We gaan inderdaad met een camper rijden. Het plan is om vanaf Santa Monica door LA te rijden naar Palm Springs.Coyote schreef:Dat is geen enkel probleem. Gewoon gezond verstand gebruiken in Los Angeles. Hollywood en Beverly Hills is al helemaal geen probleem.marijnham schreef:We wilden zelf graag door Holywood en Beverly Hills rijden, maar is dit wel zo verstandig?
Maar las ik niet dat jullie met een camper reizen? Ik weet niet of dat wel zo verstandig is. Maar misschien kunnen de camper-reizigers daar meer over vertellen. Lijkt mij niet zo handig om daarmee door Los Angeles te touren.
Roland
veiligheid in l.a.
Hallo Yeehaw
Is het dan niet veilig rond Watts Towers .Dit was anders voorzien in ons programma
Is het dan niet veilig rond Watts Towers .Dit was anders voorzien in ons programma
Watts Tower is geopend van vrijdagmiddag t/m zondag. Je kan er met de metro naar toe maar ook gewoon met de auto. Het beste is met de auto. Je kan in de straat parkeren. Ik heb mensen uit LA gevraagd (via Tripadvisor) omtrent de veiligheid bij Watts Tower en zij zeiden dat het er veilig was maar er werd wel aangeraden beter niet met de metro te gaan omdat je dan nog een eindje moet lopen alhoewel ze zeiden dat ook dan het risico niet groot was. Ik ga er dit jaar ook naar toe waarschijnlijk op een zondag. Wij wilden WT al in 1992 bezoeken maar zaten toen in de Rodney King rellen en was er oorlog in LA.
YH
YH
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 5629 Weergaves
-
Laatste bericht door Almere vak V