Bright angel trail

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Marcenan
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 mar 2006, 16:22
Locatie: Zeeland

Bright angel trail

Bericht door Marcenan »

Vorig jaar september hebben wij een rondreis gedaan met een camper,
SF-Yosemite-Death valley-LV-Zion-Bryce-Grandcanyon-Joshuatree-kustroute terug naar SF.
In de grand canyon hebben we de Bright angel trail gelopen tot het 3 mile house.
Volgende keer Amerika willen we graag een andere route doen bv
LA 2/3 dagen
Grand canyon
Monument valley
canyonlands
arches
en dan op een of andere manier naar yellowstone

maargoed het gaat even over de grand canyon, wij zouden dan graag bright angel afdalen naar "phantom ranch" en weer naar boven via de "south kaibab trail".
Heeft iemand hier ervaring mee ? of informatie hoe we overnachtingen in de GC kunnen boeken?


Afbeelding
OlivierD
Amerikafan
Berichten: 240
Lid geworden op: 12 sep 2006, 09:52
Locatie: Nieuwpoort / België

Bericht door OlivierD »

Wat ik weet is dat je 1 dag nodig hebt om de canyon in af te dalen en de volgende dag terug naar boven komt. We waren ook eerst van plan om deze trip te doen , maar doen dit uiteindelijk niet. Wel heb ik volgende link nog bijgehouden ivm. overnachting Phantom Range:

Ik weet dat je van 13 maanden tevoren al kan reserveren

http://www.grandcanyonlodges.com/Phantom-Ranch-704.html


Je kan ook met de tent overnachten op de bodem,, maar je hebt dan ook een permit nodig dacht ik. Op volgende link vind je meer info:

http://www.bobspixels.com/kaibab.org/bc/gc_trail.htm

Nog meer info over Grand Canyon:

http://www.bobspixels.com/kaibab.org/
mrloes
Amerikafan
Berichten: 372
Lid geworden op: 26 sep 2006, 11:33
Locatie: Nbr.

Bericht door mrloes »

Ik heb geen ervaring of informatie toe te voegen maar vraag me af of je dan per muildier af wilt dalen? Zo ja - geniet ervan! Lijkt me echt machtig mooi, sowieso zijn muildieren (én ezels) prachtig ...
Wij slapen in juni 2 nachten in Bright Angel Lodge en voor zover ik weet starten daar de 'mule trips' dus ik hoop er tijdens ons verblijf minsten 1 te zien, te aaien ...
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Bericht door Rob »

mrloes schreef:Ik heb geen ervaring of informatie toe te voegen maar vraag me af of je dan per muildier af wilt dalen? Zo ja - geniet ervan! Lijkt me echt machtig mooi, sowieso zijn muildieren (én ezels) prachtig ...
Wij slapen in juni 2 nachten in Bright Angel Lodge en voor zover ik weet starten daar de 'mule trips' dus ik hoop er tijdens ons verblijf minsten 1 te zien, te aaien ...
Ook met die ezeltocht blijf je een nacht onder in de Canyon slapen en kom je de volgende dag weer naar boven.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7930
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Rob schreef:
mrloes schreef:Ik heb geen ervaring of informatie toe te voegen maar vraag me af of je dan per muildier af wilt dalen? Zo ja - geniet ervan! Lijkt me echt machtig mooi, sowieso zijn muildieren (én ezels) prachtig ...
Wij slapen in juni 2 nachten in Bright Angel Lodge en voor zover ik weet starten daar de 'mule trips' dus ik hoop er tijdens ons verblijf minsten 1 te zien, te aaien ...
Ook met die ezeltocht blijf je een nacht onder in de Canyon slapen en kom je de volgende dag weer naar boven.
Kan,maar hoeft niet.
Er zijn ook dagtochten zonder overnachting per ezel.
Wel een jaar van te voren reserveren graag.
Jenneke
Amerika-ontdekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 09 mei 2004, 10:35
Locatie: Gorinchem

Bericht door Jenneke »

Hallo,

wij hebben in 2005 de Grand Canyon afgedaald en de volgende dag weer omhoog geklommen. We waren op de bodem op 4 juli, een leuke bijkomstigheid. Je kunt of een permit aanvragen om te kamperen (dit kan/kon vanaf de 1e van de maand in de maand die 4 maanden ligt voor de aankomstdatum) óf je reserveert een cabin of een slaapplaats in de slaapzaal. Daarnaast moet je een aantal maanden of weken van tevoren een diner reserveren op phantom range met een bepaalde aankomsttijd. Je moet dan echt op tijd aankomen anders zijn de deuren gesloten. (al maken ze wel uitzonderingen, deden ze bij ons ook)

Wij hadden een permit om te kamperen en zijn tijdens de rondreis blijven bellen voor een cabin of een slaapplaats. Omdat heel veel mensen al 24 (!) maanden van tevoren een plaats reserveren zijn er ook relatief veel annuleringen vlak van tevoren. Wij hadden dan ook even het geluk dat er een cabin vrij was maar toen viel de verbiding weg en helaas ook onze reservering. Vervolgens hadden we een dag later een plaats in de slaapzaal. (je slaapt hier met mannen en vrouwen apart en het is piepklein en gehorig...)

Houdt er rekening mee om erg vroeg te vertrekken zowel op de afdaling als de terugweg. Wij zijn de afdaling midden op de dag begonnen, het was op 4 juli en op de bodem was het 50 graden. Je loopt dus steeds meer de hitte tegemoet. We waren dan ook wel een van de laatste die aankwamen en zijn zelfs wat onwel geworden (rillen, warm/koud etc). Op de eerste helft van de trail zijn er voldoende drink/waterplaatsten (de meesten mensen lopen alleen dit gedeelte) maar in de 2e helft niet meer. Neem dus steeds voldoende flessen water mee en maak al je kleding nat in de rivieren.

Het ligt ook aan het weer, wanneer je gaat, maar het blijft een ongelooflijk mooie tocht. Opstaan in phantom range en om 4 uur in de ochtend gaan lopen en de zon zien opkomen, dat moet je gezien hebben!

Heel veel plezier met de tocht en als je nog vragen hebt hoor ik het wel.

P.s. wij zijn zowel heen als terug via de bright angel trail gegaan. Er wordt aangeraden om de south kabab trail te gebruiken voor de afdaling aangezien dit een steiler en dus sneller pad is en de bright angel trail terug. De kabab trail heeft echter ook veel minder schaduw dus om als terugweg te gebruiken niet echt geschikt en de bright angel trail is wat dat betreft ook al redelijk zwaar.

Groetjes,

Jenneke
2007 voor de 3e keer USA!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer