grand canyon-page

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
y120194
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:01

grand canyon-page

Bericht door y120194 »

Weet iemand van jullie misschien hoe lang de reistijd is tussen de grand canyon en page?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Groetjes
Anita
Gebruikersavatar
jerbia
Amerika-expert
Berichten: 4080
Lid geworden op: 11 okt 2006, 13:41
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: vlakbij 's-Hertogenbosch

Bericht door jerbia »

De totale afstand is 225 km, zuivere reistijd 2 uur en 52 minuten.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Erika
Amerikakenner
Berichten: 1000
Lid geworden op: 30 apr 2005, 16:38
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Erika »

Dat zul je wel niet gaan halen hoop ik want dan heb je heleboel mooie plaatsen om te kijken gemist. :D
Want onderweg zul je nog lange tijd uitlopers van de Canyon zien, ook al ben je het nationale park al uit.
Tot vlak voor Page heb je nog plaatsen waar je naar de Canyon kunt.
Erika.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Erika schreef:Dat zul je wel niet gaan halen hoop ik want dan heb je heleboel mooie plaatsen om te kijken gemist. :D
Is dat zo? Wat ik mij van deze weg kan herinneren dat ik het één van de saaiste stukken weg in Amerika vond. :? Het landschap ziet er saai en dor uit. Ik ben destijds dan ook vlot doorgereden.

Ik ben ook eens via Marble Canyon (Alt-89) van de Grand Canyon naar Kanab, UT gereden en dat vond ik wel een mooi stuk. Maar goed daar ging de vraag niet over. :wink:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Erika
Amerikakenner
Berichten: 1000
Lid geworden op: 30 apr 2005, 16:38
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Erika »

het ligt er aan van welk punt van de Grand Canyon je naar Page gaat rijden.
Ik moet zeggen dat de rit langs de South rim en van daar het park uit me echt beviel.
Als je zegt het stuk het stuk na Desert View daar heb je wel wat gelijk in alhoewel je hier en daar ook wel een paar leuke stukjes tegen komt met uitlopers die wijzen op de grote scheuren in het landschap.
Soms moet je even een stukje van de weg af en kun je mooi een blik werpen in die scheuren.
Alleen doen als je nog geen genoeg hebt van de Canyon.
Op deze weg kom je nogal wat van de verlaten indiaanse tentjes tegen.
Verder is de weg zelf wat saai maar kijk gewoon naar de linkerkant en je ziet toch best wel mooie plekjes.
En het laatste stuk de berg op voor page heb je ook een machtig mooi uitzicht en moet je even stoppen op de grote parkeerplaats.
Hier hebben wij ook nog de zonsondergang meegepakt.
En dan op richting de drie schoorstenen van Page.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding.
Erika
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Erika schreef:het ligt er aan van welk punt van de Grand Canyon je naar Page gaat rijden.
Ik moet zeggen dat de rit langs de South rim en van daar het park uit me echt beviel.
Als je zegt het stuk het stuk na Desert View daar heb je wel wat gelijk in alhoewel je hier en daar ook wel een paar leuke stukjes tegen komt met uitlopers die wijzen op de grote scheuren in het landschap.
Soms moet je even een stukje van de weg af en kun je mooi een blik werpen in die scheuren.
De rit langs de South Rim is inderdaad zeer de moeite waard. Het stuk wat ik echt saai vond was het stuk vanaf Cameron. Nooit geweten dat je hier van de weg af kunt. Een volgende keer zal ik erop letten! :D

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Erika
Amerikakenner
Berichten: 1000
Lid geworden op: 30 apr 2005, 16:38
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Erika »

ja je kunt enkele van die weggetjes inrijden die volgens mij nog van de oude weg zijn.
Nu rij je over een vlakke weg maar er zijn nog een paar stukken waar je de oude weg op kunt en soms na een paar honderd meter kom je dan vrij kort in de buurt van de scheuren.
ik vond het wel leuk om even van die hoofdweg af te gaan en te gaan snuffelen.
het laatste stuk vanaf Cameron schiet ook niet echt op totdat je boven op die berg komt net voor Bitter Springs en even de benen gaat strekken en genieten van het uizicht.
Erika
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7932
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Coyote schreef:
Erika schreef:Dat zul je wel niet gaan halen hoop ik want dan heb je heleboel mooie plaatsen om te kijken gemist. :D
Is dat zo? Wat ik mij van deze weg kan herinneren dat ik het één van de saaiste stukken weg in Amerika vond. :? Het landschap ziet er saai en dor uit. Ik ben destijds dan ook vlot doorgereden.


Roland

Het allerergste is als je naar Monument Valley gaat vanaf de GC....dodelijk saai.
Ellen147
Amerika-ontdekker
Berichten: 42
Lid geworden op: 29 jan 2007, 22:34
Contacteer:

Bericht door Ellen147 »

Vlak voor Page heb je ook de Horseshoe Bend, dat is een hoefijzervormige bocht in de Colorado, die je daar vanaf de klif kunt bekijken. Het gaat daar loodrecht naar beneden en er staan geen hekken oid dus ik ben op mijn buik naar de rand gekropen voor de foto's (beetje hoogtevrees!!). Heel indrukwekkend en zeker de wandeling waard!

ellen
y120194
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:01

grand canyon-page

Bericht door y120194 »

Bedankt voor jullie reacties. Wij vertrekken inderdaad vanaf de South rim. Wij willen graag in Page de Antelope canyon bekijken en we vroegen ons af of we daar ongeveer op het middaguur kunnen zijn. Als ik het goed begrijp is dat wel haalbaar.
Groetjes
Anita
Gebruikersavatar
hekkie
Amerika-expert
Berichten: 14467
Lid geworden op: 31 mar 2004, 14:40
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Assen
Contacteer:

Re: grand canyon-page

Bericht door hekkie »

y120194 schreef:Bedankt voor jullie reacties. Wij vertrekken inderdaad vanaf de South rim. Wij willen graag in Page de Antelope canyon bekijken en we vroegen ons af of we daar ongeveer op het middaguur kunnen zijn. Als ik het goed begrijp is dat wel haalbaar.
Groetjes
Anita
Dat is zeker haalbaar als je op tijd vertrekt. De afstand tussen Desert View (East entrance) en Page is precies 115 mijl en 2:20 uur rijden. Je hebt dan ook nog wel eventjes tijd om een keer uit te stappen bij een van "zijweggetjes" waar Erika het over heeft.

Het gaat hierbij niet om de Colorado River zelf, maar om de kloof die de Little Colorado (een zijrivier) heeft uitgeslepen. Deze rivier loopt (kronkelend) parallel met de SR 64 waar je op rijdt vanaf de Grand Canyon naar Cameron.

Het landschap is vlak en oogt misschien saai, maar als je goed oplet zie je aan je linkerhand de kloof van de Little Colorado lopen. Via grote borden langs de kant van de weg wordt verwezen naar de div. uitzichtpunten. Hier staan dan ook meestal Indianen met stalletjes waar ze hun handwerk (sieraden en aardewerk) verkopen.

Het is beslist de moeite waard om bij een van deze uitzichtpunten te stoppen, van het uitzicht te genieten en om wat foto's te maken. Het kost je hooguit een kwartier en is een mooie onderbreking van de trip.

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Erika
Amerikakenner
Berichten: 1000
Lid geworden op: 30 apr 2005, 16:38
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Erika »

De Horseshoe Bend is het mooiste te zien als de zon hoog aan de hemel staat.
Je krijgt dan de beide kanten mooi in het licht.
Het is maar een klein stukje van de weg af en na een goed kwartier sta je aan de rand.
Afbeelding.

Wij hebben eerst de fototour gedaan in de Antelope Canyon en verder op de middag de HorseShoe Bend,maar het was al half september dus het licht was niet ideaal.
Erika
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door vana »

De Little Colorado Gorge is inderdaad de moeite waard.

Onze foto's van het stuk van Grand Canyon tot Page kun je hier bekijken: http://albums.pixagogo.com/2882734191

Marjon
mrloes
Amerikafan
Berichten: 372
Lid geworden op: 26 sep 2006, 11:33
Locatie: Nbr.

Bericht door mrloes »

Vraag:
staat de Horseshoe Bend aan gegeven?
Moet je entree betalen?
Niet dat dat erg is hoor, vraag het me gewoon ff af.
Is het een druk bezocht "iets"?
Gebruikersavatar
Henriëtte
Amerika-expert
Berichten: 2555
Lid geworden op: 23 dec 2004, 20:17
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Horseshoe Bend is makkelijk te vinden, Marloes. Neem vanuit Page Interstate 89 in zuidelijke richting. Je steekt de kruising met Interstate 98 over, en ongeveer 1 mijl verder begint de korte zijweg naar Horseshoe Bend. Die staat goed aangegeven. Aan het einde van de zijweg kan je parkeren, en daarna ga je te voet naar het uitkijkpunt. Toen wij daar vorig jaar waren hebben we ongeveer 10 andere mensen gezien, niet echt druk dus. En je hoeft geen entreegeld te betalen.
Als je de kans hebt, dan moet je hier zeker even naar toe gaan. Het is echt een schitterende plek!
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
KellyVG
Amerikakenner
Berichten: 433
Lid geworden op: 12 mar 2007, 21:52
Locatie: Wetteren

Bericht door KellyVG »

Henriëtte schreef:Horseshoe Bend is makkelijk te vinden, Marloes. Neem vanuit Page Interstate 89 in zuidelijke richting. Je steekt de kruising met Interstate 98 over, en ongeveer 1 mijl verder begint de korte zijweg naar Horseshoe Bend. Die staat goed aangegeven. Aan het einde van de zijweg kan je parkeren, en daarna ga je te voet naar het uitkijkpunt. Toen wij daar vorig jaar waren hebben we ongeveer 10 andere mensen gezien, niet echt druk dus. En je hoeft geen entreegeld te betalen.
Als je de kans hebt, dan moet je hier zeker even naar toe gaan. Het is echt een schitterende plek!
Als we van Monument Valley komen, kunnen we dan de 98 blijven volgen tot aan de kruising met de 89, en dan daar naar links?
Erika
Amerikakenner
Berichten: 1000
Lid geworden op: 30 apr 2005, 16:38
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Erika »

Klopt,en dan is het nog maar een klein stukje naar de Horseshoe Bend die dan aan de linkerkant ligt.
Word aangegeven met de kleine bordjes.
Erika
KellyVG
Amerikakenner
Berichten: 433
Lid geworden op: 12 mar 2007, 21:52
Locatie: Wetteren

Bericht door KellyVG »

Erika schreef:Klopt,en dan is het nog maar een klein stukje naar de Horseshoe Bend die dan aan de linkerkant ligt.
Word aangegeven met de kleine bordjes.
Erika
Euh, ik dacht ergens gelezen te hebben dat hij rechts ligt?
Erika
Amerikakenner
Berichten: 1000
Lid geworden op: 30 apr 2005, 16:38
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Erika »

Je hebt gelijk., sorry my mistake.
Ze hebben hem verplaatst,nee zonder gekheid hij ligt inderdaad aan de rechterzijde komende vanuit Page.
Een klein stukje van de weg af ,het bergje over en je ziet het mooie gat in de grond.
Ik vind hem persoonlijk mooier dan de Goosenecks maar daar heb je iets meer bochten.
Erika
Gebruikersavatar
jerbia
Amerika-expert
Berichten: 4080
Lid geworden op: 11 okt 2006, 13:41
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: vlakbij 's-Hertogenbosch

Bericht door jerbia »

Erika schreef: .
Ze hebben hem verplaatst
:hilarious:
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer