Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

17-mile drive (HW 1) een richting?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
aspers
Amerikafan

17-mile drive (HW 1) een richting?

Bericht door aspers »

Wij gaan in september naar Zuid/West en gaan 2 dagen over de HW1. Ik zag dat de 17-mile drive ongeveer 3 uur in belag neemt.

Maar kun je deze route maar in 1 richting rijden? Of kun je ook da andere kant op. Want dan zouden wij meteen naar 'the lone cypres' rijden, dat lijkt ons het mooiste.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: 17-mile drive (HW 1) een richting?

Bericht door Rob »

aspers schreef:Wij gaan in september naar Zuid/West en gaan 2 dagen over de HW1. Ik zag dat de 17-mile drive ongeveer 3 uur in belag neemt.

Maar kun je deze route maar in 1 richting rijden? Of kun je ook da andere kant op. Want dan zouden wij meteen naar 'the lone cypres' rijden, dat lijkt ons het mooiste.
Is inderdaad 1richtingsverkeer, ik dacht van noord naar zuid
aspers
Amerikafan

Bericht door aspers »

Daar was ik dus al bang voor... En je bent echt 3 uur onderweg?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Drie uur lijkt me veel, ik zou eerder denken aan 1 uur, maar het is wel lang geleden dat wij het gedaan hebben.

Ter illustratie (ik kan de drive niet aangeven in Streets & Trips): voor onderstaande route wordt 25 minuten gerekend.

Afbeelding

Marianne
aspers
Amerikafan

Bericht door aspers »

Oh gelukkig... ik kwam hier op het forum ergens tegen dat je er 3 uur voor moest uittrekken. Dat zou ik erg zonde vinden omdat we maar 2 dagen op HW1 zijn.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zit me net af te vragen of ik duidelijk genoeg geweest ben: de route die hierboven getekend is, is een benaderig, de 17 mile drive ligt langs de kust, dus is wel langer dan Streets & Trips hier aangeeft. Maar geen 3 uur lijkt me, dat is misschien als je vanuit het zuiden komt en dus een rondje moet maken? Maar zelfs dan vind ik 3 uur erg lang.

Marianne
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

aspers schreef:Oh gelukkig... ik kwam hier op het forum ergens tegen dat je er 3 uur voor moest uittrekken. Dat zou ik erg zonde vinden omdat we maar 2 dagen op HW1 zijn.
Drie uur rijden is inderdaad niet zo, maar met de stops die je onderweg maakt en eventueel luncht, kom je aan die drie uur ;)

Zie hieronder voor de 'points of interest'. Als je elke stop wilt doen, ben je een tijdje onderweg, gok ik... vandaar dus..

Afbeelding

Ik gok overigens dat het rijden hiervan, zonder stops, een uurtje in beslag zal nemen...
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

In 2004 heb ik de 17-mile drive ook gereden. Ik heb even de foto's bekeken die ik toen gemaakt heb (om zo de tijd te berekenen) en volgens mij heb ik er toen ruim een uur over gedaan. Op diverse plaatsen heb ik toen een stop gemaakt en heb mij niet gehaast. De enige plek waar ik toen niet gestopt ben was bij The Lone Cypres omdat het daar gigantisch druk was en het hele parkeerterrein vol stond. :?

@ Marianne: volgens mij loopt de route niet "binnendoor" zoals op jouw kaartje maar vlak langs de kust. De weg vlak langs de kust wordt in Streets & Trips nl. aangegeven als de 17-mile drive. :wink:

Roland

Edit: Ik zie dat SpaceAce nu een goed kaartje heeft geplaatst.
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Coyote schreef: @ Marianne: volgens mij loopt de route niet "binnendoor" zoals op jouw kaartje maar vlak langs de kust. De weg vlak langs de kust wordt in Streets & Trips nl. aangegeven als de 17-mile drive. :wink:

Roland
Het lukte mij niet om Streets & Trips die route te laten nemen, dit was een benadering (zoals vermeld) te illustratie.

Marianne
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

het is mij nooit duidelijk geworden of de 17-mile drive nou voor of na monterey begint maar zo te zien begint hij in Monterey en eindigt in Carmel?

Wij twijfelen nog steeds of we nou in Monterey of Big sur zullen overnachten. Maar als we dus in Monterey overnachten zou die 17-miles drive de volgende ochtend plaatsvinden en dan heb je kans op mist natuurlijk en dat is zonde....misschien toch maar doorrijden dan.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Iris_1982 schreef:Wij twijfelen nog steeds of we nou in Monterey of Big sur zullen overnachten. Maar als we dus in Monterey overnachten zou die 17-miles drive de volgende ochtend plaatsvinden en dan heb je kans op mist natuurlijk en dat is zonde....misschien toch maar doorrijden dan.
Als je niet al te laat in Monterey bent (voor 19.00 uur) kun je de 17-miles drive natuurlijk ook dan nog rijden. Misschien is dat wel extra mooi met de ondergaande zon. Je rijdt 'm in ruim een uur. Als je wacht tot 's ochtends heb je inderdaad grote kans dat je 'm in de mist rijdt. Dat geldt ook voor de rest van de kust. Mocht het mistig zijn, zou ik in ieder geval wat anders doen totdat de mist optrekt. Anders mis je heel veel moois van de kust.

De mist trekt meestal in de loop van de ochtend op. Afgelopen zomer was het mistig totdat ik in Santa Cruz was (ik kwam vanaf San Francisco). Rond een uur of 10.30 uur was de mist vrijwel opgetrokken. Ik stond toen op de pier bij Santa Cruz en zag de mist "verdwijnen".

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
KellyVG
Amerikakenner

@SpaceAce

Bericht door KellyVG »

Het kaartje dat jij hier plaats, daarbij lijkt toch dat de route langs het binnenland terugkeert naar Montery?
totonka
Amerika-ontdekker
Contacteer:

17 mile drive

Bericht door totonka »

Het is wel al lang geleden in 1992 maar ik weet nog dat het erg mooi was maar niet zo lang duurde,we zijn een paar keer gestopt om alles goed te bekijken en ik dacht dat je er inderdaad zo"n uur over doe.
het is wel de moeite waard,je moet wel wat ik nog herinder door een soort poortjes waar wij toen 5dollar voor betaalde en dan krijg je een kaart van de weg.
Veel plezier als je gaat
Goetjes Ria
Wij mijn man en dochter zijn al veschillende keren in de usa geweest en het blijf trekken we zijn aan het sparen om over 3jaar voor zeker 5 weken te gaan.
UsaDutch
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door UsaDutch »

Wij hebben de 17 mile drive vorig jaar gedaan, zie video via deze link;
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 196#117196

Op de video is ook de bekende "lone cypres" te zien.

Volgens mij was het twee richting verkeer of ik moet me wel heel erg vergissen. Je kunt het in een uur doen als je niet teveel stopt onderweg, wij vonden het de moeite waard.
**Klaas** http://dutcheagle.com" onclick="window.open(this.href);return false;
KellyVG
Amerikakenner

17-mile drive

Bericht door KellyVG »

Maar kan nu iemand het kaartje dat SpaceAce hier plaatste, verklaren? Want daarop lijkt het dat de weg terugkeert naar Montery...
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: 17-mile drive

Bericht door SpaceAce »

KellyVG schreef:Maar kan nu iemand het kaartje dat SpaceAce hier plaatste, verklaren? Want daarop lijkt het dat de weg terugkeert naar Montery...
Ik had het dus hier gelezen dat hij in Monterey begon en Carmel eindigden, maar officieel is het een volledig rondje. Hij begint dus onder Monterey bij de snelweg (en officieel eindigd de route daar dus ook weer), zie onderstaand kaartje

Bij de paarse stip, daar begint de route...

Afbeelding
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Pushkin
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Pushkin »

Ik heb hierbij dan ook een vraagje...
De kustroute is bij ons het einde van de reis, dus zover zit ik nog niet wat betreft het "inplannen" van activiteiten of must-sees, hoewel ik al wel een paar tips had genoteerd en opgeslagen van het forum hier :wink:

Maar wij komen van Cambria om dan de route te vervolgen naar Monterey.

Als volgt dus:

24/09 (maandag) LA-Santa Barbara
25/09 (dinsdag) Santa Barbara - Cambria
26/09 (woensdag) Cambria - Monterey
27/09 (donderdag) Monterey - SF
28/09 (vrijdag) SF - AMS - Brussels

Zoals ik al zei, er werd nog niet meteen iets ingevuld voor dit stukje qua activiteiten (Cambria & Monterey) maar misschien kan iemand een voorstel doen hoe we in ons geval best de 17-mile drive doen?
Of is dit een uitgesloten zaak omdat we van de andere richting komen (zuiden)?

Thanks alvast! :)
mei/juni 2017: Hawai & Vegas!
aug/september 2017: Amalfikust, Italië
http://www.2discover.be
zrx1100
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door zrx1100 »

Wij vonden de 17-mile drive niet echt de moeite als je ziet wat er nog allemaal te beleven is aan Highway1...
Ik ben er dan ook na een kwartiertje afgereden en heb meer genoten van de vergezichten die je wat verder hebt.
Wij kwamen van SF en reden richting LA, in de late namiddag en valavond: aanrader!
mei 2003: LA
september 2004: San Fransisco-Hwy1-Goldroute-Sacramento-Napa Valley-SFO
mei 2005: LA-Death Valley-Vegas-Canyons-Monument Valley-Tombstone-San Diego-LA en alles ertussen
mei 2006: NY-Toronto-NY
oktober 2007: Texas (Dallas-Austin-S Antonio)
KellyVG
Amerikakenner

Re: 17-mile drive

Bericht door KellyVG »

SpaceAce schreef:
KellyVG schreef:Maar kan nu iemand het kaartje dat SpaceAce hier plaatste, verklaren? Want daarop lijkt het dat de weg terugkeert naar Montery...
Ik had het dus hier gelezen dat hij in Monterey begon en Carmel eindigden, maar officieel is het een volledig rondje. Hij begint dus onder Monterey bij de snelweg (en officieel eindigd de route daar dus ook weer), zie onderstaand kaartje

Bij de paarse stip, daar begint de route...

Afbeelding

Mij is het nog altijd niet volledig duidelijk. Officieel keert hij dus terug naar hetzelfde punt? Maar de meesten rijden hem dus van in Montery tot Carmel?
Pete99
Amerikafan

Bericht door Pete99 »

Er zijn een aantal punten om de drive te beginnen, maar je hoeft 'm niet helemaal te rijden, vandaar dat sommige mensen op een andere plek eindigen dan beginnen. Je rijdt gedeeltelijk door een woonwijk en je kan dan zelf beslissen of je de drive verder wilt af rijden of, als je het wel gezien hebt, dat je doorrijdt naar je volgende bestemming.
En voor zover ik mij kan herinneren is het zeker niet helemaal eenrichtingsverkeer!!!

Verder vond ik 'm zeker de moeite waard. Er zijn een paar geweldige (vooral bij punt 14 geloof ik!) uitzichtpunten!!

En Pushkin, het maakt niet uit of je uit het noorden of uit het zuiden komt. Je begint dan waarschijnlijk bij een ander punt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer