Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Fietsen in Sedona
Fietsen in Sedona
In Sedona liggen de trails en bezienswaardigheden een eindje uit elkaar. Aangezien we met een camper reizen en in Sedona op een campground verblijven, zou ik graag van het ene naar het andere punt met een fiets gaan. Dat scheelt weer in rijden in drukte en parkeren. Is dit enigszins te doen met de fiets?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Fietsen in Sedona
Je kunt eens kijken hoe ver het is vanaf de camping naar de plaatsen die je wilt bezoeken. Wij zijn twee jaar geleden naar de West Fork van Oak Creek Canyon geweest en dat lijkt me vanuit Sedona niet fijn om te fietsen. De weg is nauw en niet overzichtelijk en ze zijn geen fietsen gewend. Het is ook niet echt vlak daar. Met Google streetview krijg je wel een goed beeld van de routes.
Marianne
Marianne
Welkom !
Welke campground heb je op het oog en welke trails wil je lopen ?
Paul
Welke campground heb je op het oog en welke trails wil je lopen ?
Paul
De camping is al geboekt; drie overnachtingen op Rancho in Sedona. We willen sowieso een bezoek brengen aan de Chapel ot Holy Cross, Crescent Moon, Devils Bridge en Soldiers Pass. En wat er nog meer bij kan.
Ah, geen “campground” dus, maar RV park. Ik zou de fiets alleen gebruiken om naar het dorp te gaan. Trails zoals naar Devils Bridge zijn al gauw een uurtje fietsen. Ook naar Slide Rock is best een eindje…. Het is er zeker niet vlak ook ! Zorg dat je heel vroeg op pad gaat, dan is er vast nog wel parkeerplek.
Haha, ben nog niet zo thuis in benamingen: camping, campground, rv park. Kortom: overnachtingsplek is in Sedona. Bedankt voor de info.
De meeste (nps) “campgrounds” liggen best wat buiten Sedona, vandaar mijn vraag. Ik dat geval had ik het gebruik van de fiets sowieso niet aangeraden…. Maar deze ligt vlakbij het dorpje, waar je dus wel naartoe kan met fiets. Wij hebben eens overwogen een paar dagen mountainbikes te huren daar, om zowel de trails te rijden als voor lokaal gebruik. Men raadde toen aan om mede auto/camper naar het/startpunt(en) te gaan…
Vanaf Rancho Sedona is het prima te wandelen naar het centrum en naar Tlaquepaque.
Sedona is ondertussen ook echt in een building boom gekomen, wat wat gekke situaties veroorzaakt. Heel Sedona lijkt wel een state park qua natuur en overal zijn wel mooie wandelroutes. Er zijn er nu overal nieuwe woonwijken. Dat heeft er dus ook voor gezorgd dat waar je vroeger naast de trail kon parkeren, nu ineens een woonwijk is. Dat betekent ook dat parkeerplaatsen schaarser zijn en je vaak niet meer bij de trails in de buurt kan parkeren en al helemaal niet met een RV.
Gelukkig hebben ze een goed functionerend (gratis) bus systeem, die je van centrale (grote) parkeerplaatsen (park&ride) brengen naar de diverse trailheads.
Zie daarvoor ook: https://sedonashuttle.com/trailhead-shuttles/ of Sedona Connect, waar ze je voor $2 pp je komen ophalen op de camping.
Anders is altijd nog een Uber / Lyft een oplossing.
Dit is dan wel voor Sedona en niet voor Oak Creek Canyon.
Sedona is ondertussen ook echt in een building boom gekomen, wat wat gekke situaties veroorzaakt. Heel Sedona lijkt wel een state park qua natuur en overal zijn wel mooie wandelroutes. Er zijn er nu overal nieuwe woonwijken. Dat heeft er dus ook voor gezorgd dat waar je vroeger naast de trail kon parkeren, nu ineens een woonwijk is. Dat betekent ook dat parkeerplaatsen schaarser zijn en je vaak niet meer bij de trails in de buurt kan parkeren en al helemaal niet met een RV.
Gelukkig hebben ze een goed functionerend (gratis) bus systeem, die je van centrale (grote) parkeerplaatsen (park&ride) brengen naar de diverse trailheads.
Zie daarvoor ook: https://sedonashuttle.com/trailhead-shuttles/ of Sedona Connect, waar ze je voor $2 pp je komen ophalen op de camping.
Anders is altijd nog een Uber / Lyft een oplossing.
Dit is dan wel voor Sedona en niet voor Oak Creek Canyon.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 8487 Weergaves
-
Laatste bericht door Timothy555
-
- 6 Reacties