Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kampeerplekken voor 7 personen (in één camper)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Mariekenu
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Kampeerplekken voor 7 personen (in één camper)

Bericht door Mariekenu »

Deze zomer willen wij met ons gezin van 7 personen (4 kinderen en vriendin oudste) een rondreis maken in de regio Los Angelos - San Fransisco - Las Vegas.
Tot onze verbazing meldt het reisbureau dat we niet met 7 personen op één plek kunnen staan (terwijl we in een 7-persoons camper slapen). In een post uit 2022 op dit forum las ik dat veel campings dit oha geen probleem vinden, helemaal als je allemaal in de camper slaapt, wat wel de bedoeling is. Wie heeft hier ervaring mee?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Kampeerplekken voor 7 personen (in één camper)

Bericht door Martin & Marianne »

Welkom op het forum!
Dit is een voorsteltopic. Het is niet de bedoeling om hier vragen te stellen. Ik zal een moderator vragen je bericht naar het juiste onderdeel te verplaatsen.
Wat je vraag betreft; ik denk dat het per camping/park verschilt wat de regels zijn. Als ik kijk bij Yosemite zie ik dat er maximaal 6 personen per plaats mogen staan.
People per Campsite
A maximum of six people (including children) are allowed per campsite.
Bron: https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/campregs.htm

Dat jullie allemaal in de camper slapen zal niet van belang zijn; jullie zullen allemaal van de faciliteiten van de camping gebruik maken. Of er gecontroleerd wordt is natuurlijk de vraag, in de praktijk zal het waarschijnlijk geen probleem zijn.
Zie hier en hier voor eerdere vragen en ervaringen hiermee.

Is het de bedoeling om in de parken te kamperen of willen jullie ook op commerciële campings staan? Wellicht zijn de regels daar anders. Boeken jullie de campings zelf? Dan kun je per camping zien wat de regels zijn.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 22 jan 2026, 23:12, 1 keer totaal gewijzigd.
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Luister niet teveel naar reisbureau's, maar kijk op de sites van de campings. Bij de campings in de nationale parken staat het erbij. Vaak mag je wel met meer, maar moet je dan extra betalen voor de extra personen.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

7 personen in een camper…hopelijk gaan er ook tentjes mee? Lijkt me erg krap anders?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer