Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Suggesties voor 3 dagen in de buurt van Las Vegas in februari?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Suggesties voor 3 dagen in de buurt van Las Vegas in februari?

Bericht door Big Al »

Ik moet voor mijn werk tijdens de laatste week van februari (2025) in Las Vegas zijn. Ik ben al een aantal keren in Las Vegas geweest en het boeit me helemaal niet.

Derhalve ben ik van plan om er een paar dagen aan vast te plakken om de natuur in te gaan. Auto huren en ergens in een Airbnb of zo te overnachten. Ik wil eigenlijk niet verder dan ongeveer 3-4 uur rijden naar mijn bestemming(en).

Ik ben vrij bekend met de regio, maar ik ben er nog niet eerder in de winter geweest.

Heeft iemand ervaring met deze omgeving in (eind) februari?

Suggesties?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Suggesties voor 3 dagen in de buurt van Las Vegas in februari?

Bericht door Martin & Marianne »

Je zou eens naar het 2020-verslag van Elly kunnen kijken op www.michelly.nl. Zij deden een rondje Las Vegas in februari.

Valley of Fire lijkt me geweldig dan. En een kijkje nemen bij St Thomas?
Death Valley is natuurlijk ook plezierig dan. En Red Rock Canyon. En Snow Canyon.

Marianne
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

Afgelopen februari van Death Valley en Valley of Fire gedaan: prachtig. Nog niet zo heet, relatief late zonsopkomst, goed kunnen wandelen. Het licht is ook wat anders dan in de zomer. Graad of 20-25 overdag en een frisse start van de dag.
Hadden ook maar paar dagen toen, maar als ik iets langer had gehad zou ik ook graag eens Zion en Bryce met sneeuw zien…
Kortom, keuze wellicht van het weer laten afhangen ?
Paul
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

Martin & Marianne schreef:
05 dec 2024, 00:42
Je zou eens naar het 2020-verslag van Elly kunnen kijken op www.michelly.nl. Zij deden een rondje Las Vegas in februari.

Valley of Fire lijkt me geweldig dan. En een kijkje nemen bij St Thomas?
Death Valley is natuurlijk ook plezierig dan. En Red Rock Canyon. En Snow Canyon.

Marianne
@Martin & Marianne - Bedankt voor de tips en de snelkoppeling naar het verslag van Michel en Elly! Het wordt nog moeilijk om te kiezen...
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

paulr schreef:
05 dec 2024, 08:19
Afgelopen februari van Death Valley en Valley of Fire gedaan: prachtig. Nog niet zo heet, relatief late zonsopkomst, goed kunnen wandelen. Het licht is ook wat anders dan in de zomer. Graad of 20-25 overdag en een frisse start van de dag.
Hadden ook maar paar dagen toen, maar als ik iets langer had gehad zou ik ook graag eens Zion en Bryce met sneeuw zien…
Kortom, keuze wellicht van het weer laten afhangen ?
Paul
@paulr Dankjewel - goed om te horen van iemand die er in die periode geweest is. Ik zal m'n Yaktrax meenemen voor het geval het Zion NP wordt. Death Valley / Valley of Fire lijkt me echter ook mooi. Dat heb ik voorheen alleen in juli gedaan (zonder A/C...).
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Death Valley is een goeie plek voor februari. Dicht bij Vegas, en er is heel veel te zien en te doen. Ben er zelf afgelopen oktober 6 dagen geweest, je hoeft je geen seconde te vervelen.
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

Bedankt voor de reacties - ik heb er zin in!

Nu nog even op tijd een vast contract zien te krijgen bij het bedrijf waar ik werk, anders gaat het niet door...
Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Trails »

Wij vonden Spring Mountain Ranch SP ook erg mooi.
Dit ligt op 20 mijl van Las Vegas.
https://www.schoutenjanssen.nl/nl/weste ... 0sept.html
lynn
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door lynn »

Je kunt Mount Charleston ook meepikken, aan de westkant van las Vegas. Een leuk klein bergplaatsje Wij waren er ook begin maart en er lag nog sneeuw. Een leuk contrast met Las Vegas en is maar drie kwartiertjes rijden.
Een uitstapje naar Oatman langs de route 66 vonden wij ook leuk, een voormalig mijnstadje met vrijlopende ezels en een mooie route door de heuvels.
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

@lynn - Bedankt, daar ga ik zeker naar kijken!
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

Uiteindelijk is het Death Valley geworden. Op zaterdag naar Las Vegas gevlogen, huurauto opgehaald en naar een Airbnb in Pahrump gereden.

De volgende dag rond een uur of twaalf naar Death Valley NP en daar de hele dag rondgereden/rondgekeken. Op maandag weer terug naar Las Vegas.

De vorige keer dat ik in Death Valley was waren we er met een motorhome en er zijn nogal wat zijwegen die je vanwege de lengte niet mag berijden. Twenty Mule Team Canyon was erg boeiend bijvoorbeeld. Artist Palette was ook zeer de moeite waard.

Helaas was de weg naar Scotty's Castle nog steeds afgesloten vanwege de overstromingen in 2023. Ze verwachten dat de weg eind 2026 weer open zal zijn...

Was goed te doen (800 km gereden), maar ik trek er de volgende keer wat meer tijd voor uit. Heb net gehoord dat de conferentie volgend jaar op dezelfde plek gehouden wordt dus dat komt goed uit.

Bedankt voor alle suggesties - ik heb een fantastische dag in Death Valley NP gehad!
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

DV is zo groot, daar raak je nooit uitgekeken, geweldig park. Ik zit er in november weer 7 dagen. Lijstje verder afwerken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer