Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tips/advies Grand Canyon North Rim gevraagd

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
1N9R1D
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Tips/advies Grand Canyon North Rim gevraagd

Bericht door 1N9R1D »

Wij verblijven deze zomer aan de North Rim van de GC. In mei 2019 zijn we al een nacht aan de zuidkant geweest.

Nu lees ik dat Bright Angel Point sinds vorige week dicht is en de route er naar toe ook i.v.m. onderhoud. Het is ook echt dicht, niet in delen en dat tot november.

Ik kom er niet helemaal uit. Wat voor tips hebben jullie die de moeite waard zijn aan de noordkant?

We hadden bedacht een stuk van de North Kaibab Trail te lopen. Maar als ik die een beetje volg op Streetview krijg je pas bij Coconino Overlook zicht op de canyon. En dat ziet er dan ook nog een beetje uit als Canyon Overlook in Zion :blink: Geen klassiek zicht op de GC zoals je aan de zuidkant hebt, zeg maar. Is het wel de moeite om zo'n eind naar beneden te lopen voor dit uitzicht?
Welke wandeling adviseren jullie anders? Heb je wel regelmatig zicht op de canyon als je langs de rim loopt? Door het bos wandelen kunnen we immers thuis ook wel :lol:

De meeste uitkijkpunten liggen aan de oostkant, die bezoeken we uiteraard. Maar is het nog de moeite waard nu Bright Angel Point dicht is?

We overwegen ook nog om toch naar de zuidkant te gaan. Maar er is nog weinig (betaalbaars) beschikbaar en de drukte houdt ons nog wat tegen. Maar op de een of andere manier lijkt de noordkant me ergens ook wel wat saai :oops:
Reisverslagen USA:
2019 - West-USA (17 dagen) - wordt nog overgezet naar Blogspot
2024 - West-USA & Yellowstone (21 dagen)
Ikverzinnogweliets
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Tips/advies Grand Canyon North Rim gevraagd

Bericht door Ikverzinnogweliets »

Vanaf waar is het dicht? Als Cape Royal open is dan zou ik dat aanraden. Vorige jaar zowel Bright Angel Point als Cape Royal bezocht. Echt prachtig daar. Ik moet zeggen dat ik er wel heel vroeg was maar bij Bright Angel Point was het al niet druk, maar Cape Royal al helemaal niet. Heb daar in totaal 4 andere mensen gezien. "Luidste" geluid wat ik hoorde was een overvliegende lijnvluchten.
Rit ernaar toe was best lang maar wel mooi.
Op zoek naar een Amex referral link? PB mij.
1N9R1D
Amerikafan

Bericht door 1N9R1D »

Ikverzinnogweliets schreef:
03 jul 2024, 13:37
Vanaf waar is het dicht?
Het hele Bright Angel Point Trail is dicht volgens de website. Van de Lodge tot het punt zelf.

Cape Royal willen we sowieso bezoeken. Fijn dat jullie daar zo genoten hebben!
Reisverslagen USA:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind het wel een lastige. Het feit dat het Bright Angel Point gesloten is zou voor mij niet een reden zijn om niet naar de Norh rim te gaan; er is veel meer te zien.
Kijk of er voldoende overblijft. Ik denk dat je gelijk hebt als je zegt dat de NKT wat minder interessant is. Het is voor ons echter al heel erg lang geleden dat wij een deel daarvan hebben gelopen. In ons verslag kun je er iets over lezen.
In 2015 hadden we ook een overnachting aan de North Rim. We hebben daar toen een paar korte wandelingen gedaan. Op veel plaatsen is het mogelijk om de canyon te zien. De Transept Trail loopt inderdaad wel een deel door het bos maar ook hier heb je uitzicht over de canyon (zie mijn wandelsite en ons 2015-verslag).

Wat betreft de South Rim: wij zijn daar afgelopen april voor de 5e keer geweest en we vinden het nog steeds indrukwekkend. Ja, het is er druk - ook in april - maar er is ook voldoende gelegenheid om de drukte enigszins te ontwijken. Er zijn veel, makkelijk bereikbare, uitzichtpunten. Er is meer keuze aan eetgelegenheden, rangerprogramma's, tentoonstellingen etc. Wij hebben nu fietsen gehuurd, en zijn naar Hermits Rest gefietst. Aanrader.
Je zou de keuze af kunnen laten hangen van de beschikbaarheid van accommodatie in het park.

Even off topic: wij reden dit jaar van de South Rim naar Kanab, via Lee's Ferry. Schitterende route (ondanks het slechte weer) en Lee's Ferry vonden we ook zeer de moeite waard. Wellicht is het in jullie route in te passen?

Marianne
1N9R1D
Amerikafan

Bericht door 1N9R1D »

Martin & Marianne schreef:
03 jul 2024, 17:23
Ik vind het wel een lastige.
Fijn te lezen dat jullie als ervaren Amerika-bezoekers het ook geen echt makkelijke keuze vinden, dat steunt me toch wel een beetje in mijn gevoel.
We zullen onze tijd er zeker wel vol maken, dat zal het probleem niet zijn. Maar ben ergens toch bang dat ik aan de rand sta en denk "waren we maar aan de overzijde"...
Martin & Marianne schreef:
03 jul 2024, 17:23
Even off topic: wij reden dit jaar van de South Rim naar Kanab, via Lee's Ferry. Schitterende route (ondanks het slechte weer) en Lee's Ferry vonden we ook zeer de moeite waard. Wellicht is het in jullie route in te passen?
We komen vanaf Page. De dag ervoor gaan we kajakken, dus we komen bij Lee's Ferry. In 2019 waren we daar al eens bij de Navajo Bridge, een mooie plek! We gaan na de GC weer naar Las Vegas voor de terugreis, we zouden er eventueel voor kunnen kiezen bovenlangs via Kanab te rijden, lijkt me sowieso een mooiere route dan onderlangs. Komt dat er bij... dan kunnen we tóch nog koekjes halen in Jacob Lake :lol:
Reisverslagen USA:
thebruins
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 24

Bericht door thebruins »

Alleen al voor Cape Royal zou ik er heen gaan. De weg erheen is ook wel leuk, lekker smal en zo.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ja, ga ervoor!
Overnachten jullie in het park?

Marianne
hostewim
Amerikafan

Bericht door hostewim »

Als je van rust houdt, kies ik steeds voor de North Rim.
Mijn komende septemberreis start ik eerst op de South Rim voor enkele dagen dan rij ik voor 3 nachten naar North rim. Deze zaten al verschillende keren in mijn reizen.
Wat wandelen betreft:
Als je niet in de canyon wil kan ik wel de de widforss trail aanraden. Op het einde krijg je een mooi uitzicht. Het is ook wel een wandeling door het bos, met hier en daar een uitzicht over de canyon.
Deze keer staan Ken Patrick trail en Uncle Jim trail op de planning.

Als je de echte ervaring van de canyon wil, ga voor een rim to rim. Daar heb je wel een permit voor nodig, en is tenwoordig lastig te verkrijgen denk ik.
Best begin je dan op de North Rim. Je moet dan ook vervoer terug voorzien, er is een dagelijkse shuttle dienst die je moet reserveren.
A&A
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door A&A »

Wij zijn 2x bij de North Rim geweest en vinden die vele malen mooier dan de South Rim. En het wordt ook al wel flink drukker daar maar nog niet in verhouding tot de South. De North is ook hoger dus het uitzicht is nog spectaculairder. We hebben in 2019 de North Kaibab tot de waterval gedaan en die is zeer de moeite waard. Ook kon je toen (wij stonden op de camping) vanaf de camping naar een paar uitzichtpunten lopen; dat waren punten aan de Bright Angel trail dus mogelijk kun je zo nog een paar van die punten zien? Bij ons lag er (in het weekend van Memorial Day) toen zeker 30 cm sneeuw; dat was extra mooi!
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

North Kaibab trail is absoluut een aanrader. Je kan tot Roaring Springs gaan bvb. North Rim is veel woester dan South Rim, zeker als je afdaalt.

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer