Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Meivakantie: zijn er mensen die een online reisverslag hebben van 2 weken meivakantie?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Gwendolala
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Meivakantie: zijn er mensen die een online reisverslag hebben van 2 weken meivakantie?

Bericht door Gwendolala »

Een tijdje terug opende ik hier mijn eerste topic over onze plannen voor volgend jaar zomer. Omdat dit toch echt wel buiten budget lijkt te liggen en ik bovendien in veel reisverslagen wel lees dat het overal ontzettend heet en druk was, hebben we onze blik verlegd naar volgend jaar meivakantie.
Dankzij de feestdagen en misschien een extra verlofdag voor de kinderen ivm ons huwelijksjubileum zouden we dan ca 2,5 week hebben, zo ongeveer van 18 april tot 5 mei.

Ik las hier wat topics over mensen die ook plannen voor een meivakantie maakten en heb daar al flink veel tips uitgehaald. Ik probeerde eerst onze plannen voor 4 weken in 2 te proppen, maar dat gaat natuurlijk niet lukken, dus al flink wat geschrapt. Zijn er van die mensen die de afgelopen jaren in de meivakantie zijn geweest ook die achteraf een reisverslag hebben gemaakt en dat ergens online hebben staan? Daar ben ik namelijk heel geïnteresseerd in, kijken hoe het is geweest qua drukte, temperatuur, en haalbaarheid van de plannen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Meivakantie: zijn er mensen die een online reisverslag hebben van 2 weken meivakantie?

Bericht door Martin & Marianne »

Heb je het reisverslagentopic hier bovenin al bekeken? Daar staat vast wel iets tussen. Verder zijn er ook forumleden die in hun routetopic een terugkoppeling geven. Daarvoor zou je eens de betreffende topics kunnen nalezen. Ook als er geen verslag staat is de planning al interessant en nuttig om te lezen. Om die topics te vinden kun je met de zoekfunctie zoeken op meivakantie in de topictitels.

Wij hebben een deel van het zuidwesten dit jaar april/mei gedaan, misschien heb je ook iets ons ons reisverslag.

Wat betreft de keuze tussen mei- en zomervakantie; mei zal niet goedkoper zijn. En ook nauwelijks minder druk. Het zal wel minder warm zijn op veel plaatsen, maar dat betekent ook dat bepaalde wegen nog niet open zijn (Tioga Pass, Glacier Point road).

Marianne
Gwendolala
Amerika-ontdekker

Re: Meivakantie: zijn er mensen die een online reisverslag hebben van 2 weken meivakantie?

Dank je wel. Jullie reisverslagen verslind ik zowat. Ik vind dat je heerlijk schrijft en heb het gevoel dat ik op de achterbank met jullie meerijd. Dank daarvoor! Ik heb er ook al zoveel nuttige tips uitgehaald. Denk dat 3/4 van mijn planning gebaseerd is op jouw verhalen inmiddels.
Gwendolala
Amerika-ontdekker

Yosemite is trouwens een van de bestemmingen die van de lijst valt bij een vakantie in mei. We zouden dan een Oneway maken van LA naar Las Vegas, via de bekendste parken.
ClaireVHaut
Amerikakenner

Bericht door ClaireVHaut »

wij hebben dit gedaan in april /mei. Het weer was wisselend van sneeuw tot korte broeken weer. En goedkoop ? Niet echt.. Rustig ? Zeker niet. De prijzen zullen echt niet zo gek veel lager liggen dan in de zomermaanden. En 2,5 week is wel krap hoor voor dat stuk
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
jill1234
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door jill1234 »

Een camper is wel veel goedkoper in de meivakantie, vergeleken met de zomervakantie. Dus als dat is wat jullie willen scheelt het zeker de helft aan camperhuur.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
1N9R1D
Amerikafan

Bericht door 1N9R1D »

Ja, wij! Wij waren in de meivakantie 2019. Was wel een iets langere vakantie dan normaal, omdat Pasen ook in die vakantie viel. Wij zijn vrijdag 19 april vertrokken naar SF en zaterdag 4 mei van LA weer terug gegaan. Dus vergelijkbaar met de periode die jullie willen gaan.
Onze reis was wel een hoog tempo, dus niet voor iedereen weggelegd :wink: Maar we zouden maar 1x naar de USA met elkaar en wilden dus zoveel mogelijk zien en doen en dat is gelukt :lol:

https://www.pindat.com/reis/dagboek/de. ... rjaar-2019

Succes met alle voorbereidingen!

Wij zouden maar 1x gaan, maar hadden binnen 6 weken na thuiskomst alweer tickets geboekt voor de meivakantie 2020 :lol:. Dat is helaas een paar keer niet doorgegaan. We gaan nu komende zomer eindelijk maar toch voor de 2e keer!

Oh ja... Wij verbleven in 2019 voornamelijk buiten de parken. Daar hebben we wel van geleerd. Dit jaar verblijven we vrijwel overal in de parken. We hebben geen trek in onnodig reizen en willen genieten van de rustiger uren op een dag.
Reisverslagen USA:
2019 - West-USA (17 dagen) - wordt nog overgezet naar Blogspot
2024 - West-USA & Yellowstone (21 dagen)
nycave
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door nycave »

Wij hebben de meivakantie heel iets uitgerekt. Maar zijn in de meivakantie naar Florida geweest. Gevlogen op Orlando en daar een auto gehuurd. Ook hebben we 7 dagen een huis gehuurd in kimmissee/Orlando. Vandaar uit 3 nachten ford Meyers, 1 nacht zuidkant Miami, 2 nachten op Key west en 3 nachten Miami. Daarna terug gevlogen vanuit Miami.
2009 Australië (3 mnd)
2012 Canada (west)
2015 rondreis Florida
2017 Australië (6 wkn)
2018 Costa Rica
2023 Seattle naar Salt Lake city
2024 Rondje Denver
Gwendolala
Amerika-ontdekker

Dank je wel 1N9r1D, dat was net waar ik naar op zoek was. En ook nog net in dezelfde periode als dat wij willen gaan. Wat leuk om te lezen. En wat hebben jullie ontzettend veel gedaan en gezien in jullie reis, zeg. Ik denk dat je wel toe was aan vakantie daarna, haha.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb ook met plezier dat verslag gelezen!
@1N9R1D, is het niet een idee om de link in je onderschrift te vermelden?

Marianne
Roning
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Roning »

Wij zijn vorig jaar in de meivakantie geweest. Ik heb geen reisverslag gemaakt maar wel een kleine terugkoppeling gegeven van onze reis in mijn route topic.
Wij gingen van San Francisco via Yosemite naar Los Angeles en via Grand Canyon, Antelope en Zion naar Las Vegas. Achteraf gezien had ik liever San Francisco en Yosemite laten vallen om wat rustiger aan te kunnen doen en dan ook nog Bryce mee te kunnen pakken. Al was dit ook wel te doen en de kinderen wilden heel graag naar Yosemite. We hebben wel overal bewust gekozen voor hotels in of net buiten de parken of bezienswaardigheden om onnodig reizen te voorkomen en het maximale uit die 2 weken te halen. Dat heeft wel geholpen. Zo sliepen we in Grand Canyon NP. Springdale voor Zion en recht tegenover de Santa Monica Pier in LA en ook nog 2 nachten vlakbij Universal.

Als je vragen hebt kom maar door. Je mag me ook een pb sturen.
1N9R1D
Amerikafan

Bericht door 1N9R1D »

Gwendolala schreef:
18 jun 2024, 10:06
Ik denk dat je wel toe was aan vakantie daarna, haha
Hahahaha, ongeveer wel :lol: Het is voor de eerste keer heel lastig inschatten hoeveel tijd je ergens nodig bent. En ik heb op vakantie last van FOMO. In het dagelijks leven juist het tegenovergestelde :mrgreen: Maar komende augustus doen we het (denk ik) iets rustiger aan!
Martin & Marianne schreef:
18 jun 2024, 12:03
Ik heb ook met plezier dat verslag gelezen!
@1N9R1D, is het niet een idee om de link in je onderschrift te vermelden?
Dat is leuk te horen, dankjewel! :-D Nooit aan gedacht eigenlijk om het in mijn onderschrift te zetten. Ik zal eens kijken hoe dat moet. :thumbup:
Reisverslagen USA:
2019 - West-USA (17 dagen) - wordt nog overgezet naar Blogspot
2024 - West-USA & Yellowstone (21 dagen)
Jedinja
Amerikafan

Bericht door Jedinja »

Wij hebben afgelopen meivakantie een reis gemaakt met onze 5 kids van Denver naar LA. De camper hebben we in Las Vegas ingeleverd en de laatste dagen naar/in LA met auto+hotel. Het was een fantastische reis!

Tickets waren beduidend voordeliger dan de zomervakantie en op de camperhuur scheelt het de helft. Vooral als groot gezin tikt dat verschil behoorlijk aan.

Ik heb een topic waar onze reis in staat. Op Instagram kun je in de highlights zien waar we zijn geweest. @7.opreis
Gwendolala
Amerika-ontdekker

Dank je wel Jedinja, ik heb even op jullie instagram gespiekt en wat ziet het er leuk uit zo. Wat een onderneming om dit met zoveel en zulke kleine kinderen te doen! Jullie zijn op een aantal plekken geweest waar wij ook heen willen, dus het was leuk om dat zo terug te zien.
Jedinja
Amerikafan

Bericht door Jedinja »

Het was ook erg leuk. We vonden het zelf wel meevallen hoe zo’n onderneming het was. Ik zeg altijd; we nemen onze eigen kinderen mee, we kennen ze en het zijn geen stuiterballen die alle kanten op vliegen 😊
We zouden het zo weer doen en kijken stiekem ook al een beetje naar tickets voor volgend jaar want dan zouden we weer 18 dagen weg kunnen.
JeroenenTineke
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door JeroenenTineke »

@1N9R1D Ik heb ook erg genoten van jullie verslag met prachtige foto’s! Erg leuk om te zien jullie meiden, die daar de leeftijd van de onze nu hebben!
Vlinder72
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Vlinder72 »

Wij gaan ook komend jaar in de meivakantie (ik ga alleen met 2 van mijn kinderen). Wij gaan wel iets korter namelijk van 26 april t/m 6 mei. Ik heb al rechtstreekse vluchten geboekt naar Las Vegas met de KLM. Route ligt al redelijk vast. Ik maak altijd een planning met verschillende opties om ter plekke te doen. Zijn wij daar dan zien wij wel waar wij daadwerkelijk zin in hebben.
ruleen
Amerika-ontdekker

Bericht door ruleen »

Wij gaan ook in de meivakantie volgend jaar, maar gaan minder km maken. We zijn al wel eens van Denver naar LA gegaan via SF, nu gaan we van SF - langs de kust richting LA - Universal - Joshua Tree - Yosemite. Kinderen zijn dan 5 en 10 en wij zijn dan ook 12,5 jaar getrouwd. Tickets zijn geboekt, 17 april heen en 5 mei landen we op Schiphol.

Langs de kust willen we ook walvissen gaan bekijken en genieten van het strand (zijn de kids altijd gek op), en dan landinwaarts van de mooie natuur en de parken. We slapen in Yosemite (Curry Village) dat is in de periode al bijna vol!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer