Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Fietsen in Zion NP.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Marcel_db
Amerika-ontdekker

Fietsen in Zion NP.

Bericht door Marcel_db »

Goedemiddag,

Wij zijn van plan om tijdens ons verblijf in Springdale een e-bike te huren om op die manier Zion te verkennen ipv met de Shuttle bus. Wij zijn een gezin van 5 (3 kids 16-14-10) en kunnen dus niet allemaal een eigen e-bike huren. Gelukkig zijn er ook de 2-persoons e-bikes.

Iemand al ervaring met de 2-persoons e-bike (voor in dit geval mijn vrouw en mijn dochter van 10)?

Ik heb zelf zitten kijken naar verhuurders. Zijn er mensen die ervaringen hebben met het huren van een e-bike via ZionGuru (https://www.zionguru.com/ebikeszion) of Ebike Zion Rental (https://ebikezionrental.com/)

Kijk uit naar jullie reactie.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Fietsen in Zion

Bericht door Martin & Marianne »

Marcel_db schreef:
17 mei 2024, 13:09
Wij zijn een gezin van 5 (3 kids 16-14-10) en kunnen dus niet allemaal een eigen e-bike huren.
Dit begrijp ik niet helemaal. Hoezo "dus"?

Wil je de e-bike gebruiken als vervanging voor de bus, dus om van trailhead naar trailhead te fietsen? En wil je ook nog wandelen? Wij zagen vorige maand dat de fietsenstallingen overal erg vol waren. Let ook op of het mogelijk is om wat bagage mee te nemen.

Marianne
Marcel_db
Amerika-ontdekker

Bericht door Marcel_db »

Voor een e-bike zou je (voor zover ik heb kunnen ontdekken) minimaal 13 jaar zijn.

We willen inderdaad de e-bike als vervanging gebruiken voor de bus, en dan ook nog wat wandelen.
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

Oplossing: jullie een e-bike, kinderen lekker op een gewone fiets :-). Dat is prima te doen voor hen, het is niet steil, wel “vals plat”. Mijn ervaring is dat je de fietsen overal wel kwijt kan. Vraag om een hangslot ! Zit er niet standaard bij… wij hebben op goed geluk de fietsen dus zonder slot gewoon bij de trail heads gezet en stonden er nog bij terugkomst. Maar voelde toch niet helemaal fijn. Wij hebben gewoon met wandel rugzak op gefietst…
Overigens hadden wij de fietsen iets verder van de ingang van het park gehuurd. Qua prijs ietsje goedkoper, maar zagen er wel wat beter uit.
Paul
Sunshine@2023
Amerika-newbie

Re: Fietsen in Zion NP.

Bericht door Sunshine@2023 »

Hoi,

Wij willen komende maand 1 dag met drie kinderen (10,13 en 15 jaar) Zion in. We denken erover om een ebike te huren.
Adviseren jullie om deze e-bikes een hele of halve dag te huren? En in geval van een halve dag: dan beter ‘ochtends of eind van de middag?

En iemand nog tips voor een leuke, korte wandeling onderweg?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als het prijsverschil niet erg groot is zou ik ze voor een hele dag huren; dan hoef je je niet te haasten. Als jullie een e-bike huren zit je met die leeftijdsgrens van 13 jaar. Gewone fietsen kan prima, zeker als je eerst de bus pakt en dan van boven naar beneden fietst. Maar de wachttijden bij de bus kunnen lang zijn.
Waarom een korte wandeling? Gaan jullie naast deze dag ook nog iets doen in Zion? Heb je al eens naar de Narrows gekeken? Of doe de Emerald Pools Trail.
De Pa'rus Trail kun je lopen of met de fiets doen; dit is een korte en makkelijk wandeling. Kijk ook eens op mijn wandelsite voor de mogelijkheden.

Marianne
Sunshine@2023
Amerika-newbie

Bericht door Sunshine@2023 »

Hoi Marianne,

Dankjewel voor je reactie en wat een mooie wandelsite!
Ik had begrepen dat sommige verhuurders ook aan kinderen onder de 13 jaar een e-bike verhuren, maar dat zal ik nog even nagaan. Anders huren we met zijn allen een normale fiets en proberen we vroeg de shuttle te nemen.

We hebben twee overnachtingen in Zion dus we kunnen de hele dag in Zion verblijven. Als we fietsen willen combineren met een of twee langere wandelingen, welke zou je dan adviseren? Narrows spreekt ons erg aan maar daar is nu wel een waarschuwing voor blauwalg. Ik doe zelf liever geen wandelingen met afgronden zonder afzettingen…

Alvast bedankt voor je reactie!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het zou mooi zijn als je voor de jongste ook een ebike hebt. Die shuttle is echt wel een probleem denk ik; je moet sowieso 2 shuttlebussen hebben want er gaan maar 3 fietsen voorop. En als er meer mensen met fietsen voor je zijn moet je daar ook nog op wachten.

Ik ndek dat de Emerlad Pools Trail goed te doen is; er zijn niet echt afgronden, en er is een railing.
Ik vond dit topic op tripadvisor, misschien heb je daar iets aan.

De brug bij Zion Lodge is gesloten wat betekent dat je voor de Emerald Pools bij The Grotto moet starten. Je loopt dan via de Kayenta Trail. Die is prima te doen. Misschien heb je iets aan ons verslag voor deze combinatie.

Marianne
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Tantelotje »

Ik heb er echt nog nooit over nagedacht om in Zion fietsen te huren!
Het toeval (wat is toeval :wink: ) wil dat we zeer waarschijnlijk volgend jaar 2 nachten in Zion zullen zijn. De meeste wandelingen in de vallei hebben we al wel eens gedaan. Maar fietsen huren dus nog nooit. Lijkt me superleuk!

Dank ook voor de tip van de e-bike, dat scheelt inderdaad een hoop gedoe met shuttlebussen. Maar ik ken onze conditie goed genoeg om te weten dat we met een 'gewone' fiets niet heen gaan fietsen :lol:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wij hebben het ook nog nooit gedaan, maar inderdaad, ik zou zeker een E-bike nemen. Het is toch ruim 9 mijl naar het eindpunt, en op de heenweg klim je continu.

Denk eraan dat je achterelkaar moet fietsen, en dat je aan de kant moet gaan staan als er een shuttlebus aankomt. En dat is behoorlijk frequent.
Wij reden dit jaar met de auto naar de Lodge en blijven regelmatig steken achter groepen fietsers die deze regels blijkbaar niet kenden. :wink:

Marianne
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

En misschien wel de belangrijkste tip! Nederland is een fietsland. Wij zijn gewend aan fietsers in het verkeer en weten ook hoe we daar mee om moeten gaan. De gemiddelde Amerikaan heeft geen flauw idee wat je op die fiets aan het doen bent en wat er dus van hem/haar verwacht wordt. Met allerlei uitdagende situatie tot gevolg.

Wij komen/zijn veel in Portland Oregon wat in Amerika gezien wordt als fietstad nr. 1. Ze hebben hier zelfs links een rechts een fietspad. Whoehoe!! En zelfs daar zie ik met regelmaat dingen gebeuren die of maar net goed gaan. Of totaal niet.

Hou er rekening mee. Zeker als je met kinderen op pad gaat.
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

Gelukkig is er geen verkeer in Zion, want inderdaad, met die amerikanen weet je het nooit ! :)
Moest in Portland en Bend ook wel even wennen toen er fietsers aan de linkerkant van de camper op kwamen doemen !
Wij hebben dus wel gefietst in Zion, 1 x gewone fiets en 1 x e-bike. E-bike was lekkerder, maar zó steil is natuurlijk ook weer niet. Lang vals plat naar de Lodge, daarna wat steiler.
In Zion heb je dus alleen te maken met de shuttlebus, geen auto's. Officieel moet je afstappen als je hem achterop hoort komen of je 'm als tegenligger aan ziet komen. Maar ja... de weg is 4 meter breed en wij hollanders vinden natuurlijk dat die bus prima om ons heen kan rijden. Van de 8 passerende shuttlebussen vonden 7 dus prima dat we door fietsten, 1 chauf werd een beetje zenuwachtig, haha...
Ik raad trouwens eerder een -bike in San Francisco, dan in Zion...
Dieuw
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Dieuw »

Tips en ervaringen gevraagd wat betreft het huren van fietsen in Zion. Wij zijn met 2 volwassenen en 2 kinderen (dan 7 en 9 jaar). We willen 2 e-bikes huren waarbij de kinderen achterop gaan. Nu heb ik bij 3 verschillende verhuurbedrijven advies gevraagd over welk model we het beste kunnen huren. Ze geven alledrie een ander advies.... Waar het met name om gaat is dat mijn man er op kan fietsen, hij is 198cm.

Ebikes Zion adviseert de Magnum Payload voor ons beiden, kinderen kunnen achterop.
Greater Zion eBikes adviseert voor mijn man de Rad Runner en voor mij de Rad Wagon, kinderen kunnen achterop.
Utah Ebike Adventures adviseert voor ons allebei de Rad Wagon, kinderen kunnen achterop.

Wie heeft ervaring met het huren van 1 van deze fietsen? Welke fiets zou het beste geschikt zijn voor mijn man? Ik wil ze graag op voorhand al reserveren, ik heb namelijk geen idee hoeveel keuze er nog is als we ter plekke huren.

Dieuwertje
Marcel_db
Amerika-ontdekker

Bericht door Marcel_db »

Wij hebben uiteindelijk fietsen gehuurd bij ebikes zion, dus dat is de enige verhuurder waar ik wat over kan zeggen.

Op de site van ebikes zion zie je dat ze beide modellen hebben (radwagon en de payload). Dus mogelijk hebben ze voor jouw situatie beide fietsen overwogen.

Mijn vrouw heeft op de Payload gereden met onze dochter van 10 (zie foto). Ideale fiets omdat je bij het beginnen met fietsen gebruik kan maken van een elektrische gashendel, waardoor je de eerste meters niet hoeft druk te maken over het trappen. Ik ben zelf ook 198 maar heb (helaas) geen stuk gereden op deze fiets. Ikzelf had (net als mijn dochters) een magnum ranger. Wij zijn de avond ervoor naar ze toegegaan en hebben toen afgestemd wat het beste voor ons was. Ze zaten vlakbij ons hotel dus we zijn er even naartoe gelopen. Wij hebben toen de juiste keuze gemaakt en hebben ook ervoor kunnen zorgen dat we ze voor openingstijd van slot konden halen om zo vroeg op pad te kunnen.

Al met al een positieve ervaring, maar of je wat aan mijn verhaal hebt weet ik niet. Misschien kan je het inschatten aan de hand van de foto (mijn vrouw is 172)
Bijlagen
b925f97d-0a23-4d54-bd4e-62b0092ccba3_ad488394-963c-4454-8248-360f14528545.jpg
Dieuw
Amerika-ontdekker

Bericht door Dieuw »

Bedankt voor je reactie!

Ik denk inderdaad dat ze die 2 modellen dan hebben vergeleken, dan komt de Payload er toch als beste uit. Jammer dat je hem niet hebt uitgeprobeerd ;). Ik zie op de foto dat je de rugtas niet voor in een mandje kunt doen, maar dat er wel voldoende ruimte is om hem op te houden. Dat is goed om te weten. Nog wel een vraag: jullie dochter zit achterop op een soort matje, hebben zij dat erop gedaan? Of hebben jullie zelf wat geknutseld? Het leek me namelijk voor de kinderen niet lekker zitten op zo'n houten plank.

Oh ja, nog een vraag.....In welke periode hebben jullie de fietsen gehuurd? Jullie hebben pas de dag ervoor gereserveerd?

Groetjes Dieuwertje
Marcel_db
Amerika-ontdekker

Bericht door Marcel_db »

De fiets was uitgerust met het schuim op de bagagedrager. Ze hadden ook modellen met een rekje eromheen, voor het geval je kids wat jonger zijn. We hebben ruim van te voren gereserveerd (en betaald) en de avond van te voren ons daar gemeld. Ik had het idee dat er voldoende voorraad was om nog op de dag zelf te huren, maar dat is slechts gissen. We hebben dit begin Augustus '24 gedaan.
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Timothy555 »

Ik heb net 2 e-bikes gereserveerd voor 4u om de scenic drive in Zion te doen in oktober.

$120 + tax. Had ik er wel voor over. Parkeren kan dan aan de bike rental zelf en spaart ook wat geld uit.
Dieuw
Amerika-ontdekker

Bericht door Dieuw »

We hebben de fietsen geboekt! Gekozen voor de Magnum Payload voor beiden. Nog eens extra navraag gedaan bij eBikes Zion over verschil van de Magnum Payload en de Radwagon. Snelle reactie terug, met goede informatie. Dus tot nu toe heel tevreden over die verhuurder. Op eerdere mails ook een heel snelle reactie gehad.
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Timothy555 »

Ik heb ook daar gehuurd en inderdaad fantastische service tot hiertoe. Ik heb de Magnum Ranger gekozen voor mij en mijn echtgenote.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer