Parkeren Canyon Overlook Trail in Zion

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42243
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Parkeren Canyon Overlook Trail in Zion

Bericht door Martin & Marianne »

Toen wij vorige week Zion bezochten viel het ons op dat de parkeerplaats voor de Canyon Overlook Trail, net ten oosten van de tunnel, alleen nog maar bereikbaar is als je vanuit het westen komt. Je slaat dan meteen rechtsaf als je uit de tunnel komt. Kom je van de oostingang dan moet je al eerder parkeren, aan de rechterkant van de weg. Het is dan nog een stukje lopen naar de trailhead. Niet te ver doorrijden want keren vlak voor de tunnel is niet mogelijk.

Marianne
Vlinder72
Amerika-ontdekker
Berichten: 66
Lid geworden op: 04 mei 2018, 08:35
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Parkeren Canyon Overlook Trail in Zion

Bericht door Vlinder72 »

Dank je wel voor de tip. Ik denk dat wij volgend jaar zo rond dezelfde tijd naar Zion gaan. Heb je nog tips qua tijdstip want volgens mij is het parkeren voor de Canyon Overlook trail echt een drama. Ik verwacht dat wij er volgend jaar zo rond eind april zullen en niet in het weekend.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42243
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Parkeren Canyon Overlook Trail in Zion

Bericht door Martin & Marianne »

Wat het beste tijdstip is zou ik niet durven zeggen. Ik kan me voorstellen dat de meeste mensen de trail lopen als ze van Bryce of Page naar Zion rijden - of andersom - en dan zou je verwachten dat het aan het begin en aan het eind van de dag wat drukker zou zijn, maar wij waren er rond het middaguur en toen was het ook druk. Maar ik verwacht dat het buiten het weekend een stuk rustiger zal zijn.
Het is niet zo'n lange trail, dus het loopt ook wel snel door. Het is dan echt een kwestie van geluk hebben.

Marianne
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5789
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Parkeren Canyon Overlook Trail in Zion

Bericht door bedeve »

Daar was ik dus @Marianne op een gewone doordeweekse donderdagochtend de 9e mei om 10:00 uur .....smoordruk was een understatement .
Gauw er doorheen en wegwezen....
Door de drukte in Bryce en Zion krijgen de " schillen " ook extra aandacht.
Vanuit Cedar City zie ik hoe Kolob Canyons drukker wordt...
Snow Canyon is een nog heerlijk rustig state park
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
wouterjanS
Amerikafan
Berichten: 258
Lid geworden op: 04 jul 2022, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Parkeren Canyon Overlook Trail in Zion

Bericht door wouterjanS »

Wat als je vanuit het westen komt maar alles is vol. Kun je dan nog ergens keren om terug naar Springdale te gaan of moet je dan ver doorrijden?
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42243
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Parkeren Canyon Overlook Trail in Zion

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt wel keren maar als alle parkeerstroken en bermen vol staan kan dat wel lastig worden. Kijk eens op Streetview om een idee te krijgen van de weg.

Marianne
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5789
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Parkeren Canyon Overlook Trail in Zion

Bericht door bedeve »

wouterjanS schreef:
10 mei 2024, 23:45
Wat als je vanuit het westen komt maar alles is vol. Kun je dan nog ergens keren om terug naar Springdale te gaan of moet je dan ver doorrijden?
Ik was gisteren een plek waar ik eerder was geweest 1 1/2 mile voorbij de tunnel al kijkend voorbij gereden.
Tot aan de east entrance was er geen mogelijkheid om te keren.
Alle parking / bredere randen aan de weg bezet
Als alles vol is kun je er na de east entrance / Mt Carmel Junction nog een pracht ritje van maken terug naar Hurricane .
Linksaf op de 89 richting Bryce tot aan Hatch ., daar op de 14 richting Brian Head ( Jammer genoeg nu nog afgesloten want er ligt hier nog zoveel sneeuw) en door naar Cedar City.
Of rechts af op de 89 natuurlijk om dan via Kanab of Fredonia naar het Coral Pink Sand Dunes State Park te rijden....
En dan weer door naar de 289 richting Colorado City / Hurricane
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Vlinder72
Amerika-ontdekker
Berichten: 66
Lid geworden op: 04 mei 2018, 08:35
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Parkeren Canyon Overlook Trail in Zion

Bericht door Vlinder72 »

Ik denk dat wij t.z.t er niet speciaal naar toe gaan rijden. Komen wij er langs onderweg naar Page en kunnen wij er parkeren dan gaan wij ernaar toe en anders is het jammer. Genoeg andere mooie dingen om te zien.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42243
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Parkeren Canyon Overlook Trail in Zion

Bericht door Martin & Marianne »

Dat lijkt mij een goede insteek; en wie weet heb je geluk!

Marianne
Tinuszke
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 23 jul 2013, 12:27
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Parkeren Canyon Overlook Trail in Zion

Bericht door Tinuszke »

Sowieso vroeg naar Zion gaan. Wij waren er 2 weken terug op een zaterdag en een maandag. Op zaterdag waren we er om 08:00 en toen was de parkeerplaats bij het VC al bijna vol. We dachten dat maandag wel iets rustiger zou zijn, dus we gokten iets later te komen en helaas alles vol...

Gelukkig was er in de berm vlakbij de slagboom (voor shuttle bussen en lodge gasten de canyon in) nog een plekje, zodat we via de Pa'rus trail (best leuk trouwens) naar het VC konden lopen om daar alsnog de shuttle de canyon in te nemen.

Op de terugweg kun je dan alsnog bij Canyon Junction uitstappen en dan ben je weer snel bij de auto.

Parkeren bij de overlook trail was inderdaad dramatisch/kansloos dus die hebben we maar laten zitten. We zijn in plaats daarvan richting het many pools gedeelte door gereden en daar een beetje op eigen gelegenheid door een wash aan de zuidkant van de weg gewandeld.

Zag hierboven een aanbeveling voor Snow Canyon SP, helemaal mee eens!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42243
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Parkeren Canyon Overlook Trail in Zion

Bericht door Martin & Marianne »

@Tinuszke Wij waren er dus dezelfde zaterdag.
Wij deden in de ochtend een deel van de Many Pools Trail, daar was het parkeren zo tegen tien uur geen enkel probleem.
Bijzonder dat het op maandag ook zo druk was!
En ook zo veel fietsers toen?

Marianne
Tinuszke
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 23 jul 2013, 12:27
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Parkeren Canyon Overlook Trail in Zion

Bericht door Tinuszke »

@Martin & Marianne Wij waren er 4 en 6 mei, dus net 1 weekje later dan jullie.

Bij de many pools trail was inderdaad voldoende parkeergelegenheid beschikbaar (aantal plekken met toiletgebouwtje), maar ik had me niet zo goed ingelezen voor die hike, en kon op die parkeerplaats niet zo goed zien (bord/aanwijzer) waar je precies heen moest (je moet recht naar het noorden), dus toen zijn we zelf maar wat gaan lopen (door de wash aan de zuidkant van de weg).

Veel fietsers inderdaad, lijkt me op zich ook wel eens leuk om te doen. De parkweg in de canyon ziet er niet zo heel steil uit, en vanaf de lodge heb je extra weinig verkeer, alleen de bussen.

Wij hadden overigens meerdere verschillende leuke shuttle bus chauffeurs met allemaal grapjes etc. :) Die vertellen ze waarschijnlijk elke dag, maar voor ons toch leuk.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer