's Nachts rijden in Los Angeles.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Bijtje
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 apr 2024, 19:37
Aantal x V.S. bezocht: 3

's Nachts rijden in Los Angeles.

Bericht door Bijtje »

Hallo

6 jaar geleden zijn we onze reis gestart in LA, nu eindigen we in LA. Toen hebben we een o.a. een hotel geboekt dichtbij Warner Brothers en zijn we 's avonds naar de Halloween avond geweest, we zijn namelijk gek op Halloween. Nu vliegen we terug vanuit LAX op vrijdag 01 november. We moeten om 15.00 de auto al afgegeven hebben en in de luchthaven aanwezig zijn. Omdat ik na 26 jaar al weet hoe mijn man in elkaar steekt zal hij supernerveus zijn om maar op tijd in de luchthaven te geraken. Onze laatste dag is altijd een stress dag. Nu komen we uit SF langs de highway 1 om dus te eindigen in LA. We zijn er maar voor 1 nacht. LA bezoeken doen we niet, dat hebben we 6 jaar geleden al gedaan. Maar we willen wel terug een Halloween avond vieren in Disney Land of in Universal Studio's. Mijn idee is om een hotel te boeken in de buurt van 1 van die parken en dan op 1 november naar de luchthaven te rijden. Maar ik vraag me af of dat niet te stressvol zal zijn voor manlief. Nu is er een ander idee, een hotel in de buurt van de luchthaven, en dan naar Disney of Universal rijden. En dan nu de vraag, is het aan te raden om rond middernacht rond te rijden in LA? Ik weet wel dat we niet uit de auto stappen maar denk toch dat je niet in een verkeerde buurt moet rondrijden. Alvast bedankt voor de feedback.
Resetovic
Amerikafan
Berichten: 344
Lid geworden op: 07 nov 2021, 13:49
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: 's nachts rijden in LA

Bericht door Resetovic »

Wat zou er moeten gebeuren 's nachts, gewoon je navigatie volgen en neem aan dat een navigatie je niet gaat begeleiden door een bepaalde buurt :).

Ik was vorig jaar verdwaald op mijn weg terug in Inglewood lopend vanaf Sofi Stadium richting de parkeerplaats die op 20/30 minuten loop afstand was verwijderd en ik was letterlijk verdwaald als in een totale verkeerde kant opgelopen en een paar blokken door de hood gelopen helemaal alleen tegen 00.00uur.

Hier en daar in de tuin en op straat stonden er best wat groepjes en keken mij aan van wat doet deze sukkel hier :lol:, waren best wat benauwde hele lange minuten omdat ik echt behoorlijk verkeerd was gelopen.

Ik denk dat het met een auto wel helemaal meevalt :D
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2189
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: 's Nachts rijden in Los Angeles.

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben aan het begin van afgelopen reis de eerste nacht in Inglewood doorgebracht (Days Inn) en hebben er alleen overdag rondgelopen. Het was niet de fijnste buurt, maar als je in de auto zit lijkt het me niet echt een probleem. Tegenwoordig gaan alle auto's automatisch op slot als je rijdt, dus ook bij stoplichten zal het geen punt zijn.
mpaauwe
Amerikafan
Berichten: 148
Lid geworden op: 11 mar 2014, 11:34
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: 's Nachts rijden in Los Angeles.

Bericht door mpaauwe »

Als je in de buurt van de parken slaapt moet je waarschijnlijk toch uiterlijk 12.00 uur (soms zelfs 11.00 uur) uit je hotel zijn.
In 3 uur tijd lukt het prima om naar de luchthaven te komen, daar zou ik me geen zorgen over maken.
Lijkt mij heerlijk als je na zo’n lange avond snel bij je hotel bent. Qua rijden in de nacht is er ook geen probleem. Zolang je in bepaalde wijken niet uitstapt is er niets aan de hand. Waarschijnlijk rijd je ook de meeste tijd gewoon over de snelweg.
Bijtje
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 apr 2024, 19:37
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: 's Nachts rijden in Los Angeles.

Bericht door Bijtje »

Dank je wel om mee te denken. We hebben het vanmorgen even besproken, hij is voor allebei nerveus (en toch zijn we ervaren reizigers) :D . Ik denk dat ik de knoop zal moeten doorhakken, en dat is moeilijk voor een weegschaal. :D Ondertussen heb ik nog een derde mogelijkheid gevonden. Halloween op de Queen Mary, dat is in Long Beach. Ik heb nog veel te bekijken maar gelukkig wel nog even de tijd om die knoop door te hakken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer