Zion np begin mei

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Désirée
Amerikakenner
Berichten: 712
Lid geworden op: 30 mei 2011, 12:39
Aantal x V.S. bezocht: 4

Zion np begin mei

Bericht door Désirée »

Beste forumleden.
We zijn aan het overwegen om vanuit Las Vegas 1 dagtrip te doen naar Zion np. Is dit een park wat nu aan te raden is? Zijn er trails die open zijn? Of is het een no go.

Ik hoor graag wat jullie advies is.
Laatst gewijzigd door Désirée op 23 apr 2024, 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6136
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Zion np begin mei

Bericht door Old Faithful »

Désirée schreef:
23 apr 2024, 10:30
We zijn aan het overgeven
Valt het zo erg tegen? :wink:

Gesloten trails: https://www.nps.gov/zion/index.htm

Veel plezier.
Groet,

Old Faithful
Désirée
Amerikakenner
Berichten: 712
Lid geworden op: 30 mei 2011, 12:39
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Zion np begin mei

Bericht door Désirée »

Oh heel erg :D
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42081
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Zion np begin mei

Bericht door Martin & Marianne »

Hou er rekening mee dat het ruim 2,5 ur rijden is naar Zion, dus in totaal ben je ruim 5 uur aan het rijden. Als de parkeerplaats bij het visitor center vol is moet je in Springdale parkeren en dat is niet gratis. Daar moet je dan de shuttlebus naar het park nemen en in het park stap je op de Park shuttlebus. Kost dus veel tijd allemaal.
Ik weet niet wat je precies bedoelt met je vraag. Of het qua temperatuur te doen is? Kijk voor al je vragen op de NPS-site.
April is in principe een prachtige tijd voor Zion, na de 27e kunnen we daar zelf ook iets over zeggen. In de zomer is het erg warm daar. Wel is het lopen van de Narrows in het voorjaar niet aan te raden (en nu ook niet mogelijk).
Kijk eens op mijn wandelsite voor wat mogelijkheden. Ik vind Emerald Pools een aanrader, je moet nu wel de omweg vanaf The Grotto nemen. Zorg voor stevige schoenen.
Ik zou een overnachting ergens in de buurt doen en de tocht combineren met een bezoek aan Valley of Fire.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 24 apr 2024, 06:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Désirée
Amerikakenner
Berichten: 712
Lid geworden op: 30 mei 2011, 12:39
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Zion np begin mei

Bericht door Désirée »

Weer doelde ik niet perse op. Meer of het nu toegankelijk is. Zion is mooi met name vanwege de mooie wandelingen die je daar kunt doen. We zijn daar alleen in september daar geweest dus andere beleving denk ik
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42081
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Zion np begin mei

Bericht door Martin & Marianne »

Ik denk dat april/mei vergelijkbaar is met september.

Marianne
mirjamenjasper
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 03 jul 2011, 10:30
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: randstad

Re: Zion np begin mei

Bericht door mirjamenjasper »

Wij waren er vorige week en omdat er nu best wat trails gesloten zijn zijn de trails die open zijn best heeeeel druk. Tenzij je naar n gebied gaat waar t minder druk is misschien... en stonden nog geen lange wachtrijen voor de shuttlebus. Maar als je maar heel kort de tijd heb weet ik niet of ik t zou doen... als je naar n natuur achtig iets opzoek ben in valley of fire misschien ook de moeite waard om eens uit te zoeken. N stuk dichterbij en ook wel echt mooi vonden wij
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7945
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Zion np begin mei

Bericht door Pete.Z »

Alles is afhankelijk van de hoeveelheid sneeuw, ik was er een aantal jaar terug rond 4 mei, heerlijk rustig, maar nog wel wat afgesloten stukken vanwege sneeuw. Maar zeker de moeite waard rond die tijd.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42081
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Zion np begin mei

Bericht door Martin & Marianne »

In Zion is er nu niets gesloten vanwege de sneeuw, behalve de Kolob Terrace Road. Als je gaat, zeker buiten het weekend gaan, het is hier nu een gekkenhuis. Overvolle shuttlebussen die wij gelukkig konden vermijden omdat we in de Lodge overnachten. Op de Westrim trail naar Scout Lookout was het druk maar goed te doen. De brug bij de Lodge is gesloten maar de Emerald Pool in combinatie met de Kayenta Trail is een mogelijkheid.
Vanmorgen was het bij de Many Pools trail en de Pine Creek Falls trail nog rustig maar er zijn daar maar weinig parkeerplaatsen.
Snow Canyon bij St George is ook een mooi alternatief.

Marianne
Désirée
Amerikakenner
Berichten: 712
Lid geworden op: 30 mei 2011, 12:39
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Zion np begin mei

Bericht door Désirée »

We hebben besloten om nu niet naar Zion te gaan, maar naar Valley of fire
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42081
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Zion np begin mei

Bericht door Martin & Marianne »

Goede keuze!
Voor jou niet meer relevant, maar voor anderen wellicht wel: op de NPS-site staat dat de weg naar Lava Point is afgesloten. Ik had daaruit begrepen dat de Kolob Terrace road afgesloten zou zijn maar dat is niet zo. We hebben deze vandaag gereden. Het is een prachtige weg, met verschillende trailheads. Wij liepen de Wildcat Canyon Trail in combinatie met de Northgate Peaks Trail waarbij je eindigt bij een prachtig uitzichtpunt over Zion. In Zion Canyon was het niet te doen vandaag; om 9 uur waren de parkeerplaatsen vol en er stonden enorme files om het park in te komen.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer