Route Sequoia /Kings Canyon en aanrader camping Las Vegas

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
embr
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 apr 2024, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 4

Route Sequoia /Kings Canyon en aanrader camping Las Vegas

Bericht door embr »

Wij gaan in juli/juli een 5-weekse rondreis maken met een class-C (max 26ft) El Monte camper met onze kinderen van 8 en 10 jaar. Vrijwel alle campings zijn geboekt, maar we twijfelen over de route/plek in Sequoia . We komen vanuit Yosemite (Upper Pines) en ik heb nu dubbel geboekt in Sequoia /Kings Canyon bij Azalea en Potwisha in Sequoia . Maar ik lees tegenstrijdige berichten over het rijden door Sequoia van Azalea naar Potwisha. Raden jullie dit aan? En kom ik überhaupt wel met de camper in Potwisha? Of raden jullie een camping in Three Rivers aan?

Verder houd ik me aanbevolen voor tips om één nachtje in Las Vegas te verblijven met de camping (we slapen ook een nachtje bij Lake Mead) en na Sequoia hebben we nog twee dagen om naar San Fransisco te rijden. Wij denken zelf aan Monterey/Santa Cruz. Ik houd me ook aanbevolen voor tips voor campgrounds in die regio.

Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door embr op 15 apr 2024, 23:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42073
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Route Sequoia/Kings Canyon en aanrader camping Las Vegas

Bericht door Martin & Marianne »

Het is Sequoia. :wink:
De route via de 198 is voor grotere campers niet aan te raden, sneller is het om via de 180 het park in en uit te rijden.
Azalea lijkt mij sowieso een goede keuze, Lodgepole kan ook, je kunt daarvan met de shuttlebus de bezienswaardigheden in Sequoia bezoeken. Potwisha en Three Rivers zijn niet handig, zeker niet voor meerdere nachten.
Na Sequoia en Kings Canyon zou Monterey niet gek zijn. Je kunt ook mooi kamperen bij Big Sur. Ik denk wel dat veel campings daar al vol zijn.

Marianne
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7944
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Route Sequoia /Kings Canyon en aanrader camping Las Vegas

Bericht door Pete.Z »

Las Vegas, ik zou dan met twee kinderen voor Oasis RV Park kiezen, lekker zwembad en wat luxer dan de andere opties in Vegas.
Trom
Amerikakenner
Berichten: 898
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Route Sequoia /Kings Canyon en aanrader camping Las Vegas

Bericht door Trom »

Als je naar Monterey gaat, loop dan ook naar de pier met de vele brullende zeeleeuwen. En ga whale watchen. Chris' whale watching heeft een kleinere, snelle boot. Je kinderen zullen dat vast meer waarderen dan van die grote dubbeldeks rondvaartboten.
embr
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 apr 2024, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Route Sequoia /Kings Canyon en aanrader camping Las Vegas

Bericht door embr »

Lodgepole was onze eerste voorkeur, maar zit helaas vol. Nadeel van Azalea is dat er geen shuttles rijden in Kings Canyon. Vanuit Three Rivers kun je eventueel wel een shuttle nemen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42073
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Route Sequoia /Kings Canyon en aanrader camping Las Vegas

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt prima van Azalea naar Sequoia rijden en daar parkeren en de rest met de parkshuttle doen. Dan ben je veel flexibeler dan wanneer je met een shuttlebus van Three Rivers moet komen. Ik zou echt die hoek vsn Three Rivers niet doen.
Je kunt nog een alert instellen voor Lodgepole, wie weet komt er nog iets vrij.
Misschien heb je iets aan onze verslagen van 2006 en 2013 voor Grant Grove als uitvalsbasis en ons 2017-verslag voor een bezoek vanuit Lodgepole.

Marianne
Corv
Amerikakenner
Berichten: 661
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Route Sequoia /Kings Canyon en aanrader camping Las Vegas

Bericht door Corv »

embr schreef:
15 apr 2024, 20:16


Verder houd ik me aanbevolen voor tips om één nachtje in Las Vegas te verblijven met de camping
Circus Circus rv
Oasis rv
Sams koa
Las Vegas rv resort

Kijk zelf even qua prijs wanneer je er bent, afstand tot de strip, uber/lyft kosten en dergelijke.
mirjamenjasper
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 03 jul 2011, 10:30
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: randstad

Re: Route Sequoia /Kings Canyon en aanrader camping Las Vegas

Bericht door mirjamenjasper »

Wij waren vorige week in las vegas en hadden er voor gekozen de camper 1 nacht in te ruilen voor een hotel omdat op dat moment de campground bij circus circus dicht was. Het is ons erg goed bevallen, het hotel is heel kind gericht met bijv. Ook heel veel 'gokspelletjes' (kermisspelletjes) voor kids. Een heel indoor pretpark ding ook. De camping heeft een eigen simpel zwembad en voor 10 dollar pp meer mag je ook gebruik maken van het zwembad van circus circus, waar 3 soorten hele leuke glijbanen zijn aldus onze kids (8 en 10) mocht je gaan voor een hotel overnachting, wij konden de rv heel makkelijk kwijt, maar vraag dat even na van te voren want met speciale evenementen kan dat niet.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2169
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Route Sequoia /Kings Canyon en aanrader camping Las Vegas

Bericht door jojostravelusa »

Wij zijn ook al een paar keer op Oasis geweest en die bevalt ons een stuk beter dan Sam's en Circus Circus.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer