Overnachting tussen Yosemite NP en Las Vegas.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
sevro
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 feb 2023, 10:33
Aantal x V.S. bezocht: 1

Overnachting tussen Yosemite NP en Las Vegas.

Bericht door sevro »

Ik ben op zoek naar een plaats om te overnachten tussen Yosemite en Las Vegas. We zouden de Tioga Pass nemen. Ik dacht aan Mammoth Lakes, maar valt daar wat te beleven? We zouden 's avonds rond 7pm aankomen en de volgende dag rond de middag willen vertrekken richting Las Vegas.

Suggesties zijn meer dan welkom! Dankjewel alvast voor het meedenken.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7942
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: overnachting tussen Yosemite en Las Vegas

Bericht door Pete.Z »

Afhankelijk van wat je overdag nog wil doen, maar Lone Pine is leuk, en iets verder doorrijden brengt je net binnen DV bij Panamint Springs Resort, daar verblijven wij bijna jaarlijks, mooie plek om de woestijn te beleven, zekers als je een cabin neemt (of tent met bedden en beddengoed) los van het hoofdgebouw. Eten is ook prima daar.
Gebruikersavatar
lsl
Amerikakenner
Berichten: 1210
Lid geworden op: 03 aug 2008, 10:24
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: België

Re: overnachting tussen Yosemite en Las Vegas

Bericht door lsl »

Mammoth Lakes is in de winter een skidorp en in de zomer een plaats voor wandelaars. Er zijn enkele (duurdere) restaurants en winkeltjes, verder niets.
Afhankelijk van je planning zou je in Lee Vining kunnen overnachten met een bezoekje aan Mono Lake maar beter nog in Lone Pine met een bezoek aan de Alabama Hills (op zoek naar vormen en arches) en eventueel Whitney Portal (best 1,5u voor zonsondergang voor een mooi uitzicht op de vallei).
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
sevro
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 feb 2023, 10:33
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: overnachting tussen Yosemite en Las Vegas

Bericht door sevro »

Dankjewel voor jullie reacties. Ik heb een overnachting in Lone Pine geboekt.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42070
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Overnachting tussen Yosemite NP en Las Vegas.

Bericht door Martin & Marianne »

Er is nergens iets te beleven, maar dat is ook niet zi relevant voor een tussenstop. Lone Pine is prima maar geeft je weinig tijd voor de Tioga Road en bijvoorbeeld Bodie. Ik weet niet wat je hebt geboekt maar wij zijn fan van het Dow Villa hotel. Oud, maar sfeervol en zeer betaalbaar. Zie bijvoorbeeld ons 2019-verslag voor dit stuk.
Twee tussenstops tussen Yosemite en Las Vegas zou mooier zijn.

Waarom stel je deze vraag niet in je routetopic? Daar zou het beter passen.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer