Overnachten in Pismo Beach of Monterey?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
sevro
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 feb 2023, 10:33
Aantal x V.S. bezocht: 1

Overnachten in Pismo Beach of Monterey?

Bericht door sevro »

Voor onze route van LA -> SF willen we ergens overnachten langs highway 1 alvorens door te rijden naar SF (juli 2024). Ik twijfel tussen Pismo Beach en Monterey. 's Avonds houden mijn vriendin en ik ervan om gewoon rustig rond te wandelen in een stad en de sfeer op te snuiven en ergens lekker te gaan eten.

Welk stadje raden jullie aan?

Alvast bedankt voor het delen van jullie expertise!
Trom
Amerikakenner
Berichten: 898
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Overnachten in Pismo Beach of Monterey?

Bericht door Trom »

Pismo beach heeft prachtige hotels langs de klifkust en je kunt heerlijk op het strand en over de kliffen wandelen. Het plaatsje zelf heeft weinig te bieden. Monterey is een leuk levendig stadje met winkels en restaurants. Aan de kust is een houten pier met brullende zeehonden en allerlei winkeltjes, stalletjes en restaurants. Vanaf de pier vertrekken ook schepen voor whalewatching. Gezien jouw wensen lijkt Monterey jouw bestemming.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42070
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Overnachten in Pismo Beach of Monterey?

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben eens in Pismo Beach vlakbij zee overnacht maar het bleek dat het hotel zo hoog stond dat het alsnog een heel eind lopen of rijden was om bij zee te komen. Monterey is inderdaad aardig, zie daarvoor ons 2019-verslag. Je zou ook naar Cambria kunnen kijken. Zie daarvoor ons 2017-verslag.
Ik zou zeggen dat wat je onderweg wilt doen en hoeveel tijd dat kost belangrijker is dan de plaats waar je overnacht. En welke impact de afsluiting heeft op de route.

Marianne
Sophie!
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 21 mar 2023, 00:00
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Overnachten in Pismo Beach of Monterey?

Bericht door Sophie! »

Hi, wij zijn vorig jaar zowel in Monterey als in Pismo Beach geweest. Monterey vanwege de walvisstocht de volgende ochtend. Het plaatsje zelf vonden wij beetje vegane glorie, Pismo beach vonden wij zelf veel leuker. Maar ik hou dan ook van het strand😉. Maar net zoals Marianne ook aangeeft zou ik kijken wat het beste uitkomt met de wegafsluiting. Vorig jaar was de route na big sur dicht waardoor je een flink stuk moest omrijden. Dus wij hebben maar stuk kustroute kunnen doen tot aan big sur ongeveer, dan weer terug rijden naar Monterey en dan saaie snelweg naar Pismo beach. Wij konden vanaf hotel meteen strand oplopen en via strand naar centrum Pismo beach lopen. Naast hotel zat leuk en goed en betaalbaar restaurant op de clif waar je gezellig kon eten met uitzicht op strand.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 979
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Overnachten in Pismo Beach of Monterey?

Bericht door stegeman »

Ik zou beiden kwa overnachten niet over willen slaan.
Monterey waren we 2 nachten. Het is daar prachtig
En in Pismo beach vonden we het sea crest hotel zo ontzettend fijn. Met uitzicht over de zee en het zwembad. Een van de mooiste overnachtingsplaatsen van onze reis (De air bb bij Sequaia NP kan er nooit meer een tegenop :D )
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer