White Sands of Guadalupe MNP?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
laanvdj
Amerikakenner
Berichten: 670
Lid geworden op: 07 feb 2008, 08:02
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: stein

White Sands of Guadalupe MNP?

Bericht door laanvdj »

We rijden van Carlsbad naar Phoenix, met een overnachting in Deming. Nu twijfelen we tussen een stop in White Sands of Guadalupe Mountains. Welke vonden jullie mooier?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42059
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: White sands of Guadalupe MNP

Bericht door Martin & Marianne »

Wij gaan het over een paar weken ondervinden maar ik verwacht dat wij van White Sands het meest onder de indruk zullen zijn. We hebben daar in elk geval meer tijd voor uitgetrokken. Hoeveel tijd hebben jullie voor dit stuk? En houden jullie van wandelen? Voor White Sands lijkt mij een overnachting in de buurt wel heel mooi. Wij hebben daar de evening stroll op de planning staan. In Guadalupe Mountains willen we een korte wandeling doen maar je kunt er ook een lange wandeling naar boven maken.
Misschien heb je iets aan onze planning.

Marianne
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5967
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: White sands of Guadalupe MNP

Bericht door Harry »

Allebei mooi, maar als ik moet kiezen zou ik zonder twijfel naar White sands gaan. Meerdere keren geweest en wij vinden het heel erg bijzonder.
thebruins
Amerikakenner
Berichten: 535
Lid geworden op: 07 jun 2005, 17:21
Aantal x V.S. bezocht: 23

Re: White sands of Guadalupe MNP

Bericht door thebruins »

Ik zou voor Guadalupe Mountains NP gaan. White Sands is vooral veel wit zand ;) GMNP kun is wat afwisselender en kun je nog leuke hikes doen ook.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2020
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: White Sands of Guadalupe MNP?

Bericht door dejong89 »

Als je moet kiezen dan zou ik voor White Sands gaan. Daar hebben we ook de Alkali Flait Trail gelopen. Dat was super mooi.
In Guadalupe hebben wij trouwens de top of Texas gelopen. Pittig maar wel heel tof. Daar mag je gerust een hele dag voor uittrekken.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4967
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: White Sands of Guadalupe MNP?

Bericht door hemmie »

White Sands vonden wij echt geweldig! Hoeveel tijd heb je? Wij hadden destijds een kleuter bij ons dus helemaal de berg op wandelen bij Guadalupe mountains was geen optie, en dan is het een park met beperkte mogelijkheden. Maar ik kan me voorstellen dat Guadalupe Mountains een een geweldige bestemming is als je de kans hebt helemaal naar boven te gaan.
Terug in Texas!
laanvdj
Amerikakenner
Berichten: 670
Lid geworden op: 07 feb 2008, 08:02
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: stein

Re: White Sands of Guadalupe MNP?

Bericht door laanvdj »

Ik heb een man met COPD gold 3, dus erg steile hellingen zal niet lukken. We bezoeken al GCNP, Page, MVNP en Arches NP, dus we hebben wel al veel gezien voordat we in Carlsbad zijn. In deze parken zijn we voor de 2e keer, New Mexico en Texas is nieuw. We zijn op doorreis naar Phoenix, dus we hebben alleen maar 1 dag. Ik ga nog eens wat reisverslagen lezen.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4967
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: White Sands of Guadalupe MNP?

Bericht door hemmie »

Dan zonder twijfel White Sands. Zonsondergang daar is onvergetelijk, en de ranger talk net voor zonsondergang is erg interessant. En voor diegene die fit genoeg is, sleeen.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14316
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: White Sands of Guadalupe MNP?

Bericht door Coyote »

Ik heb geen ervaring met Guadalupe MNP maar kan je na meerdere bezoeken White Sands van harte aanbevelen.

Wat zijn je verwachtingen voor de beide parken? White Sands is niet een park voor lange wandelingen. Zeker niet als het overdag bloedheet is en je alleen mul zand (dus zwaar lopen) hebt om in te wandelen. Maar een van de duinen beklimmen is dan wel weer erg mooi. Tip: neem een zonnebril mee. 8)

Je geeft aan het als een tussenstop (dus overdag?) te willen doen. White Sands is in mijn ogen niet compleet zonder de avondwandeling met de Parkranger. Een eenvoudige wandeling waarbij je ook nog het nodige opsteekt. En omdat het 's avonds is, zal het niet meer bloedheet zijn.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42059
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: White Sands of Guadalupe MNP?

Bericht door Martin & Marianne »

laanvdj schreef:
28 mar 2024, 20:59
We zijn op doorreis naar Phoenix, dus we hebben alleen maar 1 dag. Ik ga nog eens wat reisverslagen lezen.
Bedoel je dat je tussen Carlsbad en Phoenix 1 overnachting hebt? Dan is het vanuit White Sands nog wel een flinke rit naar Phoenix. In welke tijd van het jaar gaan jullie?

Kijk voor de parken ook eens op www.ontdek-amerika.nl. En op de NPS-sites natuurlijk.

Marianne
Lilo
Amerika-expert
Berichten: 1764
Lid geworden op: 26 aug 2009, 17:02
Aantal x V.S. bezocht: 54

Re: White Sands of Guadalupe MNP?

Bericht door Lilo »

Guadalupe heeft wel wat pittige hikes, sommige met een serieus hoogteverschil. In White Sands kan je een heel goede indruk vh park krijgen door slechts een hike van 1u te doen.

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Gebruikersavatar
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert
Berichten: 1510
Lid geworden op: 07 apr 2005, 15:44
Locatie: Houston/Spring

Re: White Sands of Guadalupe MNP?

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Ik zou dan vanaf Carlsbad de route via Cloudcroft gaan rijden. Je rijdt dan over de berg en Cloudcroft is een leuke plaats om even te rusten. Eventueel lunchen bij de brewery daar. Van daaruit dan naar White Sands rijden. Het is misschien ietsje om vergeleken bij de route over de 62 naar El Paso, maar ik kan het je wel aanraden. En met de route over de 82 naar Cloudcroft, kom je ook meteen langs White Sands NP.
White Sands is wel iets aparts dus zou ik zeker niet overslaan. Je kunt altijd een rondje met de auto erdoor maken en dan op een paar punten uitstappen als je weinig tijd hebt.
Guadalupe is leuk als je graag wandelt en echt de bergen in wilt, maar dat kun je misschien ook op andere plaatsen.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42059
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: White Sands of Guadalupe MNP?

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben inmiddels beide parken bezocht.
Bij Guadalupe Mountains hebben wij de korte en makkelijke Pinery Nature Trail gedaan. Ik had verwacht dat dit een trail was met informatie over de verschillende planten in het park maar dat bleek niet zo te zijn. Wij deden daarna een deel van de McKrittick Canyon trail waardoor die eerste trail eigenlijk eigenlijk overbodig was.
Het parkeren bij het visitor center lukte niet, we moesten aan de kant van de weg parkeren. Daarna reden we naar de trailhead van de McKittrick Canyon. Dit is een heel eind verder richting Carlsbad. Je hebt hier een korte trail en de langere trail de canyon in. We hadden niet voldoende tijd om die langere trail volledige te lopen - het hek bij de toegang sluit om 5 uur - maar we zijn wel nog de rivier overgestoken.
Het was zeer de moeite waard. Grotendeels vlak, maar omdat je over kiezels loopt niet altijd gemakkelijk.

In White Sands hebben we gisteravond de sunset stroll gedaan. Je loopt dan met een ranger een klein stukje de duinen in. Je pauzeert regelmatig want er wordt veel uitleg gegeven over het ontstaan van het park etc. Als toegift hadden we een prachtige zonsondergang.
Vanmorgen hebben we eerst een korte wandeling gemaakt in het begin van het park en daarna zijn we tot aan het eind het park ingereden. Daar hebben we een deel van de trail gedaan. Omdat het steeds harder ging waaien zijn we niet heel ver geweest.
Als jullie bij Alamogordo zouden overnachten zou je dezelfde indeling kunnen hanteren. Maar als je geen overnachting in de buurt hebt wordt het toch wat lastiger vind ik.

Gaan jullie ook naar Carlsbad Caverns?

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer