Berenspray

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Inge
Amerikakenner
Berichten: 1472
Lid geworden op: 13 sep 2004, 11:22
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: Berenspray

Bericht door Inge »

:offtopic: Hoe doen jullie dat eigenlijk met eten tijdens langere wandelingen in berengebied?
Ik meen van onze eigen reizen te herinneren dat we in berengebied bij wandelingen alleen water meenamen (en misschien een energybar?), maar wij hebben eigenlijk alleen maar redelijk korte wandelingen gedaan. Maar als je een halve tot hele dag op pad bent, heb je meer nodig dan alleen water, lijkt me.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1634
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Berenspray

Bericht door BonnyR »

Er bestaan bearproof rugtassen, misschien ook bearproof zakken die je in een rugzak kan doen?
Maar als ik zie dat beren auto's openbreken om bij etenswaren te komen is dat wel een dingetje natuurlijk. Ik zou geen kippenpootjes, spareribs en dat soort dingen meenemen :D
Misschien ook ff googelen op geuren die ze niet aangenaam vinden en een zakdoek met zoiets aan je rugzak hangen??
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2026
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Berenspray

Bericht door dejong89 »

Inge schreef:
24 apr 2024, 13:28
:offtopic: Hoe doen jullie dat eigenlijk met eten tijdens langere wandelingen in berengebied?
Ik meen van onze eigen reizen te herinneren dat we in berengebied bij wandelingen alleen water meenamen (en misschien een energybar?), maar wij hebben eigenlijk alleen maar redelijk korte wandelingen gedaan. Maar als je een halve tot hele dag op pad bent, heb je meer nodig dan alleen water, lijkt me.
Bij de meeste berensprays krijg je zo'n hippe houder die je aan je riem kunt vastmaken. Werkte voor mij meer dan prima.
Dan gaat het eten in de tas en de spray aan je riem.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1793
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Berenspray

Bericht door Felicitas »

Inge schreef:
24 apr 2024, 13:28
Hoe doen jullie dat eigenlijk met eten tijdens langere wandelingen in berengebied
Eigenlijk nooit zo over nagedacht. Gewoon in de rugzak dus, in ziplock zakjes (meestal crackers, stuk kaas en fruit).
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1223
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Berenspray

Bericht door paulr »

Inderdaad ook nooit over nagedacht, haha... wij hebben inderdaad gewoon broodjes mee en natuurlijk wat energierepen etc. Vandaar dat die beren altijd verlekkerd naar onze rugzakken keken :D . Maar goed, blijkbaar hadden ze hier geen behoefte aan, want elke keer weer dat we beren op ons pad hadden gingen ze netjes na een tijdje weer het bos in of de berg op...
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer