Helicoptervlucht Grand Canyon

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
moniquevdh
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 03 dec 2019, 07:26
Aantal x V.S. bezocht: 0

Helicoptervlucht Grand Canyon

Bericht door moniquevdh »

Hallo allemaal,
Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen met de planning. We gaan in april-mei 19 dagen een rondreis maken door het zuidwesten. Ik zit vooral met een vraag tussen joshua tree en de grand canyon. We hebben een overnachting daar en daarna vertrekken we naar Page. Om het voor de kinderen (17-18) een beetje leuker te maken wil mijn man een helicoptervlucht doen. Voor mij hoefde het niet maar goed. Als we vroeg (rond 7 uur) vertrekken vanuit twentynine Palms hoe laat zouden we dan het beste de vlucht kunnen boeken? Hoeveel tijd neemt dit alles in beslag? Ben het twijfelen tussen 14 en 15 uur. Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Helikoptervlucht Grand Canyon

Bericht door Martin & Marianne »

Reizen jullie met een auto of camper? Je kunt prima de tijden van GoogleMaps aanhouden als je met de auto gaat. Ik neem aan dat op de site van de aanbieder wel aangegeven staat hoe lang je er van tevoren aanwezig moet zijn.
Ik denk dat ik zelf zou kiezen voor een vlucht de volgende ochtend. Is dat geen optie? Dan kun je onderweg naar de GC voldoende tijd nemen onderweg en als het vlot gaat kun je ook nog veel in het park gaan doen.
Wij denken erover om fietsen te huren en dan de Hermits Rest Road te doen; ook iets anders en een stuk goedkoper. Maar niet zo spectaculair. :wink:

Je kunt een vraag als deze ook in je routetopic stellen, dan heb je alles bij elkaar, zeker omdat het hier niet zozeer om de vlucht zelf gaat.

Edit: ik zie dat je routetopic niet meer actueel is.

Marianne
moniquevdh
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 03 dec 2019, 07:26
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Helicoptervlucht Grand Canyon

Bericht door moniquevdh »

Goede tip Marianne. Daar had ik niet aan gedacht om het de dag erna te doen. Dat geeft wel wat rust. We zitten sowieso in Tusayan, dus dat is wel handig. Helaas is er niks meer beschikbaar die dag tegen de normale prijzen. Ik denk dat we voor het vliegtuigje gaan dan. Dat is 330 euro goedkoper. En ja ik weet dat een helicopter een hele andere experience is, maar 1056 euro voor 30 minuten vliegen vind ik wel heel duur.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1236
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Helicoptervlucht Grand Canyon

Bericht door IngridUSA »

Komen jullie die reis ook in Las Vegas? Daar is een helicoptervlucht namelijk ook erg leuk:
https://www.papillon.com/las-vegas-tours/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer