Wat leuk om op dit forum zoveel tips, ervaringen en reisverslagen te lezen. Deze zomer gaan we (mijn man, zoon van 12 en ik) 3,5 week naar het Zuid-Westen en maken met de auto een lus van Los Angeles naar San Francisco met veel standaard dingen en een paar andere bezienswaardigheden zoals Petrified Forest np en Mesa Verde np.
We zijn al een paar keer eerder in Amerika geweest, maar nog nooit in juli/augustus. We zien een beetje op tegen de drukte, hoe is jullie ervaring, kun je bv nog met je eigen auto Bryce in? Ik heb de verhalen over Yosemite van vorig jaar gelezen en hoop dat de reserveringen dit jaar gaan helpen. We zitten daar twee nachten in Miners Inn in Mariposa (entree reservering hebben we al) en hopen dat er nog een huisje vrij komt in Camp Curry. (helaas lukt een tent niet vanwege mijn gezondheid) Zou dat nog kunnen lukken? Zou een kamer in de Valley Lodge ook wat zijn, of veel te warm? De reviews zijn erg wisselend las ik.
Verder heb ik wat vragen voor onderweg, ik hoop dat jullie leuke tips hebben. Zo willen we bij Sedona graag een middagje zwemmen. Slide rock sp lijkt ons geweldig maar helaas zijn we er op zondagmiddag, dan zal het vast al helemaal vol zitten. En grasshopperpoint ook ben ik bang, zijn er nog andere mooie plekken?
Ook bij Page willen we graag zwemmen ('s ochtends doen we lower antelope canyon), ik las over Lone Rock beach, maar zijn er misschien nog mooiere of rustigere plekken?
In Moab zijn we 2 nachten, we bezoeken Canyonlands op de aankomstdag, voor Arches is een halve dag genoeg omdat ik alleen korte wandelingen kan doen. Zouden jullie dan de ochtend of later in de middag aanraden qua drukte? Mill canyon dinosaur tracksite en bone trail ziet er ook heel gaaf uit, hebben jullie daar ervaring mee? Of misschien een buggy tour over Hells revenge of een boottocht over de Colorado? We twijfelen nog

Bij Bryce Canyon leek het ons leuk om een paardrijtocht te doen met Canyon trailrides, maar onze zoon lijkt het niks zo langs de afgronden. Zijn er nog andere leuke tochten? Of bv in Zion, maar misschien is dat veel te warm begin augustus.
In Zion hebben we een goede deal voor een nacht bij Zion Park Motel (120), zouden we daar de auto kunnen laten staan na het uitchecken om Zion te bezoeken? Of zouden jullie een nacht in bv een Western Cabin bij de Zion Lodge aanraden voor de belevenis en om drukte bij de shuttles te vermijden?
Alvast bedankt voor jullie hulp!