Tips/ervaringen gevraagd

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Jasail
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 jan 2024, 16:50
Aantal x V.S. bezocht: 4

Tips/ervaringen gevraagd

Bericht door Jasail »

Hallo allemaal!

Wat leuk om op dit forum zoveel tips, ervaringen en reisverslagen te lezen. Deze zomer gaan we (mijn man, zoon van 12 en ik) 3,5 week naar het Zuid-Westen en maken met de auto een lus van Los Angeles naar San Francisco met veel standaard dingen en een paar andere bezienswaardigheden zoals Petrified Forest np en Mesa Verde np.
We zijn al een paar keer eerder in Amerika geweest, maar nog nooit in juli/augustus. We zien een beetje op tegen de drukte, hoe is jullie ervaring, kun je bv nog met je eigen auto Bryce in? Ik heb de verhalen over Yosemite van vorig jaar gelezen en hoop dat de reserveringen dit jaar gaan helpen. We zitten daar twee nachten in Miners Inn in Mariposa (entree reservering hebben we al) en hopen dat er nog een huisje vrij komt in Camp Curry. (helaas lukt een tent niet vanwege mijn gezondheid) Zou dat nog kunnen lukken? Zou een kamer in de Valley Lodge ook wat zijn, of veel te warm? De reviews zijn erg wisselend las ik.

Verder heb ik wat vragen voor onderweg, ik hoop dat jullie leuke tips hebben. Zo willen we bij Sedona graag een middagje zwemmen. Slide rock sp lijkt ons geweldig maar helaas zijn we er op zondagmiddag, dan zal het vast al helemaal vol zitten. En grasshopperpoint ook ben ik bang, zijn er nog andere mooie plekken?
Ook bij Page willen we graag zwemmen ('s ochtends doen we lower antelope canyon), ik las over Lone Rock beach, maar zijn er misschien nog mooiere of rustigere plekken?

In Moab zijn we 2 nachten, we bezoeken Canyonlands op de aankomstdag, voor Arches is een halve dag genoeg omdat ik alleen korte wandelingen kan doen. Zouden jullie dan de ochtend of later in de middag aanraden qua drukte? Mill canyon dinosaur tracksite en bone trail ziet er ook heel gaaf uit, hebben jullie daar ervaring mee? Of misschien een buggy tour over Hells revenge of een boottocht over de Colorado? We twijfelen nog :)

Bij Bryce Canyon leek het ons leuk om een paardrijtocht te doen met Canyon trailrides, maar onze zoon lijkt het niks zo langs de afgronden. Zijn er nog andere leuke tochten? Of bv in Zion, maar misschien is dat veel te warm begin augustus.

In Zion hebben we een goede deal voor een nacht bij Zion Park Motel (120), zouden we daar de auto kunnen laten staan na het uitchecken om Zion te bezoeken? Of zouden jullie een nacht in bv een Western Cabin bij de Zion Lodge aanraden voor de belevenis en om drukte bij de shuttles te vermijden?

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Tips/ervaringen gevraagd

Bericht door Martin & Marianne »

Zoek je iets met een eigen badkamer of is dat niet nodig? De tenten in Curry Village hebben gewone bedden en de douches en wc's zijn dichtbij.
De Lodge is prima. Er is gene airco maar wel een fan. Over het algemeen koelt het wel af 's avonds, maar je kunt pech hebben. Check de site regelmatig. Mariposa ligt niet handig, het is een flink eind rijden daarvandaan.
Bryce lukt over het algemeen wel met de eigen auto. Als je alleen naar het eerste deel gaat is de shuttlebus wel fijn denk ik, maar dat kun je ter plekke wel bekijken.
Ik heb in Bryce geen ervaring met paardrijden maar volgens mij kom je daar niet langs afgronden. Je gaat naar beneden de canyon in.

In Arches zou ik zo vroeg mogelijk gaan, dan is het minder heet. Heb je daarvoor al een toegangsreservering?

In Page hebben wij eens gezwommen bij Wahweap. Zie hier voor onze ervaring.
In Zion hebben wij in 2017 overnacht in de Lodge (zie hier en hier), en dit jaar gaan we dat weer doen; we begrepen toen dat er erg lange wachttijden waren bij de shuttlebussen. Of je de auto kunt laten staan als je uitgecheckt bent weet ik niet, je zou dat bij het motel kunnen navragen.

Marianne
1N9R1D
Amerikafan
Berichten: 151
Lid geworden op: 21 jan 2019, 16:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Tips/ervaringen gevraagd

Bericht door 1N9R1D »

Wij konden de auto bij aankomst in Zion wel alvast parkeren bij Zion Park Motel en dan het park in. Dan kan het ook vast op de dag van vertrek. Je kunt ze altijd een mailtje sturen, ze reageren heel snel.
Maar wij hebben onze reservering komende zomer omgezet naar Zion Lodge. Dit idd om de drukte bij de shuttles te vermijden. Uit mijn hoofd is de stop bij Zion Park Motel de 5e van de shuttle in Springdale, dus al best veel haltes ervoor waardoor de bus vol kan zijn. Die bus begint te rijden om 07.00 uur. Dan moet je bij de ingang van het park nog weer overstappen op de shuttle in het NP zelf. Die zal ramvol zijn omdat alles van de camping en de parkeerplaats daar ook opstapt. Dat heeft ons doen besluiten in de Lodge te slapen. Dan kun je om even na 6 uur al de eerste bus nemen, mocht je dat zo vroeg al willen :lol:

Ik kreeg even stress bij de vraag van @Martin & Marianne over de toegangsreservering van Arches :shock: Maar dat is voor de maand juli reserveren vanaf 1 april en voor augustus vanaf 1 mei.

Wij zaten in de meivakantie 2019 ook in Mariposa, maar dat is echt meer dan een uur rijden (wel een prachtige route!). En dan nog kans op files in de zomer. Ik zou nu ook kiezen voor overnachten in het park, dan kun je fijn voor de grote drukte aan al op pad!
BorL
Amerikafan
Berichten: 139
Lid geworden op: 27 feb 2015, 10:30
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Tips/ervaringen gevraagd

Bericht door BorL »

Arches NP zo vroeg mogelijk in de ochtend ivm drukte,
de dag afsluiten met de Hells Revenge ATV tour bij zonsondergang :thumbup:
Wij vonden het een waanzinnige ervaring om in zo'n monster heuvelop te rijden!
Take Nothing but Pictures, Leave Nothing but Footprints, Kill Nothing but Time.

2024 Alaska & Yukon, 2023 NorthEast & Canada, 2022 NorthWest, 2021 NYCitytrip, 2018 Coast to Coast, 2016 California, Arizona, Utah, Nevada, 2015 Florida
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1211
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Tips/ervaringen gevraagd

Bericht door paulr »

Yosemite: volg de tips van Marianne op :)
Sedona: ja, Slick Rock zal druk zijn, zeker op zondagmiddag. En eerlijk gezegd…. Het valt een beetje tegen om met een man/vrouw/kind of 50-100 in een miezerig stroompje te zitten.
Arches: zo vroeg mogelijk inderdaad, eind van de dag is het net zo warm als overdag.
Moab: kijk eens bij hier voor een (sunset) tour: dan mag je zelf rijden ! https://moabcowboy.com/tours/sunset-tour/ Erg kostbaar, maar erg leuk !
Moab: in de zomer staat het water niet erg hoog in de Colorado River.je kan er een raft tour doen,is leuk maar niet heel erg spectaculair. Je kan er ook even uit om te zwemmen en de meeste tours hebben een leuke picknick. Wij deden ‘M eens met kajaks en konden toen met de raft groep mee.dat maakte het iets uitdagender…
Zion: als de bus pas na 7 uur bij het visitor center is zou ik inderdaad de Zion Lodge doen. Wij staan altijd op de camping en zijn dan al meestal rond 6 uur, half zeven daar en dan zijn we al zeker niet meer de eerste en moeten we wel eens bussen wachten….
Paul
Jasail
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 jan 2024, 16:50
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Tips/ervaringen gevraagd

Bericht door Jasail »

Bedankt voor alle tips!

Voor Yosemite zoeken we inderdaad iets met een badkamer, ik blijf elke dag kijken. Er is wel een huisje vrij op Indian Flat rv park bij Incline. Niet in het park maar minder ver dan Mariposa, misschien reserveren we die als backup voor het geval er niks meer vrij komt. Is iemand daar wel eens geweest?
Voor Zion geeft de Lodge wel voordelen daar ga ik ook naar kijken., fijn om jullie ervaringen te lezen!

Moab kunnen we 1 april reserveren, ik schrok ook even maar we zijn gelukkig nog op tijd. Alcatraz hebben we gisteren geboekt en voor Mesa Verde moeten we nog geduld hebben. Sunset tour over hells revenge klinkt gaaf!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Tips/ervaringen gevraagd

Bericht door Martin & Marianne »

Indian Flat ligt alweer een stuk beter dan Mariposa. Als je dat kunt annuleren dan is het niet gek om dat alvast te reserveren.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer