Bezoek en verblijf Monument Valley.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Katriendc
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 mar 2024, 17:17
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bezoek en verblijf Monument Valley.

Bericht door Katriendc »

Hallo, wij vertrekken op 31 maart naar Amerika, om de parken van het Zuidwesten te doen met een 30 feet camper. Met mijn planning en boeken van kampeerplaatsen loop ik een beetje vast in Monument Valley. Voorlopig had ik bij het RV park bij Gouldings geboekt omdat ik dacht dat dit in het park lag. En ergens gelezen had dat je dan geen parkeerkosten van 20 dollar moest betalen. Nu blijkt echter dat dit niet in het park ligt, en zou ik precies liever iets dichter bij de monumentale butts liggen. We zouden in de latere namiddag aankomen en ev. 's anderendaags een tour van 3.5u doen. Als we 's avonds al eens een kijkje willen nemen in het park (sunset) en ev de wandeling doen, moeten we dan ook een apart inkomticket betalen en de dag nadien nog eens? Maar dan moeten we ook weer met de camper tot daar rijden en dan toch de parkeerkosten betalen? Dan konden we misschien beter 1 van de natuurcampings net buiten het park boeken. Heeft iemand ervaring met verblijven in Gouldings RV park? En de verplichte kosten aan een bezoek aan Monument valley?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: bezoek en verblijf Monument Valley

Bericht door Martin & Marianne »

Er is een camping in het park, The View, maar ik heb begrepen dat daar geen grote campers mogen staan. Ik kan dat echter niet terugvinden op hun site, misschien kun je eens bellen of mailen daarvoor.
De toegang (het zijn geen parkeerkosten) moet je sowieso betalen, ook al sta je daar op de camping, maar je hoeft dan maar 1 keer te betalen. Hoe het is als je buiten het park staat en je op beide dagen naar het park wilt weet ik niet.

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1212
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: bezoek en verblijf Monument Valley

Bericht door paulr »

Zodra je richting “the view” en het visitor center gaat moet je inderdaad betalen. Ook voor de camping aldaar. Gouldings camping ligt inderdaad niet in het betaalde deel park. Vanaf de camping heb je beperkt zicht op de buttes. (Door de omliggende rotsen). Wellicht is de KOA (die is nieuw) dan beter gelegen. Laatste keer dat wij er waren (net na COVID in juni) vonden we het een beetje een armoedige bedoening bij MV. Het visitor center stelt niet veel voor, het restaurant bij the view was dicht. Dan kun je net zo goed vanaf de doorgaande weg het park bekijken…. Maar als het wel open is en je kunt er lekker een uurtje zitten is het prachtig daar…..
1N9R1D
Amerikafan
Berichten: 151
Lid geworden op: 21 jan 2019, 16:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Bezoek en verblijf Monument Valley.

Bericht door 1N9R1D »

De toegang is overigens geen 20 dollar per auto meer, maar 8 dollar pp. Het voelt steeds meer als een touristtrap :? , maar we gaan toch weer deze zomer :mrgreen:
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2166
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Bezoek en verblijf Monument Valley.

Bericht door jojostravelusa »

Maar als je maar met z'n tweeën bent is het goedkoper geworden. Waar zie je dat nog, dat iets goedkoper wordt :wink:
deebee7
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: bezoek en verblijf Monument Valley

Bericht door deebee7 »

Martin & Marianne schreef:
13 mar 2024, 18:12
Er is een camping in het park, The View, maar ik heb begrepen dat daar geen grote campers mogen staan. Ik kan dat echter niet terugvinden op hun site, misschien kun je eens bellen of mailen daarvoor.
De toegang (het zijn geen parkeerkosten) moet je sowieso betalen, ook al sta je daar op de camping, maar je hoeft dan maar 1 keer te betalen. Hoe het is als je buiten het park staat en je op beide dagen naar het park wilt weet ik niet.

Marianne
Dit was het antwoord dat ik van hen kreeg in september. Waarop ik onze gemaakte boeking voor The view camground heb moeten annuleren. Zou wel eens op hun website mogen staan. Blijkbaar worden zeer regelmatig mensen met een reservering en een te grote camper gewoon weggestuurd.
image.png
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Bezoek en verblijf Monument Valley.

Bericht door Martin & Marianne »

Heel bijzonder dat ze dat niet op hun website vermelden! Ik lees ook reviews van mensen die weggestuurd werden. Of helemaal achteraan moesten staan (op een verder lege camping) zonder uitzicht.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer