Tips reisgids

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
blijebijtjes
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 jul 2023, 14:50

Tips reisgids

Bericht door blijebijtjes »

Wij gaan binnenkort naar de West Coast. We starten in Californië, pakken stukken Arizona en Utah mee en reizen dan noordelijk richting Canada via Oregon. Online veel ingelezen, maar vind een reisgids mee altijd leuk. Heeft er iemand tips voor een goede reisgids voor Californië en de national parks daar in de buurt? Mag een combi van verschillende zijn. Vind bijv. de lonely planet California & national parks erg algemeen. Alle tips welkom!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Tips reisgids

Bericht door Martin & Marianne »

Er zijn ook LP gidsen voor alleen California en ook gidsen per park. Die zijn heel gedetailleerd. De Rough Guides vind ik ook prima. Ik kijk altijd bij een bibliotheek wat er is en wat mij aanspreekt. Ik neem aan dat je route al vast ligt en dat het meer om de invulling ter plekke gaat? Vergeet dan de visitor centers niet. Je kunt daar terecht met specifieke vragen maar ook voor gidsen, kaarten etc.

In bijvoorbeeld ons 2013-verslag kun je op de achtergrondpagina zien wat voor gidsen wij zoal hebben gebruikt.

Als je al in april gaat neem je Yosemite en Sequoia niet mee neem ik aan? Of kom je op het einde van de reis weer in California?
(Aangezien deze vraag in het routeplanning-subforum staat is het wel leuk om jullie route te delen. :wink:)

Marianne
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1632
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Tips reisgids

Bericht door BonnyR »

Wij hadden van de ANWB Verenigde Staten Zuidwest en Insight Guide Nationale parken West-Amerika.
Pakt stukken van de genoemde route.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Tips reisgids

Bericht door Martin & Marianne »

Oranjeboom
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 28 aug 2013, 20:48
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Tips reisgids

Bericht door Oranjeboom »

Wij gebruiken diverse gidsen naast lonely planet calfornie wat boeken van national geographic. Bijvoirbeeld scenic byways en de oude versie van deze.
Wel slepen we die niet allemaal mee en ter plaatse gebruiken we de kaartjes vam de visitor centers. Of tegenwoordig de nps website.

https://www.bruna.nl/engelse-boeken/nat ... gIwFfD_BwE
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2167
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Tips reisgids

Bericht door jojostravelusa »

Wij gebruiken tegenwoordig helemaal geen reisgidsen meer, maar halen alles van internet (en het forum :wink: ). Aan de hand daarvan maken we een roadbook (voorpret!) dat we wel printen en meenemen. Verder zoeken we zoveel mogelijk folders en kaartjes in visitor centers en winkels. Werkt prima voor ons.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer